Sivu: 19 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 1943:sta
  1. #541
    Käyriä pikaisesti silmämääräisesti vertaillen vaikuttaisi siltä, kuin vääntökäppyröissä punainen ja harmaa väri olisivat väärin päin, eli harmaa on Hondan ja punainen Yamahan käyrä. Mutta edelleen vääntökäyrien kierrosluvut eivät täsmää pyörien kesken.



    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  2. #542
    Lainaa (rellonen @ Joulu. 18 2009,18:40) kirjoitti
    Eipä noiden ostajille taida kuitenkaan olla se ala-ja keskialueen vääntö se ykkösjuttu.Sitä varmaan löytyy yllinkyllin kun antaa koneen kiertää riittävän ylös.
    Jaa, että mie oon ymmärtäny kilosten miesten puheista, että ei 600 voi ajaa ku joutuu kierrättämään ja polkeen vaihteita.

    Sehän menee nyt sit ihan maailma sekasin.

    On tuo bemarin lopun hyppäys silti aika "hurjan" näköstä katseltavaa. Mutta joo.
  3. #543
    BMW S1000RR vs. Aprilia RSV4: 6-0

    Uskomatonta miten kaikki puhuu nyt BMW:stä, eikä juurikaan Apriliasta, eikö Apriliankin pitänyt olla se läpimurtopyörä?
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  4. #544
    S1000RR kiekuu niin perkeleesti

    Huh huh...toi meidän R6:nkaan ei jengata noin.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  5. #545
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 22 2009,17:08) kirjoitti
    Lainaa (Matso @ Joulu. 22 2009,16:48) kirjoitti
    S1000RR kiekuu niin perkeleesti *

    Huh huh...toi meidän R6:nkaan ei jengata noin.
    Antaa kyl hevoselle aika huolella leipää. *
    Miten se mopo sillee hyppi? Jotain vikaa kun sen etupää tuntui kytkeytyvän ilmaan niin taajaan??
    <p>2002-2014</p>
  6. #546
    Lainaa (C-A-D @ Joulu. 22 2009,17:56) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 22 2009,17:08) kirjoitti
    Lainaa (Matso @ Joulu. 22 2009,16:48) kirjoitti
    S1000RR kiekuu niin perkeleesti *

    Huh huh...toi meidän R6:nkaan ei jengata noin.
    Antaa kyl hevoselle aika huolella leipää. *
    Miten se mopo sillee hyppi? Jotain vikaa kun sen etupää tuntui kytkeytyvän ilmaan niin *taajaan??
    Jep, tuohan vikuroi kuin nuori orhi, eihän tuon satulassa edes pysy.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  7. #547
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 22 2009,16:40) kirjoitti
    BMW S1000RR vs. Aprilia RSV4: 6-0
    Millä mittasit kun sait tollasen tuloksen? Hienoja laitteita molemmat mutta ainut oikea mittari on Suberbiken MM-sarja
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  8. #548
    Lainaa (vepe @ Joulu. 22 2009,19:03) kirjoitti
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 22 2009,16:40) kirjoitti
    BMW S1000RR vs. Aprilia RSV4: 6-0
    Millä mittasit kun sait tollasen tuloksen? Hienoja laitteita molemmat mutta ainut oikea mittari on Suberbiken MM-sarja *
    Keskustelun määrällä, vaikka Apriliakin on uutuus niin kyllä minusta siitä on puhuttu tosi vähän verrattuna tähän Bemun uutuuteen.
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  9. #549
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 22 2009,19:08) kirjoitti
    Lainaa (vepe @ Joulu. 22 2009,19:03) kirjoitti
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 22 2009,16:40) kirjoitti
    BMW S1000RR vs. Aprilia RSV4: 6-0
    Millä mittasit kun sait tollasen tuloksen? Hienoja laitteita molemmat mutta ainut oikea mittari on Suberbiken MM-sarja *
    Keskustelun määrällä, vaikka Apriliakin on uutuus niin kyllä minusta siitä on puhuttu tosi vähän verrattuna tähän Bemun uutuuteen.
    Aprilian koeajoja on haitannut pahasti se, että pyörät kestävät vain hieman alle 300 km
    Ehkä oppivat koneistamaan laakerireiät oikeisiin kohtiin ja alkaa palautettakin tulla enemmän.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #550
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 22 2009,19:08) kirjoitti
    Lainaa (vepe @ Joulu. 22 2009,19:03) kirjoitti
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 22 2009,16:40) kirjoitti
    BMW S1000RR vs. Aprilia RSV4: 6-0
    Millä mittasit kun sait tollasen tuloksen? Hienoja laitteita molemmat mutta ainut oikea mittari on Suberbiken MM-sarja *
    Keskustelun määrällä, vaikka Apriliakin on uutuus niin kyllä minusta siitä on puhuttu tosi vähän verrattuna tähän Bemun uutuuteen.
    Normaali ilmiö. Aprilia kiinnostaa vain friikkejä mutta BMW:tä on kaikki valmiina arvostelemaan hyvässä ja varsinkin pahassa.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  11. #551
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 22 2009,19:08) kirjoitti
    Lainaa (vepe @ Joulu. 22 2009,19:03) kirjoitti
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 22 2009,16:40) kirjoitti
    BMW S1000RR vs. Aprilia RSV4: 6-0
    Millä mittasit kun sait tollasen tuloksen? Hienoja laitteita molemmat mutta ainut oikea mittari on Suberbiken MM-sarja *
    Keskustelun määrällä, vaikka Apriliakin on uutuus niin kyllä minusta siitä on puhuttu tosi vähän verrattuna tähän Bemun uutuuteen.
    Sallitakoon tuo bemarille, aprilialla on jo taustaa hyvistä nykypäivän sporttipyöristä. Baijerissa ovat kuitenkin tehneet nyt ihan oikean urheilupyörän (todennäköisesti vielä melko hyvänkin), eikä mitään televelliboxeripuolisporttia, joita uskovaiset ovat tähän asti joutuneet kynsin ja hampain puolustamaan meille kaikille pikkupojille.

    Selvä dilemmahan tuossa on kuitenkin ollut, jos BMW-Miehen kärrynä on ollut vaikka M3 (mahtava auto), mutta oikeaa urheilupyörää ei ole kuitenkaan merkiltä rinnalle saanut. Nyt saa... *

    Ps. Onpahan myös yksi hieno vaihtoehto lisää valikoimiin, kaikille meille sporttipyöriä rakastaville "ei uskovaisillekin".
    Supermoto
  12. #552
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 22 2009,21:09) kirjoitti
    Akran käppyröistä:
    vasemmalta puuttuu hv asteikko...jos sen sais vielä jotenkin mukaan
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  13. #553
    Lainaa (Matso @ Joulu. 21 2009,21:42) kirjoitti
    korjattu dynökäppyrä by MCN
    Kyllä tuo tarttee vielä lisää iterointeja, jotta kuntoon tulee.
  14. #554
    (poistettu tili)
    Lainaa (jaulis @ Joulu. 22 2009,19:25) kirjoitti
    Ps. Onpahan myös yksi hieno vaihtoehto lisää valikoimiin, kaikille meille sporttipyöriä rakastaville "ei uskovaisillekin".
    Just niin. Ei kai Gessu ja LT hemmot tähän vaihda, eikä se ole Bemun tarkoituskaan. Tää on tehty muille kuin merkkiuskovaisille, näin uskon, enhän mä mitään tiedä mitä ajatettelevat. Eihän siinä ole boxeriakaan.

    Vaikka kyllä esittelyssä tais ollakin vain vanhempia BMW -kuskeja. No, jos ei ole hyvä, menee vaihtoon, ei se sen kummenpaa ole. Emmä kyllä noista käppyröistä tai lehtien jutuista paljoo perusta, toisaalta tykkään että noi muutkin on tosi hyviä mopoja.
  15. #555
    Tietääkös kukaan muuten, missä kohti esim. näissä varsin vaihtelevalla menestyksellä käppyröitetyissä peleissä kussakin on kierrosrajoitin?

    Meinaan lähinnä sitä, että kiertääkö BMW tosiaan jotain +14000 lukemia / kiertääkö se merkittävästi enemmän kuin muut litraiset kyykyt?

    Korkeat kierroksethan on eräs resepti korkeaan tehoon, mutta maksimikierrosluku taitaa tonnisissa olla koneen keston kannalta huomattavastikin kriittisempi paikka kuin esim. 600-kuutioisissa. Varsinkin kun puhe katupyöristä, joiden oletetaan kestävän kymmeniätuhansia kilometrejä näillä korkeilla kierroksilla ajoa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16. #556
    Korkeilla kierroksillahan nuo Bemarin tehot on otettu, ja vääntöäkin jäänyt kuin kuussatkuun.. jäädään odottelemaan että mitkä osat sieltä alkaa poikimaan.
  17. #557
    Näköjään ovat Akralaiset BMW:n kanssa eri mieltä vääntökäyrän huipun paikasta (BMW 112Nm/9750rpm). Tämä
    saa suhtautumaan käyriin entistä varauksellisemmin.
    BMW:ssä näyttää olevan tonnisten lyhyin isku 49,7mm. Kawa 55,0mm, Honda 55,1mm, Suzuki: salainen. Lyhyt isku ei ole perinteisesti tarjonnut mitään hyviä keskivääntöjä, mutta sallii korkeat kierrokset. Täytynee keväällä arvioida persdynolla mikä on tuntuma.
  18. #558
    Lainaa (TMD106 @ Joulu. 23 2009,16:40) kirjoitti
    Näköjään ovat Akralaiset BMW:n kanssa eri mieltä vääntökäyrän huipun paikasta (BMW 112Nm/9750rpm). Tämä
    saa suhtautumaan käyriin entistä varauksellisemmin.
    BMW:ssä näyttää olevan tonnisten lyhyin isku 49,7mm. Kawa 55,0mm, Honda 55,1mm, Suzuki: salainen. Lyhyt isku ei ole perinteisesti tarjonnut mitään hyviä keskivääntöjä, mutta sallii korkeat kierrokset. Täytynee keväällä arvioida persdynolla mikä on tuntuma.
    Asiaa. *
    Vaikka ne dynokäppyrät samassa penkissä eri mopoilla peräkkäin mitattuina kertoisivat kuinka karua faktaa, niin persdyno on silti näissä hommissa se tärkein kun mieleistä mopoa valitsee.
    Supermoto
  19. #559
    Lainaa (jaulis @ Joulu. 23 2009,17:34) kirjoitti
    Lainaa (TMD106 @ Joulu. 23 2009,16:40) kirjoitti
    Näköjään ovat Akralaiset BMW:n kanssa eri mieltä vääntökäyrän huipun paikasta (BMW 112Nm/9750rpm). Tämä
    saa suhtautumaan käyriin entistä varauksellisemmin.
    BMW:ssä näyttää olevan tonnisten lyhyin isku 49,7mm. Kawa 55,0mm, Honda 55,1mm, Suzuki: salainen. Lyhyt isku ei ole perinteisesti tarjonnut mitään hyviä keskivääntöjä, mutta sallii korkeat kierrokset. Täytynee keväällä arvioida persdynolla mikä on tuntuma.
    Asiaa. *
    Vaikka ne dynokäppyrät samassa penkissä eri mopoilla peräkkäin mitattuina kertoisivat kuinka karua faktaa, niin persdyno on silti näissä hommissa se tärkein kun mieleistä mopoa valitsee.
    Niin lähellä toisiaan nuo pyörät, että käppyröiden tuijottelu ei paljoa autuaaksi tee, se mikä tuo itselleen eniten "tyydytystä" varmasti ratkaisee.
    Eli ulkonäkö ja toki ominaisuudet.
    S1000RR on tosin tällä hetkellä aika ylivoimainen juuri noiden ABSien ja muiden dingeldongelien osalta jotka auttaa tälläistä "tavis" kuskia saamaan niitä heposia sinne asfalttiin.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  20. #560
    Taas kehutaan. Buimuri päihitti kaikki
    F800GSA
  21. #561
    Just, kylmällä asvaltilla voitti diesel civicin
    Triumph Speed Triple 1050, 2008

    Ex.Triumph Street Triple 675, sen varasti joku piripää ja ajoi shikaanissa lunnaiksi. Ja lopulta jäi kaveri kiinni muissa rötöksissä.
  22. #562
    Lainaa (TMD106 @ Joulu. 23 2009,16:40) kirjoitti
    BMW:ssä näyttää olevan tonnisten lyhyin isku 49,7mm. Kawa 55,0mm, Honda 55,1mm, Suzuki: salainen. Lyhyt isku ei ole perinteisesti tarjonnut mitään hyviä keskivääntöjä, mutta sallii korkeat kierrokset. Täytynee keväällä arvioida persdynolla mikä on tuntuma.
    eipä liene salainen, koska GSXR1000K9 käsikirjassakin lukee että poraus 74.5 mm, ja isku 57.3 mm.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  23. #563
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ei noista ole mikään big bang.
    1000
  24. #564
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Emmä tiedä kutsutaanko sitä sytytysjärjestyksen puolesta erityisesti miksikään.
    1000
  25. #565
    Eikö se ollut Cross Plane-moottori Yamahassa. Linkki
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  26. #566
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Juu on, mutta ei se kerro sytytysjärjestystä.
    1000
  27. #567
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 24 2009,16:48) kirjoitti
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 24 2009,16:32) kirjoitti
    Eikö se ollut Cross Plane-moottori Yamahassa. Linkki
    Ök, eli kysymys (korjattuna?):
    Onkos toi Yamaha ainoa Cross Plane-kone? Jolloin ymmärtääkseni toi dyno-vääntökäyrä myöskin kärsii hieman?
    Tulee hieman mutua, mutta muistaakseni joskus aiemmin on cross plane-moottoreita ollut, mutta ainakaan noissa muissa pyörissä: GSX-R, CBR jne. ei cross planea ole.

    e: En tunne moottoreita niin hyvin, että voisin noista käyristä tietää ja moottoreiden vaikutuksista niihin.



    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  28. #568
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 24 2009,16:48) kirjoitti
    Lainaa (Number28 @ Joulu. 24 2009,16:32) kirjoitti
    Eikö se ollut Cross Plane-moottori Yamahassa. Linkki
    Ök, eli kysymys (korjattuna?):
    Onkos toi Yamaha ainoa Cross Plane-kone? Jolloin ymmärtääkseni toi dyno-vääntökäyrä myöskin kärsii hieman?
    R1 -09 kampura on tasajakoinen, eli kipinät tulee 90 asteen välein, kun perinteisempi on ollut semmoinen, missä 2 paria mäntiä liikkuu keskenään samassa kohdassa. Tasajakokampura kylläkin ymmärtääkseni vaatii enemmän koneen sisäistä tasapainotusta kuin perinteinen.

    Ja tuossa ideana on kylläkin nimenomaan parantaa keskialueen vääntöä; huipputehoissahan 09-mallin R1 ei ole ollut kärjessä, pikemminkin päinvastoin. Mutta sillä voitettiin silti esim. Superbiken MM:t (mikä tosin, jos minulta kysytään, johtui ennen kaikkea Ben Spiesin ajotaidoista, mutta tuskin ihan huonolla pyörällä olisi Spieskään mestaruutta ottanut)...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #569
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä.
    1000
  30.  
  31. #570
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Sitäkin...
    1000
Sivu: 19 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen