Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Terve.

    Talven hyväillyt tuota pyörää autotallin uumenissa ja tänään laitoin loput rojut kiinni. Etuvilkut ovat olleet koko ajan asemissaan ja toimineet mutta kun laitoin takavilkut takaisin paikalleen, ei toimi enää ollenkaan. Kun painan vilkkukatkaisijasta kumpaan tahansa suuntaan, vilkkurele kyllä naksahtaa mutta vilkut pysyvät pimeinä.

    Missä voisi piillä vika? Vilkut ovat minivilkut jotka viimekaudella toimivat moitteetta, etuvilkut toimivat vielä eilenkin ennenkuin kytkin takavilkut.

    Kaikki neuvot ovat tervetulleita.

    Nimimerkillä: "Työnnänkö rotkoon vai onko vielä toivoa"
    Now playing: K7
  2. #2
    Hermot lähtee ihan juuri kun en löydä vikaa. Voisiko vika olla releessä?
    Now playing: K7
  3. #3
    Olisko ledivilkut ja johdot väärinpäin?
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  4. #4
    Ihan perinteiset hehkulankavilkut ja piuhat ovat oikeinpäin.
    Now playing: K7
  5. #5
    Otappa ne takavilkut irti ja kato toimiiko etuvilkut sitten. Jos toimii, niin virtakynä kouraan ja tarkastamaan takavilkkujen johdot tuleeko sinne sähköjä/mihin johtoihin.. Itse veikkaisin äkikseltään että sulla on oikeat johdot hukassa takana.
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  6. #6
    Ei toimi vaikka takavilkut olisikin irti. Testerillä olen kyllä kaikki vilkunjohdot kokeillut ja niihin ei tule kuin 0.01 volttia...

    Maksaako vaivan ostaa uusi rele ja kokeilla sillä? Ei vain turhaan viitsisi sitäkään hommata.

    Vaikka sähköalalla olenkin niin tuntuu kyllä melko lapaselta pyörän sähköjen kanssa
    Now playing: K7
  7. #7
    Nyt pitäs kattoa että releelle tulee varmasti virtaa. Ota rele irti ja kato mittarilla kannasta että sinne tulee virtaa. Jos, niin sitten on varmasti rele sökönä. Täytyy lähteä duuniin mutta jos heittääntyy hankalaksi voin koittaa tosta puolison pyörästä kattoa apuja (500gs) ongelmaasi.
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  8. #8
    Piuha (sininen) joka lähtee releeltä katkaisijalle näyttää ainakin n. 12 volttia.
    Now playing: K7
  9. #9
    Erävoitto minulle!

    Syylliseksi paljastui viallinen rele. Yhdistin hyppylangalla akulta releelle tulevan ja vilkuille releeltä lähtevän piuhan niin alkoi vilkut palaa.Nyt hieman harmittaa etten ensimmäiseksi tullut tuota tehneeksi vaan vasta nyt kun on melkein koko johtosarja purettuna. Noh, nyt on ainakin säänkestävä johdotus kun laitan kaikki liitoskohdat kutistesukalla.

    Ongelmahan on nyt löytää uusi rele tuon kyrvähtäneen tilalle. Autoihin tarkoitetut releet eivät toimi? Kokeilin mekaanisella ja elektronisella eikä mitään eloa... Elektronisen kun laittoi kiinni niin jarruvalo alkoi vilkkua kunnes sulake pimahti.
    Ei kellään foorumilaisella olisi jemmassa tuohon sopivaa kolminapaista relettä? Pääsisi jo huomenna tien päälle kurvailemaan jos jostain löytyisi
    Now playing: K7
  10. #10
    Ota rele kouraan ja mene hakemaan uusi joko mp-kaupastasi tai vara-osakaupasta. Kyllä ne sulle oikean releen tökkää kouraan. Jos releellä on navat oikein ja 12v järjestelmään tarkoitettu niin se on sama mihin vermeeseen se on tarkoitettu. Eikä ole varmasti kallis!

    Voihan sitä vanhaakin yrittää herättää henkiin naputtelemalla ja jos saa irroitettua kuoren, niin putsaamalla ja crc ruiskasulla. Hakisin siltikin uuden...
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  11. #11
    Hyvin varustetuissa autotarvikeliikkeissä nuita releitä. Tavallinen rele ei maksa kuin 2 e. Halvat releet tosin ei kovin varmoja..
    Jensen.
  12. #12
    Motonetistä hain tänään yleisreleen eikä toiminut ja paikallisesta autotarvikkeesta elektronisen eikä silläkään lähtenyt. Voiko vaikuttaa kun akun jännite on karvan vajaa 12 volttia?
    Now playing: K7
  13. #13
    Case closed. Hain stormilta uuden kaksinapaisen releen ja nyt toimii. Minkäköhän takia tuohon alkuperäiseen releeseen tulee maajohto kolmanteen napaan? Uusi rele toimii ilman maata? Eijjümmarra...
    Now playing: K7
  14. #14
    Case reopened.

    Painan katkaisijasta, niin menee aika tovi ennenkuin alkaa napsumaan ja valomerkkejä lähteä? Lämpimänä ongelma poistuu miltei kokonaan. Ahdistaakohan sitä katkaisijassa vai mistä moinen laiskuus johtuu? Alitajuisesti tuntuu, että oikea suuntavalo toimisi paremmin kuin vasen, joten varmaan tuon katkaisijan suunnasta tuota vikaa kannattaisi ruveta hakemaan? En osaa sanoa, onko katkaisin toiminut päällisin puolin joskus jouhevammin.
  15. #15
    Perinteinen vilkkurele katkoo bimetallin avulla, eli lampuille menevä virta lämmittää bimetalliliuskaa joka taipuu lämmön vaikutuksesta ja avaa virtakontaktin, jolloin valo sammuu ja bimetalli jäähtyy ja sulkee virtakontaktin ..........
    Lämpötila ja polttimoiden teho vaikuttaa vilkkureleen toimitanopeuteen
  16.  
  17. #16
    Kyllä siinä joku hässäkkä on, kun nyt lämpösenä niitä räpsyttelin niin rele rasahtaa kolme kertaa nopeasti peräjälkeen, minkä jälkeen vasta rupeaa normaalisti napsumaan ja valomerkit näkyä.