Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 89:een 89:sta
  1. #61
    Lainaa (dYNY @ Maalis. 23 2009,12:46) kirjoitti
    "Muista se, että aina, kun osuu niin SINÄ häviät"!
    Aamen
  2. #62
    Lainaa (hidas57 @ Maalis. 23 2009,12:11) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Maalis. 23 2009,11:18) kirjoitti
    Ruuhkissa tai muuten vilkkaassa liikenteessä ajaessa joutuu suht usein hetkellisesti olemaan viereistä kaistaa ajavan "kuolleessa" kulmassa. Useimmiten tuleekin ajettua peukalo töötillä, sillä on muutama tilanne pelastettu kun kylkeen kiilaaja on pelästynyt äänimerkkiä ja kiemurrellut takaisin omalle kaistalle.
    Tööttikin voi tehdä hyvää, mutta vielä tärkeämpää taitaa olla valmius jarruttaa, eli sormia jarrukahvalla.

    Kyllä se niin vaan on, että pakko on kaksipyöräisen väistellä kun isommat , ja joskus pienemmätkin, pyrkii päälle.

    Ikävä rysäys tuo silti oli.
    Toki, ja ajaessa katsella "pakoreittiä" mihin väistää jos jotain yllättävää tapahtuu. Vilkkaassa liikenteessä tulee joku hyvin nopeasti perään kun alkaa tehokkaasti jarruttaa.
  3. #63
    Lainaa (Taajuus @ Maalis. 23 2009,12:44) kirjoitti
    Typerin paikka monessakin tilanteessa samansuuntaisella kaksikaistaisella on siellä vasemmalla kaistalla - vaikka niin kovin kiva olisikin sieltä puikkelehtia aina kun tilaa löytyy.

    Yleensä oikealta kaistalta sinne "ohituskaistalle" vaihdetaan äkkipikaisemmin päätöksin kuin takaisin oikealle. Joten paremmassa mielenrauhassa voi ajella kiltisti oikealla kaistalla.
    Oikealle kaistalle tunkee liittymistä tuleva ja niihin erkaneva liikenne sekä pumppausliike on jatkuvampaa kuin vasemmalla kaistalla. Paras paikka ajella IMHO on vasemman kaistan suht oikeassa reunassa, siten että edessä ajavat autot näkee sut kohtuullisesti peileistään. Toki hajurajoa ja pelivaraa oikean kaistan toheloihin jättäen. *



  4. #64
    Rangaistukset kohilleen noista niin johan alkaa se pää kääntymään joka kotilokuskilla liikenteestä. Ylinopeudestakin saa reippaasti enemmän sanktioo kuin tuosta jos kiilaat jonkun ojaan. Tapon yritys tai pahemmassa tapauksessa tappo, jos käy ikävästi. +6kk ajokieltoa ja päiväsakkoja runsaasti, johan rupeaa pää kääntymään.

    Miksei siis näitä tolloja jotka kiilaileevat toisen päälle kaistaa vaihtaessa rangaista kunnolla niinkuin ylinopeutta ajavia? Tässäkin tuli henkilövahinkoja ja varmasti ollut kynttiläketju lähellä, silti luulen että tää kaveri saa pitää korttinsa ja selviää muutamilla sakoilla.

    Kyllä se niin on, että pieni kaasun avaaminen tyhjällä tiellä on paljon vaarattomampaa kuin nämä jokapäiväiset kolmion takaa eteen tulemiset tai kaistanvaihdot silmät ummessa. Kun kerta ylinopeudesta rangaistaan reilusti ja kohtuuttomasti miksi ei näistä, kun henki kuitenkin kyseessä?
    Kawasaki ER-6n -06
  5. #65
    Lainaa (HeavenSB @ Maalis. 23 2009,17:24) kirjoitti
    Rangaistukset kohilleen noista niin johan alkaa se pää kääntymään joka kotilokuskilla liikenteestä.


    Kun kerta ylinopeudesta rangaistaan reilusti ja kohtuuttomasti miksi ei näistä, kun henki kuitenkin kyseessä?
    Höpötät joutavia.

    Ei vahinkoja saa estetyksi rangaistuksia koventamalla.

    Piittaamattomuutta sillä voidaan jossain määrin vähentää.

    Niin.periaatteessahan roimilla ylinopeuksilla ei vaaranneta mitään?
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  6. #66
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 23 2009,17:43) kirjoitti
    Lainaa (HeavenSB @ Maalis. 23 2009,17:24) kirjoitti
    Rangaistukset kohilleen noista niin johan alkaa se pää kääntymään joka kotilokuskilla liikenteestä.


    Kun kerta ylinopeudesta rangaistaan reilusti ja kohtuuttomasti miksi ei näistä, kun henki kuitenkin kyseessä?
    Höpötät joutavia.

    Ei vahinkoja saa estetyksi rangaistuksia koventamalla.

    Piittaamattomuutta sillä voidaan jossain määrin vähentää.

    Niin.periaatteessahan roimilla ylinopeuksilla ei vaaranneta mitään?
    Piittaamattomuutta se on sekin, että ei viitsitä katsoa olan yli ennen kuin vaihdetaan kaistaa ja sitten oho törmäsimpä motoristiin joka loukkaantui vakavasti. Tai käännytään vasemmalle suoraan tulevan motoristin eteen tai kolmion takaa eteen. Vahinkoja sattuu tottakai olemmehan kaikki ihmisiä, mutta omalla toiminnalla siellä ratin takana pystyy aika paljon vaikuttamaan miten paljon niitä vahinkoja sattuu. Ja jos liikenteessä ajetaan vähän miten sattuu eikä kiinnitetä huomioita tärkeisiin asioihin kuten kaistanvaihdossa viereisen kaistan kattomiseen tarkasti on se minusta piittaamattomuutta ja siitä tulisi rangaista samalla tavalla kuin ylinopeudestakin.
    Kawasaki ER-6n -06
  7. #67
    Vahinkoja sattuu, eri juttu mikä on tahallista ja mikä ei
    Tuomiotkin kait tulee aika pitkälti tuolta pohjalta??
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  8. #68
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 23 2009,10:19) kirjoitti
    Lainaa (muoviluoti @ Maalis. 23 2009,09:26) kirjoitti
    Se on aivan sama missä kulmassa sitä ajaa omalla kaistalla niin kyllä se on sen kotilon vika jos se tulee eteen. Että näin!
    Totta.
    Mutta vastaappa tähän...

    Kumpaan sattuu enempi?

    Vois olla syytä hieman harkita suhtautumista omiin oikeuksiin moottoripyörällä liikkuessa
    Eipä tuolla mitään oikeuksia ole kun mopolla ajaa. Itse en ainakaan niitä perää. Ennemminkin luistan hieman velvollisuuksista ja menen sieltä mistä pääsen sopivasti.

    Aika järjetöntä on vetää pimeässä kulmassa hampaat irvessä/paskat housussa, kun on siihen kuitenkin oikeus... Suunnilleen samaa linjaa kun vetää vasemmalla kaistalla tasan suurinta sallittua... Ja jono perässä. Tai vilkuttaa valoja ja tööttäillä/kiilata jos joku tulee väliin kun itse vetää rekan perässä ja on suunnitellut menevänsä ohi jo viimeiset puolituntia, mutta kun ei näe, eikä corolla vitosella kiihdy. *

    Kyllä maaseudulla on kivaa öisin.

    Onneksi ei tarvitse mennä Ruotsia kauemmaksi niin pääsee jo pois tästä pappojen juntti ajokulttuurista ja voi ajaa muidenkin seassa hyvillä mielin.
    Supermoto
  9. #69
    Lainaa (HeavenSB @ Maalis. 23 2009,17:48) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Maalis. 23 2009,17:43) kirjoitti
    Lainaa (HeavenSB @ Maalis. 23 2009,17:24) kirjoitti
    Rangaistukset kohilleen noista niin johan alkaa se pää kääntymään joka kotilokuskilla liikenteestä.


    Kun kerta ylinopeudesta rangaistaan reilusti ja kohtuuttomasti miksi ei näistä, kun henki kuitenkin kyseessä?
    Höpötät joutavia.

    Ei vahinkoja saa estetyksi rangaistuksia koventamalla.

    Piittaamattomuutta sillä voidaan jossain määrin vähentää.

    Niin.periaatteessahan roimilla ylinopeuksilla ei vaaranneta mitään?
    Piittaamattomuutta se on sekin, että ei viitsitä katsoa olan yli ennen kuin vaihdetaan kaistaa ja sitten oho törmäsimpä motoristiin joka loukkaantui vakavasti. Tai käännytään vasemmalle suoraan tulevan motoristin eteen tai kolmion takaa eteen. Vahinkoja sattuu tottakai olemmehan kaikki ihmisiä, mutta omalla toiminnalla siellä ratin takana pystyy aika paljon vaikuttamaan miten paljon niitä vahinkoja sattuu. Ja jos liikenteessä ajetaan vähän miten sattuu eikä kiinnitetä huomioita tärkeisiin asioihin kuten kaistanvaihdossa viereisen kaistan kattomiseen tarkasti on se minusta piittaamattomuutta ja siitä tulisi rangaista samalla tavalla kuin ylinopeudestakin.
    ja

    Lainaa kirjoitti
    Vahinkoja sattuu tottakai olemmehan kaikki ihmisiä, mutta omalla toiminnalla siellä ratin takana pystyy aika paljon vaikuttamaan miten paljon niitä vahinkoja sattuu.
    Olet ymmärtänyt asian jujun erinomaisesti. Tätä juuri tarkoitin.
    Tuohon samaan ei päästä rangaistuksia koventamalla.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  10. #70
    Lainaa (SB2 @ Maalis. 22 2009,22:04) kirjoitti
    Lainaa (leijona59 @ Maalis. 22 2009,21:52) kirjoitti
    Niin, ja varokaa erityisesti pakun vieressä ajamista, pakusta kun ei näe sivulle kovinkaan hyvin varsinkaan jos siinä ei ole sitä sivuoven ikkunaa.

    Nimim. Motoristi & pakukuski
    Uudemmissa pakoissahan on myös kuolleen kulman erillinen peili *
    Se kuolleenkulman peilikö sitten takaa sen että sinut on nähty kun tulet siihen rinnalle sekunnin murto-osassa

    Pitäähän se pakukuskin seurata muutakin liikennettä kuin vain sitä kuolleenkulman peiliä.

    Eikä läheskään kaikilla ole sitä "uutta" pakoissaa, vai mikä se nyt oli
  11. #71
    Poistin viestin, kun ei lainaus onnistunut oikein
    soooorry....

    jos joku ihmetteli kun näkyi ihmeellisiä...
    -
  12. #72
    On se kumma miten jotkut yrittävät aina kammeta jokaista topiccia tähän ylinopeussakko/muu sakko -itkuun. Pysykää nyt edes joskus asiassa.
    Durty Nelly's Boys
  13. #73
    Ikävä tapaus kerrassaan. Kenenkään onnettomuuteen osallisen syyllistäminen tai oikeuksien puolustaminen täällä foorumilla tuskin auttaa välttämään onnettomuuksien tapahtumista alkavalla(kaan) ajokaudella. Valitettavasti.

    Jokainen motoristi voi kuitenkin omalla liikennekäyttäytymisellään pyrkiä pysymään poissa onnettomuustilastoista ja lehtien palstoilta.

    Elävien MoottoriPyöräilijöiden Yhdistyksellä (EMPY) on aika simppeleitä vinkkejä kyseisen yhdistyksen jäsenyyden voimassapitämiseksi.

    Turvallisia * kaikille!
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  14. #74
    Lainaa (SB2 @ Maalis. 22 2009,22:04) kirjoitti
    Lainaa (leijona59 @ Maalis. 22 2009,21:52) kirjoitti
    Niin, ja varokaa erityisesti pakun vieressä ajamista, pakusta kun ei näe sivulle kovinkaan hyvin varsinkaan jos siinä ei ole sitä sivuoven ikkunaa.

    Nimim. Motoristi & pakukuski
    Uudemmissa pakoissahan on myös kuolleen kulman erillinen peili *
    Eipä valitettavasti ole ihan totta. Esimerkki suosituimmasta päästä, eli Toyota Hiace = Varokaa erityisesti Hiaceja!
    Ainakin vielä 2008 mallissa molempien puolien peilit jättää todella pahan kuolleen kulman. Oikealle kaistalle vaihdettaessa Hiace-kuskin olisikin syytä opetella "kurkistus-tekniikka". Pään pyörittelystä ei ole paljon apua, jos sivuoven lasi puuttuu ja / tai takakontti on täynnä roinaa.

    Ja muuten - käsi sydämelle. Kukapa meistä mp - kotilokuskeista ei olisi kaistaa vaihtaessaan ollut joskus "puusilmä"? Siis kaistaa vaihtaessaan kokenut vähintäänkin OHO-tilannetta - ja jos ei ole, niin tulee kokemaan.



    1300 Gessu
  15. #75
    Lainaa (leijona59 @ Maalis. 22 2009,21:52) kirjoitti
    Niin, ja varokaa erityisesti pakun vieressä ajamista, pakusta kun ei näe sivulle kovinkaan hyvin varsinkaan jos siinä ei ole sitä sivuoven ikkunaa.

    Nimim. Motoristi & pakukuski
    Itsehän meinasin viime elo-syyskuussa teilata Lahden ohitustiellä. Se kehen osuvat seuraavat tuntomerkit; ei kannata ajaa pakun vieressä kuolleessa kulmassa. Eli Lahden ohitustiellä musta Superduke mökäpöntöillä (muistelen että olivat akrat), ja kuski oli ilmeisesti nainen pitkistä tummista hiuksista ja ruumiinrakenteesta päätellen. Itse ajelin mustalla -06 Vitolla.
    Olin vaihtamassa kaistaa vasemmalta oikealle. Ensimmäistäkään autoa ei näkynyt missään, ei edessä eikä takana. Katselin Viton peileihin, katselin sivuoven ikkunoista, ketään ei näkynyt missään mutta jostain kuului tasainen jytinä. Ajattelin että omiani kuulen ja käänsin rattia oikealle. Seuraavaksi tajusin, että kylläpä muuten on tuttu ääni ja voimistuu koko ajan. *

    No, eipä kolissut, kun tajusin kääntää äkkiä takaisin ja SD-kuski ilmeisesti huomasi väistää. *
    636 -> 998
  16. #76
    Pikasta toipumista kaverille.

    Ja muistetaan nyt sitte et ollaan näkymättömii tuol liikentees. Tällä kaavalla osaa ite varoo kaikkia tilanteita.
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
  17. #77
    RvN
    Veemäisiä tilanteita, joita ei aina voi välttää, vaikka kuinka varovaisesti pyörän selässä liikkuu.

    Tilanteet tulevat nopeasti ja yllättävästi, aina ei kaikkia näe vaikka kuinka katsoisi.

    Itse meinasin tuupata autolla oikealta tulevan auton eteen, mutta onneksi jarrujalka toimi refleksin omaisesti. En ikinä uskonut, että henkilöauto tosissaan mahtuu tuulilasin palkin taakse, mutta siellä se vaan oli.

    Melkoisen paskahalvauksen sain, kun huomasin, että nyt on auto nokan kohdalla.

    Vahinkoja sattuu, mutta usein itse pystyy niitä myös välttämään.
  18. #78
    Mielestäni moottoripyörän näkymättömyys on täysin tuulesta temmattu väittämä. Tätä perustelen sillä, että missä ovat ne uutiset joissa autoilja on tullut kolmion takaa moottipyöräpoliisin eteen tai vaihtanut kaistaa moottoripyöräpoliisin päälle. On ilmeisen selvää että pienikin sinivalkoinen väri näkyy yllättävän hyvin pahimmankin puusilmän verkkokalvolla, kyse on siis piittaamattomuudesta, ei siitä etteivätkö autoilijat näkisi meitä. Luulisin että tilastot vahvistaisivat väittämäni jos niitä poliisien osalta olisi saatavilla.

    Itse olen yhden kerran tullut tutusta risteyksestä kolmion takaa ja kääntynyt vasemmalle kun viime tipassa huomasin oikealta tulleen auton jota en tosiaan ollut nähnyt, toki tässäkin kolarin esti vielä ylimääräinen pään pyöritys. Näitä ei todellakaan oikeasti tule niin usein ihmisille vaan prätkät sekoitetaan mopoon tai isomman oikeudella muuten vaan ajellaan eteen.
    Yamaha FZ6
  19. #79
    *huoh* nyt tää taas alko...
    Koitetaan nyt kaikki newbiet, wannabiet, oldbiet ja sit ne volvot, bemarit, mersut, rekat ja muut puusilmät, ainiin ja kukkahatut, vetomiehet ja tissiposket nyt mahtuu samaan Suomen -Aaah- niin ihanaan liikenteeseen...
    Ne silmät auki siel baanalla..jookosta *
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  20. #80
    Lainaa (aaargh @ Maalis. 24 2009,19:02) kirjoitti
    Mielestäni moottoripyörän näkymättömyys on täysin tuulesta temmattu väittämä. Tätä perustelen sillä, että missä ovat ne uutiset joissa autoilja on tullut kolmion takaa moottipyöräpoliisin eteen tai vaihtanut kaistaa moottoripyöräpoliisin päälle.
    Eihän noita kovasti paljon Suomessa edes ole, joten tilastoilla ei tässä asiassa paljon todistella, kun otanta on niin surkean pieni. Voihan asia olla sitenkin, että poliisit, myös siviilimopolla ajavat, osaavat varoa. Eivätkä luota siihen, että sinivalkoinen näkyy.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  21. #81
    Prkl, oli vielä oman kerhon miehiä. Olkapää pahemman kerran paskana, kylkiluita meni jne. Toivottavasti pääsee vielä pyörän selkään tällä kaudella.
    Durty Nelly's Boys
  22. #82
    Todella pas*a kauden aloitus * Vaikka aina saa olla onnellinen ettei vielä pahemmin käynnyt. Pikaista paranemista kaverille.
    xxx
  23. #83
    Huhhuh. Harmi homma. Tulipahan nyt muistettua itsekin se ettei aja koskaan siellä kuolleessa kulmassa.

    Paranemisia!
  24. #84
    Perkele sehän oli urkki kun oli teilattu... olkoon riumppi jumalan kosto kaamea sille autoilijalle... *
    Tulkoon autoosi luukaksen sähköt, amalin kaasari ja suora putki sekä liian pieni vilkkujen väli, lisäksi öljyä tihkuva lohko ja ensiövedon kansi sekä erityisesti huonot liitokset kaikkiin sähköihin jolloin vilkkuvista valoista tunnistamme sinut...



    F = dp / dt
  25. #85
    Ja vielä kotiin Luukaksen jääkaappi niin että joutuu oluetkin lämpimänä juomaan. Paranemisia kontanneelle, toivottavasti ajokausi vielä alkaa.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  26. #86
    Lainaa (leijona59 @ Maalis. 22 2009,21:52) kirjoitti
    Niin, ja varokaa erityisesti pakun vieressä ajamista, pakusta kun ei näe sivulle kovinkaan hyvin varsinkaan jos siinä ei ole sitä sivuoven ikkunaa.

    Nimim. Motoristi & pakukuski
    Tööh. 2007 syksyllä Lahden keskustassa yks pakukuski meinasi taklata mut tieltä puistoon, vaikka ajoin ruuhkassa sen pakun rinnalla repsikan oven kohdalla.

    En tiedä mihin se katsoi, mutta minä näin kuskin, mutta kuski ei nähnyt minua. Onneksi oikealla alkoi kääntyvien kaista minne pääsin pakoon siinä vaiheessa kun ei ollut kaistaa jäljellä leveyssuunnassa kuin reilu metri.

    Olisin vielä ymmärtänyt jos olisin ajanut umpipellin kohdassa, mutta kun ajoin tarkoitukella sen sivuklasin kohdalla, kun ei edemmäs päässyt kun siinä meni joku Nissan edellä. Kai ei sit kuskin nupissa raksuttanut muuta kuin että jos viereisellä kaistalla ei ole autoa siihen voi vaihtaa. Jos sieltä ruudusta näkyy kypärä ja hartiat niin sitä ei lasketa. Paku oli merenvihreä Citikka.

    No elämä on.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  27. #87
    Lainaa (Streethawk @ Maalis. 22 2009,23:17) kirjoitti
    Tämä on syytä meidän kaikkien motoristien pitää mielessä, että mopot kiihtyy sitä luokkaa ettei voida millään olettaa, että muut liikenteessä liikkujat pystyisi ennakoimaan meitä silloin, kun kahvaa todella käännetään. Pitää itse tajuta milloin oma toiminta on sellaista ettei muut sitä voi ennakoida/huomata ja toimia sitten sen mukaan. Itsekin kotilolla muutaman kerran säikähtänyt motoristia joka ilmestyi kuin tyhjästä.
    Tilanteessa jossa motoristi esim. lähtee valoista ja törmää 4sek kuluttua 100+ km/h vauhdilla kolmion takaa tulevan auton kylkeen, niin ei voi kuin motoristi katsoa peiliin, jos on enää peiliin katsomassa.
    +1

    Tunge itsesi konevoimalla siihen väliin, johon kukaan ei oleta kenenkään ehtivän, niin olet sen alla joka katsoi peileihin ja vaihtoi siihen missä äsken ei ollut ketään.

    Todennäköisesti ei ole.

    Ei availla ruuhkassa. Tulee turhaan vammoja ja kun on heikompi osapuoli, niin on veren kerjäämistä nenästä ja laastarilla ei aina selvitä.

    Avaudutaan muualla.

    (Ääliöpalkinto pysyy edelleen sillä naisella joka Tuusulanväylällä ei nähnyt että koko liikenne on pysähtynyt ja laski vauhdilla jonon viimeisenä olleen harrikan kuskin päälle, kuinka iso esine pitää olla että sen havaitsee - kuten kaksi kaistaa seisovia autoja?)
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  28. #88
    Aina ei voi itsekään kaikkea ajatella. Itse olen ollut kolme kertaa viimeisen kolmen vuoden aikana onnettomuudessa, jossa vain onni määrää sen, kuka kuolee. Toivottavasti huono/hyvä tuuri on nyt käytetty, eikä tarvitse enää moiseen joutua.
    Dixi et animam levavi
  29.  
  30. #89
    Lippahattu.
    Ajan minäkin joka päivä autolla, mut
    en yleensä toisten päälle!!
    "Mustanaamio on paha pahoille!"
    1000RR
    http://www.youtube.com/watch?v....ndex=21
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123