Tuli hommattua tollanen vesipyssy bulu ens kesäks. Kiinnostais tietää millaisia kokemuksia porukoilla on laitteista, miten toimii ja jne....![]()
Onnittelut hienosta ostoksesta!
Kirjottelin tonne desibeli-osatoon mun kokemuksia bulusta. Tosin R versiosta, mutta ei kai ne niin kauheasti eroo toisistaan.
Kiitosta vaan! Joo tollanen cr on tulos ja siin pitäis olla jotain pientä päivitystä noihin ekoihin r malleihin verrattuna. Taitaa olla aikalailla markinaali vekottimia nää vesi bulut, ei montaa oo kyl tullu vastaan. Aika hyvin on sun laittees sit toiminu ottaen huomioon valmistusmaan![]()
Kyllä se on pelannut. Ainakin toistaiseksi. Ei kai ne jenkit ihan kaikkea pysty tyrimään?
Älä sitten pelästy kun saat pyöräsi ajoon. On aika takkuinen ajella, kunnes ruisku saa säädettyä itsensä. Siihen menee jonkin matkaa (n.400 km).
Ei muuta kun ajokelien odotusta, kyllä ne sieltä vielä tulee.
Se on semmonen juttu että ainakin tää naku malli eli 1125cr on vissiin 3nneksi tehokkain nakupyörä suomen markkinoilla edellä siis mv agusta brutale 1078r ja ducatin streetfighter. Bulu edellä mainittuja aika paljon halvempi *![]()
No ei siin ainakaan katteita oo, mikä sit on kellekkin naku?
On muuten toiminu ihan hyvin ekat 2000km, yks vika oli polttoaineen pinnan mittaus anturi joka ainoastaan sytyttää merkkivalon matalasta pinnasta. Se ei oikeen tykänny pakkas öistä eli valo syttyi vaikka tankki oli täynnä, koneen lämmettyä se katos ja nyt kun on ilmat lämmenny vika ei enää ilmene. Laite on kyl hauska ja hyvä ajaa ja voimaa on mukavasti.
Tästäkö on kyse?
http://z.about.com/d/motorcycles/1/0...ll_112CR_r.jpg
Kyllähän tuon yhtähyvin voisi sanoa olevan varttikatetun, kun siihen on jääneet nuo oksennukset eteen sivuille. Että eiköhän laiteta riita puoliksi ja sovitaan, että kaikki on oikeassa tässä asiassa.![]()
Retired
Noissa sivukäikäleissähän on sisällä jäähdyttimet niin paha niitä on pois ruveta repimään,tietty buell ois voinut pikkasen fiksummin suunnitella noi tai laittaa jäähdyttimen koneen eteen niinku muut valmistajat.
Sivussa olevilla kyylareilla saa pyörän vähän lyhyemmäksi ja sitämyötä ketterämmäksi, vrt. vaikka Honda VTR:t. V-twineissä noita eniten onkin kun V tuppaa olemaan pitkähkö kone.(Shottas @ Touko. 24 2009,11:40) kirjoitti
No niin nyt on 6000km fillarilla takana ja on toiminut kohtuu hyvin. Kytkimen työsylinteri kytkinkopan sisältä korjattiin takuuseen. Pyörä on hyvä ajaa ja tehoakin löytyy mutta jarrut ovat paskat. Täänään olin oikeen kolmatta kertaa surffaamassa radalla Jurvassa ja oli kait 5-6 kierros kun pääsuoran jarrussa ilmeisesti nesteet keitti, jarrukahva kohtasi sarven tupen, no kurvailin varikolle ja jaruttelin pari kertaa kevyemmin pitoa taas löytyi. Varikolla totesin levynkin sinertyneen eli ei kestä lämpöa. Ajelin pari settiä hiljempaa ja totesin jarrujen ravistavan. Tästä kyllä selviää levyn, palojen ja nesteen vaihdolla mutta jarrut ei kyllä ole kone tehojen tasolla kannattais bulunkin siirtyä tupla radiaalijarruihin.
Vakiopalat on tosi surkeita. Eikä kestä kun pari ratareissua. Vaihdoin omaani SBS:n sintteri palat niin jarrut parani huomattavasti. Samoin tuntu että levykin oikes kun siirryin toisiin paloihin. Toi häipyminen ihmetyttää muakin. Mitähän vesipohjaista lientä ne siellä amerikoissa oikein käyttää?
Kyl sydän vähän pomppaili, nostin vauhtia pikku hiljaa ja sillon kun jarrut petti jarrutin n.200-190 vauhdista n.140 ja humps jarrut hävis päästin kahvan ja jarrutin uudestaan ja vauhti vähän hidastui loppu meni aloittelijan tuurilla, onneks aloin jarruttamaan ajoissa, luotto laitteeseen hävis kyllä samantien. Uudet orggis palat ei maksa kuin 230€!!!! onneks stormilla oli yhdet EBC sintterit hyllys(53€+posti). Hain viä motonetist motuli 600 factory linen nesteet, jos alkais jarrut toimimaan ja kestämään. Miten oot MikaA alustaa säädellyt? Mää oon räpläilly ohjekirjan mukaan kun en säätö hommista mitään tiedä, mut nyt tuolla Jurvas takanen kului hassusti kuvion etureunat vähän suli, Alastaros en oo vastaavaan törmännyt. Vauhditkin on ihan mallia "turvaauto"
, saatto kyl ol paineetkin väärät edes ja takan 2,3 kylmänä.
En paljoa ole alustaan koskenut. Vähän jäykempi mulla on mitä manuaalissa suositellaan. Ei meikäläisen vauhti radalla ole alustan säädöistä vielä kiinni ollut. Suurin vika löytyy penkin päältä! Tänä kesänä en ole radalle päässy kertaakaan ja taitaa jäädä väliin koko kesä.
No niin nyt takajarru jäi jumiin, tässä yhtenä päivänä käytin takasta ja sehän jäi makaamaan päälle 20km ja ulompi pala hävinnyt ja vanne, haarukka ja kaliperi tulikuumat. Ihmettelin jarrutuksen jälkeen että ompas vähän naheeta menoo mut ei heti sytyttänyt että uudessa rukissa jää jarru jumiin. No nyt kioski on remontissa ja samalla korjataan vuotava vesipumppu, ei oikeen kyl laatu vakuuta tainnut päästä paha raakile ulos tehtaalta
.
(MikaA @ Maalis. 24 2009,09:14) kirjoitti
![]()
Viina miehen virvottaa, mut olut antaa voimaa.
* *Busa 08
Eikö löydy muita kokemuksia näistä buluista? Itseänikin hieman kävi kiehtomaan tämä "vasarahai", en vaan ole niin vakuuttunut laitteen laadukkuudesta. Ja toi jarruhomma on ilmeisesti korjattavissa sinttereillä ja kunnon liemillä, vai onko uusiutunut parannetuilla jarruilla?
Tää ei kuulosta hyvälle:
2008 BUELL 1125R POWER TRAIN:CLUTCH ASSEMBLY Recall
2008 BUELL 1125R POWER TRAIN:CLUTCH ASSEMBLY
Units affected: 1579 BUELL MOTORCYCLE CO.
Report Date: 2008-06-16
Summary: BUELL IS RECALLING 1,579 MY 2008 1125R MOTORCYCLES. THESE VEHICLES CAN EXPERIENCE 5TH GEAR GALLING ON THE CLUTCH SHAFT DUE TO LACK OF LUBRICATION. THIS CONDITION CAN ALLOW THE GEAR TO SEIZE TO THE SHAFT, RESULTING IN REAR WHEEL LOCK-UP.
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Mää väsyin takuu korjauksen viivästymiseen, takajarrun ja vesipumpun korjaus kesti n.4kk. Johtui osien odottamisesta, kait jenkkilässä oli systeemit sekaisin tehtaan lopetuksen takia mutta silti liian pitä odotus aika toi 4kk varsinkin kun harrikka lupas että osia saa vielä vuosia eteenpäin. Onneks pyörä levis elokuun lopulla ettei mennyt kesä odotelles. Jos tollasen ostaa niin kannattaa tarkistaa että kytkinkoppa ja kopan sisällä oleva mäntä on vaihdettu uudemman malliseen nois ekois R malleis vuosi kytkin nesteet pihalle järjestään tosta poskesta. Mun CR tiputti kans nesteitä vaikka oli uudemman mallinen poski, takuuseen laitettiin uus mäntä ja vuoto loppui. Sit ekois R malleis etujarruletku kiersi väärältä puolelta etuputkea ja eturengas söi letkun puhki tästäkin oli takaisin kutsu. Ja tosisassaan noi etujarrut kannattaa päivittää paremilla paloilla ja nesteillä. Pyörä sinänsä oli kyl ihan kähee laite, voimaa on kivasti alhaalta asti ja meikäläsen köröttelyihin tuntui olevan kohtuu ajoominaisuudetkin. Onhan ne erikoisia laitteita ja sääli että niitten tekeminen loppu, ois harrikka saanu jättää agustan ostamatta ja ois panostanut noihin buluihin. Tiedä sitten oliko toi rotaxin kone paras vaihtoehto laadullisesti, mut harrikkakaan ei kyennyt vastaavaa tarjoamaan. Raakileenahan toi tuli markkinoille mut hauska laite oli. Onhan noita aika paljon ajos jenkkilässä ja http://badweatherbikers.com/ sivuil noist löytyy paljon juttuja.(Pahus @ Huhti. 07 2010,16:21) kirjoitti