Tiedustelen kyseisen pyörän huoltokustannuksia. Suodattimet, tulpat, jarrupalat mm.
Eipä nuo osat mitään kalliita ole, jos tarvikeosia käyttää ja itse tekee. Suuntaa voi katella vaikka Duellin tai All Rightin varaosahauilla..
Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.
Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!
Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
GeSsuli on vielä erittäin huoltoystävällinen, eli itse tekemällä säästää huollon työkustannuksista 100%! PekkaVee tuossa järjestelee jopa huoltokoulutuksia, joten jos epäröit hommaan ryhtyä, niin hyvä tapa opetella oman möhkön huoltoa on mennä mukaan / kysyä Pekalta apua...
<p>2002-2014</p>
Valitettavasi huoltokurssini koskevat vain R850, R1100 ja R1150 pyöriä.
Noista Can väyläisistä 1200 pyöristä ei ole juuri kokemuksia.
Mekaaninen huolto ja varaosat on niihin kyllä aika paljon samanlaisia kuin noihin vanhempiin. Itse pystyy varmasti tekemään kaikki perusjutut.
Minulta voi ostaa huolto-ohje romppuja noihin vanhempiin.
Maksaa 10.- euroa. Sisältää mm. huoltokirjoja ja vaikka mitä ohjeita.
pekka.vuorelma( ja se ät merkki tähän)gmail.com
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Tuo All Rightin varasosahaku on aika hyvä.(pikkupeka @ Maalis. 21 2009,16:04) kirjoitti
Sinne kun laittaa oman pyörän rekisterinumeron niin löytyy osat mitä All Right myy siihen pyörään.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Tuolta Kurapyöräilijöiden sivuilta kannattaisi myös kysellä.(Huba @ Maalis. 21 2009,15:39) kirjoitti
Siellä on paljon 1200GS kuskeja.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/index.php
Jos haluat tietää noita merkkihuoltoliikkeiden kustannuksia tai muiden huoltojen hintoja.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Huollot merkkiliikkeessä noin 200 euroa kymppitonnin välein, joten laitteen hankitakustannuksiin nähden aika maltilliset.
Mutta näistä jutuista on mielipiteitä ja periaatteita, eräs tuli tässä julkaistua !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Sen verran olen minäkin katsellut Gessun huoltojuttuja että on aika helppo tehdä myös itse. TÄSSÄ on selkeästi esitelty mitä missäkin huollossa tehdään. Aika helppoja kaikki, laturin hihnan vaihto ehkä hieman vaatii. Ja se tietokoneen muistin nollaus ei taida vieläkään onnistua itse (ei toisaalta kai ole edes välttämätön).
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Eipä tuo 1200GS juuri vanhemmista eroa. CAN-väylä nyt on tietty se ISO ero, mutta eipähän huollossa tuohon kajota.
Se legendaarinen vikamuistin luku tai nollaus ei sekään ole enää edes haaste. Siihenhän on keksitty GS911, eli tuo TI-miehen compuutteri.
<p>2002-2014</p>
Mainitut ohjeet ovat muuten ilmeisen paikkansapitäviä, mutta perä-/vaihteistoöljyt vaihdetaan mielestäni nykykäytännön mukaan 20 000 km:n välein.(hondamania @ Maalis. 21 2009,20:04) kirjoitti
” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
"Not ugly anymore, now I have a Ducati."
Se verran vielä tuosta alkuperäisestä kysymyksestä l. huoltokustannuksista. Pyörä on 2008 R 1200 GSA.
1000 km huolto 282,50 euroa
10 000 km huolto 302,00 euroa
20 000 km huolto 382,00 euroa
Kaikki huollot on teetetty TR-Pyörässä vuoden 2008 puolella. En käy vääntämään kättä siitä onko kallista vai ei. Takuuaikana on mielestäni selkeää ja reilua puolin ja toisin ettei huoltojen tekemisestä ja osaamisesta tarvitse keskustella. Takuuajan jälkeen teen huollot itse.
” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
"Not ugly anymore, now I have a Ducati."