Haulla en löytänyt mitään tai sitten käytin vääriä hakusanoja..
Oma probleema on nyt se että vanha tank pad pitäisi saada pois ja uutta tilalle. Millä konstein tuota vanhaa uskaltaa alkaa irroittelee, ettei tankin maali pinta kärsi. Tallista löytyy jtn liimapinnan puhistus ainetta/vastaavaa..
Muita vinkkejä?
Sellainen kuin "toffeelaikka" ainakin on toiminut noissa vanhojen liimojen irroituksessa...
Löytynee ihan autotarvikeliikkeestä, kysyt toffeelaikkaa niin eivätköhän tiedä..Tulee siis porakoneeseen kiinni.
Tein itse ja YRITIN säästää.
Itse olen noita ensiksi varovasti lämmittänyt kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen hinkannut kynsillä, rätillä ja jonkinlaisella rasvan poistajalla.
Juuuu, tuolleenhan sen pitäs teoriassa lähteekin, mut joskus ei auta mitkään linimentit. Ainakaan allekirjoittaneella... Täällä viimekesäistä keskustelua aiheesta.
Mut ei haittaa vanhat liimatahrat enää, ku vei tankin ja muut muovihilppeet maalarille ja uutta väriä pintaan, ni johan läks. *![]()
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
***
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
Tallissa oli "Maston ksyleeni" merkkistä puhdistus tököttiäToivotaa että ei lähde maali pinta kävelemään..
Ei lähe. Kokeilin ihe myös sillä tökötillä. Ja mie hölväsin ihan kunnolla sitä ainetta tankin päälle. Ja siis ei lähteny maalit, mut ei kyllä liimatahratkaan... Mut vahat sillä kyllä lähtee, joten kannattaa jo valmiiks varata lähelle tarvikkeet uudelleen vahaamista varten.(Hane08 @ Maalis. 20 2009,13:50) kirjoitti
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. " -Albert Einstein-
***
Kawasaki Er5 -99 -> Yamaha FZ6S ABS -07 -> Suzuki GSX-R750 -08 -> Yamaha FZ1-S -06
En välttämättä tuota laittaisi maalipinnalle ainakaan kokeilematta johonkin näkymättömään paikkaan(Hane08 @ Maalis. 20 2009,13:50) kirjoitti
"Tuote on myös erittäin tehokas liuotin pintojen rasvanpoistoon
ja muuhun puhdistukseen.
Sopii myös ksyleeniohenteisten alkydi- ja epoksimaalien ja lakkojen ohentamiseen sekä työvälineiden pesuun."
Tuommoisella olen itse poistellut ja vaha päälle:
VP-Sitrus Spray
Sitruspohjainen puhdistusaihe vanhojen liimajäänteiden poistoon. Spraypullo 500ml.
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Eli siis tässä tämä mitä itse käyttäisin: Toffee laikka, Biltema
Tein itse ja YRITIN säästää.
Itsehän irroittelin kevyesti bensalla kostutetulla rätillä..hyvin lähti!
Vahaus päälle ja uutta tarraa vaan paikalleen, niin hyvä tulee![]()
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Tuli kokeiltua sitä mastonin ksyleeniä ja hyvin tuolla irtosi se liimapaska.. Toivottavasti pysyy nyt uus tank padi. Teiden sulamista odotellessa![]()
Perus Sinoli. Hyvin lähti autosta mainosteippausten liimajämät.
Born to be wild, paitti himassa.
Elämä on parasta huomenta.
Liimaan toimii tärpätti eli lakkabensiini. Kostuta rätillä, anna pehmetä ja tahkoa kostealla rätillä pois. Näin lähtee myös "kiinnipalaneet" maalarinteipit jotka eivät esim. asetoonista hievahtaneetkaan.
Hornet 600cc.
Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?
M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
juu ei kyl pitäs gasolla lähtee orkkis maalit liukenee tai sit on kyllä jo valmistajassa vikaa(vanha @ Maalis. 21 2009,03:13) kirjoitti
![]()
=)
Eräs teippausalan ammattilainen opetti joskus että 90% liimoista lähtee Sinolilla ja loput 10% bensalla.
Sääntö toimii.
Lämmittämällä (fööni tms.) hiljalleen tarra irti ja em. kemikaalilla loppusiivous.
Ja vaha päälle.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
hmm...parit välimerkit ei olis pahitteeks? Vois vaikka jotain ymmärtää ja ottaa opikseen?(oml @ Maalis. 21 2009,21:10) kirjoitti
ps.Kawassa vissii supermaalit ku ei ollu millänsäkään..;)![]()
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Sama homma. Ajattelin loogisesti, että tankin maalipinnan pitänee kestää hiukan bensaa ja kestihän se ilman ongelmia. Liima lähti helposti ja tosiaan vahaus ja uusi tarra.(vanha @ Maalis. 21 2009,03:13) kirjoitti
Retired
Pyörästä löytyy HealTechin SpeedoHealer V.4 ja vaihdenäyttönä toimii HealTechin Gipro DS-sarjalainen.
http://www.healtech-electronics.com/
Nyt ongelmana on se että asennutin tuon speedohealerin niin vaihdenäyttö näyttää kolmosella ajettaessa 2. Vasta kun vaihdan vaihteen 4 niin näyttöön tulee 3. Loppujen lopuksi kun on 6 niin näyttö näyttää 5:sta.
Ongelma tuli vasta ilmi kun asennutin tuon speedohealerin ja kalibroin sen että mittarivirhe poistuu.
Vaihdenäytön liittimet on käytetty irti vaan ei auta, malli on just sellanen että se oppii itse katsomaan mikä vaihde on päällä..
Neuvoja/vinkkejä?
Sun on opetettava se vaihdenäyttö uusiksi. Tai sitten vedät vaihdenäytölle nopeussignaalin ennen speedohealeria (eikä sen jälkeen).(Hane08 @ Kesä. 24 2009,14:25) kirjoitti
Se vaihdenäyttö toimii niin, että se vertaa kierroslukua ja nopeutta: Speedohealerin asentamalla nopeussignaali verrattuna kierroksiin on pienentynyt: vaihdenäyttö luulee että ajat pienemmällä vaihteella.
No sitä ei paljon opeteta kun ei ole nappulan nappulaa, se yhdistetään diagnostiikka liittimeen.(zpete @ Kesä. 24 2009,15:00) kirjoitti
Mutta miten tuo "vedät vaihdenäytölle nopeussignaalin ennen speedohealeria (eikä sen jälkeen)."- tapahtuu?
^ ohops, tuo on näköjään erilainen kuin mitä itselläni oli... olis pitänyt tarkastaa nuo speksit ennenkuin viisastelen täällä. Vanhassa oli nollausnappi jonka jälkeen se opetteli itse ne vaihteet.
Tuo ei onnistukaan niin helposti, koska tuo DS-sarjan näyttö ottaa vaihteen suoraan ECU:lta. En osaa sanoa miten tuo korjautuu. Kannattais ehkä kysyä valmistajalta?
Lontoo kun taipuis niin olis helppoa kuin heinän teko..Pitänee värvätä jostain joku kääntämään(zpete @ Kesä. 24 2009,15:10) kirjoitti
![]()
Auttasko http://translate.google.com(Hane08 @ Kesä. 24 2009,20:17) kirjoitti
Kieliopillisesti tuo nyt mitään hyvää savoa tuosta viännä, mutta varmaan edes about ymmärrettävää kuitenkin
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Sain lähetettyä s-postia healtechille ja sieltä vastattiin erittäin nopeasti ja ongelma ratkeaa kun ehdin kotia(HiTec @ Kesä. 25 2009,10:04) kirjoitti
![]()