Moi.
Missähän mahtaa kyseisessä pärrässä majailla vilkkurele ja montahan kynttä siitä mahtaa löytyä?
Vilkut on vaihtumassa LED tyyppisiksi ja ois kiva tietää että onnistuuku releen vaihdolla suoraan vai tuikkaanko välkyttimien rinnalle 10 Ohm vastukset.
:-)
Tonnisessa S:ssä on ainakin kuljettajan penkin alla, ecun vieressä. Siitä vaan se kumisuojapussi tms. pois, niin sen alta paljastuu....muistaakseni.
'06 Z750 -> '03 SV1000S -> '03 LC4 Supermoto
Joo kattelinkii jo tuonne penkin alle ja itekkii epäilen että se on tuo kumin sisällä oleva motikka. Johtoja siihen menee/lähtee aika monta. Varmaan parempi kolvata joka vilkulle vastus kun en halua muutella noita pyörän omia kytkentöjä. Kevättä odotellessa. *![]()
Itse hommasin Ebaysta suoraan alkuperäisen tilalle sopivan releen. Vaihto oli todella helppoa: Suoja pois, vanha rele vetämällä pois ja uusi vaan tilalle. Koko hommaan meni max. 5 min.(vollano @ Maalis. 15 2009,23:19) kirjoitti
Itse myös meinasin pistää vastukset, mutta päädyin tuohon ratkaisuun sen helppouden takia. Eipä tarvinnut kolvailla mitään ja vilkut pelittävät nyt niin kuin kuuluukin.
Vastuksissa on myös se huono puoli, että ne kuumenevat aika lailla...
Tässä linkki Ebay-kauppiaalle keneltä hommasin releen ja jotain muutakin härpäkettä.
Tällä tavalla tein led-releen vaihdon tuossa pari viikkoa sitten omaan SV:hen.
Kuvallinen ohje
-09 KTM 690 SMC
Mulla toi rele on ainakin apukuskin penkin alla.
Ja kato tuolta motoplazan sivuilta, niillä näyttäisi olevan 7-tappisia releitä myynnissä.[URL=http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/saehkoeosat/vilkun-releet]
Sopiikohan tuo -03 malliseen?(Jönssi77 @ Maalis. 18 2009,13:03) kirjoitti
![]()
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>
Näyttää ainakii sopivalta. Hintakii näkyy olevan kohillaan.....
Ois tuo kyl ylivoimasesti helpoin ratkasu.
Kannattaa tuolta ebaysta kattella. Ite maksoin samanlaisesta releestä parisen kymppiä...(sähköputkimies @ Maalis. 18 2009,16:03) kirjoitti
P.S. Lumethan SULAAAA!
Edit: Samanlainen rele sopii ainakin tonniseen...
No niin, kävin tattiksella hakemassa releen.. viikonloppuna menen taas ruuvailemaan svetlanaa ja pistän tämän kiinni. Ettäs tiedätte!
<p>MT09, RX125, pirkcafe</p>