Tyhmä kysymys. Miten saan helpoiten pyöreän umpion xj900F:ään nykyisen katteen tilalle. Elikkäs mopo nakuksi. Onko olemassa yleismallin lampunkiinnikkeitä joihin saa vilkut kiinni? jne..
Kävin tänään ostamassa uuden öljynsuodattimen pärräliikkeestä ja kysäisin samalla sieltä kyseisestä projektista. Saivat mokomat kuulostamaan sen vallan mahdottoman vaikealta ja samalla myös hintavalta operaatiolta. Ja ajattelin josko joku teistä näppäräsormista on sen jo itse tehnyt![]()
Jos en väärin muista niin XJ650:ssä olisi sopivat palikat sulle. Jos et muuta löydä niin yritä löytää jostain sen palikat.
Moro
Minä tein talven aikana Hondan Firebladesta nakun ja voin sanoa, että yllättävän paljon on pähkäiltävää. Homma kustansi n. 1000 euroo. Mulla joutu hommaamaan uuden t-kappaleen, tangon, peilit, umpion, pitemmät jarruletkut eteen ja pitemmän kytkinvaijerin. Onneks oli ammattimies kaverina iteltä ois varmaan jossain kohti usko loppunu. ai niin ja ajovalon kiinnikkeet meinas unohtua. osia tilailin talven aikana Saksasta ja Suomesta löyty t-kappale ja tanko ja Hornetin ajovalon sain käytettynä Suomesta. Nyt on naku Fireblade ja oon ihan tyytyväinen. PS Jussille iso kiitos avusta.![]()
Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
XJ 900 -malliahan on ollout myös nakuna vaikkakaaan sitä ei ole Suomessa nähty. XJ on 80-luvun peruspyöriä, joihin kate on ikäänkuin jäljestä rakennettu ja näin sen purkukin on simppeliä. Eka mallissahan ´83 oli vain pieni lamppukate Yleismallin lampunkiinnikkeitä teleskoopinputkiin löytyy, joihin sitte vaan yksi iso valaisin tai useampi pieni. Alkuperäisten vilkkujen kiinnityksenkin saa tehtyä ellei sitten vaihda kokonaan toisenlaisiin. Mittaristohan liikkuu sarvien mukana... muistelen... eikä sille tarvitse näin tehdä kiinnikettä ja samoin peilit ovat valmiiksi sarvissa kiinni. Ei ole vaikeaa. Tuosssa mainittu Hondaan muutaminen on toinen juttu kun kaikki on tehty katteilla peitettäviksi ja katteiden poistossa tulee kaikki romu näkyville. Tätä ei XJ:ssä käy.
Tiedoksi, että aikanaan XJ:n lamppukatteesta luovuttiin runkoonkiinnitetyn hyväksi koska sarvissa kiinni ollut kate, vaikkei suuren suuri ollutkaan, aiheutti ongelmia ajettavuudessa.
Mainitsemassasi liikkeessä on tainnut asiantuntevuus loistaa poissaolollaan tai sitten jutut oli mitä sattuu kun hoksasivat etteivät tosiasiassa kostuisi projektistasi juurikaan mitään.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kiitoksia vastauksista
Ajattelinkin ettei se nyt niin vaikeaa voi olla, kun katselin tuota pyörän katetta. Minkälaisi palikoita xs2jammu tarkoitat?