Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Kokemuksia kyseisestä puvusta kaivattaisiin. Pysyykö vesi ulkona yms. RM Heinon hinta 590€, miltä kuulostaa?
    Honda Monkey -82
    Yamaha RS 125 -75
    Honda CB 125 -84
    Kawasaki ZZR 1100 -92
    Honda CBF 1000 -06
    Mulla on kyseinen setti,ja mä ainakin diggaan kovasti Ei oo toi hintakaan paha,ite ostin vuosi sitten ja euroja sai laittaa tiskiin jonkun verran enemmän
    VFR750F
    CBR1000RR
    Samat vempeleet kahden kauden testissä. Vettä pitää vaikka suihkuun menisi. Pinta menee märäksi, mutta ei se läpi tule. Pistää tuplasti rahaa(armax jne), niin pintakaan ei kostu. Oltiin viime kesänä porukalla Norjas ja vettä tuli välillä reilusti - kaverit veti joka välissä muovia päälle - minä vaan odottelin Laihduin tuossa ja ostin MP messuilta numeroa pienemmät, mutta samanlaiset - RM Heinolta(taas). Minulla olisi tuossa takki 54 ja housut 52 vielä myynnissäkin - odotan tarjouksia.
    No vesi pysyy ulkona kyllä! Itse olen ollut helvetin tyytyväinen! Polvisuojat heitin housuista veks kun hankasivat polvia! Takin kaulus on aivan LOISTAVA! Hinta on kutakuinkin OK! Suosittelen hankkimaan kerralla kunnon puvun ettei tartte kiroilla "mikä lie texien" kanssa munat märkinä! Rukassa muuten 5 vuoden takuu!
    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

IBAF 3735
    Viime elokuussa paloi lopullisesti käämi vuotaviin pukuihin ja hommasin juurikin tuon yhdistelmän. Vaikka käyttökausi jäi lyhyeksi niin testimahdollisuuksia oli aivan riittävästi ja hyvä on, vesi pysyy oikealla puolen, eli ulkona ja vuorien kanssa on vielä lämminkin. Hinta on kohdallaan, ilmeisesti myyvät viime vuonna myymättä jääneitä, Espoon Heinolla pyysivät elokuussa 680 €, ei tullut siellä kauppoja.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    No niin tänään hain Rukka Marco takin ja Unit housut Heinolta. Eivät varmaan ole vanhoja, kun joutuivat tilaamaan Rukalta oikeaa kokoa. Eli normaalia lyhemmillä lahkeilla olevat housut. (persjalkaiselle) Sunnuntaina näyttäisi sää ennusteen mukaa olevan ajokelejä eli silloin pääsee kokeilemaan.
    Honda Monkey -82
    Yamaha RS 125 -75
    Honda CB 125 -84
    Kawasaki ZZR 1100 -92
    Honda CBF 1000 -06
    Viime vuonna kesän alussa ostin ko. setin veljekset Siltaselta siellä päin ajellessa. Asu ollut tosi hyvä ja ennen kaikkea se , että housut ja takin saa vetkarilla kiinni helposti. Mutta pikku juttuja takissa, joita olisi voinut tehdä toisinkin, sivutaskut olisivat isommat jos vetskarit olisivat suorassa taskun yläreunassa, saattaisivat kylläkin imaista vettä helpommin sateella.

Cantori 43:lle sanoisin, että varmista vielä ajoasennossa housujen pituus. Itsekin persjalkaisena nimittäin ostin lyhennetyn mallin housut ja käytössä olen todennut, että normaalimitta olisi ollut parempi. Ajoasennossa lahje nousee yllättävän paljon. Ei kyykky vaan Fjr.
    Voi hitsi, etta on halpaa siella! Taalla tuli juuri tanaan kotiin GP Legendsin kuvasto, ja takki on £450-500 ja housut £340-375!

Itse kayttaisin mielellani Rukkaa, mutta takit ovat yleensa siina £600 paikkeilla, en kehtaa ostaa, ainakaan ennen laihdutuskuuria... Taytyy tulla sitten joskus Suomesta nakojaan ostamaan!
    Kyseinen setti tarttui mukaan Heinolta. Selvästi maan halvin.
    Ei vielä kokekuksia puvusta.
    Honda CB 1300 SA -05
    Tänään testattu uutta pukua. Onneksi ei kuitenkaan vesisateessa. Hyvin vastasi odotuksia muuten mutta huomasimpa kyynärsuojien olevan aika oudosti kyynärpäiden ulkosivuilla eikä alla. Muilla kokemuksia asiasta? Myös Marcon ja muiden Rukka mallien osalta?
    Honda Monkey -82
    Yamaha RS 125 -75
    Honda CB 125 -84
    Kawasaki ZZR 1100 -92
    Honda CBF 1000 -06
    Pari viikkoa sitten tuli hankittua Marco takki. Vielä ei oo päässyt kokeilemaan sitä ajossa. Takista piti köyhtyä 340€. Sivutaskuihin oisin kaipaillu vedenpitävyyttä, mutta löytyyhän tuosta muutama tasku johon uskaltaa kännykän laittaa.
    "Minulla olisi tuossa takki 54 ja housut 52 vielä myynnissäkin - odotan tarjouksia." Tämä setti meni nyt sitten kaupaksi...Uusi pienempi Rukka Marco/Unit odottaa jo ajokautta kovasti
    Tein ko. puvulla käytännön kulutuskokeen radalla. Yllättävän hyvin setti kesti,vaikka vauhtia oli kaatuessa arviolta 130-150 kmh.

Sille kaverille, joka otti suojat pois voin sanoa vinkkinä, että laita ne pikasukkelaan takaisin. Hartioista, polvista ja kyynärpäistä kangas "katosi" asfaltilla liukuessa. Kaikki suojat pysyivät vielä paikoillaan, mutta ilmeisesti aika rajoilla puvun (kankaan) kestävyyden suhteen olin. Kovin paljoa enempää puku ei olisi kestänyt ennenkuin suojat olis irronneet, seuraavaksi olis sitten irronnut oma nahka. Normaalissa maantieajossa tuollaisesta nopeudesta harvoin tulee tilaisuutta heittäytyä, eli omassa käyttötarkoituksessaan puku varmasti toimii.

Supersuuren kiitoksen annan rukan suojille, näyttävästä syöksystä, sekä volteista etu -ja takaperin huolimatta luut pysyivät ehjänä.

Seuraavakin puku on Rukka, eikä tämä ole maksettu mainoslause.
    BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
    Born to be wild! Later captured...
    1500km nyt tälle kaudelle ajoa *tähän mennessä,juurikin tällä Rukan puvulla ja tyytyväinen olen. Pitää veden ulkopuolella, taskuja riittävästi. Vetoketjut toimii, Pitkä takuu, jos tarvetta.
    Vuoren kanssa lämmin.Hinta/laatu varsin hyvin kohdillaan.
    GSX 1400 -06
    Itse ostin saman puvun Heinon tarjouksesta. Nyt ihmetelen,kun vaimoin ja lasten halpispuvuissakin on selkäsuoja paikoillaan takin pussissa,mutta rukassapa ei suojaa ollut.

Luulisin,että erilliset selkäsuojat ,olkoot vaikka kuinka hyviä ja mukavia ja hengittäviä jäisivät minulla pukematta erikseen päälle, joten niiden suojausvaikutus on nolla.

Eli katsiiko ostaa rukan "roiskeläppä" puvun taskuun, vai peräti forcefield?

Onko parempia vaihtoehtoja?
    Itse ostin sen roiskeläpän, mutta selkä taskuun mahtuiskai kai vähän tukevampikin suoja. Olis kiva kuulla mitä muut on käyttäny.
    Honda Monkey -82
    Yamaha RS 125 -75
    Honda CB 125 -84
    Kawasaki ZZR 1100 -92
    Honda CBF 1000 -06
    Forcefildin ja rukan oman suojan rakenne on samanlainen. Erillisen selkäsuojan paremmuus tulee siitä, että se pysyy paremmin paikoillaan kuin takin oma suoja. Eli jos haluaa parasta mahdollista suojausta ostaa Forcefieldin ja pukee sen myös päälle!
    BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
    Born to be wild! Later captured...
    Ostakkee hyvät immeiset armadilloo/armatexii..toimii ja
    jopa viranomaiset käyttää sitä.maksaa ehkä enempi
    kun kun ixin puvut..mut toimii ja suojaa tosipaikan tullen!
    ja tosiaan plussana 5 vuoden takuu!
    HAYABUSA K-8
    Minulla on rimpulampi takki muistaakseni Rukka Marco tai Nico - mistähän ne erottaa? On ajettu luokkaa 15 tkm viime ja tällä sulakaudella, eikä ole mitään erityistä valittamista. Kuuma auringossa ruuhkassa, nollakelillä tarvitsee kunnolla kerrosta tai sähköä alle. Vettä pitää kyllä ja ilma vaihtuu yllättävän hyvin. Taskuissa ei ole kehumista, mutta vuoren alle tulevat pitävät kyllä veden ulkopuolella.

Käytin pari kertaa talviajossakin, mutta sillä puolella yleisväljä enskatakki ja kerrokset toimivat paremmin. Tai yhden siirtymän ajoin kaksi takkia päällekäin, Rukka alla ja vanha Hanxi päällä. Pakkasta oli vähintään tarpeeksi.

Housuina minulla tuon takin kanssa ovat Rukka Prot, joten Uniteista en osaa sanoa mitään.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  20.  
    Moi,

Muutama tuossa jo mainitsikin, että kannattaa ostaa kerralla kunnon kamat...itsehän niin tehnyt Mutta nyt Rukan armacorit ja aivan loistavat kamat. Enää ei ole tarvinnut ostaa uutta kännyä jos on tullut tippaa niskaan. Kannatta ostaa tuo setti jos vaan talous anttaa myöden.

Btv. Vanhat releet roikkuu edelleen ja sopii kysellä tarkemmin jos kiinnostaa. Kamppeet Hertsikassa ja lähtee asevelihintaan. Ihan ok vetimet mutta taskuihin ei kannata jättää mitään herkempää jos sataa. Muuten kyllä pysyy kuivana.
    BMW K 1200 S ja aina ei tarvitse olla kädet rasvassa!