Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Morjestus,

    Edellyttääkö LT:n ilmansuodattimen uusiminen todella puolen pyörän purkamista kuten esim. bensatankin poistamisen paikaltaan Onko oikotietä ?

    - ReimaN
    ReimaN
    - Honda VF 750C
    - Honda VF 1100 C
    - Honda ST 1100 Pan European
    - BMW K 1200 LT -03
    - BMW K 1200 LT -04
    - BMW R1200GS Adv -10
  2. #2
    Kyllä, Ei
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #3
    Anna sen ilmanputsarin olla perä siitä kummiskin hajoo ennen
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
  4. #4
    Jovvain..



    Vanhemmissa malleissa se käy helposti mutta jos kyseessä on K1200LT niin tankki pitää luonnollisesti irroittaa. Minusta ainakaan se ei ole mikään kummonen homma kun sen muutaman kerran on tehnyt. Samalla kannattaa vaihtaa bensasuodatin (jos aihetta) ja muutenkin tyhjätä tankki. Aja ennen vaihtoa p-aina lähes loppuun (BC-näyttö) jolloin tankki ei edes paina mitään eli ei käy selän päälle. Pikaliittimet p-aineletkuihinkin voisi olla suotavat asentaa samalla ?

    ps. näperrä peileihin myös ne "varmistukset" mikäli ei vielä ollut
  5. #5
    Lainaa (sefo @ Maalis. 13 2009,19:18) kirjoitti
    Kyllä, Ei
    Eilen juuri satuin tarkastamaan LT 100 ilmanpuhdistimen puhtoisuuden - siitä oli tosin tankki ja muut katteet pois (maalauksessa), mutta homma olikin yllättävän helppo. Yläpuolen muovikotelo "joustaa" ylös sen verran, että välistä raottamalla saa vedettyä suodattimen pois. Varmaankin ilman tankin irrottamista toimii myös.
    <p><em>rihi</em></p>
  6. #6
    Oikoteitä on teoriassa kaksi. Käytännössä yksi.

    Ensimmäinen. Vaihda mopo uuteen. Teoreettinen. Uusia ei enää valmisteta.

    Toinen. Jätä vaihtamatta ja jatka ajamista.

    Eli taitaa mennä mopon purkamiseksi. Ei ole sinänsä kummallinen hommana, vain ruuvien availua. Mutta kyllä siinä muutama tunti vierähtää. On oikeastaan kaikista huoltohommista LT:ssä huoltoepäystävällisin.

    Mutta ei kun rohkeasti kimppuun vain. Muuta ruuvi irti, pari pistoketta irti pari lekua irti ja filtteri on jo melkein näkyvissä.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  7. #7
    Lainaa (Repa @ Maalis. 13 2009,20:28) kirjoitti
    Eli taitaa mennä mopon purkamiseksi. Ei ole sinänsä kummallinen hommana, vain ruuvien availua. Mutta kyllä siinä muutama tunti vierähtää. On oikeastaan kaikista huoltohommista LT:ssä huoltoepäystävällisin.
    JOvaainko ?



    Mr Repa taitaa olla mp-korjaamon henkilökuntaa he hee....
    siis että muutama tunti ......ei kai siinä nyt niin kauaa mene kellään vaikka söis eväät välillä?
  8. #8
    Ei se ole insinööritaitoja vaativa homma. Molemmat sivukatteet pois , radio pois, kuljettajan penkki pois, tankki pois, niin johan löytyy kansi jonka alta paljastuu ilmansuodatin.
    Ruuvattavaa on kyllä mutta ei sen ihmeempää
  9. #9
    No niin - suodatin on vaihdettu !

    tosin bensat valui lattialle kun toisen bensaletkun liitin katkesi väännettäessä tankkia....perk..e !

    Mikä tuo tommoinen kumma liitin on - ihan kuin joku takaiskusuoja...?
    ReimaN
    - Honda VF 750C
    - Honda VF 1100 C
    - Honda ST 1100 Pan European
    - BMW K 1200 LT -03
    - BMW K 1200 LT -04
    - BMW R1200GS Adv -10
  10. #10
    Lainaa (mchuurre @ Maalis. 13 2009,21:02) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Maalis. 13 2009,20:28) kirjoitti
    Eli taitaa mennä mopon purkamiseksi. Ei ole sinänsä kummallinen hommana, vain ruuvien availua. Mutta kyllä siinä muutama tunti vierähtää. On oikeastaan kaikista huoltohommista LT:ssä huoltoepäystävällisin.
    JOvaainko ?



    Mr Repa taitaa olla mp-korjaamon henkilökuntaa he hee....
    siis että muutama tunti *......ei kai siinä nyt niin kauaa mene kellään vaikka söis eväät välillä?
    No ei nyt sentään. Huvikseen näitä voi rassailla, mutta että töikseen periä yhtenään vaihtelisi... Ei ei ei. Ei edes painajaisunissa.

    Niin, taisin ottaa tuohon muutamaan tuntiin mukaan ensikertalaisen ihmettelyyn menevän ajan. Ja takaisin kasauksen kanssa.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  11. #11
    Olisi vieläkin hyllyssä joten ilmanputsari ja venttiilikopantiiviste K 1200 RS:ään alunperin hankittuna ynnä taitaa olla tulpatkin. Eikös ne ole LT:eehen käypiä kans. Tarjota saa. Ihme kun ei tunnu kelpaavan...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  12. #12
  13. #13
    Lainaa (ReimaN @ Maalis. 13 2009,21:41) kirjoitti
    No niin - suodatin on vaihdettu !

    tosin bensat valui lattialle kun toisen bensaletkun liitin katkesi väännettäessä tankkia....perk..e !

    Mikä tuo tommoinen kumma liitin on - ihan kuin joku takaiskusuoja...?
    Jos siinä on (eikun oli) pikaliittimet? Niissä on liittimen irroitettaessa sulkeva venttiili.
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 13 2009,22:21) kirjoitti
    Lainaa (ReimaN @ Maalis. 13 2009,21:41) kirjoitti
    No niin - suodatin on vaihdettu !

    tosin bensat valui lattialle kun toisen bensaletkun liitin katkesi väännettäessä tankkia....perk..e !

    Mikä tuo tommoinen kumma liitin on - ihan kuin joku takaiskusuoja...?
    Jos siinä on (eikun oli) pikaliittimet? Niissä on liittimen irroitettaessa sulkeva venttiili.
    Niinpä,,,,Siinä / niissä on keskellä sellainen metallinen salpa. Kyllä se jonkinoinen sulku on. Tosin nyt taitaa olla entinen
    Liitin / liittimet on hankalan oloisilla letkunkiristäjällä kiinni. Taitavat nekin olla kertakäyttötavaraa.
    ReimaN
    - Honda VF 750C
    - Honda VF 1100 C
    - Honda ST 1100 Pan European
    - BMW K 1200 LT -03
    - BMW K 1200 LT -04
    - BMW R1200GS Adv -10
  15. #15
    Minkäs vuotinen LT sulla onkaan? Ainakin -04 alkaen (ja ehkä jo varhemmissakin) on ollut tosiaan nuo pikaliittimet, joiden heikoksi kohdaksi olen ymmärtänyt ne pikkuiset O-renkaat, jotka saattavat murjoontua rikki liittimiä kuivana paikalleen ängettäessä.
    Itsellä edelleen orkkis O-renkaat vaikka tankki on ollut irti jo vissiin viisitoista kertaa ainakin. Eli ei ne kyllä mitään kertakäyttötavaraa ole, mutta sulla nyt kävi vaan huono tuuri, jos se jo särkyi.. No, uusia saa kaupasta...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  16. #16
    Lainaa (pozo izquierdo @ Maalis. 13 2009,23:24) kirjoitti
    Minkäs vuotinen LT sulla onkaan? Ainakin -04 alkaen (ja ehkä jo varhemmissakin) on ollut tosiaan nuo pikaliittimet, joiden heikoksi kohdaksi olen ymmärtänyt ne pikkuiset O-renkaat, jotka saattavat murjoontua rikki liittimiä kuivana paikalleen ängettäessä.
    Itsellä edelleen orkkis O-renkaat vaikka tankki on ollut irti jo vissiin viisitoista kertaa ainakin. Eli ei ne kyllä mitään kertakäyttötavaraa ole, mutta sulla nyt kävi vaan huono tuuri, jos se jo särkyi.. No, uusia saa kaupasta...

    t. pozo

    Moro !

    samanlainen LT kuin Sinulla. Tämä osa meni keskeltä poikki tai ainakin luulen niin. Saako ne alkuperäiset letkun kiristimet auki ja vielä uudellen kiinni vai pitääkö hankkia myös uudet kiristimet kun hankkii uuden mikälie "pikasulkuliittimen"

    - Reima
    ReimaN
    - Honda VF 750C
    - Honda VF 1100 C
    - Honda ST 1100 Pan European
    - BMW K 1200 LT -03
    - BMW K 1200 LT -04
    - BMW R1200GS Adv -10
  17. #17
    Starttireleen vaihdon aikaan piti tehdä tuo samainen tankin irroitus ja kyllä ne pikaliittimet minusta ihan vankkaa tekoa oli, kunhan irroittaa ENNEN kuin rupee väänteleen tankkia
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  18. #18
    Ne alkuperäiset bensaletkun kiristimet ovat kertakäyttökamaa. kannattaa korvata "normaaleilla" letkupuristimilla.

    Uudet vastaavat pikaliittimet saat muuten halvalla oheisesta putkasta. Sieltä saa myös "ihan kunnollisia" metallirunkoisia, jos haluaa laatua. Turha antaa tuon siten hämätä runsaudellaan ja valinnan vaihtoehdoilla. Soitat tuonne ja ne tietävät heti mitä tarvitset kun sanot, että tulevat moottoripyörään, paineistettuun polttoaineletkuun. Tuolta monet (minäkin) on nuo hankkinut. Toimittanevat postilla, matkahuollollakin.

    http://www.suomenpikaliitin.fi/
    <p>2002-2014</p>
  19. #19
    Lainaa (pozo izquierdo @ Maalis. 13 2009,23:24) kirjoitti
    Minkäs vuotinen LT sulla onkaan? Ainakin -04 alkaen (ja ehkä jo varhemmissakin) on ollut tosiaan nuo pikaliittimet, joiden heikoksi kohdaksi olen ymmärtänyt ne pikkuiset O-renkaat, jotka saattavat murjoontua rikki liittimiä kuivana paikalleen ängettäessä.
    Itsellä edelleen orkkis O-renkaat vaikka tankki on ollut irti jo vissiin viisitoista kertaa ainakin. Eli ei ne kyllä mitään kertakäyttötavaraa ole, mutta sulla nyt kävi vaan huono tuuri, jos se jo särkyi.. No, uusia saa kaupasta...

    t. pozo

    Mulla on tuossa 2000-mallisessakin pikaliittimet.

    Kuten Pozo mainitsi, ne kyllä kestävät normaalia availua ja sulkemista.

    Mutta ei kai se haitaksi ole, vaikka *metallirunkoiseen vaihtaisi. Ainakin jos sen alkuperäisen nyt sitten on mennyt rikkomaan.

    t. Repa



    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  20. #20
    Juupa juu,
    Omaa tyhmyyttäni sen hajoitin . Ilmansuodatinta vaihtaessa en ymmärtänyt irrottaa pikaliittimiä vaan väänsin tankkia hieman liikaa ja toinen pikaliitin meni poikki. Nyt siis vaan uutta hake
    hakemaan.

    Taidan nyt sitten samalla vaihtaa polttoainesuodattimen....Pitääkö siinä varautua yllätyksiin ? Vai kannattaako vaihtaa ollenkaan ? Kilometrjä pyörässä on 16.500 mutta vuosimalli on 04.

    kaikki alkoi navigaattorin asennuksesta, mihinkähän tämä päättyy
    ReimaN
    - Honda VF 750C
    - Honda VF 1100 C
    - Honda ST 1100 Pan European
    - BMW K 1200 LT -03
    - BMW K 1200 LT -04
    - BMW R1200GS Adv -10
  21. #21
    Lainaa (ReimaN @ Maalis. 14 2009,10:43) kirjoitti
    Juupa juu,
    Omaa tyhmyyttäni sen hajoitin . Ilmansuodatinta vaihtaessa en ymmärtänyt irrottaa pikaliittimiä vaan väänsin tankkia hieman liikaa ja toinen pikaliitin meni poikki. Nyt siis vaan uutta hake
    hakemaan. *

    Taidan nyt sitten samalla vaihtaa polttoainesuodattimen....Pitääkö siinä varautua yllätyksiin ? Vai kannattaako vaihtaa ollenkaan ? Kilometrjä pyörässä on 16.500 mutta vuosimalli on 04.

    kaikki alkoi navigaattorin asennuksesta, mihinkähän tämä päättyy *
    Saattaapi olla aika turhaa vaihtaa noilla kilometreillä. Ainakin minun mielestäni.

    t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
  22. #22
    Vaikka pyörässä ei tuon enempää kilometrejä olekaan, niin seissyhän se sitten on sitäkin enemmän ja oletettavasti bensat tankissa...

    Nyt kun jo joudut bensan kanssa löträämään muutenkin ja tankki on irti moposta, niin tuo bensansuodattimen vaihto kannattaisi tehdä samoilla ähellyksillä. Homma on loppujen lopuksi aika simppeli ja hoituu vartissa kunhan saat sen ison muovimutterin ensin irti sieltä tankin pohjasta. Takaisin laittaessa kannattaa olla huolelleinen sen samaisen mutterin ja tiivisteen kanssa. Taannoisella Amerikan reissullamme toiseen tiimiin kuuluneen Tom Russellin pyörä oli juuri ollut Saksassa merkkihuollossa ja kun hän pääsi Uudelle mantereelle niin toisena päivänä alkoi tuo mainittu mutteri vuotaa bensaa. Ei muuta kuin tien päällä mopo riisuttiin, jotta päästiin tuo kiristämään. Onni onnettomuudessa oli, että vuoto ei alkanut vielä Airbussin ruumassa, siitä olisi saattanut tulla sanomista...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  23. #23
    Lainaa (pozo izquierdo @ Maalis. 14 2009,11:22) kirjoitti
    Vaikka pyörässä ei tuon enempää kilometrejä olekaan, niin seissyhän se sitten on sitäkin enemmän ja oletettavasti bensat tankissa...

    Nyt kun jo joudut bensan kanssa löträämään muutenkin ja tankki on irti moposta, niin tuo bensansuodattimen vaihto kannattaisi tehdä samoilla ähellyksillä. Homma on loppujen lopuksi aika simppeli ja hoituu vartissa kunhan saat sen ison muovimutterin ensin irti sieltä tankin pohjasta. Takaisin laittaessa kannattaa olla huolelleinen sen samaisen mutterin ja tiivisteen kanssa. Taannoisella Amerikan reissullamme toiseen tiimiin kuuluneen Tom Russellin pyörä oli juuri ollut Saksassa merkkihuollossa ja kun hän pääsi Uudelle mantereelle niin toisena päivänä alkoi tuo mainittu mutteri vuotaa bensaa. Ei muuta kuin tien päällä mopo riisuttiin, jotta päästiin tuo kiristämään. Onni onnettomuudessa oli, että vuoto ei alkanut vielä Airbussin ruumassa, siitä olisi saattanut tulla sanomista...

    t. pozo

    Näin on

    hain uuden suodattimen just ( samalla kun tilasin uuden liittimen puolikkaan ) ja kyllä sekin nyt vaihdetaan kun kerran purkuhommat on näinkin pitkällä.

    BMW:ssä on ajateltu aika paljon huoltajaa, mutta ilmansuodattimen vaihto on turhan kovan työn takana ( ilman tätä sähläämistäkin ).

    No, taivaalta sataa räntää joten tässä vielä aikaa touhuta
    ReimaN
    - Honda VF 750C
    - Honda VF 1100 C
    - Honda ST 1100 Pan European
    - BMW K 1200 LT -03
    - BMW K 1200 LT -04
    - BMW R1200GS Adv -10
  24. #24
    IMHO - kannattaisi ajatella sen ison pohjamutterin/bensapumpun pohjatulpan tiivisteen vaihtoa samalla kun sen suodattimen vaihtaa. Ettei tule noita Pozon mainitsemia ylläreitä.

    Ja kun sinulla on alkuperäinen bensansuodin, on siellä filtterissäkin ne kertakäyttöiset letkuklemmarit.



    <p>2002-2014</p>
  25. #25
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 14 2009,14:12) kirjoitti
    IMHO - kannattaisi ajatella sen ison pohjamutterin/bensapumpun pohjatulpan tiivisteen vaihtoa samalla kun sen suodattimen vaihtaa. Ettei tule noita Pozon mainitsemia ylläreitä.

    Ja kun sinulla on alkuperäinen bensansuodin, on siellä filtterissäkin ne kertakäyttöiset letkuklemmarit.
    Jovvain...



    C-A-D kuules, kyllä mulla ainakin on tuo entinen tiiviste pitänyt kummassakin vehkeessä (LT:ssä siis) ja samoin on ne bensafiltterin klemmarit pitäneet ihan hyvin......että kuinka niin kertakäyttöset ?

  26. #26
    No niin,
    Ei tullut tiivisteettä eikä klemmareita vaihdettua.

    Tiiviste ei ollut uutta kummalisempi - tärkeää on tietysti, että se on kunnolla paikallaan ja saa sen ison mutterin kiristettyä tarpeeksi. Vanha suodatin tuli jämäkästi vetämällä pois kun hiukan raotin ruuvarilla alkuperäistä kiristintä sen "lenkistä". Uusi suodatin paikalleen ja hohtimilla voimakas puristus kiristimen lenkin juuresta niin kyllä uskon, että pitää jatkossakin. No sen näkee kun laitan bensaa tankiin ja käytän konetta. Ennen en laita katteita paikalleen kun näen että kaikki toimii ja pitää

    Se pikaliittimen puolikas maksoi 15 e Turun Motomarketissa. Ei ihan paha, mutta C-A-D:n mainitsema Suomen pikaliitin Oy myy ihan samoja liittimiä ja varmasti halvemalla. BMW:n bensasuodatin maksoi 23 e. Ilmanputsarista sain maksaa 40 e TR-pyörässä.
    ReimaN
    - Honda VF 750C
    - Honda VF 1100 C
    - Honda ST 1100 Pan European
    - BMW K 1200 LT -03
    - BMW K 1200 LT -04
    - BMW R1200GS Adv -10
  27. #27
    Huurukselle: Noi alkuperäiset letkukiristimet on kertakäyttöisiä. Kun ne kiristät/avaat, ei tartte enää toista kertaa kiristää.
    <p>2002-2014</p>
  28. #28
    Lainaa (ReimaN @ Maalis. 14 2009,17:50) kirjoitti
    No niin,
    Ei tullut tiivisteettä eikä klemmareita vaihdettua.

    Tiiviste ei ollut uutta kummalisempi - tärkeää on tietysti, että se on kunnolla paikallaan ja saa sen ison mutterin kiristettyä tarpeeksi. Vanha suodatin tuli jämäkästi vetämällä pois kun hiukan raotin ruuvarilla alkuperäistä kiristintä sen "lenkistä". Uusi suodatin paikalleen ja hohtimilla voimakas puristus kiristimen lenkin juuresta niin kyllä uskon, että pitää jatkossakin. No sen näkee kun laitan bensaa tankiin ja käytän konetta. Ennen en laita katteita paikalleen kun näen että kaikki toimii ja pitää *

    Se pikaliittimen puolikas maksoi 15 e Turun Motomarketissa. Ei ihan paha, mutta C-A-D:n mainitsema Suomen pikaliitin Oy myy ihan samoja liittimiä ja varmasti halvemalla. BMW:n bensasuodatin maksoi 23 e. Ilmanputsarista sain maksaa 40 e TR-pyörässä.
    Bensansuodattimen olisit saanut Motonetista aavistuksen halvemmalla (11,90)... *
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  29. #29
    Mutta tosiasia kuitenkin on, kuten ReimaN kirjoitti, tuollaisen huolto-osan vaihto vaatii kohtuuttoman paljon purkamista. Huolto-ohjeethan kehoittavat vaihtamaan ilmanputsarin 20000 km välein ja pölyisissä olosuhteissa 10000 välein tai tarvittaessa vieläkin tiheämmin. Olisi tuo voitu hieman paremmalla suunnittelulla saada helpompaankin paikaan, kyseessä on kuitenkin vain tavallinen huoltotoimenpide.
    Eihän tuo tietenkään ylivoimainen homma ole keskim. kerran vuodessa vaihtaa, mutta periaatteessa voisi olla helpompikin.
    Minun pyörään oli saksalainen vaihtanut KN:n öljyttävän suodattimen, ja minä tietenkin * vaihdoin originaalin takaisin, lie turhaan, olisi sen KN:kin voinut vain pestä ja öljytä, vaan kun se ei ole originaali ja on harvan siivilän näköinen, ilmakin näkyy läpi, ei voi siis olla hyvä
    Ei noissa ilmanputsareissa kyllä ole kertaakaan 20000 km:n ajon jälkeen vaihdossa juuri mitään näkynyt, ja vaihtokin on tuntunut hieman hätävarjelun liiottelulta, mutta kun tietää, että öljyt ja suodattimet ovat ne tärkeimmät huoltokohteet moottorin pitkän iän takaamiseksi, ja suhteessa halvinta remonttia niin olenpa siis tuon ilmanputsarinkin silti kiltisti vaihtanut ohjeiden mukaisesti.
    Keskimääräinen polttoaineen kulutus kyllä lisääntyi liki litralla sataselle tuon paperisuodattimiin siirtymisen myötä. Tosin samoihin aikoihin vaihdoin myös alkuperäisen tuulilasin Ceebaileysin tuulilasin, joka saattaa myös olla osasyyllinen sopan menekkiin.
  30.  
  31. #30
    Voisihan tuon filtterin laittaa tankin ulkopuolellekin, olisi helpompi vaihtaa ainakin seuraavalla kerralla.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen