Alle 900g
900g -1001g
1001g -1101g
1101g -1201g
1201g -1301g
1301g -1401g
1401g -1501g
1501g -1601g
1601g -1701g
yli 1701g
Kartoitetaanpas vähän minkä painosta kypärää käytössä.
Laita tähän se ykköskypäräsi paino. Valmistajillahan on eroja punnituksissa esim. HJC kuulemma mittaa visiirin kanssa, kun muut taas ei, mutta laitetaan kuitenkin sen ilmoitetun arvon mukaan.
BMW R850R
Pään kanssa vai ilman![]()
AR125 * * * * -87
ZX-6R * * * * -97
SV650S * * * -04
VFR 800 VTEC- -02
GSF 1250 SA * -08
VFR 750 F -92
GSF 1250 SA -08
ZX-12R -04
Hayabusa -06
CBR 1100 XX -04
Suzuki VL1500.-98
Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
1300g
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Uus Marushin 999RS Kouseido 1100g Edellinen KBC VR7 1350g
Kusi hattuu kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.
Sisältä pestynä ja ilman itikoita päästään kyllä selvästi alle 1400 gramman tuolla enemmän käytetyllä. Riippuu vähän kumpi kypärä päässä, poliisinhuijausruukku vaiko kaahauspotta...
-hh-
Joku 1250g taitaa olla.
Kawasaki Z750 -06
www.saapalvelu.fi
Ei niinkään se massa, vaan painopiste...
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
1350g
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
1150g on tuossa G-Macissa massaa. Se lienee se ykköskypärä tälle ajokaudelle. Kaapista löytyy myös Bieffe, joka on muistaakseni 1400g ja Arai, jonka massaa en tiedä (ei lue kypärässä).
Retired
Hämmästyttävän painava valmistajan nettisivujen mukaan tuo Schuberth C2 1710g. Pitää varmaan kesällä käydä Prisman kalatiskillä punnituttamassa tuo kypärä, että painaako se oikeasti noin paljon.
Puntaroimpa tossa pari kypärää, kun kädessä vertailtuna ei paljoa eroa ole kuitu- ja hiilaripotan välillä ja eipä kyllä punnitettunakaan ole paljoa eroa.
Tosin kuitupotta on pienempää kuorikokoa, samankokoinen painaisi arviolta 50g enemmän (kolme eri kuorikokoa kummastakin).
HJC HQ-1: M-koko, ilmoitettu paino 1350g, mitattu visiirin kanssa 1360g ja ilman visiiriä 1234g.
HJC FG-14: S-koko, ilmoitettu paino 1400g, mitattu visiirin kanssa 1476g ja ilman visiiriä 1358g.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Jos sulla kuvanmukainen XR-1000 on niin ei se kyllä noin kevyt ole(Snowi @ Maalis. 16 2009,13:51) kirjoitti
itsellä samanmoinen ja 1330g ilmoitetaan M-koko+visiiri
edit: " Low weight of only 1,330 g" http://www.shoei-europe.com/uk/products/XR-1000
636 -06
Taitaa olla 1450g (AGV Airtech).
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Shoei RX-R VM 99 tai 00 1498 gr kaikkine tilpehööreineen koossa L Mielestäni ei paha kuupan ikään suhteutettuna..tämä siis punnittu massa.
Sori kaikille,munasin taas ,ilmoitin itse mittaamani painon koska kuuppa niin vanha etei painoa mistään löytynyt,joku lipuke oli,mut hiki vissiin virtyttänyt.Ei siit mitään nähny.
Lazer D1, ilmoitettu 1500 +- 50 g. Todellinen 1525 g
Arai Chaser, ilmoitettu 1440+- 50 g. Todellinen 1490 g.
"Suomen suvi on kaunis. Mutta lyhyt."