Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 107:een 107:sta
  1. #91
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No sittenhän on edes yksi osa-alue jolla Wingi on parempi
    Dirty Nasty Furriner
  2. #92
    80-luvun alun möhköfantissa oli vilkkuautomatiikka.
    (puhun siis kutosen kawasta, Z1300)

    Jos oikein muistan niin ekassa (mun möhköissä) -79 mallissa sitä ei ollut mutta seuraavassa -83:ssa se oli.

    Toimi siten että jos ei muuta määrännyt niin vilkku oli päällä öpaut 100m.
    Ymmärrättekö?
    Huimaa!
    Kawa osas huomioida ajan ja matkan funktion jo 80-luvulla!!!

    Edit: sori että tää on pemuosastolla...



    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  3. #93
    Lainaa (Staga @ Maalis. 20 2009,00:57) kirjoitti
    No sittenhän on edes yksi osa-alue jolla Wingi on parempi
    Mahtaako ny wingissä olla mitään parempaa ku harrikassa. Kiitos kuitenkin tästä myönnytyksetä.
    nimim: ikuisesti kiitollinen *
    Same shit, different day.
  4. #94
    Lainaa (Goofy S @ Maalis. 20 2009,01:13) kirjoitti
    Edit: sori että tää on pemuosastolla...
    Älä huoli bemu-väellä on avara sydän, seinät leveellä ja katto korkealla! *
    Same shit, different day.
  5. #95
    Lainaa (pecha @ Maalis. 19 2009,18:58) kirjoitti
    Noita vilkkuja en vain silti ikinä ole oppinut aivan ymmärtämään. Kyllä niiden kanssa pärjäsi ihan ok, mutta käytettävyydestä ne eivät kerää maksimipisteitä. Enkä myöskään aivan käsitä sitä, että ollaan niin fanaattisia jonkun merkin faneja, ettei kertakaikkiaan ole mahdollista myöntää niiden olevan pikkuisen monimutkaiset, vaikka se olisi miten loogisesti perusteltavissa, sekä (kaikille muille) täysin päivänselvä.

    No, ehkä se sitten on jollekin niin sydämen asia, että "oman" merkin suunnittelu on joka suhteessa 100% täydellistä, eikä mitään virhearviointeja ole voinut tapahtua. Sovitaan sitten niin.

    Ja tuskimpa tämä lähtökohtaisesti on edes sen tason asia, mistä kannattaa loppuviikkoa hakata päätänsä seinään. Ihan käyttökelpoisiahan molemmat systeemit ovat jo kauan sitten todistaneet olevansa, evoluutio nyt vaan näyttäisi karsivan toisen pois. En kuulu siihen joukkoon, joka jää niitä kaipaamaan.
    Tuota noin... En ainakaan itse sisäistä tuota merkkiuskollisuusjuttua, eikä vilkkujen toteutus sinänsä vaikuta pyörämerkin valintaan.

    Ennen kuin viime vuonna uuden ässän hommasin, tuli koeajettua todella monta merkkiä ja mallia.
    Bemulle ei vaan yksinkertaisesti löytynyt parempaa ja mieluisempaa vastinetta, joten siksi BMW. Osittain myös siksi, että aiemmat kymmenkunta vuotta menivät samalla merkillä ongelmitta. Ehkä jälleenmyyntiarvollakin oli jotain merkitystä.

    Eipä ainakaan minun tuota "hankalaa" vilkkusysteemiä tarvitse merkkiuskollisuuden ja fanaattisuuden vuoksi puolustella ja sen paremmuutta ylistää.
    Se vaan on niin, että jos voisin perinteisen ja bemun systeemin välillä tehdä valintoja, niin tuon 3-nappisysteemin valitsisin - olipa pyörän merkki mikä tahansa. On se vaan niin pirun hyvä - ainakaan paremmasta en tiedä.

    Ja aivan varmasti on vara myöntää, että bemun vilkut tuntuvat niihin tottumattomalta pikkusen monimutkaisilta. Näinhän se oli alkuun minullakin, mutta enpä muista homman sisäistämiseen montaa päivää ja kilometriä tarvinneeni.

    Tulipa vielä mieleen.. Mikäli arvostelijoiden kokemukset on niistä ensimmäisistä 3-nappisista, niin silloin ymmärrän yskän ja allekirjoitan arvostelun. Nappuloiden sijoitus oli ainakin koeajamassani vanhemmassa RT:ssä kaikkea muuta kuin onnistunut. Vilkkujen käyttö tuntui minustakin (siis samaan, mutta uudempaan versioon tottuneelta) suoraan sanoen hankalalta.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #96
    Lainaa (hra1150 @ Maalis. 19 2009,19:16) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Maalis. 19 2009,18:58) kirjoitti
    Noita vilkkuja en vain silti ikinä ole oppinut aivan ymmärtämään.
    Voi, kun tietäisit kuinka vähällä järjellä tätä maata johdetaan...
    Jos bemun vilkku systeemit tuntuvat hankalilta niin nyt olisi vielä hyvää aikaa ruveta harjoittelemaan->kun lähtee kävelylenkille niin laittaa purkan suuhun.

    Sitten kun purkan pureskelu ja kävely onnistuvat yhtäaikaa niin hallitsee uskoakseni myös ko. vilkkujen käytön....

    Joo pikkuisen se vaatii "koordinaatio" kykyä....
  7. #97
    Täälläpä tuntuu aika ripeästi unohtuvan se, ettei kukaan ole väittänyt, ettei kertakaikkiaan suoriutuisi 3-nappisten vilkkujen käytöstä.

    Ei siitä ole ollut kysymys, vaan siitä, minkälainen järjestely on käyttöominaisuuksiltaan optimaalisin.

    Mutta lienemme jo taittaneet ko. aiheesta peistä aivan riittämiin, joten ainakin omasta puolestani kukin ajelkoon ihan juuri sellaisilla vilkuilla kuin itse sattuu tykkäämään.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #98
    Lainaa (saksanpaimenkoira @ Maalis. 19 2009,21:21) kirjoitti
    Olen ollut ymmärtävinäni, että nimerk. pecha on ajanut paljon moottoripyörillä, siis alan miehiä.
    Käynyt jopa kaukanakin, moottoripyörällä?
    En tuollaisella historialla viitsisi täällä jankata jostain helevetin vilkkusysteemistä.
    Jos joku tuntuu fanaatikolta niin.....
    Jepulis, se on niin, että kun kiertää mopolla puoli maapalloa, niin sitten voi palattuaan sanoa, että oma vilkku kullankallis.

    Toiset reissaajat puhuu sellasta skeidaa, että näkee uusia asioita, oppii ymmärtämään ja arvostamaan erilaisuutta jne...Hameniekkojen lässytystä, sanon minä.
    BMW R 1200 GS Adventure
  9. #99
    Lainaa (pecha @ Maalis. 20 2009,14:43) kirjoitti
    Mutta lienemme jo taittaneet ko. aiheesta peistä aivan riittämiin, joten ainakin omasta puolestani kukin ajelkoon ihan juuri sellaisilla vilkuilla kuin itse sattuu tykkäämään.
    Saatiinko me nyt sitten lopulta herran siunaus. Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos...
    Dixi et animam levavi
  10. #100
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Pannari Petteri @ Maalis. 15 2009,00:32) kirjoitti
    ...Vastausta Jyk4:lle. ...On ja mielestäni Ei! (sillä Suomi on vapaa maa myös Sananvapaud....?)Vai onko Jyk4?
    Ei taida pitää ihan paikkaansa. Vittuilepa jollekin että pitää yllä paskaa firmaa, tai mollaapa julkisesti kulttuurinrikastuttajia.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  11. #101
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 20 2009,16:17) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Maalis. 20 2009,14:43) kirjoitti
    Mutta lienemme jo taittaneet ko. aiheesta peistä aivan riittämiin, joten ainakin omasta puolestani kukin ajelkoon ihan juuri sellaisilla vilkuilla kuin itse sattuu tykkäämään.
    Saatiinko me nyt sitten lopulta herran siunaus. Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos...
    Jääkäämme siis odottelemaan, valmistajaa, joka tuo ekana markkinoille mallin jossa on 6-vaihdepoljinta sekä molemmille etujarrulevyille oma jarrukahva.........

    Baijeri hoi! *
    Jos ois mitä jois, niin jois pois.................
  12. #102
    Lainaa (Staga @ Maalis. 19 2009,23:46) kirjoitti
    Lainaa (Maurisakari @ Maalis. 19 2009,21:40) kirjoitti
    Vai on Harrikassa jopa kallistustunnistinkin, se olis kyllä jotain, mutta ei vois kyllä enää kehittää ajankuluksi arviointikykyään risteyksiin tullessa.
    Joo samassa tunnistimessa on kai hälläri ja sytytyksen katkaisu jos on kyljellään yli tietyn astemäärän ja tietyn ajan.
    Kukaan ei kai oikein tiedä miten vilkunpalautus toimii mutta toimii kuitenkin hyvin
    Tämä kun on tälläiseksi mielenkiintoiseksi vilkkukeskusteluksi muodostunut

    Kyllä sen toiminnan tietää joku, ainakin tehtaan Service Manuaali on tietävinään seuraavaa:

    Nopeusalueita on 4 ja niillä vilkku on päällä tietyn matkan ja ne ovat:
    0-56 km/h 67 m
    56-71 km/h 103 m
    72-97 km/h 207 m
    98+ km/h 323 m

    Kallistusanturilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, koska se on sellainen mötikkä, jonka sisällä kuula liikkuu ja kun kuula on tarpeeksi pitkällä (pyörä kyljellään), kytkee tämä mötikkä ja sammuttaa sytytysvirran.

    Noista nopeusalueista ja matkoista tulee sellainen mielenkiintoinen ilmiö, että joskus vilkku tuntuu sammuvan tosi nopeasti ja joskus pysyvän päällä ihmeen pitkään ja selitys löytyy siirtymisestä viereiselle nopeusalueelle.

    (Edelliset siis koskevat varmuudella minun pyörieni ikäluokan vehkeitä, uusissa voi olla toisinkin.)

    Asiaan tämä liittyi siten, että BMW:n vilkkuratkaisu on surkea ja olisikin ehkä parempi kyseisessä tapauksessa käyttää kädellä annettavia suuntamerkkejä! Olisi ainakin selkeästi yksi tehtävä kerrallaan / käsi. *
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
  13. #103
    Lainaa (ZRX @ Maalis. 20 2009,15:55) kirjoitti
    Jääkäämme siis odottelemaan, valmistajaa, joka tuo ekana markkinoille mallin jossa on 6-vaihdepoljinta sekä molemmille etujarrulevyille oma jarrukahva.........
    Toteutukoon kaikki toiveesi.
    Dixi et animam levavi
  14. #104
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 21 2009,09:22) kirjoitti
    Lainaa (ZRX @ Maalis. 20 2009,15:55) kirjoitti
    Jääkäämme siis odottelemaan, valmistajaa, joka tuo ekana markkinoille mallin jossa on 6-vaihdepoljinta sekä molemmille etujarrulevyille oma jarrukahva.........
    Toteutukoon kaikki toiveesi.
    Sairasta huumoria laittaa tuommonen linkki
    The Real Thing ?
  15. #105
    Lainaa (hra1150 @ Maalis. 18 2009,22:39) kirjoitti
    Lainaa (Hannu59 @ Maalis. 18 2009,15:47) kirjoitti
    Juuri tuo Pechan mainitsema jarrun ja kaasun käyttö samalla kädellä kuin vilkun oli se seikka joka minua tuossa vilkkykytkimessä vaivasi.

    Oppiihan sitä käyttämään mitä tahansa katkaisinta, eikä tuolla minun vanhassa RT:ssa niin suurta merkitystä ollut kun se ei kuitenkaan "mee mihkään", kuten termi kuuluu.

    Mutta nykyisten K1300-sarjan nelikoiden suorituskyky on niin hyvä, että ohituksessa mieluummin hoidan noin vahvan moottorin kaasun annostelun yhdellä kädellä ja vilkut toisella.

    J@ckin kanssa samaa mieltä siitä, että yksilöllisempi laite, olipa se sitten saksalainen, italialainen tai amerikkalainen ansaitsee pidemmän koeajon kuin UJM (Universal Japanese Motorcycle).
    En huolella jaksanut lukea edeltävää, mutta milloin jarrua, kaasua ja vilkkua tarvitsee yhtä aikaa?
    Kiitokset. Uudelleen harkittuna otan jarrun pois omalta listaltani. yksi lysti se kaupunkiajossa on käyttääkö vilkkua kytkin- vai jarrukädellä. Pääasia että käyttää.

    Mutta jos koneessa on boforia kuten uudessa K-sarjassa, niin ohituksessa hoidan mieluummin vilkun vasemmalle-oikealle ja pois sillä kädellä joka ei käytä kaasua.

    Minulle tämä ei ole pyörän valinnan peruste, mutta kun ajaa erilaisilla niin niistä huomaa eri asioita jotka on toisissa toteutettu paremmin kuin joissakin toisissa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  16. #106
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (hra1150 @ Maalis. 19 2009,19:16) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Maalis. 19 2009,18:58) kirjoitti
    Noita vilkkuja en vain silti ikinä ole oppinut aivan ymmärtämään.
    Voi, kun tietäisit kuinka vähällä järjellä tätä maata johdetaan...


    Kun oppii tavoille, ovat ihan ok. Toinen huippujuttu on rivinelonen.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  17.  
  18. #107
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (ek@ @ Maalis. 21 2009,09:22) kirjoitti
    Lainaa (ZRX @ Maalis. 20 2009,15:55) kirjoitti
    Jääkäämme siis odottelemaan, valmistajaa, joka tuo ekana markkinoille mallin jossa on 6-vaihdepoljinta sekä molemmille etujarrulevyille oma jarrukahva.........
    Toteutukoon kaikki toiveesi.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234