No sittenhän on edes yksi osa-alue jolla Wingi on parempi![]()
Dirty Nasty Furriner
80-luvun alun möhköfantissa oli vilkkuautomatiikka.
(puhun siis kutosen kawasta, Z1300)
Jos oikein muistan niin ekassa (mun möhköissä) -79 mallissa sitä ei ollut mutta seuraavassa -83:ssa se oli.
Toimi siten että jos ei muuta määrännyt niin vilkku oli päällä öpaut 100m.
Ymmärrättekö?
Huimaa!
Kawa osas huomioida ajan ja matkan funktion jo 80-luvulla!!!
Edit: sori että tää on pemuosastolla...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Mahtaako ny wingissä olla mitään parempaa ku harrikassa. Kiitos kuitenkin tästä myönnytyksetä.(Staga @ Maalis. 20 2009,00:57) kirjoitti
nimim: ikuisesti kiitollinen *![]()
![]()
Same shit, different day.
Älä huoli bemu-väellä on avara sydän, seinät leveellä ja katto korkealla! *(Goofy S @ Maalis. 20 2009,01:13) kirjoitti
![]()
Same shit, different day.
Tuota noin... En ainakaan itse sisäistä tuota merkkiuskollisuusjuttua, eikä vilkkujen toteutus sinänsä vaikuta pyörämerkin valintaan.(pecha @ Maalis. 19 2009,18:58) kirjoitti
Ennen kuin viime vuonna uuden ässän hommasin, tuli koeajettua todella monta merkkiä ja mallia.
Bemulle ei vaan yksinkertaisesti löytynyt parempaa ja mieluisempaa vastinetta, joten siksi BMW. Osittain myös siksi, että aiemmat kymmenkunta vuotta menivät samalla merkillä ongelmitta. Ehkä jälleenmyyntiarvollakin oli jotain merkitystä.
Eipä ainakaan minun tuota "hankalaa" vilkkusysteemiä tarvitse merkkiuskollisuuden ja fanaattisuuden vuoksi puolustella ja sen paremmuutta ylistää.
Se vaan on niin, että jos voisin perinteisen ja bemun systeemin välillä tehdä valintoja, niin tuon 3-nappisysteemin valitsisin - olipa pyörän merkki mikä tahansa. On se vaan niin pirun hyvä - ainakaan paremmasta en tiedä.
Ja aivan varmasti on vara myöntää, että bemun vilkut tuntuvat niihin tottumattomalta pikkusen monimutkaisilta. Näinhän se oli alkuun minullakin, mutta enpä muista homman sisäistämiseen montaa päivää ja kilometriä tarvinneeni.
Tulipa vielä mieleen.. Mikäli arvostelijoiden kokemukset on niistä ensimmäisistä 3-nappisista, niin silloin ymmärrän yskän ja allekirjoitan arvostelun. Nappuloiden sijoitus oli ainakin koeajamassani vanhemmassa RT:ssä kaikkea muuta kuin onnistunut. Vilkkujen käyttö tuntui minustakin (siis samaan, mutta uudempaan versioon tottuneelta) suoraan sanoen hankalalta.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Jos bemun vilkku systeemit tuntuvat hankalilta niin nyt olisi vielä hyvää aikaa ruveta harjoittelemaan->kun lähtee kävelylenkille niin laittaa purkan suuhun.(hra1150 @ Maalis. 19 2009,19:16) kirjoitti
Sitten kun purkan pureskelu ja kävely onnistuvat yhtäaikaa niin hallitsee uskoakseni myös ko. vilkkujen käytön....
Joo pikkuisen se vaatii "koordinaatio" kykyä....![]()
Täälläpä tuntuu aika ripeästi unohtuvan se, ettei kukaan ole väittänyt, ettei kertakaikkiaan suoriutuisi 3-nappisten vilkkujen käytöstä.
Ei siitä ole ollut kysymys, vaan siitä, minkälainen järjestely on käyttöominaisuuksiltaan optimaalisin.
Mutta lienemme jo taittaneet ko. aiheesta peistä aivan riittämiin, joten ainakin omasta puolestani kukin ajelkoon ihan juuri sellaisilla vilkuilla kuin itse sattuu tykkäämään.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jepulis, se on niin, että kun kiertää mopolla puoli maapalloa, niin sitten voi palattuaan sanoa, että oma vilkku kullankallis.(saksanpaimenkoira @ Maalis. 19 2009,21:21) kirjoitti
Toiset reissaajat puhuu sellasta skeidaa, että näkee uusia asioita, oppii ymmärtämään ja arvostamaan erilaisuutta jne...Hameniekkojen lässytystä, sanon minä.
BMW R 1200 GS Adventure
Saatiinko me nyt sitten lopulta herran siunaus. Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos...(pecha @ Maalis. 20 2009,14:43) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Ei taida pitää ihan paikkaansa. Vittuilepa jollekin että pitää yllä paskaa firmaa, tai mollaapa julkisesti kulttuurinrikastuttajia.(Pannari Petteri @ Maalis. 15 2009,00:32) kirjoitti
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Jääkäämme siis odottelemaan, valmistajaa, joka tuo ekana markkinoille mallin jossa on 6-vaihdepoljinta sekä molemmille etujarrulevyille oma jarrukahva.........(ek@ @ Maalis. 20 2009,16:17) kirjoitti
Baijeri hoi! *![]()
Jos ois mitä jois, niin jois pois.................
Tämä kun on tälläiseksi mielenkiintoiseksi vilkkukeskusteluksi muodostunut(Staga @ Maalis. 19 2009,23:46) kirjoitti
Kyllä sen toiminnan tietää joku, ainakin tehtaan Service Manuaali on tietävinään seuraavaa:
Nopeusalueita on 4 ja niillä vilkku on päällä tietyn matkan ja ne ovat:
0-56 km/h 67 m
56-71 km/h 103 m
72-97 km/h 207 m
98+ km/h 323 m
Kallistusanturilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, koska se on sellainen mötikkä, jonka sisällä kuula liikkuu ja kun kuula on tarpeeksi pitkällä (pyörä kyljellään), kytkee tämä mötikkä ja sammuttaa sytytysvirran.
Noista nopeusalueista ja matkoista tulee sellainen mielenkiintoinen ilmiö, että joskus vilkku tuntuu sammuvan tosi nopeasti ja joskus pysyvän päällä ihmeen pitkään ja selitys löytyy siirtymisestä viereiselle nopeusalueelle.
(Edelliset siis koskevat varmuudella minun pyörieni ikäluokan vehkeitä, uusissa voi olla toisinkin.)
Asiaan tämä liittyi siten, että BMW:n vilkkuratkaisu on surkea ja olisikin ehkä parempi kyseisessä tapauksessa käyttää kädellä annettavia suuntamerkkejä! Olisi ainakin selkeästi yksi tehtävä kerrallaan / käsi. *![]()
XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
FLHRI, eli Road King -97
Toteutukoon kaikki toiveesi.(ZRX @ Maalis. 20 2009,15:55) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Sairasta huumoria laittaa tuommonen linkki(ek@ @ Maalis. 21 2009,09:22) kirjoitti
![]()
The Real Thing ?
Kiitokset. Uudelleen harkittuna otan jarrun pois omalta listaltani. yksi lysti se kaupunkiajossa on käyttääkö vilkkua kytkin- vai jarrukädellä. Pääasia että käyttää.(hra1150 @ Maalis. 18 2009,22:39) kirjoitti
Mutta jos koneessa on boforia kuten uudessa K-sarjassa, niin ohituksessa hoidan mieluummin vilkun vasemmalle-oikealle ja pois sillä kädellä joka ei käytä kaasua.
Minulle tämä ei ole pyörän valinnan peruste, mutta kun ajaa erilaisilla niin niistä huomaa eri asioita jotka on toisissa toteutettu paremmin kuin joissakin toisissa.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
(hra1150 @ Maalis. 19 2009,19:16) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kun oppii tavoille, ovat ihan ok. Toinen huippujuttu on rivinelonen.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
(ek@ @ Maalis. 21 2009,09:22) kirjoitti
![]()
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"