Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 107:sta
  1. #31
    Tuli mieleen että miksi se palautusnappi on oikealla ? Se se nyt tuntuu olevan se negatiivinen juttu tässä kun oikealla puolella on jo toimintaa kaasun ja etijarrun takia ==> palautus siis vasemmalle puolelle
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  2. #32
    Mielestäni paras keksintö,minkä BMW on luonut,on BWM-moottoripyöräbrändi itsessään.Kyllä aiheuttaa keskustelua puoleen ja toiseen jatkuvasti,kun näitä palstoja lukee.Keskustelua riittää enemmän kuin mistään muusta pyörämerkistä.Puolesta ja vastaan.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  3. #33
    Lainaa (hondamania @ Maalis. 17 2009,13:01) kirjoitti
    kun oikealla puolella on jo toimintaa kaasun ja etijarrun takia ==> palautus siis vasemmalle puolelle *
    Niin, ja sitten vielä siirretään se oikeanpuolen katkaisijakin vasemmalle, jolloin ajossa eniten liikkumavaraa tarvitseva käsi on vilkunkäytöstä vapaa.

    ... ainiin eikun sepäs onkin jo keksitty, ja kun se ei ole ´designed by BMW´, niin se ei yksinkertaisesti _voi_ olla paras ja yksinkertaisin systeemi tämänkään asian hoitamiseksi.

    ps. elkee ottako tätä liian vakavasti, ihan hyviä ne on yhdenkäden tai kahdenkäden vilkutkin...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #34
    Lainaa (oraniyan @ Maalis. 17 2009,10:37) kirjoitti
    Syy kolmannelle napille on siinä, että on haluttu rakentaa systeemi, jossa käyttäjä tietää, vilkkuja tai vilkun merkkivaloa katsomatta, että vilkku menee napista painamalla pois päältä. Jos nappeja olisi vain kaksi ja vilkun sammutus tapahtuisi samasta napista kuin sen päällekytkentä, voi käydä esim. niin, että vilkku unohtuu päälle ja sitten kun seuraavan kerran luulee pistävänsä vilkun päälle, tuleekin sammuttaneeksi jo päällä olleen vilkun.
    Onnistuuhan tuo poiskytkentä yhdelläkin napilla ilman katsomista. Sehän on kolmetoiminen: paina vasemmalle, oikealla ja alaspäin. Kolme toimintaa yhdessä napissa vs. kolme nappia.

    Mielestäni olennainen kysymys vilkuissa on kuitenkin se, onko kätevämpi käyttää vilkkujen operointiin pelkkää vasenta kättä vai molempia. Makuasioita, sillä jokaisella on varmaan oma tapansa rytmittää vilkkujen, kaasun, kytkimen ja etujarrun käyttöä. Bemareissahan tuosta jää vielä etujarrun käyttö kokonaan pois kun se ei toimi tai on tehoton.

    Itse tykkään kuitenkin niin, että minulla risteyksissä /vilkkua käytettäessä oikealla kädellä on enemmän ohjelmaa kaasun ja jarrun hanskaamisessa, joten on ihan hyvä että vilkku on vasemman käden puolella. On ihan hyvä että kaasukäden peukku saa olla rauhassa kahvan ympärillä.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  5. #35
    Lainaa (hondamania @ Maalis. 17 2009,13:01) kirjoitti
    Tuli mieleen että miksi se palautusnappi on oikealla ? *Se se nyt tuntuu olevan se negatiivinen juttu tässä kun oikealla puolella on jo toimintaa kaasun ja etijarrun takia ==> palautus siis vasemmalle puolelle *
    No siksi, kun se ei nimenomaan ole negatiivinen juttu - kaikkea muuta. Ei vaikuta kaasun ja jarrun käyttöön millään muotoa.
    Ja tuo kolmen napin systeemi on myös parempi kuin esim. HD:n kahden napin vilkut. Sellasiakin tuli 2006 kesällä testattua >3000 mailin verran. Toki silläkin systeemillä toimeen tulee..

    Taitaapa olla niin, että kun bemun nappeihin tottuu, niin harva niitä muuhun vaihtaisi. Se on kyllä totta, että aluksi ja perinteiseen katkaisijaan tottuneelle niiden käyttö voi tuntua aluksi hankalalta.

    Ja mitä tämä wekkulin kommetti sitten tarkoittaa?
    "Bemareissahan tuosta jää vielä etujarrun käyttö kokonaan pois kun se ei toimi tai on tehoton."

    Onko sun kokemukset jostain <70-luvun museovehkeestä? Ei ne samanikäisen japsin jarrut ole ainakaan yhtään paremmat, vaikka aikansa huippua edustivatkin.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #36
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 17 2009,13:46) kirjoitti
    Bemareissahan tuosta jää vielä etujarrun käyttö kokonaan pois kun se ei toimi tai on tehoton.
    Ja miltäköhän vuosikymmeneltä tämän herran kokemukset onkaan peräisin... ?

    Ainakin servo-integraali-ABS-LotJa pysähtyy kahdella sormella käsikahvasta (en edes kutsu sitä "etujarruksi") kuin täi tervaan. Itse asiassa ensimmäiset 40 tonnia ajelinkin pelkän "käsijarrun" voimin, kun jalkapoljin ei jalkatappien madallussarjasta johtuen sattunut saappaan alle kunnolla. (Polkimen jatkaminen auttoi tuohon vaivaan, ja nyt jarrutellaan kyllä jo polkimellakin tarpeen tullen.)

    Se, että ovat sittemmin luopuneet noista servo-integraaleista onkin sitten toinen juttu, johon en osaa ottaa kantaa. Itse ainakin tykkään kun en ole muunlaisilla ajanut...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  7. #37
    Mun mielestä paras BMW:en keksintö *mistä myöhemmin luovuttiin* on ilman muuta yhdistelmä sivuvaunu+konekivääri...
    <br />
  8. #38
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 17 2009,13:46) kirjoitti
    Onnistuuhan tuo poiskytkentä yhdelläkin napilla ilman katsomista. Sehän on kolmetoiminen: paina vasemmalle, oikealla ja alaspäin. Kolme toimintaa yhdessä napissa vs. kolme nappia.
    Onko se sitten automaattisesti hyvä juttu, että on monta toimintoa samassa napissa? Mitä jos vielä vilkkunappia kiertämällä saisi valot päälle ja pois? Siinä olisi jo neljäs ja viides toiminto. Ja miksi painaa vain oikealle ja vasemmalle. Mitäpä jos alas painamalla vaihtuu lyhyet päälle ja ylös painamalla syttyy pitkät palamaan. Ja jos namiskuukkelista vetää ulospäin, niin hätävilkut menee päälle. Hittolainen, johan on toimintoja yhdessä napissa! Yhteensä kahdeksan. Mutta ei tässä kaikki. Jos nappulaa puristamalla vielä bensatankin korkki aukeaisi, niin kyllähän jokainen noin ylivoimaisen pyörän haluaisi! Muiden pyörien valmistamisen voisi lopettaa saman tien, kun maailmaan on saatu aivan ylivoimainen pyörä, jossa on ihan mahottoman hieno nappula

    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 17 2009,13:46) kirjoitti
    Itse tykkään kuitenkin niin, että minulla risteyksissä /vilkkua käytettäessä oikealla kädellä on enemmän ohjelmaa kaasun ja jarrun hanskaamisessa, joten on ihan hyvä että vilkku on vasemman käden puolella. On ihan hyvä että kaasukäden peukku saa olla rauhassa kahvan ympärillä.
    Alkaa olla vähän selittelyn makua. Jos tuo olisi oikea ongelma, niin eiköhän maailmalla olisi aika määrä varusteosia tuonkin asian korjaamiseksi. Etköhän sinäkin opi pyörän hallintalaitteet hanskaamaan, kun ajokokemusta karttuu *

    Se on pyörän ajaminen silkoisella asfaltilla niin helppoa. Toiset ajaa enduroa ja crossia koko ajan sormi tai kaksi niin kytkin- kuin jarrukahvalla läpi kaikenmaailman kivikkojen tai patikkojen ynnä muiden röykkyjen, ja jatkuvasti pitää osata annostella oikea määrä kaasua, jarrua ja kytkintä ja samalla vielä jotenkin pysytellä pyörän kyydissä. Siinä hommassa voi jo sanoa, että tulee ohjelmaa. Ja senkin on jokainen oppinut, joka on halunnut. Tai jos ei ole oppinut, ei ainakaan taida tulla nettiin mainostamaan sitä.

    Jos haluaa vain inttää, voi keksiä vaikka mitä perusteluja. Miksi on niin vaikea myöntää, että asiat voi tehdä monella eri tavalla hyvin? Kai tähän maailmaan mahtuu erilaisten pyörien lisäksi erilaisia vilkkusysteemejäkin. Jos ei tykkää kaverin vilkuista, niin sitähän voi sitten olla hiljaa iloinen omistansa
    BMW R 1200 GS Adventure
  9. #39
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 16 2009,23:57) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Maalis. 16 2009,21:23) kirjoitti
    jep, esim. rampilta muun liikenteen sekaan liityttäessä on todella äärimmäisen kätevää, kun kaasukädellä pitäisi samaan aikaan kiertää kahvaa, ja myös ropeltaa vilkkukatkaisijaa. Hyvä, että tehdas jätti pois moiset "intelligenssitestit", kyllä erilainen saa olla, muttei pelkästään erilaisuuden vuoksi, vaan siitä tulee seurata jotain hyödyllistä.
    Et sitte ilmeisesti ole uudempia bemuja edes kokeillut..? Katkaisijaa ei tosiaankaan tarvitse ropeltaa, vaan vilkut lähtee päältä peukalonsyrjällä hipaisemalla ja kaasun kiertäminen samaan aikaan ei tuota pienintäkään vaikeutta.

    Mutta monessa perinteisllä vilkkukatkaisijalla varustetussa pyörässä katkaisijan ja kytinkahvan yhtäaikainen käyttö vaatii melkoista sormiakrobatiaa - jollei ole jopa mahdotonta.

    Ei bemu ole tässä suhteessa erilainen erilaisuuden vuoksi, vaan systeemi on tarkkaan mietitty. Se on looginen, helppokäyttöinen ja ergonominen. Ikävä vaan, että markkinavoimat jylläävät tässäkin asiassa ja bemukin joutuu palaamaan vanhanaikaiseen vilkkukatkaisijaan - toivottavasti ei kuitenkaan lopullisesti.
    Eli muissa vilkkukytkin häiritsee kytkimen käyttöä, mutta bemussa ei kytkimen, kaasun tai etujarrun käyttöä...? No ihan miten vaan. Kyllä minun mielestä loogisin on yhdestä napista toimiva vilkku. Mietippä vaikka kotiloon tuo BMW:n tsydeemi. * olis varmaan varsin kätevä...



    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  10. #40
    Lainaa (oraniyan @ Maalis. 17 2009,16:14) kirjoitti
    Tai jos ei ole oppinut, ei ainakaan taida tulla nettiin mainostamaan sitä.

    Jos haluaa vain inttää, voi keksiä vaikka mitä perusteluja. Miksi on niin vaikea myöntää, että asiat voi tehdä monella eri tavalla hyvin? Kai tähän maailmaan mahtuu erilaisten pyörien lisäksi erilaisia vilkkusysteemejäkin. Jos ei tykkää kaverin vilkuista, niin sitähän voi sitten olla hiljaa iloinen omistansa
    Tällain meilläkin ajatellaan.
  11. #41
    Lainaa (oraniyan @ Maalis. 17 2009,16:14) kirjoitti
    Onko se sitten automaattisesti hyvä juttu, että on monta toimintoa samassa napissa? Mitä jos vielä vilkkunappia kiertämällä saisi valot päälle ja pois? Siinä olisi jo neljäs ja viides toiminto. Ja miksi painaa vain oikealle ja vasemmalle. Mitäpä jos alas painamalla vaihtuu lyhyet päälle ja ylös painamalla syttyy pitkät palamaan. Ja jos namiskuukkelista vetää ulospäin, niin hätävilkut menee päälle. Hittolainen, johan on toimintoja yhdessä napissa! Yhteensä kahdeksan. Mutta ei tässä kaikki. Jos nappulaa puristamalla vielä bensatankin korkki aukeaisi, niin kyllähän jokainen noin ylivoimaisen pyörän haluaisi! Muiden pyörien valmistamisen voisi lopettaa saman tien, kun maailmaan on saatu aivan ylivoimainen pyörä, jossa on ihan mahottoman hieno nappula
    Me olemme ilmeisesti kumpainenkin omistaneet sekä Bemuja että muita pyöriä, joten olemme joutuneet totuttelemaan molemmantyyppisiin katkaisimiin.

    Ei se Bemun systeemi mielestäni varsinaisesti huono ole. Se on vain moottoripyörän muut hallintalaitteet, sekä myös ihmisen motoriikan huomioiden monimutkaisempi kuin tuo perinteinen.

    - kaikki vilkkujen käyttöön tarvittava on yhden putikan alla (vaikkei ympättäisikään siihen myös kaikkea muuta, kuten ehdotit!) ja sitä käytetään vain yhdellä kädellä.

    - lisäksi tämä ainokainen katkaisin on kytkimen puolella, ja kytkimen käyttö on normaaliajossa melko on/off-tyyppistä toimintaa, kahvaa ei ole tarvis liu´utella kiinni/auki asentojen välimaastossa, tämähän voisi jopa tehdä kytkimelle huonoa. Kaasun sekä etujarrun käyttö taas vaatii koko ajan hyvinkin herkkää säätelyä, ja kaasun käyttö vieläpä vaatii ranteen kiertoa. On siis hyvin selkeää, kummalla puolen on haastavampaa yhdistää käden toimintaan vielä vilkkukatkaisimenkin käyttö.

    Ainakin omasta mielestäni perinteinen on aina ollut näistä kahdesta intuitiivisempi, siis helpommin omaksuttavissa.

    Kun perinteinen vielä on yksinkertaisempi toteuttaa, ei omaa varsinaisia haittapuolia, ja se on vieläpä melko universaali standardi ollut iät ja ajat, en näe yhtään järkevää syytä, miksi tuota asiaa pitäisi toteuttaa millään muulla tavalla. Nyt jopa BMW on myöntänyt asian.

    Erilaisuus erilaisuuden vuoksi on vähän ontuva peruste.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #42
    Lainaa (oraniyan @ Maalis. 17 2009,16:14) kirjoitti
    Ja miksi painaa vain oikealle ja vasemmalle. Mitäpä jos alas painamalla vaihtuu lyhyet päälle ja ylös painamalla syttyy pitkät palamaan.
    Ei muuten hassumpi ajatus. Tosin namiskuukkelin tuntuman saaminen kohdalleen, niin että se on talvitumpuillakin luonteva käyttää ei ehkä olis ihan helppoa.

    Myönnetään bemun (vanhalle) vilkkusysteemille yksi plussa: Uskon että paksuilla kylmän kelin hanskoilla se on varmaan ihan kelpo järjestely. Tosin nykybemuissahan on kaikissa vissiin kahvalämppärit vakiona? Joten paksuja tumppuja ei tarvita... toisaalta, koko kinastelun voinee jättää historiaan. Bemarihan on "normivilkut" käyttöön ottamalla jo tunnustanut vanhan vilkkusysteeminsä huonommuuden.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  13. #43
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 17 2009,20:34) kirjoitti
    Lainaa (oraniyan @ Maalis. 17 2009,16:14) kirjoitti
    Ja miksi painaa vain oikealle ja vasemmalle. Mitäpä jos alas painamalla vaihtuu lyhyet päälle ja ylös painamalla syttyy pitkät palamaan.
    Ei muuten hassumpi ajatus. Tosin namiskuukkelin tuntuman saaminen kohdalleen, niin että se on talvitumpuillakin luonteva käyttää ei ehkä olis ihan helppoa.

    Myönnetään bemun (vanhalle) vilkkusysteemille yksi plussa: Uskon että paksuilla kylmän kelin hanskoilla se on varmaan ihan kelpo järjestely. Tosin nykybemuissahan on kaikissa vissiin kahvalämppärit vakiona? Joten paksuja tumppuja ei tarvita... toisaalta, koko kinastelun voinee jättää historiaan. Bemarihan on "normivilkut" käyttöön ottamalla jo tunnustanut vanhan vilkkusysteeminsä huonommuuden.
    Eniten näissä vilkkukeskusteluissa hatuttaa se, että arvostelijoilla ei ole minkäänmoista omaa kokemusta koko hommasta.. Tai jos on, niin se rajoittuu yhteen koeajoon - ja tuskin edes siihen yhteen, vai mitä wekkuli..?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #44
    bemu on asemoinut itsensä myös mopo-puolella premium-merkiksi. jotta premium-statusta voisi ylläpitää, pitää olla jotain annettavaa. Ducatilla on kilpailullinen, sporttinen imago , legendary-puolen taas hoitaa HD. No bemulla on sit luonnollisesti tää matkapyörän maine. Mutta että on pelkkä luotettava matkapyörä ei taida vielä olla riittävää. Mutta kun otetaan markkinoinnin avuksi edistyksellinen tekniikka niin johan alkaa lisäarvoa syntyä. Se että edistyksellinen on samalla myös erikoista ei haittaa mitään, sehän vain lisää brändin erottuvuutta massasta, kuten myös erikoinen muotokieli.

    Kun tasaisin väliajoin pitää esittää jotain utta tekniikan saralla, niin väistämättähän välillä tulee hasseja, mutta se on edistyksen hinta.

    Se että esittää asian tälleen markkinointivetoisesti ei sitten välttämättä tarkoita että kaikki systeemit olis jotain silmänkääntötemppuja, kyllähän ne voi ihan oikeestikkin olla hyviä.

    joku kilokyykkämies voi toki ivailla tuosta edistyksellisyydestä yhdsitettynä vaikka bokserikoneeseen. mutta se on erilaista edistyksellisyyttä kuin mahdillisimman hyvä hv/euro -suhde. abs, can -väylä, erikoiset jousitukset jne.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  15. #45
    Lainaa (pecha @ Maalis. 16 2009,11:55) kirjoitti
    Ja nyt tehdaskin on vissiin havainnut tämän saman - eihän siinä kauan mennytkään. Ja ah, millä paatoksella sekä otsasuonet pullistuen näitä aikanaan puolusteltiin! Ei olisi mielestäni kannattanut nyt enää siirtyä ´normaalivilkkuihin´, koska näin tehdessään tavallaan myöntävät olleensa väärässä.
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 17 2009,20:34) kirjoitti
    toisaalta, koko kinastelun voinee jättää historiaan. Bemarihan on "normivilkut" käyttöön ottamalla jo tunnustanut vanhan vilkkusysteeminsä huonommuuden.
    Onko tämä tieto, että BMW on myöntänyt "virheensä", peräisin hevosmiesten uutistoimistosta, vai perustuuko se siihen, että te olette K 1300 R:n vilkkukytkimistä tehneet itsellenne mieluisan johtopäätöksen, ja sitten kun sitä toitottaa tarpeeksi, asiasta tulee tosi?

    Vai oletteko nähneet jossakin BMW:n tiedotteen, lehtiuutisen tms, jossa sanotaan, että BMW aikoo muuttaa pyöriensä vilkkukytkimet uuden mallisiksi? Minä en. Olen nähnyt nuo japsityyppiset kytkimet yhdessä BMW:n pyörämallissa. Olen myös nähnyt vajaat kaksikymmentä mallia, joissa edelleen on BMW-tyyppiset vilkkukytkimet.

    Onko tässä taas tällainen tyypillinen "faktojen sijasta mutua ja arvailua" -tilanne? Mahdollisesti. Minä vaivauduin tekemään aiheesta niinkin syvällisen tutkimuksen, että kirjoitin Googlen hakuriville sanat bmw k 1300 r blinkerschalter. Ja kappas vain, Motorradin nettisivuilta löytyi tällainen:
    Lainaa kirjoitti
    Doch hoppala: Nun zaubern die Münchner einen konventionellen Blinkerschalter an der linken Lenkerarmatur aus dem Hut. Ein Indiz für Einsicht, ein Akt der Gnade? Hat man sich dem Druck der Straße gebeugt? Keineswegs, so Markus Poschner, Baureihen-Leiter der K-Modelle: "Die Techniker wünschten im Hinblick auf künftige Funktionen eine Straffung der Bedienelemente." Das klingt nun wirklich logisch.
    Minä käännän sen tähän. Käännökseni ei varmaankaan ole täydellinen, mutta se tuonee jotain valaistusta asiaan.

    Lainaa kirjoitti
    Mutta hoplaa: Nyt müncheniläiset taikovat hatustaan vasempaan kahvakokonaisuuteen tavanomaisen vilkkukytkimen. Merkki oivalluksesta, armon teko? Onko taivuttu kadulta tulevan paineen edessä? "Ei suinkaan", sanoo Markus Poschner, K-mallien tuotantolinjapäällikkö: "Teknikot toivoivat tulevien toimintojen vuoksi toimintokytkimien tiivistämistä." Tuohan kuulostaa todella loogiselta.
    Lisättyäni tämän rikkani rokkaan annan teille vapaat kädet tehdä tuosta mitä johtopäätöksiä teitä lystää. Ja ah, millä paatoksella...ja sitä rataa. Älkää vain katsoko peiliin, saatatte nähdä omat otsasuonenne



    BMW R 1200 GS Adventure
  16. #46
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 17 2009,20:34) kirjoitti
    Myönnetään bemun (vanhalle) vilkkusysteemille yksi plussa: Uskon että paksuilla kylmän kelin hanskoilla se on varmaan ihan kelpo järjestely. Tosin nykybemuissahan on kaikissa vissiin kahvalämppärit vakiona? Joten paksuja tumppuja ei tarvita... toisaalta, koko kinastelun voinee jättää historiaan. Bemarihan on "normivilkut" käyttöön ottamalla jo tunnustanut vanhan vilkkusysteeminsä huonommuuden.
    Viime joulukuun puolessa välin ajoin Porvooseen edes takaisin kahvalämmitetyllä bemarilla. Ei onnistunut kesähanskoilla, se oli plus yksi kelillä liian kylmää touhua.

    Omistamassani HD:ssa kahden napin systeemi oli ihan mukava, mutta ei täydellinen sekään. Vilkku saatiin pois päältä painamalla samaa nappia uudestaan, mutta jos automaattinen vilkunkatkaisuja on jo kytkenyt vilkun pois päältä, niin se meni epähuomiossa uudestaan päälle. Parempi olisi ollut ilman sitä automatiikkaa, mutta "ominaisuudesta" selvisi katsomalla idioottivaloja.

    Mitä tulee siihen, että mikä vilkkusysteemeistä on paras, niin vilkuton pyörä tottakai. Vilkut ovat rumia, stongaan kertyy ylimääräistä roinaa, joutuu netissä väittelemään ja kaiken lisäksi kääntymisaikeesta kertominen on varma merkki homoudesta. Tuleepahan sitä paitsi katsottua tarkemmin miten ajaa, kun ei ne autoilijat muutenkaan näe mitään.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  17. #47
    Lainaa (oraniyan @ Maalis. 18 2009,10:22) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 17 2009,20:34) kirjoitti
    toisaalta, koko kinastelun voinee jättää historiaan. Bemarihan on "normivilkut" käyttöön ottamalla jo tunnustanut vanhan vilkkusysteeminsä huonommuuden.
    Onko tämä tieto, että BMW on myöntänyt "virheensä", peräisin hevosmiesten uutistoimistosta, vai perustuuko se siihen, että te olette K 1300 R:n vilkkukytkimistä tehneet itsellenne mieluisan johtopäätöksen, ja sitten kun sitä toitottaa tarpeeksi, asiasta tulee tosi?

    Vai oletteko nähneet jossakin BMW:n tiedotteen, lehtiuutisen tms, jossa sanotaan, että BMW aikoo muuttaa pyöriensä vilkkukytkimet uuden mallisiksi? Minä en. Olen nähnyt nuo japsityyppiset kytkimet yhdessä BMW:n pyörämallissa. Olen myös nähnyt vajaat kaksikymmentä mallia, joissa edelleen on BMW-tyyppiset vilkkukytkimet.
    Mitä lehdistötiedotetta siihen tarvitaan? Vilkkukytkimen systeemi on vaihdettu ainakin yhteen uuteen malliin. Fakta on fakta. Jos vanha on parempi edelleen myös valmistajan mielestä, niin miksi tehdä muutos huonompaan?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  18. #48
    Lainaa (oraniyan @ Maalis. 18 2009,10:22) kirjoitti
    "Teknikot toivoivat tulevien toimintojen vuoksi toimintokytkimien tiivistämistä." Tuohan kuulostaa todella loogiselta.
    Erittäin loogiselta. Tuohan tarkoittaa juuri sitä, että toiminnallisesti vanha vilkkukytkin vie liikaa tilaa kahvoissa, eli on huono ratkaisu.

    En muista ikinä kuulleeni minkään valmistajan, sen paremmin auto- kuin mp-valmistajan myöntäneen, että joku tekninen ratkaisu poistettiin siksi että se olisi suoraan sanoen huono ratkaisu teknisesti. Aina selitys on joku toiminnallinen syy, mutta kun tekniikka on juuri sitä, toimivuutta. Mikä käytännöllisesti katsoen tarkoittaa juuri sitä että tekninen ratkaisu on huonompi kuin se millä se korvataan.

    Mitähän ne "tulevat" toiminnot ovat? Kyllä on poliitikon vikaa noissa markkinointispedeissä. Ja miksi se pitää vaihtaa etukäteen, eikö vasta sitten käy, kun uudet "toiminnot" tulevat?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  19. #49
    Lainaa (oraniyan @ Maalis. 18 2009,09:22) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Maalis. 16 2009,11:55) kirjoitti
    Ja nyt tehdaskin on vissiin havainnut tämän saman - eihän siinä kauan mennytkään. Ja ah, millä paatoksella sekä otsasuonet pullistuen näitä aikanaan puolusteltiin! Ei olisi mielestäni kannattanut nyt enää siirtyä ´normaalivilkkuihin´, koska näin tehdessään tavallaan myöntävät olleensa väärässä.
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 17 2009,20:34) kirjoitti
    toisaalta, koko kinastelun voinee jättää historiaan. Bemarihan on "normivilkut" käyttöön ottamalla jo tunnustanut vanhan vilkkusysteeminsä huonommuuden.
    Onko tämä tieto, että BMW on myöntänyt "virheensä", peräisin hevosmiesten uutistoimistosta, vai perustuuko se siihen, että te olette K 1300 R:n vilkkukytkimistä tehneet itsellenne mieluisan johtopäätöksen, ja sitten kun sitä toitottaa tarpeeksi, asiasta tulee tosi?
    Bemari on virallisesti ilmoittanut katkaisimen vaihdon syyksi tilan loppumisen uusien hallintalaitteiden vuoksi ja näinhän se on. Ei se vääristelemällä asiaa miksikään tuosta muutu. Ei ole kukaan myöntänyt mitään tyhmyyttään missään asiassa ja aivan älytöntä tuosta on mitään virheiden myöntämistä vääntää.
    Dixi et animam levavi
  20. #50
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 18 2009,11:10) kirjoitti
    Mitähän ne "tulevat" toiminnot ovat? Kyllä on poliitikon vikaa noissa markkinointispedeissä. Ja miksi se pitää vaihtaa etukäteen, eikö vasta sitten käy, kun uudet "toiminnot" tulevat?
    Jaa-a, minä en tiedä. Kysypä suoraan BMW:ltä. Ehkäpä ovat jotain uutta kehittäneet taas, jotain sellaista mitä muissa pyörissä ei ole. Eli uutta nettipalstoilla reposteltavaa muiden merkkien kuskeille. Mitäpä BMW ei tekisi pitääkseen teidänkin elämänne sisältörikkaana.

    Ehkä on myös fiksua uuden mallin kohdalla pitää hallintalaitteet alusta alkaen samoilla paikoilla. Siitähän elämä syntyisi, kun kesken mallisarjan mentäisiin vaihtamaan hallintalaitteiden sijaintia. Mutta joidenkin silmissä, teki niin tai näin, aina menee väärinpäin.



    BMW R 1200 GS Adventure
  21. #51
    Voi että tää bemun vilkkuhomma on sitten naurettavaa... Vai muka liian monimutkainen systeemi? Jos tuota ei saa selkärankaan päivän ajeluilla niin on syytä kyllä huolestua omasta motoriikastaan pahemman kerran.

    Kyllä kaikki manuaalivaihteiset kotilotkin pitäis "uudistaa" automaateiksi, nimittäin se kytkin siellä jalkatilassa on todellakin ylimääräinen ja jopa vaarallisen monimutkainen laite... JEPS. Jatketaas... *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  22. #52
    Juuri tuo Pechan mainitsema jarrun ja kaasun käyttö samalla kädellä kuin vilkun oli se seikka joka minua tuossa vilkkykytkimessä vaivasi.

    Oppiihan sitä käyttämään mitä tahansa katkaisinta, eikä tuolla minun vanhassa RT:ssa niin suurta merkitystä ollut kun se ei kuitenkaan "mee mihkään", kuten termi kuuluu.

    Mutta nykyisten K1300-sarjan nelikoiden suorituskyky on niin hyvä, että ohituksessa mieluummin hoidan noin vahvan moottorin kaasun annostelun yhdellä kädellä ja vilkut toisella.

    J@ckin kanssa samaa mieltä siitä, että yksilöllisempi laite, olipa se sitten saksalainen, italialainen tai amerikkalainen ansaitsee pidemmän koeajon kuin UJM (Universal Japanese Motorcycle).
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  23. #53
    Heh, on se vaan ylivoimaisen vaikeaa myöntää, että joku "toinen systeemi", kuin BMW:n suunnittelema, voisi olla parempi. Mitkään järkiperusteet ei omaa samanlaista painoarvoa kuin fanaattinen merkkiuskollisuus. Oikein hupaisaa - olisikos kenties juuri tässä syy siihen, miksi juuri tällä palstalla on niin paljon vipinää!

    Toisaalta eipä ole itselläni penniäkään kiinni kummassakaan systeemissä, joten aivan se ja sama, ja onhan makuja monenlaisia. Ja kohtapuoliinhan ei enää Pemuistakaan löydy sitä "omanlaista" - tai ehkä isoimmat fanit sitten rakentaa sen takaisin niihin, kun ilman ei voi olla.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #54
    Hoh hoijaa...... Kohta tunti mennyt eikä sanaakaan vilkuista! Missä kaikki ihmiset???



  25. #55
    Scootterissa ei tarvitse edes kykintä painaa, ei viipottaa vasemmalla jalalla vaihdehämmennintä, jää aikaa kaasun kääntöön, ja vilkun räpläämiseen.
    Miksi neuvotella puolivalmiista ratkaisuista, kun tässä ystävät meille tekninen laite, jonka hallitsee tumpelompikin.
    V
  26. #56
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jäsen
    Paljonkohan maksaisi extraa,jos tilaisi uuden K1300:n varustettuna K1200:n katkaisijoilla .Olis mukava ruksata lisävarustelistalta.Tarviikin R.M Heinolta kysyä kun taas joskus poikkeaa.On se vaan niin hyvän tuntuinen systeemi,kun sen omaksuu.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
  27. #57
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (oraniyan @ Maalis. 17 2009,10:37) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Maalis. 17 2009,01:03) kirjoitti
    Ei kyllä ymmärrä mitä pahaa kahden napin vilkussa oikein on... sitä en kyllä tajua miksi piti olla kolmas "palautusnäppäin"?
    Syy kolmannelle napille on siinä, että on haluttu rakentaa systeemi, jossa käyttäjä tietää, vilkkuja tai vilkun merkkivaloa katsomatta, että vilkku menee napista painamalla pois päältä. Jos nappeja olisi vain kaksi ja vilkun sammutus tapahtuisi samasta napista kuin sen päällekytkentä, voi käydä esim. niin, että vilkku unohtuu päälle ja sitten kun seuraavan kerran luulee pistävänsä vilkun päälle, tuleekin sammuttaneeksi jo päällä olleen vilkun.
    Niih, autoissakin olis näppärä sellainen ylimääräinen nappi tai viiksi ohjauspylväässä jota painamalla vilkut ihan oikeasti menisivät pois päältä.
    Nythän voi käydä niin että käännyttyään vasemmalle vilkku voi jäädä päälle ja sitten kun kääntyisi oikealle sen vain sammuttaisikin... tai jos kääntyisi taas vasemmalle niin katkaisisi koko viiksen :/


    Dirty Nasty Furriner
  28. #58
    Lainaa (pecha @ Maalis. 18 2009,16:06) kirjoitti
    ... joten aivan se ja sama, ja onhan makuja monenlaisia.
    Tuossahan sen itsekin totesit parilla lauseella, mutta kovasti sitä 'vipinää' tuli pidettyä ennen tuota totuutta...

    Tästä ketjusta voisi päätellä, että tuo 'perinteinen' kytkin olisi bemareihin mullistavasti ihan ensi kertaa tulossa. Ihan niin ei kuitenkaan ole asia. Itse omistin bemarin mallia 1995 japanilaisilla vilkuilla ja sitten seuraavassa 2000-mallissa olikin jo nämä kätevät saksalaiset...
  29. #59
    Lainaa (Hannu59 @ Maalis. 18 2009,15:47) kirjoitti
    Juuri tuo Pechan mainitsema jarrun ja kaasun käyttö samalla kädellä kuin vilkun oli se seikka joka minua tuossa vilkkykytkimessä vaivasi.

    Oppiihan sitä käyttämään mitä tahansa katkaisinta, eikä tuolla minun vanhassa RT:ssa niin suurta merkitystä ollut kun se ei kuitenkaan "mee mihkään", kuten termi kuuluu.

    Mutta nykyisten K1300-sarjan nelikoiden suorituskyky on niin hyvä, että ohituksessa mieluummin hoidan noin vahvan moottorin kaasun annostelun yhdellä kädellä ja vilkut toisella.

    J@ckin kanssa samaa mieltä siitä, että yksilöllisempi laite, olipa se sitten saksalainen, italialainen tai amerikkalainen ansaitsee pidemmän koeajon kuin UJM (Universal Japanese Motorcycle).
    En huolella jaksanut lukea edeltävää, mutta milloin jarrua, kaasua ja vilkkua tarvitsee yhtä aikaa?

    Kun mennään rampille, mennään. Ja silloin painetaan vasurilla vilkku vasemmalle ja oikealla kaasutetaan, siiten kiihdytetään koko ajan ja tarvitaan myös usein kytkintä. Miksi vasurin peukulle pitäisi siihen rakoon keksiä jotain tekemistä? Vilkkukoon.

    Kun ollaan kaistalla ja ajetaan etiäpäi, on hyvä väli pudottaa oikean käden peukulla vilkku pois.

    No sitten kaasu ja jarru ja oikea vilkku. Olen varmaan yksinkertainen, kun en näe neliötuuman kokoiseen vilkunvipuun peukulla tökkäsemisessä mitään ongelmaa silloin, kun pitää vilkuttaa eli ollaan tulossa risteykseen tai palaamassa kaistalle.

    Aito oikea BMW-vilkku rulettaa.
  30.  
  31. #60
    Useasti on vuosien varrella tullut rampeilta ajettua, vilkuteltua, kaasukahvaakin on väännetty ja jopa vaihteitakin on vekslattu. Miten olenkaan yltänyt tuollaisiin lähes inhimilliset mitat ylittäviin suorituksiin
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen