Pahoittelen jos tästä asiasta on ollut jo keskustelua mutta en ainakaan noin äkkiseltään löytänyt tämän asian tiimoilta mitään. Olen ostamassa ensimmäistä pyörääni (Yamaha DragStar 650). Pyörällä on tarkoitus ajella kesällä pitempääkin matkaa. Pyörässä on 2 pientä sivulaukkua mutta ei niihin hirveästi tavaraa mahdu. Millaista ratkaisua suosittelette tällaiseen customiin? Minkäsmoinen systeemi toimii parhatien tavaroiden kuljettamisessa (vaatteet, kengät jne jne)?
Hommaa sissybar bag. Tutun Honda Shadowissa vastaavanlainen toimii kuulemma ihan hyvin.
Suzuki DL650 V-Strom -18
Jep
Tuo sissylaukku on aika toimiva ratkaisu (kenties myös ainoa järkevä?).
Jos ajelet yksin, niin vinkkinä: Laita sissylaukku "väärinpäin" eli taskut osoittamaan eteen, niin saat itsellesi selkänojan. *
Pitkillä matkoilla tukee mukavasti.
”What we've got here is a failure to communicate”
Stormin merimiessäkki on myös näppärä, pitää vettä ja tavaraakin mahtuu yllättävän hyvin. Lisäksi tankkilaukku niin kyllä pitäisi roipetta mahtua sen mitä tarvitsee.
Kuvaa
Dirty Nasty Furriner
Viides kesä ko. pyörällä alkamassa. Ja tyytyväinen olen.(Jate @ Maalis. 13 2009,21:02) kirjoitti
Pakettiautoksi pikku Custom ei veny, mutta varsin paljon kyytiin mahtuu. Pyörän linjat tietysti kärsivät.
Vaihtoehtoja esim:
1. Osta isommat sivulaukut, sissylaukku ja tankkilaukku.
2. Laita reissun ajaksi tavarateline takaistuimen tilalle. Sopii soolo etupenkkiläisille.
3. Vaimon kanssa matkatessa on laitettu mustekaloilla pienehkö matkalaukku sissyyn kiinni. Riittää jo aika paljolle, muttei ole nätti.
Mulla on pari luiksen säkkiä reissussa dragstarin takaritsillä. Tykkään kyllä. Lisäks saa vielä mini teltan mahtuun ritsille. Mut sivulaukut on ongelma. Vilkut on aina tiellä, ja isois laukuis myös pakari. Kertokaas toki mikä malli sopii parhaiten!!
suosittelen vesitiiviitä merimiessäkkejä. ne on halvat ja käyvät tilanteen mukaan eri tarkoituksiin. mulla on niitä 2 kpl (n. 30 l/kpl) ja viikon reissulle saa kaiken tarvittavan mukaan.
Minkälainen tankkilaukku sopii DragStariin? Ja, kun pitäisi vielä saada asennettua niin ettei tankki naarmuuntuisi?(Aarra @ Maalis. 14 2009,00:15) kirjoitti
Mä olen omaan pyörääni sitonut sissylaukun päälle vielä merimiessäkin. Tavaraa kulkee siis aika kivasti jo niissä, vaikka avokkikin on kyydissä. Ens kesänä mulla tulee olemaan Kappan 44l. kovalaukku takana. Ruma, mutta toimiva ratkaisu.![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Issellä Lidlin halpa, magneettikiinnityksellä. Klop, klop kiinnikkeet kolahtavat tankkiin ja pysyvät sallituissa nopeuksissa. Lähtee irti helposti kaffetaukojen ajaksi, jolloin helppo tarkistaa, ettei tankin ja laukun välissä ole hiekkaa tms. likaa. En usko, että laukku sinänsä naarmuttelee, mutta jos sen ja tankin välissä hiekan jyvät juhlii niin jälki on sen mukainen.(Jate @ Maalis. 14 2009,09:04) kirjoitti
Ei halvin mutta hyvä vaihtoehto merimiessäkille
Ortlieb Rack-pack
tavarat löytyy helpommin kuin merimiessäkistä missä etsitty tavara on aina *pohjalla.
Toimii treeni yms laukkuna ympäri vuoden.
"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
Mitenkäs DragStarissa näkee mittarin tankkilaukun yli?
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
+ tälle, huomattavasti fiksumpi kuin pereinteinen säkki.(entelodontti @ Maalis. 18 2009,18:57) kirjoitti
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Täytyy laittaa hankintaan.(freerider70 @ Maalis. 19 2009,05:11) kirjoitti
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Onk tuo Ortlieb merkittävästi parempi kuin Louisin vastaavat versiot? Ainakin ne on yli kaks kertaa kalliimmat...(Sergei The Eagle @ Maalis. 19 2009,07:32) kirjoitti
Mulla on tollainen Louisin 50 litranen malli, tuntuu tuo XL malli olevan parempi tilavuudeltaan. Ei kyllä pahaa sanottavaa Louisin kasseistakaan. Se musta on paksumpaa materiaalia kuin siniset. Täyttöaukko on vetskarilla suljettavaa mallia.(Köpi @ Maalis. 19 2009,08:25) kirjoitti
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Paha sanoa kun en tiedä Louisin materiaalivahvuuksista tai muista detaljeista.(Köpi @ Maalis. 19 2009,08:25) kirjoitti
Kantohihna näyttäis puuttuvan Louisin mallista.
Ortliebillä on 5 vuoden takuu.
Louis:ilta näyttäis saavan laukkuja nyt melko edullisesti
-Kliks-
"Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
en oo louis-malliin tutustunut mutta ainkin tuota ortlieb-tuotetta pystyy luonehtimaan laadukkaaksi(Köpi @ Maalis. 19 2009,08:25) kirjoitti
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka