Tuo on kyllä aika hölmöä, ettei koulu ole varautunut pienempiin henkilöihin. Siellä missä minä kävin koulun oli niillä pyörään vaihdettava matalampi penkki, joka pyörään sitten aina tarvittaessa vaihdettiin (kuten omalla kohdallani, kun en mikään kamalan pitkä ole itsekään). Joudut nyt sitten vain tuon takia ajamaan pari vuotta max 25kw pyörällä(Maliah @ Syys. 19 2009,00:56) kirjoitti
![]()
Ex CBR 600F
Ducati Monster 620
^ Jep, on se tuokin yhdenlaista bisnestä. Joku Kawasakin kyykky siellä oli isompana pyöränä. Toisaalta ajattelin asian niin, että parin ensimmäisen vuoden aikana ehtii hioon taitoja kyykyn ajoasennon ym. kanssa hieman pienemmällä pyörällä (enskalla ajoin koulun), joten sit voi vaihdella isompaan pyörään.. Onneksi ei mitään toimenpiteitä tarvi tehdä kortin kanssa tehdä, kun pari vuotta on kulunut..
Kovin oon myöhässä liikenteessä, mut torstaina 24.10 tarttis olla jo A suoriteltu. Saas nähä kuinka on liukasta käsittelykokeessa ... kortti olis mallia abc tuon jälkeen. Pyöräkin odottelis jo kevästä.
Suzuki SV 1000s
^ Oma pyörä on jo talvisäilössä, mutta vielä teitä sitkeitä ajokortin hankkijoita näkyy Hakametsän ja Pirkkahallin parkkipaikoilla pyörivän. Onnea vaan inssiin ja tulkaa kaikki uudetkin kuskit sitten keväällä mukaan t-ajoihin, niitähän tässä syksyllä jo ehdittiin muutama järjestää.
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Ehdinpäs ennen sääherraa *
Kylmä on eikä varmaan enää ehdi *, mutta kortti on plakkarissa
![]()
"On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
* * * *
Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
Suosittelen kaikille lämpimästi opetusluvan hankkimista A-kortin hankintaan. Homma onnistuu samoilla kriteereillä kuin autokortinkin kanssa. Yksi kortti tänäkesänä opetettuna ja hintaa tuli kaikkineen n. 250eur. Silkkaa ryöväystä tuo B-kortin korotus AB:ksi autokouluissa. Opetusta reilun työpäivän verran ja hintaa 900eur.![]()
Tulihan se kortti sieltä vaikka käsittelykoe alkoi jo 8.00 ja jännäkakkaa puski lahkeeseen. Nyt ei muutaku kevättä odottelemaan.![]()
Suzuki SV 1000s
Syyskyyn puolivälissä tuli kortti hommattua ja nyt on jo pyöräkin tallissa odottamassa kevättä.
Itse kortti tuli helposti. Etukäteen jännitin käsittelykoetta hirveästi mutta tutkinnon vastaanottajaksi sattui todella rento tyyppi (ilmeisesti hervannan ajovarman pomo tjms) joka poisti jännityksen tehokkaasti. Pujottelussa onnistuin turaamaan ensimmäisen yrityksen kun sekosin merkeissä ja ajoin väärän tolpan ohi. Muuten nuo menivät kyllä helposti. Ajokoekin huristeltiin läpi ilman huomautuksia.
Harmittaa kyllä älyttömästi kun ei kauaa ehtinyt ajella ennen syksyn tuloa. On vieläpä jotenkin epätodellinen olo kun pärrä ja kaikki ajokamat ovat muualla säilössä talven yli. Välillä on pakko kaivaa avain taskusta ja todeta että kyllä se pyörä tuli oikeasti hankittua.
Kiireiden keskellä mopokurssin ajotunnit venähtivät syksyyn asti. Ehdin jo pelätä, että A-kortin kuittaaminen jäisi ensi kevääksi. Toisin kävi, onneksi.
Viimeinen käväisy käsittelyradalla ennen varsinaista koepäivää oli vallan masentava kokemus. Sitten vajaa viikko vierähti ja koepäivä oli edessä. Jo aamulla hermostutti niin, että reisiä tutisutti. Keho ja mieli olivat kuitenkin – jollain käsittämättömällä tavalla – ehtinyt sisäistää kaikki ne uudet taidot, mitkä taannoisilla ajotunneilla oli opetettu.
Minä ja autokoulun Kawa olimme yht’äkkiä yhtä. Käsittelykoehan olisi mennyt putkeen vaikka pujottelurataa olisi pidennetty kilsalla ja väistöosuudelle olisi laitettu keilan sijasta norsu. Inssillä ei ollut koeajosta muuta huomioitavaa, kuin että parissa kohtaa tuli ajettua suojateiden valkoisia pitkin.
Oi onnen päivää, tuo lokakuinen maanantai. Mutta vielä onnellisempia päiviä lienee edessä.
Itsellä AB-kortti taskussa. Voi olla että muutama kaveri haluaa vastaavanlaisen kortin ensi keväänä.. Mites tuo opetuslupa on helpoin järjestää??(jmhonka3 @ Loka. 20 2009,13:23) kirjoitti
Se mitä olen ymmärtänyt niin ison A ajajan pyörä pitää olla jotain 600:n ja mopo pitää katsastaa opetuskäyttöön kelpaavaksi? Eli normi katsastusko? Poliisilta lupa ja sit menoksi "opettajan" kanssako![]()
Itse ajoin 6h +teoriat päälle hinta 830e+viranomaismaksut/teoria/ajokoe teki n.950e... Kyllä vit utti pahasti maksaa, tuntiliksa kohdalla![]()
Noh.. Elämä kallis!! Ja en kadu yhtään! Ensi kevättä odotellen![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Tänään tuli suoritettua iso a-kortti.Helposti meni lävitse.
Koko kesän pitänyt kortti ajaa muttei saanut aikaiseksi.nyt syksyllä ostettu pyörä niin tuli lisää motivaatiota ajaa se kortti.
Nyt on sitten pyörä ja kortti odottamassa kevättä.
Jee!!!Tasan viikko sitten tuli A-kortti taskuun. Vähän oli viileä ajella, kun ennen aamukasia jo lähdettiin autokoululta, ja parit ajotunnit oli vielä ennen koetta. Oon kyl niiin onnellinen tuosta kortista
Harmittaa vaan ihan kamalasti että ajella ei enää tällä kaudella ehtinyt, ensi viikonloppuna täytyy käydä peittelemässä pyörä talviunille![]()