Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Tervehdys kaikille! Pahoittelut jo alkuunsa, mikäli kaikkiin kysymyksiini löytyy jo vastaukset aiemmista topiceista, mutta rohkaisen mieleni ja kysyn silti kokeneidenpien mielipiteitä/neuvoja.

    Olen siis hankkimassa ekaa pyörääni, ja olen päätymässä CB1000R:n. Toinen vaihtoehto oli Z1000 Kawa, mutta kaikki mitä olen lukenut ja kuullut, puoltaa Hondan hankintaa. Toki myös neljän vuoden takuu on vaikuttava tekijä. Mutta siis: onko pyörä ollut odotuksienne mukainen ja suositteletteko tässä "valinnassa" pysymistä. Kyykkyä en halua, eli nakupyörä on valintani.

    Sitten noista kilkkeistä mitä ilmeisesti usein vaihdetaan moneen mp:ään:

    Ohjaustanko: onko tähän tarvetta vaihtaa, kuten moneen nakuun yleensä?
    Kilpiteline: alkuperäinen melko ruma - mistä uusi kannattaa hankkia ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
    Putkisto: Paljonko maksaa järkevät putkistot ja mikä on kustantanut kun säädöt tehdään uudestaan (eikö näin pidä tehdä)? Tuollainen on pistänyt silmään: Ixil Dual Hyperlow.

    En kuitenkaan haluaisi menettää alavääntöä saadakseni tehoa ylemmille kierroksille, vaan ennemminkin päinvastoin. En myöskään mitään paukkukonetta, mutta kyllähän pyörässä kiva olisi olla sellaiset kivat äänet, eikä mitään suhinapihinää

    Eli siis näihin ja kaikkiin muihinkin ko. pyörään liittyviin asioihin kuulisin mielelläni teidän ajatuksianne ja apuanne. Toivottavasti pian pihassa komeilee ensimmäinen ihka oma pyörä.
  2. #2
    Etkö malta odottaa että olet päässyt ajamaan pyörälläsi ja sen jälkeen teet muutoksia jos oikeasti on tarve?? Ajoasento tuossa on pirun hyvä jo vakiotangolla. Tuuninkiosia tuohon tulee löytymään vaikka kuinka paljon.

    Lainaa kirjoitti
    En kuitenkaan haluaisi menettää alavääntöä saadakseni tehoa ylemmille kierroksille, vaan ennemminkin päinvastoin.
    Oletko ajanut aiemmin moottoripyörällä? Onko käsitystä mitä tuollainen litran pata vääntää? Tuo moottori on yksi luokkansa parhaista. Tietysti jos teho- tai vääntökäppyröissä on selvästi havaittavia "kuoppia", voi ne korjata vaihtamalla putkiston ja asentamalla powercommanderin. Samalla saa hieman lisää vääntöä.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  3. #3
    Toki aion ajaa, ennen kuin muutoksia teen. Lähinnä vaan halusinkin mielipiteitä. Ja mikäli vakiotangolla ajoasento on hyvä, ei stongan vaihtoon ole syytä.

    Ja tuohon toiseen kohtaan vastauksena, että kyllä olen ajanut. En tiedä ilmaisinko itseni väärin, vaiko tulkitsitko kysymäni väärin. Juuri sanoin, "etten halua menettää alavääntöä", eli olemassa olevaa alavääntöä sillä, että vaihdan putket saadakseni makeemmat äänet. En missään kohtaa mielestäni kertonut, että pelkään tehojen loppuvan ja siksi haluan lisää paukkuja. Tehot riittää minulle aivan taatusti, eka oma pyöräni kun on.
    Ja nämä lisäkilkeasiat olivat ikään kuin lisäkyssäreinä alottamassani topicissa. Kokemuksia ja mielipiteitä itse pyörästä haluaisin kuulla. Kiitos vastauksestasi!
  4. #4
    Honda-kauppaan ja kiivaasti *

    Tingi, on ostajan markkinat.

    Lisää kansainvälistä kokemusta:

    http://www.hondacb1000r.com



    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  5. #5
    Itselläni oli juurikin samat vaihtoehdot.

    Kääntyi todella helposti Hondaan kun pari ratkaiseva asiaa otettiin huomioon:

    - CB1000R on aivan uusi pyörä ja tästä seurauksena että käytetty uusimpia teknisiä ratkaisuja jne.
    - takuu 5v (ainakin kun BWstä) vs 2v

    Sitten kun otetaan huomioon että kun vaidetaan esim sliparit, niin kustannus Hondaan esim Akra ovh 850€ vs Kawaan Akra(t) ovh 1480€. Myös kilpiteline jonkin verran edullisempi Hondaan (BWssä).

    Vielä yksi seikka joka tulee ottaa huomioon on miten pyörä pitää arvonsa, sekä "haluttavuus" myytäessä. Tää osahan onkin sitten aika lailla selvää kauraa

    Kaiken kaikkiaan erittäin mukavia pyöriä ajaa kumpainenkin
    VRSCA -07
    CB1000R -09
  6. #6
    Tuo on kyllä nätti pyörä. Se oli omissakin vaihtoehdoissa mukana kun uutta pyörää olin hankkimassa. Saatavuus oli kuitenkin vuosi sitten niin heikko että päädyin FZ1-N:ään. Triplekin oli vaihtoehtona mutta FZ1:n pidempi ison huollon (venojen säätö) väli ja aavistuksen edullisempi hinta (ostin käytettynä lopulta) ratkaisi Yamahan hyväksi.
  7. #7
    Itse kanssa mietein jonkin aikaa viime vuonna, että minkä mopon haluan. Päädyin loppujen lopuksi CB1000R:ään. Muita vaihtoehtoja olivat Yamaha FZ1-N ja KTM Superduke 990. Näistä valitsin CB1000R:n, vaikka KTM oli todella hyvä ja mukava ajettava. Varsinkin mutkateillä KTM nousee uskomattomiin suorituksiin. Tosin Hondan takuu, huoltojen edullisuus ja jälleenmyynti mahdollisuudet puolsivat Hondan puolesta. Ja kyllä CB1000R on ihan älyttömän kiva ajaa. Sellanen asia, joka varmaan tulee vastaan, niin on takavalojen hajoaminen tai rikkoutuminen tms. Sytkyn mainitsemassa http://www.hondacb1000r.com lisää asiasta. Muuten mitä olen ymmärtänyt, niin hyvä peli. varsinkin kun ei halua kyykkyä tai yleensä katteellista mopoa.
  8. #8
    PÄÄDYIN Tripleen... Tilauksessa oli valkoinen Honda Cb1000R, mut kun laitoin mopon käymään... Peruin tilauksen... Kävin kyseistä peliä koeajamassa ja totesin, että hieno peli, mutta yhtä "tylsä" kuin oma (entinen) 600 F hornet -07 ... Sama asia vain isommalla moottorilla... Mutta HYVÄN pyörän saat tuosta Hondasta... Ja ERMAX:lta tilpehööriä...

    P.S vaikuttavana tekijänä toimi myös se, että olen pitkä kuljettaja... 189 cm...



    Hullu se on...

    Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
    Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
    Honda CB600 Hornet -07 (ex)
    Honda CRF 250 R 2006
  9. #9
    mitenkäs tällanen homma menee ku lähetään sitte putkistoa kokonaisuudessaan vaihtamaan? eikös takuu laukea?
  10. #10
    No niin, nyt on sitten kyseinen pyörä, CB1000R, hankittu. Luovutusta en vielä ottanut, vaikka yllättäen polte onkin kerrostalon kokoinen. Nyt pitää löytää ja hankkia kaikki ajovarusteet. Kypärä tulikin jo hommattua. Kengät (Gore), ajo-asu (Gore), hanskat (Gore) jne... Merkit joita olen katsellut on Gore-asussa Rukka ja nahkatakissa Dainese, Richa ja Alpinestars. Pitäisi vain löytää joku istuva rotsi. Kengiksi olen harkinnut TCX:n Airtechia. itsellä vaan kapea jalka, joten en tiedä sopiiko. Testaamaan vielä en ole päässyt.

    Joten mikäli näihin vinkkejä löytyy niin kiitollisena otetaan vastaan. Ja nyt takaisin pihalle hönkimään kinoksiin, jotta sulaisivat jo....
  11. #11
    Lainaa (Julle_80 @ Maalis. 22 2009,15:38) kirjoitti
    No niin, nyt on sitten kyseinen pyörä, CB1000R, hankittu.
    Onneksi olkoon hankinnan johdosta.

    Ja väri oli ?

    Kevät tulee keikkuen, kesä vähän hitaammin * :.



    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  12. #12
    Lainaa (Sytky @ Maalis. 22 2009,17:24) kirjoitti
    Lainaa (Julle_80 @ Maalis. 22 2009,15:38) kirjoitti
    No niin, nyt on sitten kyseinen pyörä, CB1000R, hankittu.
    Ja väri oli ?
    Ja väri on valkoinen.
  13. #13
    Ainoa oikea Onnea hyvästä hankinnasta!!!
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

    Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

    Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
  14. #14
    Onko cb1000r:ssä HESD:iä tai vastaavaa? Siis vakiona. Koeajopäiviä odotellessa..
  15. #15
    Oli pakko käydä lauantaina BikeWorldin koeajo päivillä testaamassa pyörää, vaikka mitään mahdollisuuksia ei sitä ole ostaa. Ja hienostihan se tuntui kulkevan. Oli eka nakupyörä millä ajoin ja täytyy sanoa että yllättävän vähän tuuli otti vastaan. Koeajo pyörässä oli Laser putki joka piti liian kovaa ääntä ollakseen hyvänkuulonen minun makuun. Mutta pyörän varmaankin ostaisin jos olis varaa.
  16. #16
    Yllätti kyllä suuresti tuo hornetti. Kuussatasta kävin joskus koeajamassa ja räyhäkkään ulkokuoren alta paljastui täysin hampaaton arkifillari. Tämä uusi tonninen on rehellisesti sanoen ensimmäinen japanilainen nakupyörä jonka voisin oikeasti ostaa jonain päivänä. Kone oli kerrankin oikeasti väännökäs jo hieman alempaa eikä ainoastaan ylhäältä tukkosempi kuin tupperwaara pyörässä. Ajettavuus yllätti myös positiivisesti omapaino näyttää paperilla sen verta rumalta että odotukset eivät kovin korkealla olleet mutta paino on ilmeisesti sen verta alhaalla että ei haittaa ajettavuutta. Keulakin oli parilla ekalla vaihteella kiittettävän kevyt, tuohon kun vielä laittaisi vähän lyhyempää väliä, kunnon tankoa, kunnon putkea ja ruisku säätöihin niin...
  17. #17
    Lainaa (vuohi @ Huhti. 27 2009,11:26) kirjoitti
    Yllätti kyllä suuresti tuo hornetti.
    CB 1000R Ei oo hornetti!!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  18. #18
    Lainaa (CB 1000R @ Huhti. 29 2009,20:58) kirjoitti
    Lainaa (vuohi @ Huhti. 27 2009,11:26) kirjoitti
    Yllätti kyllä suuresti tuo hornetti.
    CB 1000R Ei oo hornetti!!
    Joo ja tummaihoinen henkilö ei ole neekeri, kirjoitappa kokeeksi googleen "hornet 1000". Vaikka honda ei sitä hornet sanaa siihen mallinimeen olekkaan laittanut hornetiksi tuota tullaan kutsumaan varmasti maailmanloppuun asti, sen verta vaikea tuosta cb:stä mitään lyhyttä ja suomalaiseen suuhun sopivaa on keksiä ja tonni ärrän sekottaa muovipyöriin.
  19. #19
    Itselläkin CB1000R ollut nyt reilun kuukauden ja 1000km ajettu. Mitään vikaa pyörässä ei ole ollut ja tonnin huoltokin jo suoritettu.

    Pakoputki mennee jossain vaiheessa vaihtoon, kunhan pääsee vähän sinuiksi pärrän kanssa. Lähinnä siksi, että moottoriäänet katoaa n. 100km/h vauhdissa ja esimerkiksi motarilla aina epäilyttää, että mikäköhän vaihde taas on silmässä.

    Jotkut sanoo, että ilmavirta olisi nakupyörissä kovemmissa vauhdeissa ongelma, en ainakaan CB1000R:n kohdalla ole sitä mieltä. Moottoritietä tuli ajettua 120-130km/h 50km eikä tuntunut missään. 80km/h:n vauhdeissa naku on jopa mukavampi kuin katettu, jossa katteet aiheuttavat pyörteitä kypärän seudulle ja ravistelevat päätä.

    Ostin pyörän BikeWorldista ja olen tyytyväinen heihin. Pyörä on musta ja se kerää pölyä ihan perkeleesti :P

    - Koo
    Honda CB1000R
  20. #20
    Lainaa (Koo @ Huhti. 30 2009,09:35) kirjoitti
    Itselläkin CB1000R ollut nyt reilun kuukauden ja 1000km ajettu. Mitään vikaa pyörässä ei ole ollut ja tonnin huoltokin jo suoritettu.
    Mitä toi tonnin huolto makso? kävikö pyörä bwssä?
    Kohta ittelle tulos?
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  21. #21
    Lainaa (CB 1000R @ Touko. 03 2009,00:07) kirjoitti
    Lainaa (Koo @ Huhti. 30 2009,09:35) kirjoitti
    Itselläkin CB1000R ollut nyt reilun kuukauden ja 1000km ajettu. Mitään vikaa pyörässä ei ole ollut ja tonnin huoltokin jo suoritettu.
    Mitä toi tonnin huolto makso? kävikö pyörä bwssä?
    Kohta ittelle tulos?
    Tonnin huolto on tyypillinen takuuhuolto: "rasvaa ketjut, vaihda öljyt huolto".

    Maksoi 160 euroa *



    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  22. #22
    Kannattaa käydä kokeilemassa vielä ennen ostopäätöstä ainakin seuraavia pyöriä, jos haluaa vähän henkeäkin pyörään ;)

    KTM Super Duke 990
    Triumph Speed Triple
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  23. #23
    En kyllä ymmärrä mikä henki tästä Hondasta puuttuu.. Samalla tavalla nostaa etusta, polttaa takarengastakin. Ja hyvin kulkee ja haukkailee mutkiin. Henki ei ole pyörässä, vaan kuskissa
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

    Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

    Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
  24. #24
    AKE lähestyi omalla kampanjalla:

    Takaisin kutsu

    Omalta kohdalta asia on hoidettu kuntoon.



    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  25. #25
    Honda tuntuu käteen niin hyvältä, että se on ihan sieluttoman tylsä... ... En tiedä, mutta Hondia omistaneena ja uutta CB1000R koeajaneena päädyin Tripleen...

    Kai Harrikka miehet osaa paremmin selostaa ton "fiiliksen"...
    KTM:n Super Duke on ok, mutta jos OIKEIN riehutaan niin sitten TÄMÄ!!! Jotenkin tuntui käteen sopivammalta, kuin duke!

    Hullu se on...

    Harley-Davidson XL1200X Forty-Eight
    Triumph Speed Triple 1050 -09 (white) (ex)
    Honda CB600 Hornet -07 (ex)
    Honda CRF 250 R 2006
  26. #26
    Lainaa (Sytky @ Touko. 04 2009,16:58) kirjoitti
    AKE lähestyi omalla kampanjalla:

    Takaisin kutsu

    Omalta kohdalta asia on hoidettu kuntoon.
    Näyttäis mulla takavalo takkuavan, joten varmaan pitää käydä pyörähtämässä vaihdattaan takavalo takuuseen.
    VTR ---> FireBlade --> CB1000R --> R1
  27.  
  28. #27
    Koeajopäivänä kävin lenkin heittämällä cb1000r:llä. Muotoilu on mielestäni onnistunut. Selvästi eurooppalainen suunnittelu näkyy lopputuloksessa. Siisti minimalistinen mittaristo. Hondan tapaan kaikki toimii kuin ajatus. Kevyt käännellä. Hieman pehmeähkö jousitus kovaan ajoon. *Kaupungissa kiva pyöritellä moottoritiellä luonnollisesti tuulista oli.
    Omaan makuuni liian sivistynyt kokonaisuus. Hiljainen, siloiteltu ja massatuotanto laite, hajuton ja mauton ainakin vakiona. Ducen Streetfighter tuntui streetfighterilta pakasta vedettynä.
    Poistuin koeajopaikalta omalla suu virneessä kuiva kytkin kalkattaen.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e