....eli näyttää, että saamme jatkossa lukea arvostetun TM:n lehden arvion BMW R 1200 GS käyttötestistä (40 tkm).
Saa nähdä kuinka perä on kestänyt kevyemmässä mp:ssä kuin
LT? Ks. lehti ilmestyy 21.1.2009 ja on luultavasti esillä myös MP 2009 messuilla tammi-helmikuun vaihteessa helsingissä....
(kts:LT:n perä,uskomatonta...pitkä keskusteluketju BMW Talkissa)...eikös GS.ssä ole periaatteessa sama perä?
Eräässä kevyemmässä on kestänyt 90000km ja 20v. Mitenkähän tuohon ketjun aloitukseen tulisi oikein suhtautua...
R1100RS
Niin, vuoden 2007 Iron Butt rallissa matkaan lähteneestä 12 Gessusta viiden perä hajosi eli kyllä se on tunnettua kauraa myös siellä puolella. Rakenne on ilmeisen herkkä kokoonpanon virheille ja niitä sattuu myös GS-puolella, ei tosin taida olla sitä LT:n 3 % luokkaa vaan vähemmän. Omassa kaveripiirissä on viisi 1200 Gessua ja yhdestäkään ei ole perä vielä levinnyt. Tosin ajokilometrejä on vasta yhteen tullut yli 60 tkm, muilla vähemmän.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Jos 1200-sarjaisesta puhut niin ei ole.(Pannari Petteri @ Joulu. 31 2008,22:01) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
En ole mikään merkkifriikki, mutta mietin että mikä ihme on tämän kaiken tarkoitus? Halutaanko tässä tyrkyttää kaikille purppuraa Hondaa tehtaan poikaystävällä?(hondamania @ Tammi. 01 2009,01:19) kirjoitti
R1100RS
Eikös tossa ollut kaikki faktat? Periä paukkuu, mutta hänen tuttavapiirissään on käynyt hyvä tuuri kun ei vielä ole yhtään hajonnut...(Torsti @ Tammi. 01 2009,03:12) kirjoitti
Ei kai siitä todellisesta? ongelmasta tule vaieta, vaikka BMW onkin...
Mhuaahahaa... nyt pärskähti sumpit näppikselle...(Torsti @ Tammi. 01 2009,03:12) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Hyvät uudetvuodet kaikille.
Täytyy nyt muistuttaa että tuo R1200GS:n perä on se uusi putkimaisella akselilla oleva perä, eli täysin uusi vuoden 2005 (tai jotain) jälkeen valmistetuissa uusissa R ja K sarjan vehkeissä käytössäoleva, K sarjassa peilikuvana vasemmalla puolella.
Tällä uudella perällä ei ole mitään tekemistä esim LT:n perän kanssa, joka siis on sitä vanhaa mallia. Eli jos luette "LT:n perä" keskusteluja, kaikki spekulaatiot koskevat sitä vanhaa, ei tätä uutta perää.
Uudessa mallissa muunmuassa se vanhan mallin murheenkryynilaakeri ei ole enää perän sisällä samassa öljyssä vetopyörästön kanssa. Eikä perän laakeroinnin uuden konstruktion takia siinä enää tarvitse olla samanlaista "esijännitystä", joka oli vanhan perän akilleen kantapää. Esijännityksen säätö kun oli hankalaa ja taisi liian suuri esijännitys pääsääntöisesti aiheuttaakin niitä laakerivaurioita.
Tosin taitaa olla (jenkki)huhujen mukaan niin ettei tämä uusikaan perä ihan "viaton" ole. Mutta siitä varmaan lisää myöhemmin.
Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
Eiiiiiii taas bemarin peräjuttuja
Pssst, mitenkähän tuossa uudessa 1300 GT:ssä kestää perä, jos vaikka koeajais tänä vuonna![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Minkälaisia öljynvaihtovälejä uudella perällä varusetuilla pyörillä olette harrastaneet? Ite vaihdatin n. 30 tkm ekan kerran ja nyt kilometrejä vajaa 50 tkm ja mietinnässä että olisko aika vaihtaa taas.
Tuo naurettavan pitkä öljynvaihtoväli viitannee uuteen perään, joka ensimmäisissä versioissaan jopa muka oli "ikuinen" ilman öljynvaihdon tarvetta. No tuo ikuinen öljynvaihtoväli lienee ainakin uudemmissa jo purettu.(julles @ Tammi. 01 2009,13:29) kirjoitti
Mitä tulee vanhan liiiton periin, niin jokainen järkevähän öljyt niihin vaihtaa vähintään kerran vuodessa.
<p>2002-2014</p>
Mä oon säästänyt viime ajat Bemarini perää, ei oo paljon nastat kuluneet, oon ropannut Hondaa sen vapaa-ajan mikä liikenee.
Mutta ei mulla ole ollu perämurheita, voimansiirrossa kytkin tosin rupeaa lipsumaan radalla 20 minsan kohdalla, ajan aika paljon vedättämällä isolla pykälällä, Ahvenisto nelosella läpi.
Tosin voimansiirto on käynyt läpi kolminumeroisen määrän dynovetoja, mutta nehän on luultavasti pelkkää ilmaa touringmiehille, kyllä 80-130 kmh vedätys isolla pykälällä täydellä kuormalla on se juttu ?
Äsken otin ensisavut Hondasta kasaamisen jälkeen, lähti käyntiin samantien, ei vikakoodeja. Asiasta en kaipaa aplodeja, oma moka olisi ollut rikkoa ehjä peli.
Jos kaipaa elämäänsä respektiä vaihtamatta motskaria ( lue vaikkapa pannaria ), voi rakentaa vaikka hienon auton, juosta maratonin, laihduttaa yms. ettei tarvii hakea sanottavaa muiden laitteista jota kenties salaa unelmoi ?
Ei mulla Bemarit ole olleet ihan viattomia, kaksi- saati nelipyöräiset, mutta omistamistani kaksipyöräisistä Hondista on kolmessa konevika tullut kohdalle, kuutiot 50, 250 , 500, kaikki yksimukisia nelareita, joidenkin mielestä ns. ikiliikkujia, joopa joo.
En siltikään meinaa ostaa Teknaria, vaikka vois samalla kattoa miten eräs mielenkiintoinen universaali lisälaite ko. yksilössä pelaa !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Joo, uusi perä - ei poistoproppua. Edellinen (1100 RT) ei aiheuttanut tällaisia kyselyjä kun homma hoitui helposti ja hetkessä.(C-A-D @ Tammi. 01 2009,18:07) kirjoitti
Kyllä mulla on poistoproppu:
On vielä erillinen täyttöproppukin. Tuo mutteri, jossa on kupariprikka alla. Pitää vaan ottaa takarengas irti, kun täyttää.
![]()
Dixi et animam levavi
Taisi poistoproppu tulla "läpireikäperään" '07-vuosimalleihin. Ainakin omassa '07 Advessa oli jo poistoproppu, mutta '06-mallisissa ei ollut. Samoin huolto-ohjelmaan oli tullut myös peräöljynvaihto (ja vaihdettiin heti ensihuollossa).(ek@ @ Tammi. 01 2009,23:17) kirjoitti
...
ja tämän jälkeen 20 000 km välein huolto-ohjelman mukaan.(Tenere-Heikki @ Tammi. 02 2009,06:01) kirjoitti
” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
"Not ugly anymore, now I have a Ducati."
Rengas irti? *(ek@ @ Tammi. 01 2009,23:17) kirjoitti
Voe hyvän tähen, eikös se riitä, että irrottaa pyörän paikaltansa? Miksi sitä rengasta nyt pitäisi alkaa vanteelta vääntämään?![]()
Saa samalla vaivalla sinnekin uudet ilmat...
Voihan sen kromata jos ei se kulje.
Niin olen kuullut minäkin viisaammilta ja vanhemmilta (?), että ilmat on molempiin renkaisiin vaihdettava vuosittain ja/tai 2k km jälkeen.(-W- @ Tammi. 02 2009,14:55) kirjoitti
Ovatkohan kaikki muistaneet
![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
40.000 ei valitettavasti taida vielä riittää todistamaan kardaanin kestosta paljoakaan, jos oletuksena on, että sen pitäisi olla täysin huoleton ainakin 100.000 km. Tuon neljäkymppiä menee vaikka kuinka monella ketjuvetoisella kettinkiä vaihtamatta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Oon kuullu että nuo ilmat kannattaa vaihtaa ajokauden jälkeen ja samoin kun aloittaa ajokauden. Eihän se kesäilma voi tehdä renkaille talvella hyvää (tallissakaan) ja päin vastoin.(hlpvu8 @ Tammi. 02 2009,15:17) kirjoitti
![]()
Ennen kuin raotatte tätä matopurkkia lisää, kannattaa ensin käydä läpi kyseistä aihetta perusteellisesti käsittelevä keskustelu.
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu....de=flat
-Ö-
(Örmötin @ Tammi. 04 2009,13:14) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Ne rupes BMW liikkeessä kattoon pitkään kun vaadin kumeihin alkuperäistä, BMW ilmaa eikä mitään halpis/tarvike mikäliemerkkistä ilmaa. Miksköhän. Ranu on muuten hyvä asentaja.
Funny You!(Eagle-no2 @ Tammi. 05 2009,20:26) kirjoitti
Että päätit sitten ilahduttaa meitä kaikkiaNo parastasi varmaan panit...
![]()
<p>2002-2014</p>
Ihan vakavasti. Olisiko oikeasti syytä vaihtaa öljyä vähän tiheäpään kuin 20 tonnin välein. Nt vaihtovälinä ajattelin pitää noin 3-4 tkm. Sitä öljyä menee sinne perään niin mitätön määrä että ainoa kustannus on viittiminen. taas öljyn vähyys voi olla myös (mutua) yksi tekijä mikä rikkoo laakeria/stefaa. En nyt tarkoita että mitään ylitäyttöjuttuja vaan että se vähäinen öljy kuluu rasituksesa ts voiteluominaisuudet huononee.
Ja oikeasti, ei tässä maailmassa ole mitään käärmeöljyä joka kestäis fill for life juttua. Vaikka specsit sanois mitä. ainakan jos sitä kierrossa on tilavuudeltaan jotain reipas desi. Ehkä joku auton vaihdelaatikko saattaa kestää satoja tuhansia mutta siellä on tavaraa sitten useampi litra.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
fill for life. kyllä se sen perän elämän kestää.![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tosi juttu: vajaa 60 tkm R 1200 RT perästä alkoi vuotaan öljyä. Stefa piti vaihtaa, onneksi meni vielä takuuseen. PS: BMW ilmoittaa kyllä perän olevan "ikuisen" ja huoltovapaan !!! Mites BMW suhtautuu takuuajanjälkeisiin "ikuisiin" periin, jotka alkaakin vuotaan ?
Ei se nyt oikeessa elämässä niin kovin arvostettu ole lehti, kannattaa suhtautua aika varauksella kaikkiin heidän kommentteihinsa kaikista laitteista, oikeat asialliset tekniset lehdet on erikseen..*.kirjoitti
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>