Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Tuollaista kävin juuri katsomassa ja oli kyllä todella hieno värkki. Itselle tämä on ensimmäinen pyörä jonka ostaisin. Olisin halunnut kysyä muutamaa asiaa, eli onko kyseisessä mallissa jotain mitä kannattaisi erityisesti (ja yleensäkkin) katsoa ennen ostoa? Itse kun olen siis melko noviisi näissä asioissa. Toiseksi pyörässä ei ollu takamatkustajalle istuinta eikä tappeja, onko ne kalliita ostaa? Ilmeisesti ne melko helposti saa kumminkin paikoilleen? Jos joku viitsii vastailla niin kiitän ja kumarran syvään. Pyörä oli kyllä 2-kilpinen, mutta oli kaaduttu niin että oli vain katteita mennyt, eikä ollut tarvinnut runkoon koskea... Viikonloppuna jos tiet ovat pikkuisen sulaneet on koeajon paikka ja sitten luultavasti lyödään kaupatkin lukkoon.
  2. #2
    Voi olla, että olet jo lukenutkin tämän, mutta tässä samasta pyörästä keskustelua: Linkki

    Tästä ostajan opasta: Bajahill, muutenkin hyödyllinen sivusto

    Toivottavasti näillä pääset jo alkuun, enempää en osaa vastailla ja kyseistä mallia en kovin hyvin tunne, tiedän/olen kuullut että hyvä pyörä on
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  3. #3
    Noniin tuolla toisessa topikissa olikin jo kivasti juttua, haulla kun ei aina löydä vaikka millä hakusanoilla etsisi!
  4. #4
    Itselläni on samanlainen, tai -04 vm, mutta kuitenkin. En nyt osaa sanoa mitä siinä erityisesti pitäisi katsoa muuta kuin perusasiat: huoltokirja ja mittarilukema, käyntiääni, yleinen kunto ja kulutusosat. Mitään tyyppivikoja en ole kuullut noissa olevan.

    Kulutusosat on moposta helppo tarkistaa eli: ketjut/rattaat, renkaat, jarrupalat/levyt. Jos kaikki nämä joutuu uusimaan tiedossa on reilu 500e lasku.

    Mielenkiintoista on ettei kyseisessä pelissä ole lainkaan takaistuinta ja tappeja. Olisikohan mennyt kaatumisessa rikki nämä?? Nämä osat saa hyvällä tuurilla edullisimmin mp-purkaamoilta. Tosin tuon pyörän kyydissä ei ole mitenkään mukava istua, jos emäntääni on uskominen . Eikä tuolla mikään mukanva ole kyyditäkkään, joten melko turha varuste tuo takapenkki on. Asennus on parin minuutin homma jalkatappien osalta, penkki menee pikakiinnityksen ansiosta käden käänteessä paikalleen.

    Itse olen nyt vuoden omistanut tuon pyörän, ja edelliseen K4 kilokikseriini verrattuna RR:ssä on paljon mukavampi ajoasento, ja muutenkin olen ollut tosi tyytyväinen tähän mopoon.
  5. #5
    Vänkärin pedaalit on yleensä parilla pultilla kiinni takahäkissä (eli siellä penkin alla), joten vilkaise nyt varuilta, että takahäkki on niiden kiinnityskohdasta ehjä, jottei tule ylläreitä. Kiinnitys on kyllä helppo, kunhan osat ostat.

    Mitä lie mokomat synnytyspukit maksaa. Helposti satkunkin kappale, kun näkyy pelkät jalkatapit olevan yli 30 egeä davidsilversparessa. Romuttamolta voi löytyä halvemmallakin.

    Penkki em. paikassa 64e, joten Suomessa varmasti 100e sekin. Tutkihan myös, että mistä nyt on sen penkin suhteen kyse: Onko vaihdettu "sinkkukate", jolloin joudut vaihtamaan vänkärin penkin halutessasi senkin: http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_42472/ vai onko siinä seat cowl vai mistä on kyse. Parhaimmillaan siinä on cowl paikallaan penkin aukon päällä ja joudut ostamaan vain rikkoutuneen(?) penkin tilalle uuden. Pahimmillaan aftermarket -kate, jossa ei siis ole vänkärin penkille paikkaa ollenkaan.

    Jarru- ja kytkinkahvat katso alapuoleltakin, ettei ole murtumia.

    Muuten se on honta. Ajele meneen ja huolla välillä.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  6. #6
    Ilmoitus

    Tuo on kyseessä, jos tuosta näette sen penkkijutun. Siinä oli se kate päällä ja alla ei ollut mitään, joku työkalupussi. Mutta ei se takapää ollut saanut osumaa ja tappien paikat näky katteiden alla ja olivat ehjät.



  7. #7
    Lainaa (mjtee @ Maalis. 11 2009,15:46) kirjoitti
    Parhaimmillaan siinä on cowl paikallaan penkin aukon päällä ja joudut ostamaan vain rikkoutuneen(?) penkin tilalle uuden.
    Mielestäni tossa on cowl päällä, eli edellinen kuski ei ole ajanut tolla kaks päällä kenties omasta tahdostaankaan ja tohon vaan penkin ostamalla asia on kunnossa Seat Cowl on sellainen muovi, joka laitetaan penkin päälle. Yleensäkin vaan sen takia että se on hienompi (joidenkin mielestä) Tällaisia: Seat Cowl

    e: Komea on pyörä kyllä kaikkinensa ja ei ilmoituksessakaan mitään pahaa näytä olevan



    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  8. #8
    cowl. Pelkän penkin tarvit.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  9. #9
    Jees, mitäs noita purkaamoja on? En kyl tiedä muutaku avk:n... ne matkustajan jalkatapit vaatii tai erikseen sen raudan joka tulee sieltä katteen alta, vai onkohan se samaa osaa?
  10. #10
    Kauhajoella autonpurkaamo ja näyttäisi myyvän tavaraa sieltä
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
  11. #11
    Skumoron, niinku täällä Espååssa sanotaan.

    Aamulla töihin ajellessa alko noi lämmöt seilailemaan välillä 74-88 astetta. Tähän asti lämmöt on aina ajossa pysyny 79 asteessa.

    Onko pööräni kenties kehittämässä isompaa vikaa ja jos on, niin mitä?

    Neljän päivän vapaat alkaa tänään ni ehtis vaikka vähä rassata motskaria.
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  12. #12
    Kato että on nestettä tarpeeksi syylärissä. Näkiköhän sen nyt paisuntasäiliöstä vai mistä...

    Ja jos ajat vähänkin nykivää ajoa tuolla esim. ruuhkassa vaihtelevilla nopeuksilla, niin hiljaisemmassa menossa kun syyläri ei saa tarpeeksi jäähdytysilmaa, lämmöt on saman tien yli sadan ja flekti menee päälle. Olisiko näin voinut käydä?

    Itse lämpöjen nouseminen ei ole vaarallista kun vain flekti menee sitten jossain 104 asteen paikkeilla päälle mutta jos ajat tasaista matka-ajoa ja lämmöt seilaa niin sitten luultavimmin jossain on kyllä vikaa.
  13. #13
    Nimenomaan näin kävi että tuolla viileässä aamussa ajelin tasaista vauhtia. Matkan loppupuolella lämmöt tasaantui siihen normaaliin 79 asteeseen mutta mutta.

    Flekti on toiminut aina ruuhkassa ja hyrähtänyt päälle juuri tuossa mainitsemassasi 104 asteessa. Pitää katella mitä noi lämmöt sanoo sit kotimatkalla.

    Toivottavasti oli vain tilapäinen häiriö. Oishan tuo nyt häppee jos Hondaa joutus korjaamaan...
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  14. #14
    Sitten on tietysti se mahdollisuus että kun kylmällä koneella lähdet niin ne lämmöt hakee aina vähän ennen kuin tasoittuu. Termostaatti taitaa aueta vasta sitten kun on riittävästi lämpöä ja sen jälkeen laskee alas.

    Kato ne nesteet kuitenkin ja jos niitä ei ole koskaan vaihdettu niin nekin kannattaa vaihtaa. Ja jos kerran aikaa on niin vaihda keulaöljyt, se ei nimittäin kuulu huolto-ohjelmaan lainkaan
  15. #15
    Kiitos noista vihjeistä

    Vaihtaisin kyllä keulaöljyt ja tekisin monta muutakin huoltotoimenpidettä pyörälle jos vaan osaisin mutta kun vielä niin nyypi näissä hommissa etten taida uskaltaa * Eiköhän toi jäähdytinnesteen tsekkaaminen kuitenkin onnistu Pyörälle tehtiin tammikuussa 24tkm huolto (valtuutetussa liikkeessä) mutta tuskinpa ovat valohoitoa kummempaa antaneet.

    Toivottavasti lämpöjen heilumisen taustalla oli tuo mainitsemasi kylmä kone + viileä aamu.

    e: Jepulis. Ei heilu lämmöt lämpimän kelin lähdöissä. Alles gott.



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  16. #16
    24tkm huolto on tuossa pyörässä ns. iso huolto johon kuuluu myös venttiilien säätö. Jos venttiilit on säädetty niin sitten on myös jäähdytysnesteet vaihdettu.
  17. #17
    No nii. Nyt ei sitten trippimittari suostu nollautumaan. Onkohan tuo mittaristo helppo irrottaa/purkaa vai antaako hänen olla.

    e: kumipainikkeiden takana olevat muovipalikat oli tippunu pois paikoiltaan -> vika korjattu



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  18. #18
    Jarrupalasuosituksia?
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  19. #19
    Orkkispalat tai SBS sintterit toimii omasta mielestä ihan hyvin, tosin ei kokemusta muista merkeistä...
  20. #20
    Lainaa (Hemppa @ Kesä. 02 2009,17:12) kirjoitti
    toimii omasta mielestä ihan hyvin
    Toi tieto riittää. Kunhan vauhti hidastuu ja palat kestää tiukempaakin jarruttamista silloin tällöin. Kiitos
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  21.  
  22. #21
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 17 2009,18:57) kirjoitti
    No nii. Nyt ei sitten trippimittari suostu nollautumaan. Onkohan tuo mittaristo helppo irrottaa/purkaa vai antaako hänen olla.

    e: kumipainikkeiden takana olevat muovipalikat oli tippunu pois paikoiltaan -> vika korjattu
    Millasellas hommalla tää onnistuu, itsellä sama probleema?
    Honda CBR600RR -03