Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Moro! Tiedän että kyseessä on jo vähän vanhempi pyörä mutta kyseinen pyörä kiinnostaisi, enkä ole löytänyt kunnollista koeajoa 02-03 mallista eli 945 kuutioisesta. Nettimotossa oli fireblade koeajoja pari mutta vanhempia.. Englantilaisilta sivuilta löysin ja siellä kehuttiin, sekä löysin vanhan Bike:n jossa iski silmään sana "TYLSÄ" .. Muilla foorumeilla puolet jengistä on yleensä omistanut kaikki fireblade-vuosimallit ja toinen osa taas pitää tylsänä/mitäänsanomattomana ajettuaan.

    Koeajettuani gsx-r1000:ia tuli sellaset fiilikset kypärän sisälle et nyt kun pistää nimen paperiin, niin saa tilata hautakiven samantien, eli vähän liikaa ruutia ainakin toistaseksi vielä..
    joten vaihtoehdoiksi jää zx-9r(02-03) ja fireblade (02-03)..

    Ninjalla kävin koeajolla ja ihastuin todella, jopa enemmän kun gsx-r1000:niin. Mutta kawasakimainen "vanhuus" ja vaihteisto on tosin hieman haittana.

    Eli kertoisko immeiset vähän firebladen nimenomaan 954kuutioisesta moottoriluonteesta, tehosta,matka- sekä kaupunki-ominaisuuksista yms. kokemuksia, ja mitäs tämä tylsä tarkoitti Bike-lehdessä (eikö löydy samanlaista asennetta pyörästä verrattuna ninjaan).

    Sekä kiinnostaisi tietää kuinkas paljon nähä perus-viritykset (putkisto+commander) auttaa tohon tylsyyteen? Joku on ehkä koeajanut 9 ärrää ja cbr:ää eli eroja löytyykö ja mimmosta?

    Tiedän että koeajolla selviää mutta nyt talvella ei oikeen viitti ja kun omasta mielestäni talvi on aika hyvä aika laittaa nimeä paperiin ja on vielä hyvin pyöriä..

    Kiitos ja anteeksi.
    Yeah baby, yeah!
  2. #2
    Noh, en tiedä tylsyydestä, voimaa/vääntöä on ~samallalailla kuin muissakin tonnisissa alle 10krpm. ja kaasun vaste ainakin commaderilla säädettynä on sangen hätäinen, tässä kun ei ole mitään kaasun toisioläppiä tms. väännön rajoituksia.
    Yli 10krpm kierroksilla on se 20-30hv ero uudempiin tonnisiin.

    Kevythän se on kuin mikä ja ihan kohtuu ketterä ajoltaan, etujarru tehokas, 330mm levyt.

    Huollot hieman työläitä esim. venttiilisäätö ja tulpanvaihto jne, tosin venttiileitä ei juuri tarvi koskaan säätää.. ja tulpanvaihto 48tkm välein.
    Eikai näissä ihmeitä vikoja lie ollut..?
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  3. #3
    Yhdessä vanhassa testissä (bike4/03) saatiin melkei 20hv 8 tuhannen kierroksen kohdalle ja huippu tehoa 5hv joten putki ja pc voisi olla ihan hintansa arvoisia.
    #313
  4. #4
    Yksi syy miksi valitsin tuon 929-mallin, oli kun joko täältä tai muualta luin juttua ja eräässä hyvämaineisessa huoltoliikkeessäkin mainittiin 954:n lohkovioista tms. Tuskin tuo mitenkään yleinen vika on, kun vähemmän siitä on tullut juttua vastaan?

    No tuossa on näemmä maininta asiasta.
  5. #5
    yhdelta kesalta on kokemuksia. Vakiona kaupunkiajo on hermostuttavaa kun Kaasu nykii, lisaksi paino kasilla ja runko kuumenee aika lailla. Eli ei mikaan torin ympari pilis vehje. Ei kylla ole siihen tarkoitettukaan. *

    Maantiella tasainen veto koko alueen, ei mitaan isoja piikkeja. Ehka siita nuo tylsat kommentit??

    Muotoilultaan on kylla nykyaikaisemman "teravamman" nakoinen kuin vanhahtava Kawa. Zeta ysithan taitaa olla kaasari peleja kaikki.

    Sori vaan kun on skanditon nappis.

    Edit: Ainiin tuo lohko ongelma on tainnut olla tod. harvinaista. Ainaskin harvinaisempaa kuin puimurin peran leviaminen *



    Hånda CBR954 & KTM 300 EXC
  6. #6
    Lainaa (Brocol @ Maalis. 11 2009,13:19) kirjoitti
    Yksi syy miksi valitsin tuon 929-mallin, oli kun joko täältä tai muualta luin juttua ja eräässä hyvämaineisessa huoltoliikkeessäkin mainittiin 954:n lohkovioista tms. Tuskin tuo mitenkään yleinen vika on, kun vähemmän siitä on tullut juttua vastaan?

    No tuossa on näemmä maininta asiasta.
    Ite taas muistelen että tuo lohkon valuvika oli enemmän juurikin tuon 929 kuutioisen mallin ongelma...
  7. #7
    Lainaa (maketku @ Maalis. 11 2009,13:57) kirjoitti
    Lainaa (Brocol @ Maalis. 11 2009,13:19) kirjoitti
    Yksi syy miksi valitsin tuon 929-mallin, oli kun joko täältä tai muualta luin juttua ja eräässä hyvämaineisessa huoltoliikkeessäkin mainittiin 954:n lohkovioista tms. Tuskin tuo mitenkään yleinen vika on, kun vähemmän siitä on tullut juttua vastaan?

    No tuossa on näemmä maininta asiasta.
    Ite taas muistelen että tuo lohkon valuvika oli enemmän juurikin tuon 929 kuutioisen mallin ongelma...
    Oma käsitys oli että vuosimallissa 2003 oli jonkun alihankkijan valamissa lohkoissa tuota ongelmaa, halkeaa vesitilasta ulos ja nesteet vuotaa.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  8. #8
    onkohan näitä kuinka paljon liikkeellä? onko kyseessä kuinka yleinen tyyppivika vai sellanen vika että kerran kun se tulee saa korjattua niin eipä tuu uudelleen? nokkaketjun kiristimiä taitaa kuitenkin edelleen mennä? kiitos kumminkin paljon näistä kokemuksista! kaipa mäki siirryn takas hondaan..



    Yeah baby, yeah!
  9. #9
    Itse hankin nyt talvella kyseisen pyörän (vm03)ja vaihtoehtoina oli 954,gigseri,ja r1. Oli sama ongelma että ei näin talvella koeajamaan päässyt niin tuli sitten konuttua netti läpi ja haettua kaikenmailman testejä yms, jopa you tubesta katselin miltä ajossa näyttää Ja ei mua huolestuttanut noi ns lohko-ongelmat, jostain justiina lueskelin että 750 gigsereistä oli jostain mennyt runko poikki hitsaus sauman virheen takia, rapatessa joskus roiskuu
    Päädyin hondaan mm sen ulkonäön vuoksi (mun miellestä yksi hiennoimmista kyykyistä) luotettava moottori tarpeeksi tehoa mulle ja vääntää myös ahaalta (vanhempien motoristien mielipide) Pyörässä ohjausiskari,powercommander ja justiinsa asensin Leovince titanium (oval) slip-onin Nyt kun vaan toi rrkelen lumi tuosta sulais niin pääsis ekat koeajot ajaa. Ise vaivaiset 170cm pitkä niin toivottavasti kevyt nonda pysyy mukavasti haaruksien välissä
    cbr 600f4
    Buell XB12Ss
    Honda 954rr
    kawasaki zx-6r
    Cbr 600f
    Kawasaki Z750 2010

  10. #10
    Tolla ajelee kumminkin hyvin matka-ajoa? ainakin z750 oli syvältä vetää 130 motarilla pitemmän aikaa ilman mitään pleksejä..
    Yeah baby, yeah!
  11. #11
    se lohkovika ilmeni pienillä kilometreilla ja honda vaihto ne koneet.
    koski 954:sta 2003 mallia eniten. mutta ei niitäkin harvemmin.

    huippu pyörä se on. ei kannata uskoa lehtien juttuja, ne provottaa jutuissaan. honda on mukava ajoasennoltaan(kyykyksi), mutta ei se siitä tylsää tee.

    hyviä puolia on taloudellisuus, varsinkin powercommanderilla kulutus on joku 5.5-6.5.

    teho, ottaa 250 aika sikanopeesti. sen jälkeen vähän keräilee, mutta kulkee kyllä ihan riittävästi.

    keveys, jarrut, ajo-ominaisuudet on hyvät. penkin alla on tavaratilaa sadeasulle ja juomapullolle. pakoputki on perinteinen ja pitkä, ei pakokaasu haise vaatteissa. nuo pari on todella hyviä ominaisuuksia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12. #12
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (PateX @ Maalis. 11 2009,16:07) kirjoitti
    Tolla ajelee kumminkin hyvin matka-ajoa? ainakin z750 oli syvältä vetää 130 motarilla pitemmän aikaa ilman mitään pleksejä..
    Asenteesta, tottumuksesta ja niskalihaksista kiinni nakupyöräily motarilla. Tollasen 100-150km ajaa nakullakin 140-150 keskinopeudella. Tosin kauden alussa joutuu vähän tinkimään matkavauhdista ennenkuin niskat taas tottuu. Sorry offtopic.
    Superbike #7
  13. #13
    954 on täys touring pyörä, se on pirun mukava.

    alle 120 nopeuksissa ajan nakullakin 2000km reissut tosta vaan.


    silti jos joku kysys, että ajaisinko 1000km reissut 954:sella vai speed triplellä. niin triplellä ajaisin.

    tommoset katteethan kyllä auttaa kovissa nopeuksissa, mutta maantie nopeudessa lähinnä aiheuttavat melua kypärään. ja ovat huolloissa tiellä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  14.  
  15. #14
    Lainaa (jaket @ Maalis. 13 2009,21:40) kirjoitti
    se lohkovika ilmeni pienillä kilometreilla ja honda vaihto ne koneet.
    koski 954:sta 2003 mallia eniten. mutta ei niitäkin harvemmin.

    huippu pyörä se on. ei kannata uskoa lehtien juttuja, ne provottaa jutuissaan. honda on mukava ajoasennoltaan(kyykyksi), mutta ei se siitä tylsää tee.

    hyviä puolia on taloudellisuus, varsinkin powercommanderilla kulutus on joku 5.5-6.5.

    teho, ottaa 250 aika sikanopeesti. sen jälkeen vähän keräilee, mutta kulkee kyllä ihan riittävästi.

    keveys, jarrut, ajo-ominaisuudet on hyvät. penkin alla on tavaratilaa sadeasulle ja juomapullolle. pakoputki on perinteinen ja pitkä, ei pakokaasu haise vaatteissa. nuo pari on todella hyviä ominaisuuksia.
    kiitos näistä! tätä kaivattiin..
    Yeah baby, yeah!