Sivu: 9 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 502:sta
  1. #241
    Kausi tuli täälläkin avattua, saldona katkennut kytkin vaijeri
    Tuli heitettyä parisadankilsan lenkki, onneksi vaijeri päätti rispaantua muutanman kilsan päässä kotoa eikä missään pidemmällä.
  2. #242
    Huhtikuun saldo uudella (-09) Versyksellä 678km. Pahimmat ajohalut helpottanu

    Ennen viimestä rupeemaa Helsinki-Hamina-Helsinki asensin kahvasuojat jotka autto käsien ajoviimaan huomattavasti. Vielä kun ois ollu lämppärit kahvoissa.
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  3. #243
    Lainaa (kimimikakeke @ Maalis. 21 2010,11:43) kirjoitti
    Mut taidanpa tilata tuolta Motowerkiltä tollasen flätfootin ja jalkatappien laskupalat. Ei tarttis kantaa taskussa lätkää jalan alle ja jaloissakin kiertäis veri kun ei tarttis pitää jalkoja niin koukussa.
    Saldo on 250km, ny on pikkumusta kotona. Tämä Standard Lowering Kit..tiputtaa penkkiä n.4-5cm. Helppo asentaa ja kun tiputtaa vielä etupäätä...
    Jos kimimikakeke tilaat tätä "läppäjalkaa", tulisko tuo samassa paketissa?
    ..
  4. #244
    Onkos kellään kokemusta tuommoisesta kawan omasta variopleksistä? Onko hyvä kannattaako investoida, vai olisiko jokin muu parempi.

    Kawasaki Versys
  5. #245
    Itseltä löytyy toi Kawasakin (,eli MRA:n) Vario-pleksi ja ainakin mun mitoilla, pituus vähän reilu 1,7 m, tuo tuntuu ohjaavan ylimmässä asennossa suurimmat pyörteilyt kypärän yli jopa autobahn-vauhdeissa. Olisihan noita vielä suojaavampiakin malleja tarjolla, kokemuksia löytyy ainakin jenkiifoorumilta (www.kawasakiversys.com), mutta mulle toi vaikuttaa aika passelilta ratkaisulta.

    Noihin pleksien toimivuuteen vaikuttaa moni asia, esim. kypärä, kuskin pituus/selän pituus ja omat mieltymykset suojaavuuden suhteen.
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  6. #246
    Versys kehut jatkuu. Koeajossa uudessa MP-Maailma lehdessä ja teksti on pelkkää ylistystä. Kelpaa kyllä lukea.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  7. #247
    Kumpi kierre sopii Versyyn...NOSTORULLAT M10X1.25MM vai NOSTORULLAT M10X1.5MM * *
    ..
  8. #248
    Nonni, kausi korkattu ja V saanut keväthappea n. 40 km verran. Ja tuli jopa bongattua toinenkin Versys liikenteessä...sellanen oranssi Hgin Tapaninvainiossa
    BMW R1200GS -13
    Ex. Kawasaki Versys -08
  9. #249
    Ompa niin mielenkiintosen olonen tua versys et täytyy oikke käyr jossa koettamas sellast, ny oon vaa iha sellai kylmä tyypit ottanu, istuskellu ja päristelly Eihä sitä tiär vaik jäis sellane näppiin???
    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

    nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
  10. #250
    Kuka tunnustaan ajaneensa tänään Kiitoradantiellä Vantaalla harmaaalla Versyksellä? * *
  11. #251
    Joopasen joo!
    Ekat 650km onsisäänajosta ajettu ja voi hemmetti, että osaa olla työlästä. Ei sais kiekat nousta yli 4000 kierroksen.. eihän se jaksa edes kunnolla vetää alle tuon!
    Xmoton jälkeen vähemmän on värinöitä tuossa. Istuin on hyvä, polvikulma muuten muuttuu aika paljon kun takaiskarin esijännitystä kiristää. Jousitus on muutenkin yllättävän jämäkkä ja toimiva. Voi tykittää mutkiin huolella. Välitykset on lyhyet ainaski 1-3 vaihteilla.. siinä mihin muilla mopoilla mennään 2:lla, niin versyllä 3:lla. Pleksin sai heivata heti mäelle, sitä wowoowwowowta kukaan jaksa kuunnella. Ketjujen rasvaus on syvältä. Kun olis ketjut olleet toisella puolen, niin sais paremmin tuon bilteman lisätuen kaa rasvattua. Nyt pitää könytä melkein mopon alle em. työn takia.
    Hyvä mopo on silti.

    Nonii!
    Nyt tätä jatkoa kirjoittaessani on 25.4. sunnuntai ja kilometrejä on kertynyt versykseen jo 1300km. Vielä olisi ohjekirjan mukaan ajeltava sisäänajoa aina tuonne 1600km:n saakka. Tuon ohjeen mukaanhan ei kierrokset saisi nousta yli 6000 kierroksen, mutta tänään luukutin jo aika huolettomasti sen mitä mikin kurvi vaati. Täytyy sanoa että ilohan siitä irtosi kun 3-lla tai 4-lla tykitteli mutkaan ja kesken mutkan voi jo huoletta kiihdyttää ulos mutkasta. Kaasun avaus on kuin jämäkkä kuminauha.. nykäisee kunnolla vauhtia, muttei kumminkaan repäisevää voiman ulostuloa. Soratiellä hiukan liian kova jousitus. Vauhtia piti olla aina hiukan liikaa jolloin nimismiehenkiharat ja vesilätäköt mentiin liitämällä. Mutkiin oli pakko himmata, kun ei taidot riitä vielä luisussa tuolla mennä.
    Säädöt on tietysti sitä varten, että tuon varmasti saa hyviin säätöihin soralle, nyt en ruvennut kesken ajon rassaamaan.
    Asfaltilla tuo jämäkkä jousitus sitävastoin antaa erinomaista infoa kokoajan pidosta. Pitkät joustot toimii myös kun vetää vauhdilla hidastetöyssyjen yms. yli.
    Porvoon motarilla tuntui oikein hyvältä vauhti 140km/h.. tasainen ilmavirta rinnassa, kun ei ollut keulalla mitään muovihärpäkkeitä.
    Nyt vasta älysin kattoa tuota käyttöohjekirjan kantta ja kaskas.. siinähän lukee versys kle 650! Siis kle 650.. onko tää loppupeleissä suurennettu vanhan kunnon kle 500:n luonteva kehitysaskel?! Mikäpä siinä, onhan tuo vanha jo osoittanut kykynsä mitä mainioimpana monikäyttöpyöränä.



    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  12. #252
    Tervehdys..

    Pyörän hankinta hommelit olis itsellä tässä eessä ja olisin kysynyt teiltä arvon versyksen omistajat että miten mahtaa olla tuo matka-ajo puoli..?
    Soveltuuko pitemmän siivun ajoon (kotimaassa) vai onko ihan kaupunki-/mutka-tie pyörä, miten tuuli herkkä ja riittääkö ruutii myös motareilla..?
    Pääosin teen matkaa yksin mutta joskus saattaa akkakin eksyä mukaan reissulle.. *
    Joten tarvetta myös kaks päällä ajoon..
    Muutakin kannan ottoa versyksen puolesta ja vastaan otetaan kiitoksella vastaan..

    Etukäteen isokäsi vastaamaan vaivautuville.. *
  13. #253
    Tarvitsen pari vinkkiä... 1. hyvä ketjuöljy. 2. hyvä takakumi. 3. vedenpitävät ajohanskat. Ja Eskolle laitetaan sitten kokemuksia pyörästä *
    ..
  14. #254
    Lainaa (Havukka79 @ Huhti. 29 2010,20:33) kirjoitti
    Tarvitsen pari vinkkiä... 1. hyvä ketjuöljy. 2. hyvä takakumi. 3. vedenpitävät ajohanskat. Ja Eskolle laitetaan sitten kokemuksia pyörästä *
    1 Motorex 622 http://www.storm-motor.fi/shop....622-500
    2 Versyksestä en osaa sanoa, ER-6 Metzeler Z-6 Interact
    3. Ei havaintoa, ittellä aika vanhat Reuschit jotka pitää veden ja kylmän ulkopuolella mutta joita ei enää valmisteta
    Taivas saa odottaa
  15. #255
    Yks päällä matkustaminen ainakin onnistuu ihan hyvin, viime kesänä tuli heitettyä 3500km euroopanreissu ja meni baanalla siinä missä kaverin k100 bimmerikin. *Täällä on kuva reissu varustuksesta, oli laukut täynnä turhaa tavaraa ens kerralla ehkä tulee pakattua vähän viisaammin.
  16. #256
    Lainaa (Havukka79 @ Huhti. 29 2010,20:33) kirjoitti
    Tarvitsen pari vinkkiä... 1. hyvä ketjuöljy. 2. hyvä takakumi. 3. vedenpitävät ajohanskat. Ja Eskolle laitetaan sitten kokemuksia pyörästä *
    1. Itse oon käyttänyt Motulin Road Lubea (löytyy esim. Motonetistä), ei sotke ja pysyy hyvin ketjuissa
    2. Michelin Pilot Road 2:set on mulla nyt kestänyt reilun kymppitonnin ja vielä ois varmaan pari tonnia jäljellä, eikä pidossakaan ole ollut valittamista, päinvastoin. Seuraavaksi alle tulee tosin Dunlopin Roadsmartit, vaihtelu virkistää...
    3. Mulla on Alpinestrasin Vegat, jotka pitää vettä hyvin, mutta sisävuori meinaa välillä pois otettaessa tarttua näppeihin kiinni ja lisäksi nuo ovat aika lämpöiset. Seuraavat vedenpitävät hanskat vois olla itsellä Alpinetrasin Gore-Tex 365:set, jos jostain vain löytäis sopivan tarjouksen.


    Esko, kirjoittelin tuossa aiemmin hieman omia kokemuksia Versyksestä, jos siitä olis jotain apua pohdintoihin...



    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  17. #257
    Lainaa (Juha_O @ Huhti. 05 2010,20:12) kirjoitti
    Kausi tuli täälläkin avattua, saldona katkennut kytkin vaijeri
    Tuli heitettyä parisadankilsan lenkki, onneksi vaijeri päätti rispaantua muutanman kilsan päässä kotoa eikä missään pidemmällä.
    ai sekin syö kytkinvaijereita.. 12r:ssä katkes ja tänään hain kolme erilaista stormilta, kun missään ei ollut orggista eikä etenkään vähän pitempää jota korotettu stonga haluaisi. testaan eri erkkien ja vn 800:n vaijerit, miten kuoren ja vaijerinpäiden pituudet sattuu tusinan välityksiin.

    myöskään muiden zx-sarjan vaijereita ei ollut.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  18. #258
    Versyksen vaijeri maksoi sumekolla kolmenkympin luokkaa. Jos tarviit tarkkoja mittoja kuoresta niin voin kaivaa sen tuolta katköistä
    Pitää varmaan rupee rasvailemaan tota vaijeria vähän useammin jos vaikka se auttais.
  19. #259
    [QUOTE= (kawabata @ Huhti. 29 2010,21:28)]
    Lainaa Juha_O,Huhti. 05 2010,20:12 kirjoitti
    vn 800:n vaijerit, miten kuoren ja vaijerinpäiden pituudet sattuu tusinan välityksiin.
    VN 800 vaijeri ei tarvikemateriaalina välttämättä toimi täysin (Stormista)
    ... jotain piti muistaa
  20. #260
    Osittain tämän topikin innoittamana tuli vaihdettua sv 650s Versykseen eikä ainakaan toistaiseksi kaduta yhtään. Kerrassaan mainio peli koko- ja hintaluokassaan!

    Mukaan tuli peräteline ja Kappan K42N takalaukku, joille ei kuitenkaan mulla ole tarvetta. Jos nyt joku Versyksen omistaja kaipailee telinettä ja/tai käytännössä uuden veroista takalaukkua, niin laittakaa viestiä...
  21. #261
    Onnea pyörän vaihdosta!

    Itsekin viime keväänä vaihdoin juuri SV 650 S:stä Versykseen, eikä vielä ensimmäisen vuoden ja 15 tkm:n jälkeen kaduta, päinvastoin... *

    Uusimmassa Brittien Bike-lehdessä muuten kehuttiin Versystä kohtalaisen vuolaasti, oli testissä Aprilia Dorsoduron, BMW F 800 GS:n ja KTM 690 Duken kanssa ja Versys voitti sen vertailun.

    Hauskaa sinänsä, että pari vuotta sitten samassa lehdessä oli vertailu jossa oli mukana Versyksen lisäksi BMW F 650 GS, Honda CBF 600 S ja Suzuki GSF 650 S. Tuossa vertailussa voittaja oli Honda, eikä Versystä tuolloin kehuttu aivan samallla tavalla kuin tässä uusimmassa vertailussa... *
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  22. #262
    Eipä tullut versusta,vaikka vakava ehdokas olikin.
    Syyt:Ei ollut mahdollisuutta koeajoon(kotikunnassa) ja toinen
    asia mikä vaikutti oli melko uusien versuksien runsas ilmoittelu
    nettimotossa.
    Edullisia vähän ajettuja.
  23. #263
    Lainaa (Jasso @ Touko. 08 2010,17:39) kirjoitti
    Osittain tämän topikin innoittamana tuli vaihdettua sv 650s Versykseen eikä ainakaan toistaiseksi kaduta yhtään. Kerrassaan mainio peli koko- ja hintaluokassaan!

    Mukaan tuli peräteline ja Kappan K42N takalaukku, joille ei kuitenkaan mulla ole tarvetta. Jos nyt joku Versyksen omistaja kaipailee telinettä ja/tai käytännössä uuden veroista takalaukkua, niin laittakaa viestiä...
    Laitoin telineestä viestiä.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
  24. #264
    Lainaa (panu.. @ Touko. 08 2010,19:45) kirjoitti
    Lainaa (Jasso @ Touko. 08 2010,17:39) kirjoitti
    Osittain tämän topikin innoittamana tuli vaihdettua sv 650s Versykseen eikä ainakaan toistaiseksi kaduta yhtään. Kerrassaan mainio peli koko- ja hintaluokassaan!

    Mukaan tuli peräteline ja Kappan K42N takalaukku, joille ei kuitenkaan mulla ole tarvetta. Jos nyt joku Versyksen omistaja kaipailee telinettä ja/tai käytännössä uuden veroista takalaukkua, niin laittakaa viestiä...
    Laitoin telineestä viestiä.
    Vastattu @mail.
  25. #265
    kellään kokemuksia tekstiilisivulaukuista Versyksessä (tai muussa pyörässä)? Olen ajatellut hommata tilapäiseen tavarankuljetukseen Givin T479 Silver-sivulaukut, miten mahtavat "istua" Versykseen? Ei olisi oikein varaa ostaa kovia laukkuja...
    BMW R1200GS -13
    Ex. Kawasaki Versys -08
  26. #266
    Lainaa (BlueRoan @ Touko. 11 2010,21:47) kirjoitti
    kellään kokemuksia tekstiilisivulaukuista Versyksessä (tai muussa pyörässä)? Olen ajatellut hommata tilapäiseen tavarankuljetukseen Givin T479 Silver-sivulaukut, miten mahtavat "istua" Versykseen? Ei olisi oikein varaa ostaa kovia laukkuja...
    Toista kautta, käytän näitä Bilteman tekstiilisivulaukkuja. Hyvin näissä kulkee lihat+juomat+pyyhe ja pyhähousut. Nää mukana tulevat remmit, heitin pois...nippusiteillä laitan kiinni. Vettä noi ei pidä mutta roskasäkkejä saa kaupasta. *
    ..
  27. #267
    Lainaa (18is9 @ Maalis. 12 2010,15:33) kirjoitti
    Minua kiinnostaisi taas kovasti jos joku olisi koeajanut sekä Versyksen että TDM 900:n.
    No nyt voin itse vastata omaan postiini kun olen nyt aikalailla peräjälkeen päässyt koeajamaan Versyksen ja TDM 900:n. Aika saman oloisia pyörät minusta olivat. Kun oma pyöräni on täysin toisentyyppinen, olivat nuo kaksi vähän kuin veljeksiä. Molemmat ovat keveitä, kohtuullisen korkeita ja näppäriä ajaa. Moottorit olivat pirteitä ja jousitukset jämeriä. Pistänpä alle ranskalaisilla viivoilla havaittuja eroja.

    - Vaikka TDM:ssä on isompi kone, tuntui Versys kiihtyvän paikaltaan lähdettäessä paremmin. Voi olla että tämä on harhaa numeroiden valossa, mutta tuollainen oli persdynon palaute. Versys tuntui keulivan ykkösellä mitä TDM ei tehnyt. Motarilla taas TDM oli stressittömämmän tuntuinen 120 km/h vauhdissa.

    - TDM:n jousitus oli paremman tuntuinen ainakin perussäädöissä. Versyksessä oli jotain sellaista pintakovuutta joka TDM:stä puuttui. *

    - TDM:n jarrut pesevät Versyksen jarrut mennen, tullen ja palatessa.

    - TDM nyki kaupungissa, ero moottorijarrurksen ja vedon välillä oli millistä kiinni ja niksautti niskat joka kerta. Verys vastasi kaasuun ripeästi mutta jotenkin pehmeämmin eikä on/off -tyyppisesti.

    - Versyksen etukate oli hanurista. Pleksi aiheutti jumalattoman pyörteen jo alhaisilla vauhdeilla. Algardin säädettävällä telineellä homma on varmaan bueno tai kun repii koko muovinkappaleen pois. Itse kate on ilman lasia on aika matala, mikä on minulle hyvä asia. Koeajopyörän kate särisi jumalattomasti n. 3000 rpm kierrosluvulla.

    - TDM:n etukate oli vielä enemmän hanurista. Kate on kaukana kuskista ja sellainen että se heittää ilman suoraan rintakehään / kypärään, eikä edes jalkatapeilla seisominen auttanut mekkalaan. Pleksin sahaaminenkaan ei ehkä tee pyörästä hiljaista kun itse kate ilman pleksiäkin oli aika korkealla.

    - TDM:n ajoasento oli väljempi kuin versyksen ja siinä oli jännät tuet kantapäälle joten jalat olivat kuin astinlautojen päällä. Minulle, 183 cm pitkänä, TDM olisi asennolleen parempi matkapyörä. *

    Kaiken kaikkiaan TDM vaikutti olemukseltaan jotenkin kalliimmalta * , hintalapunkin mukaan se oli sitä. Paremmat jarrut, paremman tuntuinen jousitus ja vähän muhkeampi koko varmaan vaikuttivat asiaan. Minulle pitkä miinus tuli katteesta ja moottorin nykivästä luonteesta. Versyksessä tökki eniten pleksin asento ja vähän motarilla aneeminesen tuntuinen moottori (jos nyt vaikka vertaa 1200 Banditiin ), mutta muuten pyörästä ei löytynyt pahoja vikoja. Se, että TDM:ssä oli paremman tuntuinen jousitus ja tunnokkaammat jarrut selittyy aika helposti hintalappua katsomalla. Kumpaakaan noista en laskisi Versyksessä niin huonoiksi että estäisivät sen hankkimisen.

    Pääsen ehkä illalla koeajamaan ZRX1100R:n, joten jatkoa saattaa seurata...

    EDIT: No nyt on Rexi ajettu ja voi olla että minulla on taas aika siirtyä rivineloskoneeseen, sen verran makealta tuo alavääntö tuntui noihin verrattuna. Ajoasento ei ole niin pysty ja käsille tulee enemmän painoa, mutta ehkä sen kestää...



    If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
  28. #268
    Kiitos kaikille vastauksista/vinkeistä *
    Seuraavaksi tarviin uudet gummit alle. Onko paikkoja/linkkejä, mistä vois katella * ...ja halavalla...
    ..
  29. #269
    Ostin sit toissa päivänä Kawa Versyksen. Siinä sit 300km matkalla kotiinpäin ajellessa alkoi polvikulma tuntumaan ehkä aavistuksen turhan jyrkältä. Eli, kun jalkatappeja sais aavistuksen laskettua, olis ajoasento meikäläiselle (185cm) varmaan lähes täydellinen. Koitin ettiä netistä puljuja jotka myy noita jalkatappien tiputus-sarjoja, mut en muuta löytänyt kuin tämän:
    http://motowerk.com/loweringfootpegsblocks.aspx
    Onkos kukaan löytänyt eurooppalaisia firmoja, mitkä tekis vastaavia? Tuolta jenkkilästä tilatessa tulee aika suolaset postituskulut ja tullikin saattaa alkaa piinaamaan.
    Tai eihän kenelläkään ole jäänyt ylimääräseks hyllyyn pyörimään vastaavia?
  30.  
  31. #270
    Mä tilasin tuolta samaisesta Motowerk.comista Versykseen navitelineen mittariston päälle. Kaikki toimi hyvin ja nopeesti. Tuli suoraan kotiin kirjepussissa. Joten voin kyllä suositella ko. kauppaa.
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
Sivu: 9 / 17:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ... ViimeinenViimeinen