Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    MP-Kauppiaat ry:n eilen julkaisemien myyntilukujen mukaan moottoripyöräkauppa on hiljentynyt selvästi verrattuna vuoden takaiseen. Selitystä suurille pudotuksille ei liene vaikea arvata. Kun hankintapäätöksiä lykätään tuonnemmaksi, niin talvimyyntihän siinä kärsii ensimmäisenä. Prosenttimääräisiä pudotuksia jyrkentää lisäksi pienet kappalemääräiset myyntiluvut, alkuvuoden potti on n. 2 % koko viime vuoden volyymistä.

    Myyntimäärät merkeittäin tammi-helmikuun aikana:

    Suzuki, 38 kpl (-60,8 %),
    Yamaha, 35 kpl (-25,3 %),
    Kawasaki, 32 kpl (-27,4 %),
    Honda, 31 kpl (-51 %),
    KTM, 17 kpl (-50,6 %),
    Harley-Davidson, 16 kpl (-56,7 %),
    Husqvarna, 8 kpl (+6,3 %),
    BMW, 8 kpl (-14,3 %),
    Ducati, 5 kpl (-16,7 %),
    Piaggio, 4 kpl (-30,8 %),
    Aprilia, 4 kpl (-54,5 %),
    Triumph, 4 kpl (-73,3 %).



    1000
  2. #2
    Laittaisivat s:na hinnat kohdalleen niin alkaisi kauppa käydä..

    Kun ajat toiseen päähän Suomea tekemään kauppaa uudesta kilokyykystä niin hinta on "se mikä siinä taulukossa lukee + tietysti toimituskulut"..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #3
    Kyllä se tietysti on selvää miksi näin on.Kuinkahan tilanne mahtaa olla käytettyjen kanssa?Tosin niiden kauppa heräilee vasta kuukauden päästä.
    KTM:n myynnin pudotus on aika erikoinen juttu,luulisi että siellä kauppa käy jotenkin mutta tilastossa taitaa olla rekisteröitävät pyörät.
  4. #4
    Varmaan vaikuttavat osin lomautukset yms. Sinänsä nyt olis ostajan markkinat, jos on rahaa ja töitä. Korotkin ennätysalhaalla !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  5. #5
    Ei taida jäädä tuo myynnin hiljeneminen pelkästään uusien pyörien kohtaloksi, vaan taitaa heijastua käytettyihin pyöriin yhtälailla.
  6. #6
    Niinhän noi alkuvuonna ennustivat, että työssä käyvien ostovoima kasvaa tänä vuonna
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  7. #7
    Lainaa (Sara @ Maalis. 06 2009,12:27) kirjoitti
    Niinhän noi alkuvuonna ennustivat, että työssä käyvien ostovoima kasvaa tänä vuonna
    Tottahan toki mullakin olis kasvanu jos olis duunia riittänyt *
    Benelli RZ 125cc -> Yamaha TZR -> Kawasaki ZX-9R -> Yamaha XT 600 (Varastettu) -> Kawasaki Er-6n
  8. #8
    Viime vuonnakin kuulemma ansiot nousi 10%. Oma ostovoima näytti viime kuussa nousseen taas 20 eeroa. Ostoksille!
  9. #9
    Lainaa (Sara @ Maalis. 06 2009,12:27) kirjoitti
    Niinhän noi alkuvuonna ennustivat, että työssä käyvien ostovoima kasvaa tänä vuonna
    No johan tuota on ihan virallisestikin puhuttu jopa negatiivisesta inflaatiosta about vuoden sisään. Kuulemma tämä olisi kuitenkin eri asia kuin itse saatanan keksimä deflaatio, mutta tiedä noista talousherrojen puheista nyt sitten - eihän lamaakaan pitänyt tulla, nollakasvu tai pahimmillaan vain pieni taantuma
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    Lainaa (vetomies @ Maalis. 06 2009,11:49) kirjoitti
    Laittaisivat s:na hinnat kohdalleen niin alkaisi kauppa käydä..

    Kun ajat toiseen päähän Suomea tekemään kauppaa uudesta kilokyykystä niin hinta on "se mikä siinä taulukossa lukee + tietysti toimituskulut"..
    No pistäppä firma pystyyn, ja laita s:na hinnat kohilleen, niin sä oot suomen uusi mp-keisari. Ei se sen vaikeempaa oo, jos sä kerran oot niin etevä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #11
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 06 2009,13:49) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Maalis. 06 2009,11:49) kirjoitti
    Laittaisivat s:na hinnat kohdalleen niin alkaisi kauppa käydä..

    Kun ajat toiseen päähän Suomea tekemään kauppaa uudesta kilokyykystä niin hinta on "se mikä siinä taulukossa lukee + tietysti toimituskulut"..
    No pistäppä firma pystyyn, ja laita s:na hinnat kohilleen, niin sä oot suomen uusi mp-keisari. Ei se sen vaikeempaa oo, jos sä kerran oot niin etevä. *
    Ei ole riittävästi alkupääomaa ja mielenkiintokin todennäköisesti lopahtaisi heti kun olisin itsellenin pyörän tuonut. Toinen tuontia haittaava asia on se, että päinvastoin kuin "virallinen" maahantuoja, joutuisin maksamaan verot huomattavasti korkeammasta hinnasta kuin tavaran ostohinta. cif-hinta kun on "liikesalaisuus" joten maksamani vero perustuisi "yleiseen vähittäismyyntihintaan"

    Silti kiinnostaisi uskottava selitys siihen, miksi vaikkapa alle 10000 euron kilokyykky maksaa Suomessa 20000 euroa (esim Blade).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #12
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 06 2009,13:49) kirjoitti
    No pistäppä firma pystyyn, ja laita s:na hinnat kohilleen, niin sä oot suomen uusi mp-keisari. Ei se sen vaikeempaa oo, jos sä kerran oot niin etevä. *
    Tähän liittyen tuli mieleen entäs jos kävisi ulkomailla sopimassa fillarin maahantuonnista ohi virallisen tahon ja käskisi vaikka liimaamaan katteeseen esim. jonkin lisätarran tms. Sen jälkeen julkaisisi virallisen hinnaston näille "erikoismalleille". Ja verotushan kun nykyään määräytyy (vilä jonkin aikaa) tuosta virallisesta hinnastosta, voisi tuolla kikkailla ihan kiwasti verojakin alas => myyntikatteet ei sulaisi ihan niin pahasti vaikka hinnastossa ero virallisen maahantuojan vastaaviin olisikin merkittävä => kauppa kävisi kuin siima

    Jotkin automaahantuojathan ovat tuota jo hyödyntäneet ylivuotistensa kanssa nimeämälle ne joksikin "Style" -mallistoksi, jolle siis on oma, virallinen hinnastonsa ja autoverot sitten sen hinnaston mukaiset
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  13. #13
    Lainaa (Sara @ Maalis. 06 2009,12:27) kirjoitti
    Niinhän noi alkuvuonna ennustivat, että työssä käyvien ostovoima kasvaa tänä vuonna
    Niinhän sen pitäisi kasvaa. Työssäkäyvien määrän vaan pelätään vähenevän, ja työssäkäyvätkin on saatu aika hyvin peloteltua säästämään, kun tämä on taas kerran se suhdannevaihtelu joka on tullut jäädäkseen ja jonka jälkeen mikään ei ole kuten ennen (ihan samalla tavalla kuin se edellinen nousukausi oli kehittyvien talouksien ansiosta päättymätön, samoin kuin se IT-alan tuoman uuden talouden nousu, tai IT-kuplan jälkeinen talouskrapula, tai 1990-luvun alun lama, tai 1980-luvun lopun kasinotalousbuumi, tai...).
    CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
  14. #14
    Lainaa (vetomies @ Maalis. 06 2009,14:05) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 06 2009,13:49) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Maalis. 06 2009,11:49) kirjoitti
    Laittaisivat s:na hinnat kohdalleen niin alkaisi kauppa käydä..

    Kun ajat toiseen päähän Suomea tekemään kauppaa uudesta kilokyykystä niin hinta on "se mikä siinä taulukossa lukee + tietysti toimituskulut"..
    No pistäppä firma pystyyn, ja laita s:na hinnat kohilleen, niin sä oot suomen uusi mp-keisari. Ei se sen vaikeempaa oo, jos sä kerran oot niin etevä. *
    Ei ole riittävästi alkupääomaa ja mielenkiintokin todennäköisesti lopahtaisi heti kun olisin itsellenin pyörän tuonut. Toinen tuontia haittaava asia on se, että päinvastoin kuin "virallinen" maahantuoja, joutuisin maksamaan verot huomattavasti korkeammasta hinnasta kuin tavaran ostohinta. cif-hinta kun on "liikesalaisuus" joten maksamani vero perustuisi "yleiseen vähittäismyyntihintaan"

    Silti kiinnostaisi uskottava selitys siihen, miksi vaikkapa alle 10000 euron kilokyykky maksaa Suomessa 20000 euroa (esim Blade).
    Ite just nimenomaan _en_ haluaisi olla mp-alalla töissä. Menis kivasta harrastuksesta maku kun työkiireisimpään aikaan ei ehtis ite ajella ja koko ajan elämä olis pelkkää mptä. Samasta syystä en ole ruvennut gigoloksi.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  15. #15
    Hmmm...kävin tuossa yhden kauppiaan juttusilla ja siellä ainkin tuntui olevan kiirettä, puhelin soi jatkuvasti ja ulko-ovikin kävi vähän väliä. Kaveri sanoi myyneensä tammikuussa 2,5-kertaisesti pyöriä edellisvuoteen verrattuna.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  16. #16
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 06 2009,15:09) kirjoitti
    Samasta syystä en ole ruvennut gigoloksi.
    Saati gynekologiksi - duunitkin menis jatkuvasti vain päin vittua
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  17. #17
    Lainaa (Sara @ Maalis. 06 2009,12:27) kirjoitti
    Niinhän noi alkuvuonna ennustivat, että työssä käyvien ostovoima kasvaa tänä vuonna
    Kyllä kelpaa töissä istua, kun ostovoima vaan kasvaa *. Mitenkähän hyvitykset käytetyistä pyöristä mahtaa mennä... Jos omasta saa vähemmän ja uuden halvemmalla, niin väliraha voi olla sama kuin ennenkin. Ja se on se juttu mikä kiinnostaa pyörää vaihtaessa.
    Tunturi Classic -74 --> Suzuki Tsx -84 --> Kawasaki Versys -07 *--> Suzuki GSR -07 (myyty)
  18. #18
    Lainaa (jyke @ Maalis. 06 2009,15:17) kirjoitti
    Hmmm...kävin tuossa yhden kauppiaan juttusilla ja siellä ainkin tuntui olevan kiirettä, puhelin soi jatkuvasti ja ulko-ovikin kävi vähän väliä. Kaveri sanoi myyneensä tammikuussa 2,5-kertaisesti pyöriä edellisvuoteen verrattuna.
    Jepjep. Kaikkien mp-myyjien kanssa, mitä minäkin olen ollut kontakteissa, ei lama tunnu missään. On se kumma.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  19. #19
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 06 2009,15:25) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Maalis. 06 2009,15:09) kirjoitti
    Samasta syystä en ole ruvennut gigoloksi.
    Saati gynekologiksi - duunitkin menis jatkuvasti vain päin vittua
    Ei ..ttu teidän juttuja, totaali repeäminen.
  20. #20
    Lainaa (Hannula @ Maalis. 06 2009,11:27) kirjoitti
    Husqvarna, 8 kpl (+6,3 %),
    Myytiinkö vuosi sitten about 7,5 Hussea, vai miten on selitettävissä, että tuossa kahdeksassa mopossa on 6,3 prosentin kasvu?

    Ei ole helppo humanistin ymmärtää tuota korkeampaa matematiikkaa ;)

    Edit: typoja.



    Tunturi Tiger Aqua > Yamaha RD125LC > Kawasaki ZZR600 | Keijopölyä-blogi
  21. #21
    Hyvä hyvä lisää hinnan korotuksia
    AR125 * * * * -87
    ZX-6R * * * * -97
    SV650S * * * -04
    VFR 800 VTEC- -02
    GSF 1250 SA * -08
    VFR 750 F -92
    GSF 1250 SA -08
    ZX-12R -04
    Hayabusa -06
    CBR 1100 XX -04
    Suzuki VL1500.-98
    Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
  22. #22
    Lainaa (jyke @ Maalis. 06 2009,15:17) kirjoitti
    Hmmm...kävin tuossa yhden kauppiaan juttusilla ja siellä ainkin tuntui olevan kiirettä, puhelin soi jatkuvasti ja ulko-ovikin kävi vähän väliä. Kaveri sanoi myyneensä tammikuussa 2,5-kertaisesti pyöriä edellisvuoteen verrattuna.
    Viime vuonna 2 ja nyt 5 niin siitähän se tulee...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  23. #23
    WaltsuCB600:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Seinäjoki/Huittinen/Tampere/Helsinki
    Pimpula... En ihan kerinnyt tohon aika väliin... Muuten Trumpan kohtaalla olisi lukenut 5
    Hullu se on...

    Honda CB600F Hornet 2007
    Honda CRF250R 2006
  24. #24
    Suunta on sama kuin autopuolella, jossa myynti on ollut tammi-helmikuussa reilu 18000 kpl kun vuotta aiemmin reilut 33000 kpl. Tuossa on kuitenkin näkyvissä vielä ´07 puolella tökännyt automyynti odotellessa ´08 tullutta "veroalea", joka aiheutti patoutunutta autonostoa alkuvuodesta ´08. Mutta jo maaliskuun myynti alkaa kertoa oikean suunnan.

    Pyöräpuolella tammikuun myynti on kappalemääräisesti niin pientä, että rosentit on äkkiä isoja mutta jo helmikuu kertoo jo taas paljon.

    Ai niin tuo kattoikin jo helmikuun...



    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  25. #25
    Lainaa (Tuna @ Maalis. 06 2009,15:48) kirjoitti
    Lainaa (Sara @ Maalis. 06 2009,12:27) kirjoitti
    Niinhän noi alkuvuonna ennustivat, että työssä käyvien ostovoima kasvaa tänä vuonna
    Kyllä kelpaa töissä istua, kun ostovoima vaan kasvaa *. Mitenkähän hyvitykset käytetyistä pyöristä mahtaa mennä... Jos omasta saa vähemmän ja uuden halvemmalla, niin väliraha voi olla sama kuin ennenkin. Ja se on se juttu mikä kiinnostaa pyörää vaihtaessa.
    No näinhän se on, että suoraan se uusi menopeli pitäisi saada haettua. Itse sain prätkän liikkeestä "halvalla" (kotiin kuljetettuna ja huollettuna). Toista kotiloakin yritin käydä päivittämässä, mutta ois tullu lunta tupaan tarpeettoman paljon...
    Viisas pääsee vähemmällä!
  26. #26
    Kädetön kääntyilijä
    Liittyi Sep 2008
    Varsinais-suomi
    MotOrg ry jäsen
    Tiedä nyt tosta hiljenemisestä, jos uusia liikkeitä pukkaa rintamalle: http://www.kaleva.fi/plus/Moottoripy...untaa_785402+0
    Husqvarna Norden 901 -22
    ex. Ducati 749 -06
    ex. CBR 900RR -01
    ex. CBR 900RR -96
    ex. GSX750F -02
  27. #27
    "britti harley davidson" khigiö
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  28. #28
    Lainaa (kawabata @ Maalis. 10 2009,05:57) kirjoitti
    "britti harley davidson" khigiö
    Juu, sama otti silmään. Jutun kirjoittaja ei tainnut aivan tietää aiheesta
  29. #29
    Lainaa (heeppa @ Maalis. 10 2009,00:37) kirjoitti
    Tiedä nyt tosta hiljenemisestä, jos uusia liikkeitä pukkaa rintamalle: http://www.kaleva.fi/plus/Moottoripy...untaa_785402+0
    Tuohan on vanha liike, (EMC) joka muutti uuteen paikkaan..
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
  30.  
  31. #30
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 06 2009,14:10) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 06 2009,13:49) kirjoitti
    No pistäppä firma pystyyn, ja laita s:na hinnat kohilleen, niin sä oot suomen uusi mp-keisari. Ei se sen vaikeempaa oo, jos sä kerran oot niin etevä. *
    Tähän liittyen tuli mieleen entäs jos kävisi ulkomailla sopimassa fillarin maahantuonnista ohi virallisen tahon ja käskisi vaikka liimaamaan katteeseen esim. jonkin lisätarran tms. Sen jälkeen julkaisisi virallisen hinnaston näille "erikoismalleille". Ja verotushan kun nykyään määräytyy (vilä jonkin aikaa) tuosta virallisesta hinnastosta, voisi tuolla kikkailla ihan kiwasti verojakin alas => myyntikatteet ei sulaisi ihan niin pahasti vaikka hinnastossa ero virallisen maahantuojan vastaaviin olisikin merkittävä => kauppa kävisi kuin siima

    Jotkin automaahantuojathan ovat tuota jo hyödyntäneet ylivuotistensa kanssa nimeämälle ne joksikin "Style" -mallistoksi, jolle siis on oma, virallinen hinnastonsa ja autoverot sitten sen hinnaston mukaiset
    Tuo oli mutua, koska verot on maksettu jo jonkin aikaa (pari-kolme vuotta) siitä, että millä hinnalla sen myyt ulos (oikeastaan sillä mikä hinta kauppiaalla on hinnastossa).

    Aikaisemmin maksettiin svh miinus tietty "käteisalennus", ja kaikki maksoivat saman.

    Lisää näistä esim. tässä:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....1428232



    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***