Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Nyt polttaa pyöränhankinta takaraivoa.

    Seuraavanlaiset pyörät olis tiedossa:
    1. Suzuki SV 650 S vuosimalli 2002, ajokilometrit vain 17600! *---> miten suizassa riittää potku hauskanpitoon, tehoa ei ole kauheesti...
    2. Hornet Hornet 600 vm 2002, ajokilometrit 42000. Hornettiin tehty parannuksia eli suutinsarjat, sliparit, tangot ym perusjutut. Täyttänyt huoltokirja, kuitteja yli 2000 euron arvosta huolloista, joten se puoli kunnossa kaiketi.
    3. Suzuki GsxR 600 1998, 47000 km. Sliparit ym perusparannukset.
    4.Honda CBR 600 2000, noin 40.000 km, sliparit ym. Jälkeenpäin maalattu, lasikuitukatteet.

    Mielipiteitä noista? Kaikki noi on vähän iisimpiä pyöriä nyt, mutta tuntuu että nyt on sellasen aika * Kaikki pyöristä on siistejä ja toimivia. On vaan niin hiton vaikea päättää...edes fiiliksellä, kun noi kaikki antaa vähän erilaisia signaaleja.

    Toisaalta tekis mieli hankkia Gsx-r 750 1998, siitä on kokemusta, mutta on niin pirun kyykky. Mun mielestä kyllä hieno moottori ja hyvä ajaa ton hintaluokan pyöräksi...

    Mikä noista teidän mielestä pitää parhaiten arvonsa koska nyt kerään rahaa parisen vuotta ja sitten ostan mieleisemmän pyörän * ihan siis jälleenmyyntiarvo tai vaihtohinta liikkeessä? Kaikki siis vakiokuosissa, en viitsi tuunattua nyt ostaa, vaikee päästä eroon, kokemusta on *

    Noi siis tulis ikäänkuin välipyöräksi kun ei pysty oleen ilman minkäänlaista vekotinta *



  2. #2
    Noista vaihtoehdoista SV, (etenkin) jos km-lukema pitää paikkansa.
    ZX-10R + ZX-6RR
  3. #3
    SV: Siis eihän sitä tiedä 100% - mutta pyörä on liikkeessä ja kyllä kunto on erinomainen.

    Hornet on kyllä kans siisti kun mikä mut kilsoja enemmän. Taitaa olla aika yleenä samanarvosia pyöriä, mitä kattoo nettimoton ja motopalstan hintoja. Mut onhan noi ajokilsat tietty. Mut entä toi 70 heppaa maantiellä jaksaako kulkee? Onhan noi muut paljon tehokkaampia mut ei ainakaan perstuntumalla hornetissa ja sv suizassa huomaa tota 30 hepan eroo pikkukiihdytyksissä. Ehkä SV veti väänsi paremmin, eihän näissä kuussatkuissa nyt kunnon väännöstä voi puhua(edellisessä pyörässä oli kuiteskin jo pelkästään kuutioita 400 enemmän). Varmaan sit isommissa vauhdeissa eron huomaa?? Kaupungissahan toi riittää nyt toistaseksi *

    On toi sv 200 euroa kalliimpi kun noi muut, ne muut on 100 egen sisällä.

    Siisteimmät kunnoltaan noista on hornetti ja sv.

    Edittiä: nyt bongasin samalla nettimotosta hinnalla liikkeestä Kawan ER6 2006 vuosimallin ajokilsoiltaan 26 tuhatta. Vai onko noi ihan alottelijan mopedeja * ? En ole ikinä ajanut sellaisella, joskus nähnyt. Vtr 1000 honda kanssa kiinnostais, sekin tuttu pyörä vuosien takaa. Ei vaan nyt ole myynnissä sopivaa.



  4. #4
    Itse varmaan myös pohdiskelisin SV vs. Hornet ja luulisin että Honda veisi voiton suuremmista km huolimatta. Eikä tuo lypsykone ER:kään tuota varmasti mihinkään muuttaisi

    Mutta loppupelissä kumpi sillä fillarilla ajaa, sinä vai joku muu? No sitähän minäkin. Miksi siis meiltä muilta mielipidettäkään kysyt? Tyyppivikoja yms. toki, mutta kun moton valinta on niin henkilökohtainen juttu
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #5
    Henkilökohtaisesti ostaisin uusimman,mahdollisimman vakion ja pienimmillä kilsoilla olevan pyörän. Ja kattoisin vielä enempi vaihtoehtoja markkinoilta...
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  6. #6
    Mulla on vain kokemusta vuotta uudemmasta ruisku sv:stä.Aivan mahtava peli.Hauskaa riitti siihen asti kun joku perk....n voro pölli sen.Se vähän yli 70 hummaa riittää vallan mainiosti hauskan pitoon mutkatiellä.
    AR125 * * * * -87
    ZX-6R * * * * -97
    SV650S * * * -04
    VFR 800 VTEC- -02
    GSF 1250 SA * -08
    VFR 750 F -92
    GSF 1250 SA -08
    ZX-12R -04
    Hayabusa -06
    CBR 1100 XX -04
    Suzuki VL1500.-98
    Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
  7. #7
    Tottakai oma perse päättää loppupeleissä mikä tulee alle, mutta saahan sitä fiilistellä ja hakea muiltakin "minkä itse" vastauksia kuiteskin. Lisäähän se tavallaan omaa varmuutta kuiteskin.

    Honda on ehkä hienomman näköinen kuin suiza. Se on plussaa. Ja toisaalta tehoa on enemmän.

    Entäs toi "lypsykone" Er6n vs SV 650 asetelma? Ajattelin vaan, että Kawa on arvokkaampi ainakin periaatteessa.



  8. #8
    Noista SV jos haluaa peruspyörän, gikseri jos haluaa kyykyn.
  9. #9
    Tulin justiinsa katsomasta pikkukawaa, makeen näkönen mun silmään * Pieni ja siro.Mitenköhän sitten muut ominaisuudet? Etupää vaikuttti vähän lutkulta ainaskin. Ei voi koeajaa kelin takia * Tossa ja hornetissahan on melkein 30 hepan tehoero, luulis kuiteskin sen tuntuvan?



  10. #10
    Itsellä on SV650 nakuna ja kyllä hupia riittää ja tunnelmaa.

    Omien kokeilujen perusteella kikseri tuntu jotenkin luonteettomalta, menee kyllä kun pieni sika mutta siihen se jää ja on kyykkä. Er6n jotenkin todella miedolta, ei mene vaikka kuinka koittaa tai sitten vaan tuntuu rimpulalta. Hornetista ei ajo kokemusta.

    Ei ole kaduttanut SVn hankinta yhtään. Kyllä menohaluja riittää sen mitä uskaltaa edes ajaa, V2 luonnetta... Enkä olisi ensimmäinen joka ajaa monta vuotta SVllä...enhän??



    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
  11. #11
    Lainaa (suige @ Maalis. 05 2009,16:28) kirjoitti
    Tulin justiinsa katsomasta pikkukawaa, makeen näkönen mun silmään * *Pieni ja siro.Mitenköhän sitten muut ominaisuudet? Etupää vaikuttti vähän lutkulta ainaskin. Ei voi koeajaa kelin takia * Tossa ja hornetissahan on melkein 30 hepan tehoero, luulis kuiteskin sen tuntuvan?
    Jonkin kerran ex muijan ER kutosella ajelin ja aika kivan oloinen peli se on aikamiehellekin. Kaupungilla ja pikkunopeuksissa jopa mukavampi käsitellä kuin oma pyörä, eikä ollut paha mutkatielläkään. Tehoa ja vääntöä aivan kohtuullisesti ja jarrut vaikutti asiallisilta.
    Ohjaustanko on kyllä hieman omituisesti muotoiltu, mutta sehän vaihtuu tarvittaessa nopeasti.
    Joskus olen myös ER vitosta kokeillut ja kutonen on kyllä aivan eri pyörä..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #12
    SV kyl kuulostaa kaikista parhaimmalta ja omasta mielestä erittäin mukava ajettava tasaisesti vääntävän koneen takia. Itsellä oli kanssa viime keväänä tarkoitus SV hommata ensipyöräksi, mutta sopivan hintaista ei löytynyt. Paria kävin koeajamassa ja erittäin mukava peli perusajoon vaikka turhan löysä keula taitaa kaikkia noita vaivata (Muistaakseni 2002 mallissa ja siitä eteenpäin mahdollisuus säätää esijännitystä. Korjatkaa jos olen väärässä). Uudet jouset ja jäykemmät öljyt tosin taitavat korjata tuon löysän keulan (isot pojat kertoneet ).

    ps. Eipä kyl ole päivääkään harmittanut, että ostin nykyissen CBR:n, koska myös erittäin mukava ajaa ja tehoakin on omiin tarpeisiini riittävästi.



    -Honda CBR 600F -98
  13. #13
    Onhan tuollaisessa Sv 650 pikkupyörässä kyllä oma tunnelmansa. Kattelin netistä mittaustuloksia ja ER6 meni samoja aikoja varttimailia SV:n kanssa. Hornet oli pikkuisen, mutta aikas marginaalisesti nopeempi. Huippunopeus hornetissa nyt oli isoin.

    Edellisellä kirjoittajalla näyttää olevan CBR 600 F 98? Millanen se on verrattuna sun mielestä suzuki sv 650:seen? Vaikka tietty aika lailla erilaisia ovatkin
  14. #14
    Kawan er-6n olen ollut hyvin tyytyväinen. Suzukin SV:t pitäis ens kesänä päästä kokeilemaan, kun kaveri hankki sellaisen. Silloin pääsis ilmasee mielipiteen kumpi tuntuu paremmalta. Kiva ja helppo pyörä on kawa käsitellä, uskoisin myös suzukin olevan kiva ajaa.
    er-6n -06
    Z1000 -06
  15. #15
    Lainaa (suige @ Maalis. 05 2009,17:21) kirjoitti
    CBR 600 F 98? Millanen se on verrattuna sun mielestä suzuki sv 650:seen?
    Minulla ei SV:stä ole kokemusta, mutta er6:sesta vähäsen ja enemmän -03:sesta cbr f:stä. 2000 vm seepra ei hirveästi poikkea tuosta sitä seuranneesta ruiskumallista ajamisen tai kulun puolesta.

    cbr on jonkin verran erkkaa 'kyykympi', vaikka nykymittapuulla onkin ajoasennoltaan täysiverinen matkalehmä. ER-6:sessa siis vielä reippaasti pystympi ajoasento. SV taas taitaa olla ajoasennoltaan lähempänä cbr:ää kuin erkkaa(?). Leppoisia ajaa varmasti kaikki. Ainakin 01-04 cbr:issä on 'kaikinpuolin' säädettävä alusta - liekö vanhemmassakin.

    Rivinelosena seepra ei tärise kuin siinä yhdessä maagisessa kohdassa 7krpm tienoilla toisinkuin nuo toiset. Motti on yli sataheppaisena pykälän kireämpi ja vaikka 12s tienoille nuo 70hv vempeleet varttimaililla kirivätkin, niin seepra hinaa loppunopeudeksi lähes 200km/h, kun 70hv:t jäävät sinne 175km/h tasoon - nakuna allekin? Seepralla pääsee kevyt kuski sinne 11.1-11.3s tasoon aika helpolla. Se on sitten eri asia onko tällä sinulle mitään merkitystä - kaikilla ehtii ja eron huomaa käytännössä vasta tuolla satasen yläpuolella.

    Miinuksena seepra on perstuntumaltaan todennäköisesti taajamassa laiskimman oloinen. Erkan ja SV:n ykkönen loppuu jo 70km/h tienoilla, kun seepra jatkaa sataseen ja yli. Paras veto on vasta tuolla 70km/h jälkeen. Vaan välityksiähän saa uusia ja kytkinkin on keksitty.

    SV lienee enemmistön mielestä noista kolmesta se persoonallisin laite. Itse ottaisin seepran
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  16. #16
    Eikös toi Hornet 600 kone ole sama kuin 98 mallin cebarissa? Tehoa taitaa olla noin 5 heppaa vähemmän?

    Muistaakseni(joskus ajanut ihan pienen lenkin) 600 ceepparissa on kyllä paljon parempi jousitus kuin Hornetissa??

    Ehkäs hornettiin tai cebariin ei pääse niinkään kyllästymään kuin Er-kutoseen tai Svessaan kun tehoa on tosiaan jonkin verrankin enemmän?

    Mikä on noista mielestänne paras ajaa: Sv, ER6 vai hornetti?

    Niin ja tosiaan tietty se jonkinlainen jälleenmyyntiarvon säilyminen. Mitä oon kattonut niin hornetit on suhteessa arvokkaimpia? Toki tietty er6n on kalliimpi kun on uudempi mutta parin vuoden päästä ei ero ole varmaan kauheen suuri



  17. #17
    Eikö ole vielä keretty kilogixxeriä ehdottamaan, tai turbotettua matkalehmää... *

    Noista vaihtoehdoista oma valinta olisi seepra. Toimiva pyörä ja sopii hyvin kaikenlaiseen ajoon.
    Supermoto
  18. #18
    Lainaa (suige @ Maalis. 05 2009,01:47) kirjoitti
    4.Honda CBR 600 2000, noin 40.000 km, sliparit ym. Jälkeenpäin maalattu, lasikuitukatteet.
    Älä missään tapauksessa kajoa tällaiseen, miksi ihmeessä on lasikuitukatteet? Todennäköisesti kaaduttu/kolaroitu/entinen ratapeli jne. eli jotain on tehty ja mahdollisimman halvalla.

    Orggiskuntoisiakin pyöriä löytyy, valikoimaa on maailma täynnä!
    Kitka miehen tiellä pitää!
  19. #19
    Lainaa (jaulis @ Maalis. 05 2009,19:16) kirjoitti
    Noista vaihtoehdoista oma valinta olisi seepra. Toimiva pyörä ja sopii hyvin kaikenlaiseen ajoon.
    Samoilla linjoilla. Itse olen samanmoisella reilu 15tkm ajellut mutkaa, matkaa ja pikkupyöritystä. Hyvin käy moneen paikkaan ja tehoa kikkailuun mukavasti. Ajo-ominaisuudetkin ihan jees...

    Mutta en varmaan tässä tapauksessa olevaa pyörää ostaisi. Eiköhän niitä ole paikat pullollaan.



    Viisas pääsee vähemmällä!
  20. #20
    Toi on ihan totta, ceeppari on varmaan yleisimpiä pyörämalleja nettimotossa

    Toisaalta sen serkku hornettikin kiinnostaisi. Ehkä tykkään nyt enemmän pystymmästä ajoasennosta ja hornet taitaa olla tipan ketterämpikin(vai onko?)
  21. #21
    Lainaa (TommoKe @ Maalis. 05 2009,10:20) kirjoitti
    Henkilökohtaisesti ostaisin uusimman,mahdollisimman vakion ja pienimmillä kilsoilla olevan pyörän. Ja kattoisin vielä enempi vaihtoehtoja markkinoilta...
    Niin joo tuossa oli tuo arvonsäilymiskriteeri. Vaikea asia - ehkä maailmantalous romahtaa vuoden päästä tai tulee uusi jääkausi ja kukaan ei osta enää pyöriä ja kaikille tulee turpaan niin maan penteleesti

    Periaatteessa mitä vanhempi ja hyväkuntoisempi (olettaen, että saat sen pidettyä hyväkuntoisena), niin sitä paremmin siitä saa aikanaan omiansa pois. Kohtuukilsoilla.

    Osa tykkää vakioista, mutta esim minulle ei ole edes sillä niin väliä eikä monelle muullekaan. Osia saa uusia ja yleisimmät putki/lokari/vilkku -tuunaukset on helppo halutessaan poistaa. Myyjähän ei kuitenkaan tarvitse kuin sen yhden ostajan, jonka kanssa näkemys siirrettävän rahan määrästä kohtaa. Kaikelle löytyy ostaja. Vakiolle ehkä helpoiten.

    Toki mopolla ajaminen syö aina vähintäänkin ketjut, rattaat ja renkaat eikä vakuutuskaan ole ilmainen. Se on sitten <5000e pyörän arvonlasku aika pieni tekijä kokonaiskuluissa eikä siinä näiden mallien kesken ole varmaan juuri eroa. Uskoisin, että er6 uutuuttaan ottaa pahiten hittiä arvoonsa seuraavien parin vuoden aikana.

    Huono aika sinällään ostaa nyt keväällä sijoituspyörää.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  22. #22
    Ei tietenkään sijoituspyörää, ajopyörä mutta sellainen josta ehkä voi saada jotain takaisinkin, jos ei nyt satu hajottamaan sitä

    Toisaalta nyt kun mietin, niin sliparit, pikkuvilkut ym on itelle plussaa. Joten jos noita kattoo niin toi hornetti vois olla paras. Suizassa vakioslipari, aika ahtaat äänet, vaikka muuten makeet onkin. Kawakin vakio, siihen taas joutuis ostaan kohta renkaat. Rengasparin hinnalla voiskin taas jo parannella vaikka etujousitusta. Vaikeita hommeleita.
  23. #23
    Lainaa (Jarge @ Maalis. 05 2009,19:39) kirjoitti
    Lainaa (suige @ Maalis. 05 2009,01:47) kirjoitti
    4.Honda CBR 600 2000, noin 40.000 km, sliparit ym. Jälkeenpäin maalattu, lasikuitukatteet.
    Älä missään tapauksessa kajoa tällaiseen, miksi ihmeessä on lasikuitukatteet? Todennäköisesti kaaduttu/kolaroitu/entinen ratapeli jne. eli jotain on tehty ja mahdollisimman halvalla.

    Orggiskuntoisiakin pyöriä löytyy, valikoimaa on maailma täynnä!
    Siinä halvempi riittävän vakio. Mee hakeen pois. *

    edit: Kuristukset saa varmaan papereista pois sillä 30e:lla vai hä?



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  24. #24
    Itsellä kokemusta vain tuommoisesta Hornetista, ei pahaa sanottavaa - oikein hyvä ajoasento ja todella mukavasti tehoa (yläkiekoilla) omaan makuun... Jos on mitään merkitystä - niin voi kyydittääkin, toimii mainiosti taajamassa ja miksei mutkapätkilläkin

    42k ei todellakaan ole paljon ajettu Hondaksi, väittävät viisaat

    EDIT: turhat lainaukset poistettu



    FXSB & ZX10R
  25. #25
    Oon vähän kääntymässä hondan puoleen siis hornetin kun siinä on kuitenkin tosiaan sitä tehoa kuitenkin enemmän. Suizassa on toki parempi alavääntö. Tuskin se hornet huono valinta on, ainahan voi vaihtaa pyörän jos kyllästyy.

    Vaikka Kawa on ylivoimaisesti hienoimman näkönen noista mun mielestä niin toi täällä puhuttu tehottomuus ja "heppoisuus" verottaa pisteitä. Tosin en ole koittanut sellaista, mutta näin fiilistelyn asteella



  26. #26
    Hornetti on ihan käypänen laite. Itellä ens kesä jo 4. tuollaisen sarvissa, toimii kuin kello ja mittarissa n.47tkm, ostettaessa oli 24tkm. *

    Tossa sun vaihtoehdossa vaihdettu vielä "pakolliset palikat" *



    Hornet 600cc.

    Jos Harley-Davidson tekisi lentokoneita, lentäisitkö?

    M: Street-Rod/V-Rod speciaali kuitulokari taakse.
  27. #27
    Nyt kun kattelin nettimotoa, pisti silmään jammu fz6. Millasia kokemuksia ?

    On toi Kawa Er-6 hieno Mut jos se on tylsä
  28. #28
    Yhden kesän tuollaisella ajoin. Vakaa ja värinätön mielikuva siitä jäi mieleen, jotenkin junamainen kulku. Kone oli melko sähkömoottorinen tasaisine vääntöineen. Jos siitä on tps vaihdettu, niin miksei olisi loistopeli. Venttiilin säädöt tulee 40tkm kohdalla ja 40tkm välein, joten siinä voi tulla pieni kustannuslisä kilometreistä riipuen. MIelestäni se rungon suunnittelu on ulkonäöllisesti hieno, ei ole mitään muovihilppeitä kyljissä koristeina vaan hienon muotoinen runko on jätetty näkyviin. Sitten stongan voi helposti vaihtaa, kun ei ole clip on.
  29. #29
    Lainaa (janick @ Maalis. 06 2009,12:34) kirjoitti
    Yhden kesän tuollaisella ajoin. Vakaa ja värinätön mielikuva siitä jäi mieleen, jotenkin junamainen kulku. Kone oli melko sähkömoottorinen tasaisine vääntöineen. Jos siitä on tps vaihdettu, niin miksei olisi loistopeli. Venttiilin säädöt tulee 40tkm kohdalla ja 40tkm välein, joten siinä voi tulla pieni kustannuslisä kilometreistä riipuen. MIelestäni se rungon suunnittelu on ulkonäöllisesti hieno, ei ole mitään muovihilppeitä kyljissä koristeina vaan hienon muotoinen runko on jätetty näkyviin. Sitten stongan voi helposti vaihtaa, kun ei ole clip on.
    Meeenkin tutustuun noihin jammuihin heti viikonloppuna

    Onko muilla kokemuksia tosta Kawa Erkutosesta, onko ihan tehoton mopo?
  30.  
  31. #30
    Onko 02 ja 03 Sv paljonko erilainen, muuten kuin runko erinäköinen ja uudemmassa ruisku? Yhdessä kokeilemassani vanhassa yksilössä oli aivan uskomattoman löysä keula, onko yleinen ongelma?

    Entä onko hornetin valle 07 vuosimalleissa muuta eroa kuin eturenkaan koko?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen