Megamoton jarrulevyt liikkuu kiinnikkeissään ja kolisee omiaan isommissa tärähdyksissä. Jarrulevyjä saa liikutettua ihan käsin vähän joka suuntaan. Tuossa on pulteissa molemmilla puolilla jotkut ihme ohuet kuvioidut aluslevyt ja levyt on kuvan mukaisesti pultattu suoraan vanteeseen. Mistäs saisi semmoisia ohkaisia jotenkin aallotettuja ja joustavia aluslevyjä, jotka toimisivat tavallaan jousina ja puristaisivat levyjä vähän? Voisi koittaa, jos pitäisivät levyt paremmin paikoillaan ja silti sallisivat elämisen, kun nyt on mielestäni turhan löysät. En ihan mitään tavallisia jäykkiä jousiprikkoja ajatellut laittaa.
Dixi et animam levavi
Miten olisi se perinteinen ratkaisu? *
Kliks
Äh, minä pöljä ajattelin jarrupaloja...
Jotain tällaisia etsit?
Paikallisesta laakeriliikkeestä löytynee?
Pulteissa liene jonkinlainen olake jota vasten ne kiristetään vanteeseen?
Toimisiko ohut o-rengas tuossa välissä?
Kävin kokeilemassa oman moponi jarrulevyjä, eikä ne liikuu käsin yhtään, eivätkä siten varmaan kolisekaan...
Mulla oli vain yksi prikka pultinkannan ja levyn välissä, levyn ja vanteen välissä ei mitään.
Onko noi sun uudet levyt ja niitten kiinnitys jotenkin poikkeava alkuperäiseen verrattuna?
- Kari T.
BMW HP2 Megamoto -07
Mulle laitettiin uudet levyt, kun entiset täristivät. Samalla kiinnikkeet vaihtuivat uuden mallisiksi. Kai noihin uusiin kiinnikkeisiin joku syy on ollut, mutta ei tuo nyt ole hyvä. Ei varmaan mene levyt kieroksi, kun noin löysästi pääsee elämään, mutta vähän tiukempi saisi olla.(KTE @ Maalis. 06 2009,21:00) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Tähtilaattoja löytyy ihan auto - ja kiinnitystarvike yms. liikkeistä.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
10 34112335745 roll pin - Up to 11/2007
11 34112314888 wave washer - Up to 11/2007
12 34117682434 set of stop disks (D=13,7MM) - Up to 11/2007
13 34117697387 set of stop disks (D=8,5MM) - Up to 11/2007
Tuommoisia prikkoja juuri ajattelin koittaa.(Seikkailu_R @ Maalis. 06 2009,20:57) kirjoitti
O-rengas ei väliin varmaankaan mahdu.
Dixi et animam levavi
Siinä taisi olla juuri tuommoinen alunperin.(Seikkailu_R @ Maalis. 06 2009,21:05) kirjoitti
Täytyy purkaa vähän ja katsoa tarkemmin. Nyt sieltä pilkottaa semmoisia ihmeellisiä sakaraprikkoja.
Dixi et animam levavi
Tuolla Desmoradosilla on ainakin noita "floatereita" Linkki myynnissä, mutt ase joustava aluslevy ei kuulu mukaan.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Mä luulen, että tarvitsen vain noita:
Täytyy vaan tarkistaa koko ja samalla katsoa, mitä ottaa pois, ettei mene liian tiukalle.
Nyt kun olen Helsingissä, niin onko kukaan nähnyt moisia täälläpäin missään liikkeessä?
Dixi et animam levavi
Jos niitä laakeriliikkeestä löytyy, niin entinen laatulaakeri , nykyään osa ETRA:a vois olla oikee paikka.
Täs yks linkki , mut melkeen joudut käymään paikanpäällä kysymässä.
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Ei ne levyt mene kieroiksi vaikka olisivat jäykemminkin kiinni mutta mikätahansa hiekanjyvä niitin välissä riittää täristämiseen. Riittävän elävä kiinnitys varistaa ne hiekanjyväset mäkeen, mutta toisaalta taas tulee mieleen mikä pakko niitä kelluvia levyjä on käyttää jokavehkeessä nykyään....(ek@ @ Maalis. 06 2009,22:05) kirjoitti