Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Ruotsalaisessa Dagens Industri -lehdessä referoitiin japanilaista tutkimusta, jossa todistettiin ainakin keski-ikäisten miesten hyötyvän moottoripyöräilystä: Dagens Industri.

    Mistäs saataisiin tännekin joku sponsoroimaan samanlainen tutkimus?
    Honda CBR 600 F -05
  2. #2
    Pääsekö ne sitä vuosia kateltua akkaa pakoon, toiveissa paremmat laitumet Vähän niinkun H-D mies muutamassa kirjasessa?
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  3. #3
    Ilmankos muakin välillä suorastaan lapsettaa ajellessa. Tuossa tutkimuksessa ei kyllä mainittu pyörän iän vaikutuksesta ko asioihin, mutta luulisi uuden pyörän tekevän entistä iloisemmaksi ja nuoremmaksi. Täytyypä laittaa emännälle linkkiä tästä uutisesta, kun se välillä pitää napinaa mun ajelureissuistani
  4. #4
    Olen nähnyt muitakin ihan vakavasti otettavia tutkimuksia (en kyllä suomalaisia), jossa vahvistetaan mp-harrastuksen terveelliset vaikutukset varsinkin psyykkisellä puolella. Ei tuo mun mielestä mikään ihme ole, kyllä kaikki ihmismieltä stimuloivat harrastukset ovat positiivisia psyykkeelle.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  5. #5
    kun kokee mukavaa, se tekee hyvää tiivistetysti.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  6. #6
    Tutkimuksen täytynee pitää paikkansa. Nytkin kun tiet on sohjossa eikä pääse (vielä) ajamaan niin v*tuttaa ihan perkeleesti. Mutta annas olla kun pian pääsee tien päälle!
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  7. #7
    Ottamatta nyt vielä kantaa tuohon hyvään mieleen mitä aikaansaa, mutta jo liikennesilmänkin vuoksi motoilu pitäisi olla jopa lähes pakollista! Kasvattaa meinaan kummasti ennakointia ja tilanteiden havainnontia kun vetää edes lyhyen kauden kesässä motolla. Saati miten paljon sitä pysäköintitilaa olisikaan kaupungin kadunvarsilla ja ruuhkat vähissä jos yhä useampi tosiaan jättäisi sen kotilon kotiruutuun ja hyppäisikin moton selkään

    No Hki tulevat ruuhkamaksuthan ovat tilannetta kyllä ajamassa tähän suuntaan...
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8. #8
    Lainaa (HiTec @ Maalis. 05 2009,09:29) kirjoitti
    ... mutta jo liikennesilmänkin vuoksi motoilu pitäisi olla jopa lähes pakollista! Kasvattaa meinaan kummasti ennakointia ja tilanteiden havainnontia kun vetää edes lyhyen kauden kesässä motolla. Saati miten paljon sitä pysäköintitilaa olisikaan kaupungin kadunvarsilla ja ruuhkat vähissä jos...
    Puhumattakaan siitä, jos pakollisiin lisättäisiin vielä pyöräily ja jalankulku liikenteen seassa...
  9. #9
    Lainaa (nipo @ Maalis. 05 2009,09:57) kirjoitti
    Puhumattakaan siitä, jos pakollisiin lisättäisiin vielä pyöräily ja jalankulku liikenteen seassa...
    No itsellä nyt kyllä oli mielessä nämä aikanaan lahja-A:n saaneet, 40+ vuotiaat jotka eivät motoon ole vielä ikinä koskeneetkaan. Todistettavasti 1kk motolla ajoa ja taas saat esim. 5v pitää sen A:n lätykässäsi. Tiedä vaikka millaisia uusia elämyksiä ja motoiluinnostuksen heräämisiä tuolla aikaansaataisiin



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  11. #11
    Joo tuohan on melkein sanasta sanaan suomennettu *
    Näinkö niitä uutisia tehdään?
    Bussi ajoi metsään, kuusi loukkaantui..
  12. #12
    Lainaa (kawabata @ Maalis. 05 2009,09:07) kirjoitti
    kun kokee mukavaa, se tekee hyvää tiivistetysti.
    +1
    AR125 * * * * -87
    ZX-6R * * * * -97
    SV650S * * * -04
    VFR 800 VTEC- -02
    GSF 1250 SA * -08
    VFR 750 F -92
    GSF 1250 SA -08
    ZX-12R -04
    Hayabusa -06
    CBR 1100 XX -04
    Suzuki VL1500.-98
    Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
  13. #13
    Kannattaisikohan perustaa moottoripyörä kerho- tai jengi? Kun ihmiset, joiden älyllistä kapasiteettia moottoripyöräly on merkittävästi lisännyt, kokoontuvat yhteen, täytyy seurauksena olla poikkeuksellisen idearikas ajatushautomo..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #14
    Lainaa (kawabata @ Maalis. 05 2009,09:07) kirjoitti
    kun kokee mukavaa, se tekee hyvää tiivistetysti.
    Erittäin hyvin tiivistetty.
  15. #15
    "Itsekin moottoripyöräilevä Kawashima summaa tulosten osoittavan selvästi, että henkistä tasoaan pystyy parantamaan yksinkertaisesti moottoripyörää ajamalla."

    Laittaa vaan miettimään, että kuinkahan alhainen henkinen tasoni olisikaan ilman moottoripyöräilyä, kun nytkin tuntuu välillä olevan luolamiehen tasoa
  16. #16
    Lainaa (vetomies @ Maalis. 06 2009,09:53) kirjoitti
    Kannattaisikohan perustaa moottoripyörä kerho- tai jengi? Kun ihmiset, joiden älyllistä kapasiteettia moottoripyöräly on merkittävästi lisännyt, kokoontuvat yhteen, täytyy seurauksena olla poikkeuksellisen idearikas ajatushautomo..
    Järjestäytyneen... toiminnan ...puolella on joukossa hyvinkin fiksuja ja suorituskykyisiä ihmisiä. Valitettavasti.

    Kansainvälisissä franchising-ketjuissa on oma toimintalogiikkansa, ja hiljaisissa ketjuissa vielä kireämmin. Työllistävä vaikutuskin on heillä, olkoonkin että enimmäkseen viranomaispäässä.

    Selvästi kaikki mopoilun ansiota. Ehkä jonain päivänä minäkin!
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  17.  
  18. #17
    Ryuta Kawashima ja Yamaha väittävät jutussa:

    Mc-gruppen presterade klart bättre i kognitiva prov!

    The group that rode motorbikes posted higher marks in cognitive function tests!

    Käykää katsomassa mitä sanotaan
    kognitiivisistä taidoista esimerkiksi täällä:
    http://www.rauma.fi/koulut/nummi/kog...set_taidot.htm

    tai kognitiotieteestä
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiotiede

    tai kognitiosta
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitio

    On erittäin vaikeata ellei peräti mahdotonta selittää millä tavalla moottoripyöräily vaikuttaa missäkin osassa kuskin aivoja.

    Christina M. Krause sanoo:
    Tiedämme ettemme tiedä, miten aivot toimivat
    Emme vielä tiedä, miten informaatio koodataan,
    säilötään ja haetaan mielestä. Vielä vähemmän
    tiedetään siitä, miten assosiaatiot, oppiminen,
    tunteet ja käsitteet toteutetaan aivoissa.

    Nautiskellaan prätkäilystä kaikesta huolimatta
    Terveisin
    Jukku