Taitaa olla ihan turha vääntää AF-1:lle mitään rautalangasta koska tuo eri maiden verotuskin menee jo yli, mutta kerrottakoon yksi juttu ihan elävästä elämästä.(rellonen @ Huhti. 01 2009,18:04) kirjoitti
Olin erään automerkin maahantuojan palveluksessa vielä markka-aikaan ja silloin eräs myytävä merkki nosti markkinaosuuttaan huimasti. Nousu johtui kilpailijoihin verrattuna edullisesta hintatasosta... mutta se edullinen hankintahinta tehtaalta kompensoitiin törkeän kalliilla varaosien hankintahinnoilla jotka sitten siirtyivät kuluttajien maksettaviksi!
Niin kauan, kun koko hintakuvio ei ole sinulle läpinäkyvä niin on ihan turhaa spekuloida sillä mikä on kallista mistäkin syystä. Muistaakseni olen yrittänyt tätä selittää AF-1:lle jo aiemmin, mutta ilmeisesti huonolla menestyksellä.
Jos haluat leikkiä laskukoneella niin ota malliksi sitten se mainitsemasi 4000€ laite ja laske nykyisten systeemien mukaan siitä syntyvät ohjehinnat Englannissa ja Suomessa niin olet jo vähän lähempänä totuutta. Katerakenteena voit käyttää vaikka 15% maahantuojalle ja 15% jälleenmyyjälle. Missä hinnoissa silloin pyöritään? (muista ottaa rahti, tulli ja verot mukaan)
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Toisissa jutuissa ehkä on toisissa taas ei...(dYNY @ Huhti. 01 2009,17:31) kirjoitti
Nim. 12v maahantuontia....
Jaa tohon vielä ->Uskaltaisinkohan paljastaa salaisuuden.Alalla ollessani silloin Suomen suurin mp-dealeri sai Yamahalta 9% ja Kawalta 11%
Siis alennusta jostain hinnastosta vai mikä noiin pieni rosentti on... Jos taas em. on myyntihinnasta ymmärrän ns suomihinnoittelun...
Ei niitä oven saranoitakaan ilmaiseksi saa...
Molempi parempi LAINATEN: mutta se edullinen hankintahinta tehtaalta kompensoitiin törkeän kalliilla varaosien hankintahinnoilla jotka sitten siirtyivät kuluttajien maksettaviksi!
F = dp / dt
Luuletteko, että tuotteita myydään välttämättä hintalapun hintaan "virallisissa" myymälöissä?
Hankintaanhan on ainakin seuraavia vaihtoehtoja:
1. Ostaa uutena viralliselta kotimaiselta mp-kauppiaalta, virallisen maahantuojan tavaraa.
2. Ostaa uutena vähemmän viralliselta kotimaiselta mp-kauppiaalta vähemmän virallisen maahantuojan tavaraa.
3. Ostaa ulkomailta spottieriä halavalla. Huolehtia itse papereista yms. tuonneista Suomeen.
4. Ostaa kotimaasta käytettynä mp-liikkeestä.
5. Ostaa kotimaasta käytettynä yksityiseltä.
6. Ostaa ulkomailta käytettynä liikkeestä. Huolehtia itse papereista yms. tuonneista Suomeen.
7. Ostaa ulkomailta käytettynä yksityiseltä. Huolehtia itse papereista yms. tuonneista Suomeen.
Kokemusperäisesti tiedän, että juuri missään pitkäkestoisessa hyödykkeessä halvin hinta ei välttämättä ole paras ratkaisu. On varsin todennäköistä, että useimmiten hinnan halventuessa riskit JA vaihtamisen vaikeus kasvavat vastaavasti.
Kotimainen lainsäädäntö tukee parhaiten vaihtoehtoja 1, 2 ja 4.
On todennäköistä, että vaihtoehto 1 sisältää vähiten riskiä ja korkeimman hinnan. On myös yleistä, että uuteen tuotteeseen saa parhaimmat takuut (esim. Bike Worldista 2+2+1), vaivattomimmat jälkimarkkina toimenpiteet, helpoimmat (mahdollisten) reklamaatioiden hoidot. Kuluttajalainsäädäntö tietysti tukee jotenkin kuluttajan asemaa myös vaihtoehdoissa 3 ja 6. Tehdas osallistunee "jotenkin" kaupan varmuuteen myös vaihtoehdoissa 3 ja 6. Vaihtoehdot 5 ja 7 tehdään kokolailla omalla vastuulla.
Bonuksena vaihtoehdoissa 3, 6, 7 saa varautua viranomaisvttuiluun. Se on toisaalta ihan oikein, koska mitään kaupallista ja logistista infraa ei ole suunniteltu sattumanvaraisten tapahtumien hoitamiseen. Kuitenkin kuluttajan kannalta olisi tietysti ideaalia, että ainakin EU:ssa olisi niin toimivat sisämarkkinat, että voisin ostaa fillarini vaikka Turkista. Pitäisiköhän minun myös huollattaa se siellä?
Jos nyt sattuu tarvitsemaan lisäpalveluita kuten rahoitusta, on sen saannin helppous suoraan verrannollinen aiempaan listaan.
Noh, Anatooli ostaa mieluusti helpolla tavalla ja maksaa siitä tietoisesti enemmän.
Joku jampaa voi ihmetellä, seurata, veivata ja kikkailla mielellään monissa asioissa, kuluttaa aikaansa, hoitaa MUIDEN tehtäviä ja ostaa vaikka USA:sta, Botswanasta tai jostain muusta kehitysmaasta. Huom! Ns. spekulAntit tekevät AINA hyviä kauppoja. Lieneeköhän tottakaan, vai onko niin, että epäonnistumisista on vaikea puhua? Velat saataviksi?
Ps. Teoreettisesti tapahtumat voitaisiin asettaa myös Liiketoiminnan jäsentyneisyys (siis koko jakeluketju) ja tarjonnan tasapaino nelikenttään. Mutta se on niin pitkä tarina, etten viitsi.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Ostamisessa (kuten muussakin toiminnassa) on AINA ratkaisevinta tahtotila.
Välillä oikein huvittaa, kun joidenkin tuotteiden hinnoista yms. valittavat eniten ihmiset joilla ei ole aikomustakaan ostaa niitä TAI valitetaan sellaisista hinnoista millä ei ole mitään merkitystä (esim. kahvinhinta kahvilassa).
Kauppiaskokemusta- ja -perinnettä on erottaa renkaanpotkijat ja muut valittajat tosiostajista.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
Jep, tietyille tyypeille ei selvästi esim. joku liiketalouden peruskurssi tekisi pahaa, saattaisi saada fantasioiden tilalle edes jotain alkeellista käsityksenpoikasta siitä, miten hommat bisnesmaailmassa toimii.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Hei kertokaa tyhymälle, miten tuo autovero määräytyy (Honda hinnasto). Vaihteleeko % malleittain??
Insinööri ei osaa laskea...![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
hei kato joo et tiedät miten nää toimii niinku
No jos suomeen tuotavaan pyörään kohdistuu veroja yms tuontiin liittyviä kustannuksia niin miten ihmeesseä toisen merkkiseen pyörään kohdistuu 10ke enemmän kustannuksia kuin toisen merkkiseen vaikka vertailumaa englannissa hinta on sama.![]()
SUZUKI B-KING
Joo, jos et sitä ole vielä havainnut, niin täällä Suomenmaassa ei juuri mikään ole halpaa. Syinä ensisijaisesti rakas verottajamme, helvetin korkeat työvoimakustannukset, sekä se, että olemme kaikenkaikkiaan kovin pieni markkina, joka vielä maantieteellisesti ajatellen sijaitsee "saaressa", mikä tuo vielä yhden logistisen haasteen lisää esim. Keski-Eurooppaan verrattuna.
Syy kalleuteen ei siis aina ole automaattisesti vain se, että suomalainen kauppias/maahantuoja on ahneempi kuin muunmaalainen, vaan kuviossa on mukana monia muitakin muuttujia. Mutta jos käsitykset liikemaailmasta sattuu olemaan 5-vuotiaan tasolla, niin hankalaahan niiden hahmottaminen sitten varmaan on.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
No ethän sinäkään tiedä miksi se maksaa noin paljon enemmän
Esität vain ympäripyöreää paskanjauhantaa veroista ja työvoiman kalleudesta
Sä tässä todellinen retardi olet kun jaksat puolustaa vastaavaa kiskontaa vaikka sulla ei ole esittää syytä kyseiseen hinnoitteluun sulla ei ole esitää mitään muuta kun spekulointia kustannuksista.
Sinun harrastama itsestäänselvyyksien huutelu ei vielä tee sinusta viisasta vaan sitten voin nostaa hattua kun todella osaat kertoa miksi 1098 ja 1000 rr maksavat englannissa yhtä paljon mutta suomessa hintaeroa oli yli 10 ke.
Pyörien luokka sama supersport eikä verot voi olla sen suuremmat hondassa kuin duksussakaan.
Sama asia koskee Harrikoita![]()
SUZUKI B-KING
Noh, sanotaan nyt vaikka silleen nätisti, että sinulla ei selvästi ole yhtään höykäsen pölähtävän aavistusta koko asiasta, mistä lätiset.
Ja koska olet siitä huolimatta päättänyt esittää jotain ihmeen tietoviisasta, se valitettavasti kertoo sinun olevan niin syvällä omassa fantasiamaailmassasi, että se tekee tämän keskustelun jatkamisesta (millään järkevällä tavalla) täysin mahdotonta.
Mihinkään henkilökohtaisuuksiin meneminen ei asiaa myöskään auta millään lailla. Kannattaa vähän harkita, mitä kirjoittelee nettiin ihmisistä, joita ei tunne, eli yleisesti kannattaa kirjoitella vain sellaista, minkä uskaltaisi sanoa myös naamatusten. Ihan vaan ystävällisenä neuvona, jonka noudattamisesta tietenkin päätät itse.
Sinähän se viisasta esität , minä vain kysyn![]()
SUZUKI B-KING
Onneksi on muitakin merkkejä joita voi ostaa,ei olla vielä yhden merkin taloudessa. Vielä. Hinta jos ei ole omaan ajatusmaailmaan kohdallaan, nin on mahdollista hankkia joku muu laite.Tai hankkia se ensimmäinen itse jostain muualta, jos sen sieltä saa itsellensä sopivampaan hintaan. Pakkohan ei ole vapaassa taloudessa mitään väkisin ostaa jos kauppiaan ja asiakkaan näkemykset hinnasta eivät kohtaa...
![]()
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Ruotsissa 1000RR 13 414.01€ ja Suomessa 19 481,08€. Tuossa on ihmettelemistä. Myyntiluvuista ei ole hajuakaan, mutta maantieteellisesti aika lailla lähellä. Verotuksessa taitaa olla kunnolla eroa...
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Ei kait tolla veromuutoksella ole osuutta ainenkaan kovasti hintojen nousuun. Meillä kotilokaupassa(Honda) hinnat nousivat myös vähän mallista riippuen juurikin tuon Jenin vahvistumisen takia.
Itse olen suosinut aina virallisen maahantuojan liikettä ostamistarkoituksessa juurikin siksi, että ei mene sitten mitkään huoltokutsut yms. ohitse. Vaikkakin maksaisi muutaman satasen enemmän. Se nyt on ihan se ja sama maksaako se pyörä 12900e vai 13500e, ei se tässä konkurssissa tunnu
Itse ollaan törmätty siihen, että auto ostetaan jostain muualta pari sataa halvemmalla ja sitten tullaan tänne itkemään kun jotain on vialla tai ei osaa käyttää jotain ominaisuuksia. Vaikkakin törkeältä jonkun korvissa kuulostaa, niin ei mulla ole aikaa eikä mielenkiintoa alkaa neuvomaan asiakasta kuka on ostanut auton muualta. Soittakoon omalle myyjälleen jos on jotain ongelmia. Näin olen sanonut asiakkaalle myös ihan suoraan, eli ei ole mitään "selän takana purnaamista".
---------------------------------------------------------------------------
Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
---------------------------------------------------------------------------
Myydään CB1000R osia:
-Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.
Muuta:
-Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
Nyt kun tämä Ducati-Honda-Suomi-Britti-vääntäminen meni taas tarkoituksenmukaiseksi toisen ymmärtämättömyydeksi, niin...
Molemminpuolisen vittuilun lomasta tulkitsin tämän näin:
Veroton Ducati on Suomessa sen takia kalliimpi kuin veroton Honda, että Ducatin maahantuontimäärät on suht. mitättömät Hondan vastaaviin verrattuna, jolloin maahantuoja ei saa merkistä ns. "paljousalennusta"? Saattaapi saada jopa "pientuontilisää"? Briteissä vuorostaan molempien merkkien sisääntuontimäärät on niin suuret, että merkittävää hintaeroa ei synny. Ja ei kiitos mitään vittuiluja kustannusrakenteiden tai tukkukaupan ymmärtämättömyydestä.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Jos veikkauksia 2009 myyntimääristä saa esittää niin todennäköisesti 1198:a myydään Suomessa "virallisen" maahantuojan toimesta enemmän kuin 2009 Bladea.(Ulpe @ Huhti. 02 2009,12:08) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Jenkeistä tilaamalla saa huolto- ja varaosat paljon halvemmalla, kuin Suomesta. Tuntuu hullulta, että rahti- ja tullimaksujenkin jälkeen osat on n. -50% halvempia, kuin Suomessa. Tilaankin kesän alussa koko kauden huolto-osat ja renkaat ulkomailta.
Hintaesimerkkejä:
Hondan jakoketjun kiristin USA 35€. Suomi 108€.
Pirelli Diablo Corsa renkaat toimituskuluineen n. 170€. Suomessa jossain 300:n hujakoilla.
Ei ne suuret tulot, ...
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Mä en ymmärrä, mitä noista hintaeroista pitää tilittää? Onko tarkoitust kenties, että kauppaa ohjautuu "sopivasti" muualle? Negatiivista markkinointia "sissitaktiikalla"? Se on muuten oikein epäeettistä jos siitä jää kiinni.
Olen jo aiemmin todennut, että jokainen voi ostaa tavalla millä haluaa (1-7). Riski on eri. Epäilen vielä vahvasti, että onko nyt halvalla ostaja niin paljoa "kokonaisälykkäämpi". Jos haluaa tehdä toisten duuneja, niin tietysti siitä pitää maksaa (siis saada tuotteet halvemmalla). Älkää sitten poimiko pelkästään rusinoita pullista, vaan huollattakaa ja korjauttakaa aina vaikka USA:ssa.
Ps. Edelleenkin olen vahvasti sitä mieltä, etteivät ne hintaerota "virallisten" ja "epävirallisten kanavien välillä ole niin suuria. Maksatteko aina todellakin hintalapun hinnan? Ai niin, oletteko todellakin hankkimassa tuotteita vai tekeekö mieli tilittää internetissä (ns. perseaukisena) muuten vaan?
Siis osoittakaa tahtotilanne ja ostakaa halvalla. Mä kävin jo hakemassa omani, ennen hinnannousuja. Se oli tietty mun oma valinta, eikä mun tartte tilittää juuri kenellekään, että oliko halpa/kallis. Vielä vähemmän tarvitsi matkustaa mihinkään.
Ai niin varusteetkin sai sovitettuna päälleen. Mutta "alanmies" tietty käy sovittamassa liikkeessä tai maahantuojalla, vttuilee vielä hinnoista sovitettuaan ja tilaan internetistä. -> Samaa rusinapullateoriaa.
Onko uteliaisuus sitten pahasta? Ei tässä minusta nillityksestä puhuta vaan yleisellä tasolla olisi mukava tietää, mistä se kaikkien puhuma "Suomi-lisä" oikein koostuu.kirjoitti
Jos esim. varaosien hintaero ulkomaisen ja paikallisen välillä on pieni, niin ostan paikalliselta. Jos puhutaan isommasta hintaerosta, niin en varmasti osta. Ei tuossa minusta mitään epäeettistä ole. Vaikka suomalaista yrittämistä pitääkin tukea, niin ei meillä siitäkään huolimatta ole mitään "eettistä" velvollisuutta ostaa ylihintaista kamaa ja täten ylläpitää naurettavaa hintatasoa.
"Ostakaa mistä haluatte, mutta älkää kuitenkaan." Tuskin tässä kukaan kuitenkaan on kiikuttamassa nippua varaosia paikalliseen liikkeeseen, että "vaihtakaas nuo". Tai jos kiikuttaa, niin liike varmaan perii hiukka kalliimman huoltohinnan. Ainakin rengashommissa on juurikin noin.kirjoitti
Olkoonkin sitten pienen hintaluokan esimerkki, mutta Pirelli Diablo oli liikkeessä ns. tinkimisen jälkeen vieläkin yli 240e + työt 20e. Ulkomailta tilatessa hintaa taisi olla 165e. Itse vaihtaessa ei luonnollisesti työ maksanut mitään, mutta liikkeessä tuosta olisi veloitettu 35e. Isokukkaroiselle tuo ei tietenkään tunnu missään, mutta minulle se on ainakin merkittävä säästö. Pyörät olen toistaiseksi ostanut Suomesta (eli on niitä "aitoja" suomi-pyöriä, joita aina niin kovasti kysellään). Omat pyörät on sen hintaluokan kamppeita, että ei kannata ulkomailta hakea, mutta jos puhutaan tuommosista yli 20te prätkistä ja niihin jostain kumman syystä alkaa kertyä 10te hintaeroja, niin en yhtään moiti vaikka joku tahtoisi muualta sen hakea.kirjoitti
Täällä tuntuu aina olevan niitä kovia tinkimiehiä, jotka saa hinnan kuin hinnan vähintäänkin puolitettua, kun vaan kovasti puhuvat...
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
Sanonut, että pitää "eettisesti" ostaa. Mun puolesta jokainen saa ostaa (henkilökohtaisessa maailmassaan) niin kun huvittaa.
Olisi kiva jos olisi näyttöä, että Suomessa uusi 20Keur fillari maksaa tänne tuotuna kaikkine kuluineen 10Keur. Matkakustannuksia ei tartte laskea, matkailu on useimmille huvitus.
köyhille kallista, muille saman hintaista...eikä ruokita sitä lamaa!!!![]()
-Honda CB750 vm.-75
-Suzuki GSX-R 1000 K8
-KTM 690 enduro 08
-kawasaki zx-6r 04
-honda nsr 125 91
-yamaha yz80 92
-helkama ax 91
Ja silti olet opastamassa ja neuvomassa "perseaukisia" huollattamaan kamat USAssa jne muuta nerokasta.(Anatooli @ Huhti. 02 2009,15:03) kirjoitti
Hinnasta tilittämistä netissä et myöskään pidä hyvänä. Silti itse kerrot samaisessa netissä ostaneesi jo ennen hinnannousua edullisesti. Eli sinun internetissä tekemänä hintatilitys on ok, mutta muilla se on no-no.
Pulssi alas, ja anna hintavertailujen jatkua vain. Se ei luultavasti markkinoita haittaa. Päinvastoin.
.
Olisi todellakin, jos siitä olisi nyt kyse.(Anatooli @ Huhti. 02 2009,15:03) kirjoitti
Itse kuitenkin nyt ymmärsin, että briteissä 1098 ja cbr1000 maksaa kutakuinkin saman verran, eli voidaan olettaa niiden verojen olevan kutakuinkin samaa luokkaa. Täten veroton hintakin olisi samaa luokkaa. Suomessa kuitenkin vastaavien pyörien verolliset hinnat poikkeavat kovasti toisistaan, vieläpä niin, että se kauempaa kuskattava pyörä maksaa reilusti vähemmän.
Olen ns. persaukinen, eli en ole ostamassa Ducatia, mutta mielenkiinto heräsi. Kuitenkin tulee yhtä sun toista silloin tällöin osteltua, joten kaipa sitä keskustellakin uskaltaa![]()
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
nii ja vielä: ulkomailta tilaaminen kannattaa.helposti 50%säästöt
-Honda CB750 vm.-75
-Suzuki GSX-R 1000 K8
-KTM 690 enduro 08
-kawasaki zx-6r 04
-honda nsr 125 91
-yamaha yz80 92
-helkama ax 91
Aivan niinhän kaikki tekee...paitsi minä...mutta jatkossa pitää katsoa mistä saa sopivampaan hintaan...uskallan jopa väittää että jotkut hinnat täällä (lintukodossa) ovat halventuneet nettikaupan johdosta...tulipa hommattua uudet renkaat viime vuonna,ja hinta oli aika sopiva...myyjä kehui vielä että tosi halvalla sait renkaat alle...niin sainkin..(eniro @ Huhti. 02 2009,15:15) kirjoitti
säästöllä voi ostaa vaikkapa muutaman *
<br />
No niin, Hondan hinnannousu tuli jo käsiteltyä ja muista aiheista voikin laittaa uudet ketjut, jos tarvetta on.![]()
* Arctic Ranger *