Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Terve´kaikille enduroihmisille!

    Nykyisellään ajelen customilla, mutta ehkä joskus tekisi mieli laajentaa harrastusta. Minkälaista käytettyä n. 5000€ hintaluokassa olevaa enduroa suosittelisitte, jos kriteereinä olisi mm. a) saa paljon matkatavaraa mukaan b) ajoa paljon myös asfaltilla c) selviää jollain lailla myös huonommilla poluilla (hitaasti edeten) ja pakon edessä lyhyestä maastosiirtymästä ajourien välillä. Eli maasto-ominaisuuksia voisi olla "varmuuden vuoksi" edes vähän, vaikka ajouralta poistuminen ei olisikaan itsetarkoitus. Eli ilmeisesti aivan painavimmat kannattaisi unohtaa?
  2. #2
    Matkaenduro foorumilla joku kaupitteli paria Cagiva Elefanttia.

    Äkkiseltään sellainenkin täyttäisi nuo kriteerit?

    Kyllä nuo painavammatkin etenee maastossa, pois lukien oikeasti pehmeät paikat, kunhan ei ole kiire mihinkään.



  3. #3
    Viidellä tonnilla alkaa saada vaikapa bemarin F 650 Gs:aa kohtuu kilometerillä.
  4. #4
    Jos / kun ostat halvan matkaenskan, niin osta niin yksinkertainen ettei ruuvaaminen ala harmittaa (eli merkkihuollon laskut ala hirvittää). Yamahan ykspyttyinen optimi? Itse ajan riemusta vikisten vanhalla Tenerellä talvet ja vähän kesiäkin, pelkälle asfaltille on ihan toiset vehkeet.

    Sora-/polku-/maasto-ominaisuuksiin vaikuttaa rengastus huikeasti. Hyvää jokapaikankumia ei taida olla olemassakaan. Ja tässä kohtaa joku aina sanoo että TKC80 on paras kompromissi.
    Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
  5. #5
    Bilteman innova rupulikumi
    Lyömätön hinta/laatu suhde.
    Eli rengastuksen on syytä olla 21"/18"...
  6. #6
    Lainaa (expat1000 @ Joulu. 09 2008,15:53) kirjoitti
    Yamahan ykspyttyinen optimi? Itse ajan riemusta vikisten vanhalla Tenerellä talvet ja vähän kesiäkin, pelkälle asfaltille on ihan toiset vehkeet.
    Uskallatko kertoa pyörän ikää ja paljonko vakuutukset on about tuommoseen?
  7. #7
    Lainaa (sportster2 @ Joulu. 09 2008,13:56) kirjoitti
    a) saa paljon matkatavaraa mukaan b) ajoa paljon myös asfaltilla c) selviää jollain lailla myös huonommilla poluilla (hitaasti edeten) ja pakon edessä lyhyestä maastosiirtymästä ajourien välillä.
    Jos kriteerisi on todella tässä aakkosjärjestyksessä, suosittelen vähintään 2-sylinteristä pyörää. Niissä on painoa toki useita kymmeniä kiloja enemmän, ja yleensä maastokelpoisuutta vähemmän, mutta ne pieksevät asfaltilla ja varsinkin matkakäytössä ja raskaasti kuormattuina kaikki 1-pyttyiset aivan halki poikki ja pinoon.

    Yksin, kevyellä kuormalla ja pääasiassa pieniä teitä, paljon myös hiekkateitä, silloin kevyt yksisylinterinen kuten Tenere tai DR650 on erittäin hyvä valinta, ja twinin lisäpaino on isohko haitta.

    Mutta pääosin asfaltilla, raskasta kuormaa, pidempää matkaa tasaista vauhtia, ja ehkäpä myös 2-päällä, twini on ehdottomasti parempi. Käy tasaisemmin, ja potkua on enemmän, joten ei hengästy painon raahaamisesta moottoritienopeuksilla. Niilläkin silti selviää satunnaisista huonommista pätkistä paljon paremmin kuin 100% katupyörillä, koska joustovaraa on enemmän ja rengastuskin kuitenkin hieman katurenkaista poikkeava.

    Kuvauksesi, erityisesti kohtien A ja B perusteella, kävisin kokeilemassa Transalp, F650 GS (huom. ei siis vanhempi 1-pyttyinen vaan GS650-twin, eli 2008 ja uudemmat, tosin ei taida mahtua budjettiisi), Vstrom, Africa Twin jne twinimoottoriset katu-/matka-"endurot".
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #8
    Tuossa ketjussa oli just kanssa jotain asiaan liittyvää:

    linkki

    Ja hei, nyt on raha halpaa. Ei mitään keinotekoisia 5000 tms. rajoja. Heti hyvä peli alle. Se on selvää säästöä.

    Kaksi turhaan vaihdettua fillaria = vähintään 5 k€ välirahoja kauppiaalle.



  9.  
  10. #9
    Transalp yks hyvä vaihto ehto.
    AR125 * * * * -87
    ZX-6R * * * * -97
    SV650S * * * -04
    VFR 800 VTEC- -02
    GSF 1250 SA * -08
    VFR 750 F -92
    GSF 1250 SA -08
    ZX-12R -04
    Hayabusa -06
    CBR 1100 XX -04
    Suzuki VL1500.-98
    Harley-Davidson Dyna Low Rider -04