Lukaisin ketjun pikaisesti läpi ja kovasti sulla tuntuu tuo kutoserkki polttelevan. Hyvä perusmopo se on ja kaikenlisäksi ihan hyvännäköinenkin.(suige @ Maalis. 06 2009,14:51) kirjoitti
Ei ole mikään raketti, mutta kyllä silläkin kerkee, ei noista mikään oikea tehohirmu ole (noh, gixeri jonkinmoinen), joten jos ulkonäkö miellyttää, niin ootat vielä vähän aikaa kelejä ja käyt ajamassa noita. Parhaassa tapauksessa saat vielä hyvän fiiliksen koeajon jälkeen, joka tukee sun ulkonäkökriteereitäkin ja avot! Olet löytänyt itsellesi sopivan kaverin ens kesäksi
Eli sanoisin että malta vielä ajokeleihin ja sitten testaamaan.. nyt on ostajan markkinat ja hyviä vaihtoehtoja on pilvin pimein, vielä parin kuukauden päästäkin
- P
samaa ajattelin heti ja vielä hetkenkin päästä. sv se ois.(Janne10r @ Maalis. 05 2009,03:11) kirjoitti
muoks. olikin putkahtanut er-6 vaihtoehtoihin. se tietenkin sitten.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Pyörän osto viittä vaille valmis
Kaksi pyörää, hinta käytännössä sama. Molemmissa huoltokirjat, pienet kilometrit, kulutusosat ok jne.
GSX-R1000 K2
GSX-R750 K4
Koeajo ei ikävä kyllä ole mahdollista eli täytyy nyt ostaa sika säkissa.
Te joilla on ko. pyöristä kokemusta, niin haluaisin kuulla mielipiteenne noista pyöristä ja siitä, kumpiko on parempi valinta SINUN mielestä.
Oma ajo koostuaa seuraavista:
- kyläajoa
- pientä matka-ajoa
- radalla ehkä tulee vierailtua silloin tällöin
Vanha pyörä oli 600cc Ninja 90-luvun puolivälistä ja tehoa saisi olla reilusti enemmän![]()
Pidemmän päälle pikku-SV on liian pieni, mutta välipyöräksi sopii oikein mainiosti. Sopii myös kakkospyöräksi hyvin. Hauska peli, kun semmoisella joskus pari päivää ajelin. Se on juuri sellainen kuin jo ulkoasusta voisi päätellä. Karu ja suoraviivainen. Noista vaihtoehdoista ottaisin ehdottomasti SV:n, ihan jo siksikin, että tarjokkaassa on kilsojakin vähän.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Oma valintani olisi ilmanmuuta SV650. Moottori on siinä todella mainion venyvä, ja kokonaisuus muutenkin katuajoon kaikista osuvin. Rivinelkku-kusiaiset ei vaan meikäläistä sytytä. Ei jaksa normiajossa kiekuttaa konetta lähempänä 10 tuhatta, että tapahtuisi mitään. Twinissä käyttökelpoinen vetoalue asustelee paljon alempana, ja tuo V2-moottori on tunnettu siitä, että siinä on kivasti ytyä keskialueella, mutta se kiertää silti iloisesti aivan punarajalle asti. Ja esimerkiksi ER6:n twini on jotenkin lattean tuntuinen verrattuna SV:hen, ja se täriseekin enemmän.
SV on pikkuteiden pyörä, 2-päällä ajeluun ja varsinkin pidempiin matkoihin kaksin ajellessa löytyy parempia (mutta kaikki listassasi mainitut ovat sellaiseen käyttöön kaukana optimaalisesta). Olen käynyt SV650S-03:lla Italiassa kaksipäällä, muttei se mitään herkkua ollut noin tilojen puolesta.
Ja toki en voi muiden puolesta mennä sanomaan, mikä sytyttää ja mikä ei, yksi tykkää äidistä toinen tyttärestä, jotenka tämä oli puhtaasti vain ja ainoastaan oma mielipide.
17tkm 2002 mallisessa pyörässä kuulostaa tosi vähälle, tuon verran tulee helposti parissa kaudessa. Voi pitää paikkansa, mutta on kohtalainen mahdollisuus myös sille ettei pidä, oli liikkeessä tai ei.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
"Ei tapahdu mitään" on aika kärjistetty kuvaus erosta, jossa rivinelosen dynokäyrää on lähinnä siirretty 1000rpm alaspäin (tai nostettu ~10hv) ja oikaistu 10000rpm kohdalla vaakaan. Todennäköisesti persdynoeroa korostaa twinin tärinä/jytinä ja nopeammin vastaantuleva punaraja. On ihan totta, että siellä hitaissa nopeuksissa kytkintä luistattamatta ja välityksiä muuttamatta joku SV todennäköisesti jättää sen rinnalla kiihdyttävän kusiaisen hetkeksi, mutta ei se ero näiden välillä järin murhaava ole. Pienikin ero tuntuu, mutta puhutaan siitä vaikka sitten pienenä erona(pecha @ Maalis. 10 2009,10:31) kirjoitti
Hornetin käppyrää en äkkiseltään löytänyt, mutta tuskin se poikkeaa hirveästi alapäästään noihin kuvan pyöriin verrattuna.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kyse ei olekaan siitä, mikä kulkee koviten, taikka saa aikaan komeimmat käppyröt, vaan kyse on siitä, mikä _tuntuu_ ajossa mukavimmalta.
Tuollaisia asioita onkin jo paljon monimutkaisempi jotenkin eksaktisti arvioida, mutta juuri sillä rintamalla SV on vahvoilla; käy pehmeästi ja tuottaa tehoa kuminauhamaisesti. Siksi se tarjoaisi esillä olleista (itselleni) kirkkaasti parhaan paketin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Mites vanha SV eroaa tuosta 03- mallista vääntöominaisuuksiltaan?
Outoa, että ER6 ei ole samaa tasoa väännöltään SV:n kans, testeissä muistan että juuri ala -ja keskivääntöä olisi kehuttu. Tehoahan noissa on melkein saman verran. *
Hornetissa ei hirveästi tapahdu ala tai keskikierroksilla mitä olen ajanut, tosin kyllähän se eteenpäin menee. Lähempänä kymppiä sitten kulkee ei sporttipyöräksi mun mielestä ihan mukavasti. Mutta itse en kyllä usein kierrätä pyörää 11000- kierroksille kuiteskaan. Mites toi 20 hepan tehoero hornetin ja muitten välillä, huomaako helposti muuta kuin huippunopeudessa?
edit:
Mulle on nyt tosiaan tärkeintä tietty ketteryys, hauskuus(kait se vaatii edes vähän sitä tehoa tässä tapauksessa) ja ajo-ominaisuudet pikkuisilla mutkateilläVaan ei se lopputeho nyt niin ratkase, lähtee kortti vaan helpommin taajamanopeuksissa
Enemmän matkaan sopivaa ja tehokkaampaa pyörää katon sitten myöhemmin taas.
03 tuli ruisku, ja se vastaa kaasuun hiukan terävämmin, mutta ero ei ole suuri. Eikä tarvi kylmällä temppuilla ryyppyvivun kanssa, ruisku ei muutenkaan kakistele kylmänä kuten kaasaripeli. Vääntö ja teho on hyvin likelle samat. Kaverilla oli 00 malli silloin kun itselläni oli tuo 03 (molemmat S-malleja), ja vaihdeltiin aina välillä.
Erikoista kyllä mutta tuo kaasariversio (99-02) oli ajoasennoltaan ja muutenkin uudempaa parempi matkakäyttöön, ruiskupeliin laittoivat piirun verran liikaa painoa käsille, ja kuskin penkiksi tuli ihan kamala jakkara.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jos vertaa kyykympiä pyöriä, niin millainen kokemuksia ja eroja on esimerkiks Suzuki Gsx-r 98, Honda Cbr 600 98- tai vaikka Yammu thunderace 600 noin samanikäsessä? Entä kawa zx 600 (95- sellasta tarjottiin duunikaverin kautta)?
Kuten ekassa viestissä sanoinkin, ainakin 750 srad suiza on hintaisekseen aivan mahtava peli, mut vähän turhan kyykky.
Itelläni on 3. kesää (eikös se melkein jo ole...) 600 jammun thundecat ja kyllä tuossa omaan menoon ainakin on suht hyvin potku riittänyt (vajaat 100hp). Sv:stä ei tosin ole kokemusta joten siihen vertailu on mun osalta turhaa.
Kiva pyörä kaikenkaikkiaan, ei ole turhan kyykky ja takapenkillekkin mahtuu emäntä ihan hyvin. Hieman kyllä alkaa isompi mylly himottamaan (mitään järkevää syytähän siihen ei ole... kyllä tälläkin pääsee yli tuplasti sen mitä Suomessa saa edes ajaa) joten ota tosta mun mopo alle sopivaa rahamäärää vastaan
En ole oikeasti ihan tosissani myymässä (ajattelin vielä tämän kesän mennä tällä) mutta ei sitä koskaan tiedä...![]()
Ei sitä 20 hepan väliä juuri normi kaahailussa huomaa. Huipuissa SV nyt jää tietysti, mutta hauskuudessa ja moottori ominaisuuksiltaan on SV:ssä omasta mielestä parempi. Hornet kyllä kehrää pienilläkin kierroksilla moitteetta, mutta tehoa siellä ei ole. Eri tyylisiä pyöriä, joten aika vaikea sanoa muuta kuin oma mielipide. Baritoni varmaan osaa ylistää hornettiaan, vaikka ite mieluummin ajan omalla SV:lläni. *(suige @ Maalis. 10 2009,11:52) kirjoitti
alusta on kummassakin vähän heikko. SV:n takaiskari on ihan asiallinen, mutta keula kaipaa jäykempää öljyä ja vanhempi malli myös kireempiä jousia. Hornetissa keula vois korjaantua ihan öljyn viskoa vaihtamalla, mutta perän jousitus on aika avuton... Ainakin omaan makuun liian pehmeä vaikka jousen kirraa tiukimmilleen. Uudemman SV S mallin, mikä minulla on, ajoasento on vähän turhan tiukka pidemmille reissuille, mutta kyllä siinä pärjää. Hornet tuntuu ehkä ketterämmältä ja myöskin pienemmältä kuin SV.
Ed: Eikä 70 hepoon kyllästy, kun ne on oikeassa paketissa.
GSR 600 -06
XV 535 -92 Projekti
---------------------
SV 650 S -03
CB 500 -99