Onko siis kokemusta mikä pleksi toimisi? Itse ostin heräteostona halpahallista jonkun 50-55cm korkean "hd-pleksin" ja siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Olen kokeillut eri kallistuksia, etäisyyksiä ja korkeuksia. Kaikissa vaihtoehdoissa tuljuttaa kypärään niin että uskon että viimeistään 100km ajon jälkeen lähtee taju...
Vai onko se vaan niin että ilman pleksia toimii vaan parhaiten?
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
Eri kypärät toimivat erilailla samalla pleksillä,omakohtainen havainto.
Alte et late
Pariin pyörään olen hakenut samaa säätöä kallistuksilla & etäisyyksillä ja aina vain paukkui pöntössä. Molemmissa tapauksissa päädyin lopulta siihen että rälläkällä lyhensin pleksiä vähän kerrallaan ja päädyin n. 5-10 cm kypärän alareunaa alemmas. Tällöin (ainakin mulla) paine ei tunnu rintaan eikä ilmavirta pauku kypärässä...silti käytän aina korvatulppia![]()
Buell XB12X, HD XL883, BMW K100, Kawasaki KE125
Yamaha 125 Trail, Honda CB 100, Suzuki 80 K11 Sports
Honda 70 Dax, Husgvarna 175 Silverpil
Heitä sorsaa sillä lipareella. Tollasta 120:ä pystyy veteleen joka nakupärrällä ilman sen kummempaa ahdistusta ja ääni potassa on PALJON hiljaisempi kun ei turbulenssejä/katetta ole.
Ja onhan ne rumiakin vielä..
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Sanoisin tuohon, että olisko "palmun latva" hieman liian korkealla!(juhani_palmu @ Maalis. 04 2009,15:39) kirjoitti
No, leikki sikseen...............
Itselläni on National cycle malliston dakota plexi. Ei mikään lippiksen lippa vaan customiin sopiva plexi. No broplems......
On todella mahtava systeemi...ei hurise eikä humise kypärä...
Niin ja pyörä on VN 800 classic............![]()
Tulevaisuus edessä-tukka takana................
jos nyt saa kommentoida omia kokemuksia muista mopoista...
hommasin näet pari vuotta sitten FJRääni pleksin, jossa oli tehty pari reikää (halkaisijaltaan noin 10cm) pleksin alaosaan. Sinne mittariston tasalle. Reikien tarkoitus on poistaa/tappaa pleksin aiheuttama alipaine, jonka korkea touring-pleksi aiheuttaa. Ja hyvin on toiminut, ei humise eikä hurise. Olis voinut itsekin tehdä nuo reiät ja halavemmalla, näinniiku jälkeenpäin ajateltuna
Tietenkin reiän teko pleksiin on enemmän tai vähemmän riskibisnes...
Onko tämä tarina tosi vai pleksi kauppiaan myyntikikka(Anttoo @ Maalis. 05 2009,19:51) kirjoitti
![]()
Entschuldigung,kann ich hier vorbei?
EX President mc va-ro
A,B,BIH,CG,CH,CZ,L,LT,LV,MC,N,D,DK,EST,F,FIN,FL,H, HR,I,NL,PL,RSM,S,SK,SLO,UA.
Tietenkin tarina tosi on ja tossa kuva vuodelta 2006 Click. Toistaiseksi oon ollut maksupuolella näissä mopohommissa.(hippi63 @ Maalis. 05 2009,20:19) kirjoitti
Siinä nuo kaksi reikää keltaisen huomioteipin yläpuolella (helppo tunnistaa mut täällä Oulussa).
Kone sanoo,ei näytettäviä kuvia(Anttoo @ Maalis. 05 2009,20:33) kirjoitti
Jos laitan sähköpos-
ti osoitteen matkaan,niin olisko mahdotonta saada kuvaa sinne
![]()
EX President mc va-ro
No tyylikkäämältä se pyörä näyttää ilman pleksiä. Mutta myönnettäköön että vesisateessa on mukavaa jos on kunnon katteet, joiden taakse pääsee piiloon.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
(Anttoo @ Maalis. 05 2009,19:51) kirjoitti
Nyt selvis sekin miksi goldwingissä on "ilmastointi" (onko niissä oiken kompurakin?), sillä poistetaan alipaine ja kuskille saadaan kaupan päälle sopivan lämpöistä ilmaa!
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Valmistajan sivut on tuolla Clicks taas. Ja siellä on tuo mun 2003 mallin FJR pleksikin.(hippi63 @ Maalis. 05 2009,20:55) kirjoitti
Kun ei kerralla saa kysyttyä kaikkea,nii myydäänkö rakkaassa(Anttoo @ Maalis. 05 2009,21:31) kirjoitti
Suomenmaassa vai joutuuko tilaamaan ihan omatoimisesti ja
muistatko paljonko(noin) oli hintaa 2000 luvun alussa.
(ajan/rikon/maksan/ajan)
EX President mc va-ro
oho... ei ole vielä kyllä Väiskin pleksin takaa Schuberthin kanssa kokemuksia mutta tollaset reijät pitää tehdä jos rupee vaivaamaan pauke ja alipaine
milläs ja missä tuollaiset voisi tehdä? laserilla leikattuja nuo tuolla myynnissä. Harmikseni juuri loppu akku mun laserleikkaus-bläk&dekkeristä![]()
ameriikan pojathan on kopsannut väinöön tuon jo GoldWingistä![]()
Rööri pleksiin
itse olen leikannut pleksiä sähköpistosahalla, jossa rautasahanterä. Tietty poralla aloitusreikä. Pleksi pitää ensin teipata esim. maalarin teipillä ettei tule naarmuja sahasta.
Buell XB12X, HD XL883, BMW K100, Kawasaki KE125
Yamaha 125 Trail, Honda CB 100, Suzuki 80 K11 Sports
Honda 70 Dax, Husgvarna 175 Silverpil
Ei saa Suomesta, itse tilasin tuolta jenkkilästä. Näyttää tuo nykyinen hinta (185$) olevan kutakuinkin sama, dollarin kurssi on kyllä nyt edullisempi. Hinnan päälle sitten tullimaksu.(hippi63 @ Maalis. 05 2009,21:48) kirjoitti
ei mitään tuulilaseja mopoon autot on sitä varten
...seuraavaksi vissiin vielä katto pään päälle ettei sateella kastu ? eikös semmonen mopo oo jo tehtykkin? voi sit ajella puku päälläkin
Pleksejä on leikelty rälläkällä iät ajat ja ei ole halkeilleet. Pitää olla tietysti homolippa kunnolla kiinni pöydässä ettei ala pleksi (ja senjälkeen alahuuli) väpättään.
Reunat voi pyöristää vaikka dremeleillä jos ei viitti hiekkaperilla nysvätä.
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !