Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Paljonko tollasella M3:lla ajelee sillai siistillä ajotyylillä? Jos ny vaikka vertaa Misukan Pilot Poweriin..
  2. #2
    Mulla meni syksyllä Bleidissä vaihtoon n. 9tkm kohdalla, ehkä tonnin aiemminkin olisi voinut vaihtaa, meni takanen nimittäin aika yllättäen kankaille. Etusella olisi ajanut ehkä tonnin-pari pidempään.

    Kaikinpuolin tyytyväinen noihin ja kestävyys oli sitä mitä oletin, mutta otin silti Pilot Powerit nyt seuraavaksi testiin, niillä alla vasta muutama sata km.
  3. #3
    Oon ite ajellu muutamat powerit...
    Viimeksi ajoin takanakilla sellaset 7-8 tonnia....ei ollu vielä sliksi mut oli sen verran kulmikas että meni vaihtoon.



  4. #4
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ajotyylillä tokko niin paljoa merkitystä on, mutta jos pidät riittävästi painetta katuajossa ja käyt radalla ajamassa profiilin takaisin pyöreäksi aina silloin tällöin, niin kestää yllättävän pitkään. Mulla kesti ZZR1400:ssa M3-takanen em. reseptillä 13 tkm ja kusiaisessa luulisi menevän pidempään. Voisipa sanoa, että jos kumi kestää noin pitkään, se on silloin ollut käyttöönsä turhan kova.
    1000
  5. #5
    Tulee ajettua niin paljon maantiellä, että kumi kuluu väkisin kulmikkaaksi...radalla pitäisi ajaa vähän pirun kovaa että sais kulutettua sitä tarpeeksi sivuilta.
  6. #6
    Lainaa (1ossi1 @ Maalis. 03 2009,22:39) kirjoitti
    Tulee ajettua niin paljon maantiellä, että kumi kuluu väkisin kulmikkaaksi...radalla pitäisi ajaa vähän pirun kovaa että sais kulutettua sitä tarpeeksi sivuilta.
    Pakko ottaa kantaa, kun särähti tuo "pirun kovaa". Suomen radoilla ei tarvitse pirun kovaa vauhtia, jotta jo reuna-alueetkin kuluvat... Varsinkaan silloin, jos istuu vaan pyörän päällä, eikä siirrä painoa sisäkurvin puolelle.


    Edit: Toki asiaan vaikuttaa lisäksi pyörän geometria, renkaan profiili jne...



    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  7. #7
    No juu totta, ainakin alastaron kurvit on aika hitaita.

    Mut omalla ajolla kuluu renkaat enemmän keskeltä ku ajan lähes päivittäin suoraa maantietä.. (työmatka 80km suunta).

    Kyl itelki reuna alueet kuluu radalla, mut ei tarpeeks. Olen kuitenkin sen verran kesy kuski =)



  8. #8
    Lainaa (1ossi1 @ Maalis. 03 2009,22:54) kirjoitti
    No juu totta, ainakin alastaron kurvit on aika hitaita.

    Mut omalla ajolla kuluu renkaat enemmän keskeltä ku ajan lähes päivittäin suoraa maantietä.. (työmatka 80km suunta).
    Samoin myös Ahvenistossa hitaita kurveja ja onhan tuo "pirun kovaa" melko suhteellinen käsite.

    Tuossa SuperDukessa renkaan kulumiseen vaikuttaa myös koneen kulmikas luonne (voimakas moottorijarru, jyrkkä vääntökäyrä ja on/off-tyyppinen ruiskun toiminta). Lisäksi houkuttelee ylimääräisiin kiihdytyksiin ja keulimisiin keskimääräistä enemmän, kuulemma...
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  9. #9
    Ei kai mikään pyörä sellaseen houkuttele
  10. #10
    Mikä kymppi Hapalla on ?
  11. #11
    Lainaa (1ossi1 @ Maalis. 03 2009,23:16) kirjoitti
    Mikä kymppi Hapalla on ?
    Ot: 07-kymppihän tuo. Vanha superbike-kisapeli...
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  12. #12
    No se on sitten viimisen päälle laitettu
  13. #13
    Lainaa (1ossi1 @ Maalis. 04 2009,12:22) kirjoitti
    No se on sitten viimisen päälle laitettu *
    Kyllähän tuolla kelpaa ajella. Turhat kilot karsittu pois ja tehoa enemmän kuin tarpeeksi. Kaasun annostelussa pitää olla "pikkasen" tarkempi kuussatkun jälkeen, onneksi Öhlinsiä alla...

    Itse aiheeseen: Ainakin se vanhempi sportec kului ihan silmissä silloisessa 9-ärrässä. Taitaa tuo uudempi m3- malli olla kestävämpi.


    Edit: Tekstiä selvemmäksi.



    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  14. #14
    En tykännyt. Liian pehmeet ja kului tosi nopeesti
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  15. #15
    Ei näistä rengashommista ota kyl selvää. Yks sanoo että kestävät on ja toinen sanoo että nopeesti kuluu varmaa on paras vaa ite koittaa eri settei nii sitte näkee


    636 -06
  16. #16
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (sjobbe @ Maalis. 04 2009,21:33) kirjoitti
    En tykännyt. Liian pehmeet ja kului tosi nopeesti
    Kerros vielä, millä paineilla ja minkälaista ajoa olet ajanut. Paljonko tuli kilsoja?
    1000
  17. #17
    Minullakin on tuollaiset rinkulat odottamassa asennusta, olisi ihan kiintoisaa kuulla, millaisia paineita näissä kannattaa käyttää kadulla/radalla. Mopedihan on Honda SP-1 eli kolmattasataa kiloa painava ryöhkä.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  18. #18
    Omassa pyörässä (240kg/120kW) Misukan PP kului aikalailla samaa tahtia kuin tuo M3. Misukoilla ajoin 9tkm ja nykyisillä M3:lla on 6.5tkm ajettu. Joskus kesällä vaihtoon, takanen on vasta vähän tasoittunut, etusessa ei mitään ongelmaa.

    M3 tuntui uutena paljon liukkaammalta kuin PP ja ehkäpä tykkäsin muutenkin PP:stä enempi, ajomukavuus parempi. Siis tien pieni epätasaisuus ei välity niin läpi. PP:n etunen kului kulmikkaaksi, mutta väittävät tarvitsevan enempi painetta.



  19.  
  20. #19
    cbr 1000 rr, ja kilometrejä 6500....
    on takanen vaihtokunnossa eikä mitään ylimääräisiä
    revittelyjä....... eikä rata-ajoa.
    muuten hyvät renkaat.....