Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Eli ostin käytettynä vm. -98 f650st pyörän ja pyörä kävi ja kukkui kun hain sen, kun toin sen tallille ja seuraavana päivänä koitin startata niin eipäs käynnisty. Nyt olen vaihtanu tulpat ja ilmanputsarin ja akku on nesteytetty ja ladattu, muutamana päivänä olen sitä nyt yrittäny starttailla ja kuivailla tulppia ja muuta, mutta ei käynnisty. Saa kipinää ja starttimoottori pyörittää hyvin, muttei edes lupaa...

    Edellinen omistaja kertoi jalustassa olevan jonkinlainen käynnistyksenesto -systeemi, jonka kanssa joskus ollut ongelmia ja mielestäni löysin sen (musta mötti jalustan päällä) ja rasvailin ja pyörittelin, ei auta. Mitä sen kuuluisi tehdä? Se pikku nipukka oli poikki eikä edes ottanut kiinni jalustaan eli ei pitäisi vaikuttaa mitenkään, jos on oikeessa asennossa vaan.

    Nyt pyörä on kylmässä tallissa ja vanhalla omistajalla ollut lämpimässä. Tietty vaihtoehtoja on tsiljoona, mutta lähinnä mietin, että jos jollakulla ollu samoja ongelmia tai jotain tyyppi vikaa, josta en tiedä?

    Kiitos jos joku keksii jeesiä!

    -Tuukka
    BMW R850R
  2. #2
    Vaikuttas että se "nipukka" seisontatuen kytkimessä saattaisi olasyy. Jos se on poikki, voi se hyvinkin olla vaikka juuttunut sisäasentoon jolloin se katkaisee sytkävirran.

    Vaikuttaisi ihan noin yleisesti että jos mopo ei käynnisty, syy 60%:sti on sivuseisontatuen kytkimessä ja 40%:sti ajoneston vioissa.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  3. #3
    Helppo testi. Oikosulje / erota johdot toisistaan (irroita johdot katkaisijasta) ja kokeile.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    missä asennossa se "tappokatkaisija" mahtaa olla?
  5. #5
    Voiko olla jalassa tai tappokytkimessä kun kerran kipinää antaa?
    Retired
  6. #6
    Kokeilin pyöritellä sitä seisontatuen namiskaa ja tietyssä asennossa ei starttimoottori pyöri ollenkaan, eli ei se siitä johdu.

    Ja tappokatkasija on kyllä ihan oikeessa asennossa, ei se muuten starttimoottoria pyörittelekkään.

    Täytyy ruveta bensan syöttöpuolta varmaan ihmettelee...

    -Tuukka
    BMW R850R
  7. #7
    Sori lukasin huolimattomasti tuon aloituksen, jos kerran kipinä tulee, niin pensapuolelta sitä vikaa kannattaa hakea,
    kokeile antaa tulpan reijästä "pikku" ryyppy ja pörähtääkö?
    Eikä vitsinä , mutta onhan siellä tankissa varmasti tarpeeksi ainetta?
  8. #8
    Ei saa bensaa!
    En tunne pyörää tarkemmin löytyykö ks.mallista bensahana.
    Jos kipinä kuitenkin tulee niin silloin vika ei ole ainakaan missään katkasimissa.
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  9. #9
    Bemarikerhon foorumissa tiesivät kokeneemmat kertoa, että jos kipinää tulee ja bensaakin näyttäisi tulevan, niin vika voi olla kampiakselin asennontunnistimessa. Putsaa ensin, jos ei auta niin vaihda. Eli kipinää tulee, mutta väärään aikaan.

    Tuosta löytyy vianetsintäkaavio englanniksi käynnistysongelmiin.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  10. #10
    Lainaa (mek @ Helmi. 27 2009,13:47) kirjoitti
    Bemarikerhon foorumissa tiesivät kokeneemmat kertoa, että jos kipinää tulee ja bensaakin näyttäisi tulevan, niin vika voi olla kampiakselin asennontunnistimessa. Putsaa ensin, jos ei auta niin vaihda. Eli kipinää tulee, mutta väärään aikaan.

    Tuosta löytyy vianetsintäkaavio englanniksi käynnistysongelmiin.
    Löysin tuolta foorumilta sen keskustelun, mutta en heti ainakaan löytäny tuota anturia pyörästä, noilla ohjeilla. Täytynee etsiä tarkemmin ja puhdistella.
    BMW R850R
  11. #11
    Osa löytyy laturin kopan alta, koneen oikealta puolelta. Varaosanumero:12112343325
    Hinta satasen(n.2000€/kilo) luokkaa valtuutetuilla BMW kauppiailla.

    Näin tuolla BMW foorumilla kerrottiin

    Tuolta löytyy räjäytyskuvat:
    http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...p?mospid=47913
    Osa numero kaksi kuvassa 12-0775 F650ST

    Pekka
    Pekka
  12. #12
    Kiitti vaan kaikista hyvistä neuvoista, homma ratkes kun vein pyörän paiväksi lämpimään ja otin tulpat irti. Seuraavana päivänä tulpat kiinni ja startti yritys (tässä vaiheessa en todellakaan ajatellut, että pyörä starttaisi) ja sehän starttas! Viikko siinä meni pohtiessa ja tutkiessa, enkä lopulta edes ole varma mikä oli vialla vai oliko oikeestaan mikään...
    BMW R850R
  13. #13
    Jos tuossa vaan on akku sippaamassa. Kokemusta on tilanteista, jossa jaksaa (iloisestikin) pyörittää, mutta ei enää anna kipinää. Hiukan(kin) märät tulpat ja se on siinä...

    Jos vastaava vielä sattuu, niin koetahan ajaa starttivaunu vierelle ja otat esimerkiksi autosta hieman apuvirtaa.
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 03 2009,07:41) kirjoitti
    Jos tuossa vaan on akku sippaamassa. Kokemusta on tilanteista, jossa jaksaa (iloisestikin) pyörittää, mutta ei enää anna kipinää. Hiukan(kin) märät tulpat ja se on siinä...

    Jos vastaava vielä sattuu, niin koetahan ajaa starttivaunu vierelle ja otat esimerkiksi autosta hieman apuvirtaa.
    Joo, sitä mietin kanssa, että voisiko olla just näin, että pyörittää mutta ei silti jaksa käynnistyä. Ihan mahdollista varmasti.
    BMW R850R
  15. #15
    Mulla TransALppi tekee just tuota. Eli kun akku pääsee huonoksi, niin pyörittää ihan hyvin. Moottori starttaa (jos starttaa) juuri kun hellittää starttinapista oikealla hetkellä. Niin kauan kuin starttia pyörittää, ei hörähdäkään.
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 03 2009,18:32) kirjoitti
    Mulla TransALppi tekee just tuota. Eli kun akku pääsee huonoksi, niin pyörittää ihan hyvin. Moottori starttaa (jos starttaa) juuri kun hellittää starttinapista oikealla hetkellä. Niin kauan kuin starttia pyörittää, ei hörähdäkään.
    Jovvainko ?



    ....Happy With Honda ?


    ............vai Daddy...
  17.  
  18. #17
    Happy with old YUASA!
    <p>2002-2014</p>