Paljonko tollasella M3:lla ajelee sillai siistillä ajotyylillä? Jos ny vaikka vertaa Misukan Pilot Poweriin..
Mulla meni syksyllä Bleidissä vaihtoon n. 9tkm kohdalla, ehkä tonnin aiemminkin olisi voinut vaihtaa, meni takanen nimittäin aika yllättäen kankaille. Etusella olisi ajanut ehkä tonnin-pari pidempään.
Kaikinpuolin tyytyväinen noihin ja kestävyys oli sitä mitä oletin, mutta otin silti Pilot Powerit nyt seuraavaksi testiin, niillä alla vasta muutama sata km.
Oon ite ajellu muutamat powerit...
Viimeksi ajoin takanakilla sellaset 7-8 tonnia....ei ollu vielä sliksi mut oli sen verran kulmikas että meni vaihtoon.
Ajotyylillä tokko niin paljoa merkitystä on, mutta jos pidät riittävästi painetta katuajossa ja käyt radalla ajamassa profiilin takaisin pyöreäksi aina silloin tällöin, niin kestää yllättävän pitkään. Mulla kesti ZZR1400:ssa M3-takanen em. reseptillä 13 tkm ja kusiaisessa luulisi menevän pidempään. Voisipa sanoa, että jos kumi kestää noin pitkään, se on silloin ollut käyttöönsä turhan kova.
1000
Tulee ajettua niin paljon maantiellä, että kumi kuluu väkisin kulmikkaaksi...radalla pitäisi ajaa vähän pirun kovaa että sais kulutettua sitä tarpeeksi sivuilta.
Pakko ottaa kantaa, kun särähti tuo "pirun kovaa". Suomen radoilla ei tarvitse pirun kovaa vauhtia, jotta jo reuna-alueetkin kuluvat...(1ossi1 @ Maalis. 03 2009,22:39) kirjoitti
Varsinkaan silloin, jos istuu vaan pyörän päällä, eikä siirrä painoa sisäkurvin puolelle.
Edit: Toki asiaan vaikuttaa lisäksi pyörän geometria, renkaan profiili jne...
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
No juu totta, ainakin alastaron kurvit on aika hitaita.
Mut omalla ajolla kuluu renkaat enemmän keskeltä ku ajan lähes päivittäin suoraa maantietä.. (työmatka 80km suunta).
Kyl itelki reuna alueet kuluu radalla, mut ei tarpeeks. Olen kuitenkin sen verran kesy kuski =)
Samoin myös Ahvenistossa hitaita kurveja ja onhan tuo "pirun kovaa" melko suhteellinen käsite.(1ossi1 @ Maalis. 03 2009,22:54) kirjoitti
Tuossa SuperDukessa renkaan kulumiseen vaikuttaa myös koneen kulmikas luonne (voimakas moottorijarru, jyrkkä vääntökäyrä ja on/off-tyyppinen ruiskun toiminta). Lisäksi houkuttelee ylimääräisiin kiihdytyksiin ja keulimisiin keskimääräistä enemmän, kuulemma...![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Ei kai mikään pyörä sellaseen houkuttele![]()
Mikä kymppi Hapalla on ?
Ot: 07-kymppihän tuo. Vanha superbike-kisapeli...(1ossi1 @ Maalis. 03 2009,23:16) kirjoitti
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
No se on sitten viimisen päälle laitettu![]()
Kyllähän tuolla kelpaa ajella. Turhat kilot karsittu pois ja tehoa enemmän kuin tarpeeksi. Kaasun annostelussa pitää olla "pikkasen" tarkempi kuussatkun jälkeen, onneksi Öhlinsiä alla...(1ossi1 @ Maalis. 04 2009,12:22) kirjoitti
Itse aiheeseen: Ainakin se vanhempi sportec kului ihan silmissä silloisessa 9-ärrässä. Taitaa tuo uudempi m3- malli olla kestävämpi.
Edit: Tekstiä selvemmäksi.
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
En tykännyt. Liian pehmeet ja kului tosi nopeesti
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Ei näistä rengashommista ota kyl selvää. Yks sanoo että kestävät on ja toinen sanoo että nopeesti kuluuvarmaa on paras vaa ite koittaa eri settei nii sitte näkee
636 -06
Kerros vielä, millä paineilla ja minkälaista ajoa olet ajanut. Paljonko tuli kilsoja?(sjobbe @ Maalis. 04 2009,21:33) kirjoitti
1000
Omassa pyörässä (240kg/120kW) Misukan PP kului aikalailla samaa tahtia kuin tuo M3. Misukoilla ajoin 9tkm ja nykyisillä M3:lla on 6.5tkm ajettu. Joskus kesällä vaihtoon, takanen on vasta vähän tasoittunut, etusessa ei mitään ongelmaa.
M3 tuntui uutena paljon liukkaammalta kuin PP ja ehkäpä tykkäsin muutenkin PP:stä enempi, ajomukavuus parempi. Siis tien pieni epätasaisuus ei välity niin läpi. PP:n etunen kului kulmikkaaksi, mutta väittävät tarvitsevan enempi painetta.
cbr 1000 rr, ja kilometrejä 6500....
on takanen vaihtokunnossa eikä mitään ylimääräisiä
revittelyjä....... eikä rata-ajoa.
muuten hyvät renkaat.....