vauhti ?
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Herääminen aamulla ajoissa ja tavaroiden unohtelu lähtiessä.
Uskallus!
Kun tietää että paljon nopeammin vois mennä mutkaan mutta vanha pää ei sitä hyväksy.
Joku perhana pistää vastaan... siis päässä...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
luiden kunnossapysyminen...
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Vaikeinta on malttaa ajaa omaa vauhtiaan perusasioita opetellen eikä yrittää pysyä kokeneempien vauhdissa mukana. Tämä koskee etenkin ns. hitaita ryhmiä, joissa pyörä- ja ajajakirjo on melkoinen. Porukan mukana yritetään pysytellä suurilla suoranopeuksilla ja vauhtia joutuu sitten tappamaan jarrulla, kun taidot eivät riitä mutka-ajoon. Tällä systeemillä ei sitä tekniikkaa edes opi...
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Totta!(kap57 @ Maalis. 27 2009,22:33) kirjoitti
Vaikeata on ajaa omaa ajoaan.
Ja vielä, ajaa omaa ajoaan niin että itse nauttii siitä.
Välittämättä muista.
Se on vaikeeta!!!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
![]()
Olla välittämättä siitä mitä kaikki muut, itseäni viisaammat ja kokeneemmat,ajattelee mun ajostani..
.
Saisko tällä bisse??
![]()
![]()
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Aikas hyvä pointti, tuossa on kyllä asiaa!(Goofy S @ Maalis. 27 2009,22:37) kirjoitti
![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Alaspäin vaihtaminen...
Jos tänä kesänä alkaisi oppia...
Testi
Pah, et taida keskittyä siihen *(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 27 2009,23:46) kirjoitti
. Minä opin sen jo ekana kesänä *
.
Kaasukontrolli on vaikeinta.
Toinen helppo keino.Menet kuivuvalle radalle wetit alla ja nautit kunnon luisuista kaasua avatessa kunnes tulee se mutka johon menet jarrulla sisään ja hups.Lähttee ettei tajuakkaan ennenkuin vasta jälkeenpäin.Opin ainakin itse että kannatta vaihtaa renkaat kelin mukaan.(Jycce12R @ Maalis. 27 2009,23:55) kirjoitti
Kolmisen kuukautta meni luita parannellessa.Aika kultaa muistot.
![]()
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
vähän ylikovaa niin se kääntyilee...
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
+1(kap57 @ Maalis. 27 2009,22:33) kirjoitti
Lisäksi tuo on v.maista niille ketkä yrittää ajaa mutkat ja suorat oikealla rytmillä. Suoralla kaikki rämäpäät painavat ohi ja sitten ne pyörivät mutkaosuudella jaloissa. Ja hitaassahan ei mutkissa ohitella..
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Sinänsä, kun ensi alkuun oli vaikeinta juuri mutkiin taittaminen ja riittävä kallistus, niin kun sitten huomasi muitten hitaudesta oman kehityksen nosti se mukavasti mielialaa.
Testi
Se kun omasta mielestä ajaa kun Rossi,mutta samalla pitää katsella peilejä ja väistellä kun muut menevät vielä puolta kovempaa ohi.
Taisi olla huono zoukki
Mutta tuli kyllä todella asiallinen kommentti
AR125 * * * * -87
ZX-6R * * * * -97
SV650S * * * -04
VFR 800 VTEC- -02
GSF 1250 SA * -08
VFR 750 F -92
GSF 1250 SA -08
ZX-12R -04
Hayabusa -06
CBR 1100 XX -04
Suzuki VL1500.-98
Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
Yksi vaikeimmista ja sinällään myös vaarallisimmista tilanteista radalla on niiden ohittaminen jotka katselevat peileistä ja yrittävät väistellä. Muutaman kerran tällainen henkilö on ennalta arvaamatta kiilannut suoraan eteen kun on omasta mielestään toiminut oikein ja väistellyt. Harvempi meistä kuitenkaan kykenee moneen suuntaan yhtä aikaa katsomaan ja kun radalla ohitetaan niin oikealta kuin vasemmaltakin niin sitä saattaa toiselle palvelusta muka tehdessään tehdä toiselle karhun sellaisen.(haarajoki @ Maalis. 28 2009,10:03) kirjoitti
Tämä on suurin syy, miksi meillä jo EAK-puolella opetetaan ja vaaditaan, että peilit irroitetaan tai teipataan tahi muutoin peitetään niin ettei niistä näe taakse. Joissain tapahtumissa näkee valitettavankin paljon tilanteitan joissa näitä väistelijöitä riittää.
Rataharjoittelussa jokainen ajaa omaa ajoaan ja ohittajan vastuulla on ohituksen turvallinen suorittaminen. Turvallinen ohittaminen saattaa muodostua haasteelliseksi jos joku päättääkin kesken kaiken siirtyä 2-3 metriä ajolinjalta sivuun. Itse pyrin ohitustilanteessa (poislukien kisat ja tiukemmat kilpaharjoittelut) pitämään muutaman metrin hajuraon. Tähän asti se marginaali on riittänyt enkä ole kehenkään törmännyt, mutta ns. jännäkakkaa -tilanteita on sattunut monesti kun tuo marginaali on sitten toisen toimesta vedetty olemattomiin.
Eli ennen kuin tulette radalle, käykää kurssilla tai kysykää kokeneemmilta kuinka siellä radalla tulee toimia. Kun kaksi henkilö tekee samassa paikassa samaan aikaan virheen, seurauksena rataharjoittelussa on valitettavan usein ambulanssikeikka. Joillakin radoilla nopeuserot ovat todella suuria (lue 80 km/h vs 250 km/h) ja jos siellä sitten menee miten sattuu niin henki siinä voi lähteä.
Jukka
Olla ajoissa kaasulla.
Ensi kaudella yritän olla tekemättä likaista työtä silloin, kun on Jukan vuoro kellahtaa. Eli meikäläisestä et saa enää tukea, se kortti on nyt käytetty(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 27 2009,23:46) kirjoitti
![]()
Pidä sä huolta sitten ettei se puutarhatonttu joka luulee olevansa poikansa, kiipeä selkääni. Alkaa jo vähän kynä-suvun tempaukset ottamaan pattiin. Jos ei nöyryytä poika radalla, sitten iskä nurmikolla ja jos nekään eivät tuota tulosta, sitten ajetaan saatana päin.(jiipeexx @ Maalis. 28 2009,12:06) kirjoitti
Viime kesänä mulla oli kilvetön ja lukuisista päälleajoista huolimatta ette saaneet nurin. Voisitteko nyt sitten jatkossa olla katkomatta kylkiluitani, ruhjomatta polveani tai olla heittäytymättä eteeni? Juuri tällä hetkellä leukanivelet ja vasen nilkka ovat ainoat nivelet joihin ei satu jatkuvasti. Pyytäisin siis kohdistamaan törmäilynne muihin.
Ja etkös sä Jani vaihtanut jo luokkaa? Mä jään noiden vanhojen turien kanssa sahaamaan omaamme, luokalle jäänti kun on tuttu ilmiö. Ai niin, no SM-kisoissa Alastarolla sitten samaan aikaan kaahaamme, pidä hajurako harjoituksissa.
Jukka
No kyllä sitä nyt ainakin eka Jokkis kisassa ollaan viivalla, koska säännöt sen sallii. Molempi parempi? Tulokset kertokoot sen keväällä.(Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Maalis. 28 2009,13:26) kirjoitti
Saada pidettyä paketti kasassa samanlaisena mutkasta toiseen.
Tällä hetkellä paketti on oikeella tavalla kasassa ehkä kerran setissä.
Kaikki muut setin mutkat meneekin sit enemmän ja vähemmän leväällään.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Vaikeinta saada rytmi takasin syystä tai toisesta ketuiks menneen mutkan jälkeen..
Maltti!
Näin aloittelijana se että malttaa keskittyä niihin asioihin joita ei osaa, kuten mutka-ajo. Malttaa kuunnella osaavampien neuvoja ja osaa myös vähän kysyä apua.
Minua on auttanut hirveästi kun on kavereita jotka osaavat oikeasti ajaa. Heiltä voi välillä pyytää vinkkejä ja vaikka näyttämään mallia. Välillä ajelevat hetken perässä ja sitten viittaavat että mennäänpäs ratavarikolle vähän juttelemaan. Kun malttaa kuunnella ja ottaa ohjeista oppia niin taas oppii paljon.
No se kun kehtais ees sen ensimmäisen kerran saapua paikalle..![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Jos varikolla on esim 75-120 muuta mopoilijaa, ja radalla 20-35 per setti, niin luuleksä ett kukaan edes huomaa sua sieltä...? Uppoot sinne sekaan ku nakki kaivoon.(Hapsu @ Maalis. 29 2009,15:54) kirjoitti
Arpomista:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....
Käyttäjäkokemuksia:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kait se vaikein tulee olemaan sen peikon karistus hartioilta... Viime kesänä ei oikein päässyt sitä karsitamaan ja edelliset kesät sitä peikkoa sinne on kerrytetty...
Rentous
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141