Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Oisko aika päivittää tiedot..?



  2. #2
    Rohkeasti vaan laitat sähköpostia kaikkiin yhtiöihin jossa kysyt heidän kantansa ja laitat vastaukset tänne esiin.
    -nomen est omen-
  3. #3
    Tai katsot jokaisen yhtiön vakuutusehdot läpi - siellä ne yleensä aika selkeästi lukee (jos vaan jaksaa lukea) Itse tosin en jaksa kahlata kaikkien yhtiöiden ehtoja läpi. Jos joku viitseliäämpi sen jaksaisi tehdä
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  4. #4
    Turvan vakuutusehdot näyttäisi 1.1.2009 olla asiaa koskevilta osin samat kuin 1.1.2007.

    *Turvan vapaaehtoisesta ajoneuvovakuutuksesta ei korvata vahinkoja, jotka aiheutuvat:
    -osallistuttaessa kilpailuun tai sen harjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella

    *Omavastuusta:
    "Alueilla, joilla harjoitetaan nopeus- tai ajoharjoittelua tai muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, omavastuu on kolarointivahingon sattuessa 15% vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolarointivakuutusosan omavastuu nelinkertaisena."



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  5. #5
    Pohjantähdestä mulle ainakin sanottiin, että jos se on koulutusta, niin korvaavat. Tästä täytyy mahdollisen onnettomuuden sattuessa saada kouluttajalta jonkinlainen lausunto sitten.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  6. #6
    Tarkistin oman yhtiöni Tapiolan puhelimitse:
    kuten aiemmin, pitää etukäteen sopia EAK:sta

    Miten muissa yhtiöissä?
  7. #7
    Lähivakuutuksen nettisivuilla:


    "Lähi-Kasko ei ole voimassa moottoriradalla eikä osallistuttaessa
    kilpailuun, kilpailun harjoitteluun, ajoharjoitteluun
    tai nopeusharjoitteluun. Lähi-Kasko on kuitenkin voimassa
    mm. osallistuttaessa ajokorttiasetuksessa tarkoitettuun liikenneopettajaluvan
    saaneen henkilön antamaan ajo-opetukseen
    tai ajokorttiasetuksessa mainitun opetusluvan tai
    harjoitusluvan mukaisessa ajoharjoittelussa."
    Bussi ajoi metsään, kuusi loukkaantui..
  8. #8
    IF (1.1.2009)


    Alueilla, joilla harjoitetaan nopeus-, ajoharjoittelua tai
    muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, on vahingon
    sattuessa omavastuu kolminkertainen, kuitenkin aina
    vähintään 20 prosenttia vahingon määrästä.

    Autovakuutuksesta ei korvata vahinkoa, joka aiheutuu osallistuttaessa kilpailuun tai sen harjoitteluun yleiseltä
    liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella
    Bussi ajoi metsään, kuusi loukkaantui..
  9. #9
    Nordea lähetti vuosittaisen hinnankorotustiedotteen. Muuttavat näköjään ehtojakin samalla. Jos oikein ymmärsin niin 1.4.09 alkaen uudet vakuutukset menee tämän mukaan mutta vanhoihin tätä sovelletaan vakuutuskauden vaihteesta lukien.

    Lainaa kirjoitti
    Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä. Omavastuukorotus ei koske
    * ajokortin hankkimiseen liittyvää ajoharjoittelua muulla alueella kuin moottoriradalla
    * ennakoivan ajon (EAK) tai muun vastaavan koulutusohjelman mukaista harjoittelua kun kouluttaja on hyväksytty kouluttajaksi em. koulutusohjelmaan ja vahinko sattuu koulutusohjelman mukaisessa harjoitteessa.
  10. #10
    Pohjolasta saatu vastaus:

    Lainaa kirjoitti
    Olette tiedustellut yhtiöltämme alla mainittuun moottoriradalla tapahtuvaan moottoripyörän rataharjoitteluun liittyen moottoripyöränne vapaaehtoisen vakuutuksen voimassaoloa ja sitä, onko Autoturvan vapaaehtoinen kolarointiturva (B) voimassa vahingoissa, jotka aiheutuvat ajettaessa em. tilanteissa.

    Yhtiömme Autoturvan autovakuutusehdoissa tällaiset moottoriradalla tai muulla yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella tapahtuvat ajoharjoittelut on rajattu korvauspiirin ulkopuolelle Autoturvan esinevakuutuksen ehtojen kohdan 4.10 kohta 8 mukaan.

    Vain poikkeuksellisesti tällaiset rata- tai suljetulla alueella tapahtuvat ajoharjoittelut voivat tulla vakuutuksesta korvattaviksi. Korvattavia on vain tilanteet, joissa vahinko aiheutuu osallistuttaessa liikenneopettajan antamaan ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon kurssilla, Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen kouluttajan antamaan ja valvomaan ajo-opetukseen sekä autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat ry:n kouluttajan antamaan ja valvomaan ajo-opetukseen.

    Yllä mainittu luettelo on tyhjentävä. Muissa tilanteissa moottoriradalla tai muulla yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella tapahtuvat vahingot eivät ole korvattavia..
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  11. #11
    Aktia (entinen Veritas): Vakuutus ei ole voimassa radalla, ei edes EAK-kurssilla. Pökäle.
  12. #12
    Lainaa (KatjaN @ Maalis. 18 2009,15:35) kirjoitti
    Aktia (entinen Veritas): Vakuutus ei ole voimassa radalla, ei edes EAK-kurssilla. Pökäle.
    Tuon saman tiedon minäkin sain.
    Pitänee henkilökohtaisesti boikotoida...
    Mokomat...
  13. #13
    Tuolta löytyy '09 tietoa vakuutuksista

    Tapiolan vastaus ehdoissa olevaan kohtaan:

    Haluaisin vielä tarkennusta kohtaan: tai muuta Tapiolan kanssa etukäteen *
    sovittua koulutusta.
    Eli minkälaista koulutusta tapiolan kanssa voi sopia?

    tapiola:
    Ajoharjoittelussa tapahtuva ennalta sovittu koulutus sovitaan järjestävän tahon kanssa, joten kannattaa olla yhteydessä harjoittelua järjestävään tahoon ja varmistaa asia sitä kautta.



  14. #14
    Lainaa (Petsku73 @ Maalis. 02 2009,06:36) kirjoitti
    Pohjantähdestä mulle ainakin sanottiin, että jos se on koulutusta, niin korvaavat. Tästä täytyy mahdollisen onnettomuuden sattuessa saada kouluttajalta jonkinlainen lausunto sitten.
    Onko tästä jotain kättä pidempää? Minulle sanottiin, että korvataan vain liikenneopettajan antama koulutus, ja noin lukee vakuutusehdoissakin.
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  15. #15
    jännä homma sinäänsä etteivät kaikki yhtiöt korvaa EAK ajoja kun nehän luulis olevan just hyväksi niille tilastoille!
    GSXR-1000 Limited
  16. #16
    elikkä turva ois ainoa mikä korvaa jos omalla ajalla ajelee radalla?
    Kawasaki Ninja ZX-10R
  17. #17
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tpower82 @ Maalis. 27 2009,15:45) kirjoitti
    elikkä turva ois ainoa mikä korvaa jos omalla ajalla ajelee radalla?
    Olikohan Tapiola, joka korvaa myös, mutta omavastuu oli luokkaa 50%. Turva on ainut, joka korvaa suhteellisen järkevälllä omavastuulla.
    Superbike #7
  18. #18
    Lainaa (Petsku73 @ Maalis. 02 2009,06:36) kirjoitti
    Pohjantähdestä mulle ainakin sanottiin, että jos se on koulutusta, niin korvaavat. Tästä täytyy mahdollisen onnettomuuden sattuessa saada kouluttajalta jonkinlainen lausunto sitten.
    Itse sain vastauksen, että samat ehdot kuin ennenkin, eli EAK ei kuulu korvattavien harjoitusten piiriin. Ajokorttia varten harjoittelu sen sijaan kuuluu.
  19. #19
    Lainaa (tpower82 @ Maalis. 27 2009,15:45) kirjoitti
    elikkä turva ois ainoa mikä korvaa jos omalla ajalla ajelee radalla?
    Nordealla omavastuu nelinkertainen / 25%. "Korotus ei koske liikenneopettajan antamaa ajokoulutusta".
  20. #20
    Tää oli yksi syy mulle luopua kilpipelistä sillä vituttaisi kohtuuttomasti jos mä konttaisin just ostetulla 20t € pyörällä.
    Okei joku sanoo että miksi sitä pitäsi kontata,mutta totuus on se aina kun vauhti alkaa kasvamaan niin se konttaaminen alkaa olemaan aina vaan todennäköisempää.



    Hidas ja vanha.
  21. #21
    If korvaa myös 80 prosenttia vahingosta, mutta siellä oli ainakin omaan pyörään (gsx-r 1000) yli tuplasti korkeempi vakuutus ku turvassa.
  22. #22
    Edit: vakuutuksen hintatiedot poistettu sotkemasta ketjua



  23. #23
    Hintatietoja ei varmaan kannata tähän ketjuun tuoda. Mieluummin sitten aloitta omat ketjut kyseisen pyörän kohdalta, jos vielä ei ole (aika monessa jo on). Pysytään tässä ketjussa ihan vain tuossa aiheen mukaisessa otsikossa, niin pysyy selkeämpänä aihe.

    Miksi hintoja ei (mielestäni) koska niihin vaikuttaa niin moni tekijä, että oikean hinnan itselle ja omalle pyörälle saa kysymällä ko. vakuutusyhtiöstä. Eri yhtiöt korvaavat ratalipat eri tavalla (mikä on pointti tässä ketjussa) ja taas hinnoittelupolitiikat myös vaihtelevat yhtiöittäin, joihin vaikuttavat taas kyseisen yhtiön tariffitekijät sekä bonukset - ja tämä jälkimmäinen taasen on taas sinänsä eri juttua.
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  24. #24

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (KatjaN @ Huhti. 09 2009,12:44) kirjoitti
    Tarjolla vaan tosi huonoja ja huonoja vaihtoehtoja. Ehkä se on parempi kartuttaa taitojaan mutkateillä ja toivoa että ei tuu puimuria ja kuollutta oravaa vastaan kulman takaa... *
    Kumpi vaihtoehto on parempi/pahempi:

    Radalla kaatuessa joutuu maksamaan hieman isompaa omavastuuta

    Kadulla kontatessa itsensä loukkaamisen riski on oleellisesti suurempi.

    Minä ainakin olen enemmän huolissani omasta turvallisuudestani mahdollisessa onnettomuustilanteessa kuin kaskon omavastuusta.

    Ei se radalla kaatuminen ole kovin todennäköistä, kunhan sisäistät ja muistat noudattaa ajajakokouksessa annettuja ohjeita. Jos et ole aiemmin ajanut, niin osallistu ihmeessä ensimmäisellä kerralla ohjattuun harjoitteluun.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  25. #25
    Lainaa (KatjaN @ Huhti. 09 2009,12:44) kirjoitti
    Voi halvattu näitä vakuutuksia, radalla harjoittelu on tehty tosiaan hankalaksi * ZX-6R vakuutukset:
    Aktiassa
    -superkasko 588 (70% bonukset, 250 omavastuu, ei voimassa radalla/EAKissa tms.)
    -liikennevak (10% bonus, nousee 5%-yks/vuosi) 372€
    (-joku maksualennus ja uudistumisalennus)
    YHT:960
    Turva:
    -mp turvakasko 398 (omavastuu 160€ radalla omavastuu 15% ja vähintään 4*160€=640)
    -liikennevak (bonus 10% ja bonus nousee 10%-yks/vuosi) 754€
    YHT:1151
    Muista ei jaksa edellisten viestien perusteella edes kysyä. Tarjolla vaan tosi huonoja ja huonoja vaihtoehtoja. Ehkä se on parempi kartuttaa taitojaan mutkateillä ja toivoa että ei tuu puimuria ja kuollutta oravaa vastaan kulman takaa... *
    Hypoteettisesti:
    No mikäpä sitten olisi hyvä vaihtoehto?
    Eli millaiset ehdot?
    Ja mikä hinta?



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26.  
  27. #26
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 09 2009,14:12) kirjoitti
    Hypoteettisesti:
    No mikäpä sitten olisi hyvä vaihtoehto?
    Eli millaiset ehdot?
    Ja mikä hinta?
    Jokainen voi muuten perustaa vakuutusyhtiön halutessaan, siinä missä vaikkapa yhdistyksen joka järjestää ajoharjoittelupäiviä. Tarvittaessa voin avustaa kummassakin operaatiossa paperipuolen hommissa. Ensin mainittu hieman haastavampi ja vaatii jonkun verran enemmän myös pääomaa, mutta täysin mahdollinen kuitenkin.

    Sen jälkeen voi tarjota moottoripyöräilijöille vakuutuksia vaikka 100 eurolla vuodessa ja korvauksissa ei ole mitään kattoa ja rajoitusehdot täysin vapaat. Tällä yhtiöllä voi olla sitten kyljessään yhdistys tai yhdistyksellä voi olla kyljessään tuollainen vakuutusyhtiö, ihan kummin päin vaan. Sitten järjestämään ratapäiviä joissa hinnat luokkaa 20 euroa/päivä ja kuskeille henkilökohtaista palvelua, ambulanssia, renkaanvaihtoa ja vaikka mitä nyt keksikään.

    Oman mieleisensä valtion perustaminen on sitten huomattavasti haastavampaa ja vaatii joko huomattavasti enemmän rahaa tai hyvin paljon voimakeinoja, joten sitä ei tässä yhteydessä tarkastella. Mutta noita yhdistyksiä, osakeyhtiöitä, vakuutusyhtiöitä jne. voi ensin harjoittelun vuoksi pyöritellä ja perustella ja sitten miettiä saisiko rakennettua sellaisen unelmavaltion jossa kukaan ei maksa veroja, mutta maksutta kaikkea mukavaa valtio tarjoaa. Nykyisin hieman haasteellista kun orjien käyttö on vähän kyseenalaista eikä tuo öljykään taida loputtomiin riittää vaikka tuurilla oman pikku valtion öljylähteen päälle pystyttäisikin.

    Valitettava reaalielämän fakta on kuitenkin se, että vakuutusyhtiöiden pitäisi pystyä keräämään vakuutusmaksutuloa vähintään sen verran mitä maksavat korvauksia. Toki joskus yhdistetty kulusuhde on ollut luokkaa 117 % esim. entisellä työnantajallani, mutta pidemmän päälle se yhtälö ei ole kovin toimiva (jos termi vieras, KVG).

    Summa summarum. Ennakoivan ajon koulutuksiin ym. harjoitteluun on järkevä antaa vakuutusturvaa. Omatoimisiin koheltamisiin, kilpailuihin jne vakuutusten hinnat sitten kaluston suhteen sitä luokkaa, etteipä kannata paljoa tarjoilla. Eräältä L-alkuiselta firmalta voi Briteistä kysyä vakuutusta ratapyörällä (vapaaehtoinen vakuutus). On muuten aika halpa (pääsiäishymiö)

    Jukka