Veenelosen voima, tärinättömyys ja vääntö.
Ketteryys,loistava tuulisuoja,upeat tilat kuskille ja matkustajalle.
Sekä huippuporukka omalla voorumilla,päättele kumpi ompi parempi![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Jos ei ole hinnassa eroa, tosiaan hake matkakiituria ja ei ole tarkka vaikka hieman takuumurheita saattaa ilmetä ==> Bemari. Jos riittää normaali matkavauhti, haluaa värinättömyyttä ja kevyttä ajotuntumaa, Honda voisi olla ratkaisu.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Do diii(jarska @ Maalis. 01 2009,15:59) kirjoitti
Kuinka tuulisuoja toimii sateella ? Kuinka kalliita huollot ovat ?
Eli matkakiiturilla tarkoitat varmaan pyörää, jolla voi pitää kovempaa matkavauhtia? Mikä on Hondalla "normaali matkavauhti"? Kuinka se käyttäytyy jos ajaa kovempaa?(hondamania @ Maalis. 01 2009,16:28) kirjoitti
Ajattelin ostaa käytetyn, joten varmaan pahimmat takuumurheet on jo ohi. Minkälaisia kilometrejä on pannareilla ajeltu ennen koneremonttia?
Johan sulla on oikea logo kuvakkeena.Miksi vaihtamaan?
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Mulla oli joskus R1100S, mutta nyt pari vuotta ollut Yamaha. En ole vaan jaksanut vaihtaa logoa(Moto guzzi @ Maalis. 01 2009,16:56) kirjoitti
![]()
Mulla on 95 tkm mittarissa ja normaalien kuluvien osien lisäksi on mennyt takapyörän pienet laakerit oikealta puolelta. Esim. venttiilit oli syksyllä vieläkin arvoissaan. Vauhdilla tarkoitin kahta sataa laukut päällä ja muija takana (jota jotkut tuntuu pitävän vähimmäisvaatimuksena). Honda nyt menee 150 ihan OK. Takalaukku ja yksin ajaen puuskittaisessa tuulessa ==> pyörää ei voi pitää kaiken vakaimpana. Ehdottomasti pitää itse koeajaa.(Peltzi @ Maalis. 01 2009,16:51) kirjoitti
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
"Takalaukku ja yksin ajaen puuskittaisessa tuulessa ==> pyörää ei voi pitää kaiken vakaimpana"(hondamania @ Maalis. 01 2009,17:04) kirjoitti
Tämä on ongelma myös Bemarissa .... ja taitaa olla joka pyörässä
Hyviä vaihtoehtoja molemmat jos on tarvis ajella matkaa.
* * * * Mielestäni vertailu BMW/Honda
BMW:n + ajettavuus,moottori(teho/ärhäkkyys),ajoasennon säädet-
* * * * * * tävyys(penkki/tanko),paljon lisävarusteita
* * * * * -vaihteisto(osin tottumus kysymys),vilkkun käyttö (osin
* * * * * * tottumus kysymys),matkustus mukavuus(verrattuna
* * * * * * Hondaan),yleinen luotettavuus?(ollut markkinoilla vasta-
* * * * * * vähän aikaa vrt.Honda)
Honda:n +moottori(vääntävä/tärinätön),isotankki(pieni kulutus=
* * * * * * pitkä toimintasäde),kytkin ja vaihteisto(vrt.BMW)
* * * * * * matkustusmukavuus(varsinkin takapenkki),yleinen
* * * * * * luotettavuus
* * * * * * - moottorin teho(ärhäkkyys),mukavuus painotteinen
* * * * * * jousitus, kolmannen laukun ongelma
Huoltohinnoissa ei suuria eroja puoleen tai toiseen (TM 11/2007)
Mikäs Hondan kulutus, toimintasäde on ?(Pannari Petteri @ Maalis. 01 2009,18:58) kirjoitti
Yksi kesä takana, ja viime kesänähän tuota vettä saatiin ihan omiksi ja muiden tarpeiksi. Normaali kesäsade, nopeutta 70+ niin käytännössä sadekamat turhia niin kuskilla kuin kyyditettävällä. Tuulilasi lienee jo vakiona yksi parhaista ja tarvikkeina löytyy sitten isompiakin.(Peltzi @ Maalis. 01 2009,16:49) kirjoitti
Pannarin kyytiläiset kehuvat hyvää tilaa ja matkustusmukavuutta. Pannari on "tärinätön".
Pannarista paljon juttua http://www.panfun.fi/
En ole juuri missään kuulluut mitään negatiivista Pannarista, harvinaisen hyvin hyväksytty menopeli. Matkavauhtina voi hyvin pitää 150-160 (oikea nopeus), on vaan niin mukava matkapeli.
Tasapuolisuuden nimissä jotain miinustakin: hinta ja paino. tosin paino vain ongelma kun mp:tä "taluttaa" esim hiekalla, ajossa ei huomaa.
Kulutus ollut kohtuullinen. Viimekesän euroopanreissulla kilometrejä 4800, kukutus oli tuolla matkalla 5.4L. Yksin olin kylläkin mutta ,laukut täynnä tavaraa. Josta paljon moottoritieajoa 140-160 pidettiin matkavauhtina jos vaan pystyi ajamaan. toimintasäde olis näillä lukemilla 500KM muttei tullu kokeiltua kun kaverin pyörässä pienempi tankki oli. Hyviä kokemuksia minulla ainakin pannarista mutta en ole bemarilla ajanut että varmaan hyvä pyörä sekin.
* * * * * * * * *
pali. Honda Paneuropean 1300 abs -03
Tässä jotain Pannari-tietoa. En voi kirjoittaa kovin syvällä "rintaäänellä", koska minulla ei ole ollut edes mopoa ennen Pannarin hankkimista! Takana on nyt kaksi ajokautta ja 32.000 km.
- olen ajanut tankillisella Oulusta Tampereelle ( n. 95 km/h )
- Metzeler Marathon (takana) on kestänyt yli 20.000 km ja vielä on pintaa jäljellä!
[/B]Plussat:
- moottori kokonaisuudessaan
- luotettavuus
- alhainen painopiste
- katteet ( lisävarusteena tilatut kumiset lisävaruste-ilmanohjaimet peileissä ja katteiden sivuissa suojaavat hyvin sateelta )
- kaatumasuojat moottorin sivuilla ( säästänyt parilla paikallaan kaatumisella sivulaukkuja ja pakoputkia vahingoittumiselta )
Miinukset:
- suuri paino vaikeuttaa paikallaankäsittelyä
- navigaattorille voisi olla parempi paikka
- vaihdenäyttö olisi kiva olemassa
- koitan välttää sorateitä. Huonoimmilla sorateillä (sepeli) ajaminen arvelluttaa
Muuta[B]
- olen lukenut, että joku englantilainen MP-lähetti olisi ajanut Pannarilla 435.000 km ilman suurempia vikoja. ( yli 300.000 km meni starttirele )
- kuulemani mukaan pisin vuorokaudessa ajettu matka ST1300:lla on 2750 km
- ajoin viime keväänä n. 11.000 km kolmessa viikossa ( 500 km / vrk ), mutta en kiinnittänyt mitään huomiota kuulemaani huonoon ajovakauteen. Ehkä siihen tottuu, tai se on pyörän säädöistä kiinni.
- kolmen laukun kanssa on parhaimmillaan ollut mittarissa 210 km/h ilman ongelmia. Norjassa tuli kyllä ongelmia ylinopeudesta 975 euron edestä, mutta se onkin jo sitten toinen juttu!
Hyvää alkavaa ajokautta ja turvallista matkaa kaikille motoristeille merkkiin katsomatta!
Honda ST1300A Pan European 2007
Mä olen ajanut 85 tkm ST 1300:lla. Keskikulutus kaikki ajot huomioiden 5.6 L/100. Jos malttaa ajella 90-100, menee alle viiden, 130 jälkeen alkaa nousta yli kuuden. Minä olen ajanut Misukan Pilot Raod:lla: edessä kestää 25 tkm, takana sellasen 18 tkm.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
aina mietityttäny toi pannarin kone.
onko se samaa "sarjaa ku vfr 800?"ku kerta v4 on
(ts. ei jakoketjuu/hihnaa eli rattaat pyörii ,
ilmeisesti ainakin kone eripäin? ruisku ? )
lähinnä yhtäläisyydet kiinnostaa.
Tankkihan oli 29l, eli oon ajanut yhdellä tankilla yli 500km.(Peltzi @ Maalis. 01 2009,19:38) kirjoitti
Pannarissa surkeen pienet sivulaukut Bemariin verrattuna. Bemuun saa 6 l isommat kannet jos vakiot ei riitä. Katteet on Bemussa paremmat. Ajanut olen molempia, vaikea valinta. Jos varustus ratkaisee BMW.
Riippuu siitä mitä versioita verrataan. Vaihtaessani BMW R1150RT:n Pannariin pysyivät sivulaukut suunnilleen samoissa mutta takalaukkuun menee nyt koko perheen pizzat ellei sinne ole sattumalta unohtunut vaikkapa BMW:n takalaukkua.(Eagle-no2 @ Maalis. 02 2009,18:05) kirjoitti
Mutta tuon uuden sarjan laukut kuten R1200:ssa tai samat kassit K1200GT:ssa ovat oikein hyvät ja selvästi paremmat kuin Pannussa.
Eivätkä edes heiluttele mopoa tuulessa.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Ai niin, tämä vertailu menee mielenkiintoiseksi vain sillä edellytyksellä, että mukana on BMW K1200GT:n uudempi versio.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Siis meinaat sie sitä 1300GT vai jotaa muuta välimallia?(Hannu59 @ Maalis. 02 2009,23:10) kirjoitti
Muuten yks tosi hyvä juttu tässä on toi iso pleksi ja sen säädettävyys = meluton, on huminat tosi vähissä.
No itse asiassa ajattelin sitä vanhaa .... miten tilanne eroaa silloin ?(Hannu59 @ Maalis. 02 2009,23:10) kirjoitti