Apuva! Pahin pelko toteutui, vaimo haluaa pyörän puikkoihin. Kortti on mutta ajokokemusta sitäkin vähemmän. Pk-seudulla osaavaa ajo-opetusta täydelliselle tumpelolle?
haistakaa vittu, viva ukraina!
No esim ORG:in ratapäivät , koulutusryhmä.
Antaa hyvää pohjaa ajamiseen.
EAK-kurssit , henkilökohtaisempaa opetusta.
Ja tietysti autokoulun moottoripyöräkurssi.
Jos taas tarttee ihan alkeista => kuskiksi , niin sitten kyllä olis tosiaan hyvä löytää joku avulias opettaja.
Oman puolison opettaminen on joskus vaikeeta , kun tuppaa opetukseen sotkeutumaan ne "perheasiat".
Kerran yritin opastaa pitkäaikaista ystävää , kun sillä oli autokoulu kesken. Meinas mokoma tulla silmille (nainen).
Eli onnea vaan..
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
Meillä sama tilanne, ei auta ku tyhjälle parkkipaikalle lähtee harjotuttaan sitä keväällä...(dos-equis @ Helmi. 28 2009,23:49) kirjoitti
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Onko teillä siellä pyhtiksellä niitä parkkipaikkoja?![]()
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
Suosittelen Autokoulu Paanasta tai, jos kortti ei ole muropaketin kyljestä tai varhaisen b-kortin inssin kaupanpantekijäisenä tullut, tyhjää parkkipaikkaa.
Katos Ribakin hereillä, joo on täällä tuo kirjaston, mut myö päräytetään Kotkaan sittiksen tai Prisman paikoille...![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Joo hereillä (mut ei kauaa).(wesba @ Maalis. 01 2009,01:19) kirjoitti
Opettele sinäkin tuo .orgin chatti. Siellä on mukava turista, herättää masennusta ja muutenkin avautua.
Sitten siellä tulee saavikaupalla
Miten on? Onko Madenzo pannu välit poikki sinuunkin? Ei ole ukosta kuulunut aikoihin mitään.
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
Ei oo pannu, neuvoi ensipyörän (custom) ostamisessa vaimolle.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
No sitten se kadonneen respektin Hankolainen metsästäjä on pistänyt piuhat poikki tänne suuntaan.
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
Linkit pöllitty toisesta ketjusta..
aputuki
kanttaa kunnolla
(juu juu, *ittuilua, mutta hyväntahtoista sellasta)
![]()
En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.
Kawasaki GTR 1400
Yamaha FZ1-S => myyty
Yamaha FZ6-S => myyty
Honda CL70 => myyty
kyllä se kortti on just muropaketista ja vuosikin oli yx tai kax, joten paras ottaa yhteyksiä tuohon Paanaseen(tsj @ Maalis. 01 2009,01:18) kirjoitti
no kävi just ilmi että että vaimo on suorittanut ajokortin aikanaan ko. putiikissa. Ensin kuorma-autolla mutta eväät loppu kesken, sitten AB-kortti. Uskaltaakohan mennä ovea kolkuttamaan jos eivät ole vielä shokista toipuneet?
haistakaa vittu, viva ukraina!
Kerro sit, mitä kustantaa, niin voin tehdä laskelman kannattaako käydä siellä parkkiksella...![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
Moottoripyörän käsittelykoe on nykyään tälläinen, tuo vain tulostettuna parkkikselle mukaan ja jostain muutama keila ja *![]()
Bussi ajoi metsään, kuusi loukkaantui..
Hop! Hop! Hop!(ÄnDy @ Maalis. 05 2009,09:55) kirjoitti
Tuo ei ole tämänhetkinen käsittelykoe. Koe muuttui viime kesän lopulla, pääasiassa siten että vauhteja kasvatettiin väistöissä.
Ajantasainen dokumentti löytyy tuolta ja sivulta 14 lukien.
Dokumentti löytyy siis AKE:n sivuilta.
Abusus non tollit usum
No vauhdeilla ei liene mitään merkitystä tässä tapauksessa kun kortti jo on. Lähinnä noilla harjoituksilla saa tuntumaa ajamiseen.
Bussi ajoi metsään, kuusi loukkaantui..
Jep, näin miekin meinaan, Tänks ÄnDy ja whoooops.![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Miten olisi, jos ensimetreille löytyisi joku vanha kolhittu mopedi, jossa olisi hallintalaitteet samalla lailla kuin moottoripyörässä.
Minulla vaimolla autokokemusta varmasti pitkälti yli 100000km. Laitoin vaimon mökillä vanhan Solifer SM:n puikkoihin. Mopedi karkasi totaalisesti käsistä. Juoksin sitten mökkitiellä perässä ja yritin huudella ohjeita. Hengissä selvisi, eikä edes kaatunut, mutta moottorilla toimiviin kaksipyöräisiin ei ole sen jälkeen koskenut *.
Tästä on yli kymmenen vuotta.
Hallintalaitteet on näissä kaksipyöräisissä kumminkin niin erilaiset verrattuna autoon, että pahimmillaan ensikertalaiselle voi käydä huonosti jo tehottomallakin pelillä.
Kaikille ei edes hyvät etukäteen hallintalaitteista annetut ohjeet pysy mielessä kun pyörä lähtee liikkeelle.
Edes autokoulussa ei aina tiedosteta täysin näitä asioita, vaan lähdetään ensimmäisellä kerralla postimerkin kokoiselle parkkikselle kokeilemaan.
Eli mopedi, iso kenttä esim. koulun urheilukenttä, hyvä kuivaharjoittelu hallintalaitteista mopedin selässä ja sitten mopo käyntiin ja hanaa.
Never say die
^- juuri tämä on ihan 1. suunnitelmissa, kun lumi hiukka vähenee...![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Tuo kaasun liikakäyttö 1. kerralla on varmaan melko yleistä, voi helposti kuvitella tilanteen jossa ote kahvasta on sellainen, että kun nojaat taaksepäin (kun laite kiihtyy) niin kaasuvaijeri kiristyy ja vauhtia vaan tulee lissää.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.