Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Mikä olis paras rasva jousituksen heloihin? Ajattelin kokeilla potkuriakselirasvaa, kun se kestää hyvin vettä. Onko tietoa/suosituksia?
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  2. #2
    Ite olen käyttänyt molybdeeni vaseliinia. Sitä en sitten tiedä onko se parasta mutta sitä on aina ollut käsillä

    Tärkeintä kuitenkin on se että ne puslat rasvataan säännöllisesti.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  3. #3
    Mullon jotain litium-pohjaista rasvaa prässissä. Ajattelin lähinnä, kun pistän nyt uudet helat tuonne niin jos on tietoa, että jos joku rasva on erityisen hyvää (vaikkapa ei kerää likaa ja kestää hyvin vettä) niin hommaisin semmosta. Takaiskarin välitangossa esim. ei oo nippoja, mutta nyt sinne ois kätevä survoa mitä vaan, ku se on irrallaan.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  4. #4
    Litiumrasvan pitäs kestää vettä. Tosin niin kai noi muutkin, sama mitä laittaa, molybdeeniä tai yleisvaseliinia, kunhan on.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  5. #5
    Lainaa (tidnab @ Maalis. 06 2009,17:42) kirjoitti
    Litiumrasvan pitäs kestää vettä. Tosin niin kai noi muutkin, sama mitä laittaa, molybdeeniä tai yleisvaseliinia, kunhan on.
    Riippuu kuinka paljon viitsii rasvailla.. Jos rasvaa tuikkaa esim. aina huollon yhteydessä, niin varmaan melkein mikä vaan vaseliini ajaa asiansa.. Itsellä on jotakin shellin punaista kamaa ja tulee kyllä painastua vedet pihalle, aina kun pyörä on pukilla jonkin huoltohomman yhteydessä..

    edit.. Tuo lainaus tuli ihan vahingossa, oli tarkoitus "vastata"..



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  6. #6
    Nesteen punainen vedenkestävä vaseliini.

    Neste OH Grease

    Paksusta mineraaliöljystä ja vedettömästä kalsiumsaentimesta valmistettu punainen rasva,
    jonka erikoisominaisuuksia ovat erinomainen kiinnitarttuvuus ja veden kesto. Se sisältää
    tehokkaan EP-lisäaineistuksen, joka ehkäisee voideltavien kohteiden kulumista raskaissa ja
    iskumaisissa kuormituksissa.
    Suositellaan maansiirto-, maatalous- ja metsäkoneiden niveltappien voiteluun sekä ajoneuvokaluston
    alustan voitelukohteisiin. Soveltuu myös hitaasti pyörivien liuku- ja vierintälaakereiden
    voiteluun. Ei suositella ajoneuvokaluston pyöränlaakerien voiteluun.
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  7. #7
    Tuo vois olla jees. Se potkurinakselirasva (jota saa vaikka ka Biltemasta) on tuota muuten aika lähellä - tehty myös kalsiumsaippuaan ja taitaa pysyä vedessä parhaiten.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  8. #8
    asenna rasva nipat jos ei ole ja paina prässillä joka pesun jälkeen uutta rasvaa niin että puhdasta rasvaa näkyy ulos asti ei ruostu tän toimenpiteen jälkeen koskaan
    <p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937&nbsp;Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
  9.  
  10. #9
    No ei tuonne kaikkiin niveliin pysty asentaan - sen verran kapeita ja ohuita rinkuloita.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)