Antakaa joku hyvä vinkki millä saisi tukevasti liimattua katteesta irronneen muoviosan takaisin paikoilleen. Kyseessä on pala joka on irronnut itse katteesta sisäpuolelta, ja johon tulee ruuvilla toinen kateosa kiinni.![]()
Saman operaation tein juuri vähän aikaa sitten. Plastic Padding Super Steel Epoxya sattui olemaan käsillä ja sillä pysyi. Varmuuden vuoksi laitoin perään vielä toisen kerroksen. Lopuksi siistin terävällä askarteluveitsellä ja vesihiomapaperilla. Oli sellainen paikka, että ei voinut jättää paljon ylimääräistä, muuten olisi alkanut kantaa ja kate irvistellä siitä kohdasta.(Dexbaxter @ Helmi. 25 2009,17:41) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Taitaapi ainut kunnon tapa olla lasikuiduttaminen, ei hommana mikään temppu ja aikaa ei vie tulokseen nähden, kuin pelätä koko ajan notta murtuuko... Lasikuitukitillä voi myös hieman oikoa, muistaa vaan karhentaa sen katteen kunnolla jotta saa kunnon tartuntapinnan. Viisaammat hyväksyköön, lisätköön omiaan tai haukkukoon koko idean, näin itse korjaillut...![]()
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Ensin kannattaa yrittää selvittää mistä se kate on tehty. Jos sattuu olemaan ABS:ää kuten itsellä, niin asetonilla saa tehtyä "yhtä puuta" liimauksen. Ei vaan nykypyörissä taida enää ABS:ää paljon olla?
Epoksia, "muoviterästä" ja erilaisia lasikuituveneenkorjauskamoja voi myös käyttää. Tärkeää on pohjien puhtaus ja karhentaminen.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Tuoreimmassa bomber magazinessa on muovi "hitsaus" ohjeet kuvien kans. Ei muuta ku ärrälle ostaa omaa lehtee jos ei posti tuo.
Z 750
Kerran korjasin alakatteen niinettä liimasin super epoxilla tukipalan haljenneen kohdan alle. Pitää karhentaa hyvin. Lopputulos lähes huomaamaton.![]()
Hitsaamalla, helppoa. Siis jos katteet on hitsauskelpoista kamaa. Ekana täytyy selvittää materiaalij a sitten korjaustavan löytyminen helpottuu.
Super Epoxy tai hartsi maton kanssa on hyvät vaihtoehdot. Ensin vain kunnon puhdistus ja karhennus...![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Wurthiltä löytyy semmoista kuin PlastFix, jos nyt muistan nimen oikein. 2-komponentti muovin korjaus massa, tarttuu muoviin kuin muoviin. Tuota käytän itse, jo ammatinkin puolesta. Kallista, mutta halvalla ei saa hyvää.
Mm, liimannut lattialle pudonneen kulmahiomakoneen kädensijan takaisin paikalleen 2 vuotta sitten, ja ainakin vielä on pysynyt.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Kyllä kait tuota vielä käytetään kun omassa 06-vuosimallin pyörässä on katteiden takana ABS-merkinnät. Itse kyllä korjailin katteet semmosella ohuella lasikuitumatolla. Taipuu paremmin muotoon kun semmoinen normi lasikuitumatto mitä vissiin veneen rakentajat käyttää. Karhennus ja huolellinen rasvanpoisto ennen toimenpidettä niin varmasti pysyy.(Utah @ Helmi. 25 2009,18:05) kirjoitti
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/