Heipä hei kaikki kinkunsyöjät (ja muut kans)
Olen ajatellut laittaa R1100S mopooni kiinteän latauspistokkeen, ettei tarvi aina purkaa koko pyörää ladatakseen akkua.
Mistäs sellaisen sais ja paljon sellainen kustantais?
Hyvää loppuvuotta vaan.
Caponord etv 1000
Rakenna Ctekin larurin päähän Bemarin virtapistokkeeseen sopiva liitin.
Halpaa kuin saippua.
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Esim. bebekiltä dc 3.5mm runkoliitin ja johdon päähän sitten sopiva vastakappale? Virtaahan ylläpitolatauksessa käytettävän liittimen ei tarvitse kestää. Sopivan pieni sulake sitten kanssa sinne johtoon akun viereen vaan.
Jos virtaa haluaa enemmän vetää lävitse niin sitten jotain muuta. Kouluelektroniikka.fi on hyvä valikoima kanssa kuvia erilaisista liittimistä, esim. tuo speakon liitin on kätevä virtaa ja kosteutta kestävä mallisarja.
e: huonoja väsyneenä kirjoitettuja vinkkejä.. ei kannata näitä harkitaamphenolilla on kunnon suojattuja liittimiä jos jotain muuta haluaa kuin pyörän omaa virtaliitintä käyttää.
Eräs vaihtoehto on rakentaa tup. syt. pistorasia ja pistoke. Voit ladata akkua tup. syt pistotulpan kautta, kun vähän rakentelet. Ja toisaalta känny latautuu samaa kautta.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Moro
Juu rakentelemallahan sitä voisi yrittää, ajattelin vaan jos on olemassa joku valmis tuote edullisesti ettei kannattaisi itse tehdä. Kiitos ideoista.
Caponord etv 1000
Louis myy tuollaisia valmiita johto, tupakinsytkärasia, sulakejuttuja kiinnikkeineen. Louisin tavaraa saa Suomessa Raisiosta luettelohinnoilla, mikä-sen-nimi-nyt-olikaan liikkestä.
Talvidementia, sorry, mutta en nyt saa päähän, mikä sen firman nimi on, siinähän se on keilahallin talossa.....![]()
![]()
Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
raisio +moottoripyörä +keilahalli(puimurikuski @ Joulu. 30 2008,19:58) kirjoitti
5 sekuntia Googlausta
= BikerPoint?
Ja asiaan.
Autotarvikeliikkeestä se "hella=bmwnomimapistoke" vai mikäsenyoli kuten Sergei jo ehdotti.
Maksaa pari euroa ja tuo vaan kiinni laturiin.
Voiko olla helpompaa? *
Ei ainakaan halvempaa.
Hae jostain autotarvikeliikkeestä sellainen 12V/24V-pistoke, joka on etuosastaan kapeampi. Menee paikalleen Pemarin omaan virran ulosottoon. Siihen vain johdot kiinni, pistoke paikalleen ja laturi johtoihin.(MarkoNy @ Joulu. 30 2008,17:58) kirjoitti
R1100RS
Moro,
Tässä askartelutarvikkeet:
- paikalliselta dealeriltä orginaali virransyötön asennussarja (BMW numero: 71 60 2 337 399)
- 'Hellan' plugi autotarvikeliikkeestä
- Ctecin laturi
markony
jos ei sul oo laturia niin toi ctek 3600 laturi setti on hyvä
pyörään koska siinä tulee mukana kaapeli jonka voi laittaa
kiinteästi pyörään paikalleen ja toisessa päässä on pika liitin
joten lataus on helppo ja nopea kytkeä!
mm. halpa-hallissa setin hinta alennuksessa noin 60 eskoa
siis laturi kahdella kaapelilla
niin laturi on muuten älylaturi
autolle ja moottoripyörän akulle oma kytkin
no lue tosta lisää
http://www.kaha.fi/file_ro....ite.pdf
muuten jos on jo laturi etkä halua päivittää uudempaan
niin silloin toisiaan tilailee bebekiltä tai jostain elektroniikka
firmasta osat ja värkkää itse niin tulee halvaksi
tosta ku tilaat setin:
http://www.vaivaton.com/product/1749-1-13502
näyttää oleen jonain vuonna testivoittajakin tuo laturi
![]()
ja tuolla vielä halvemmalla.
http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000021
..ja jossain Delvac-kaupassa eli Agrimarketissa on vielä ollut tuostakin halvemmalla kuulemma..
Näin olen itse ajatellut laittaa....
Esim Pistorasia 1553-6811 18mm asennus reikä,Pistoke esim.113000 sopii pieneen tilaan jos ei ennestään ole jo vastaavaa.
Vaikka tuolta= http://www.adita.fi/?file=326
kytkee suoraan pistorasian akulle (jatkuva virta) ja lataus mahdollinen kun tökkää pistokkeen paikoilleen vaatii vain laturin piuhojen kytkennän pistokkeeseen esim.laattaliittimellä jossa kaksi liitintä samassa rungossa kiinni.
Muut "ladattavat" vain välikappaleen kautta samaan pistorasiaan.
Vähän huonosti selitetty mutta toivottavasti edes joku ymmärtää
Sokerina pohjalla kaverille kans, johdolla jossa on valmiiksi molemmissa päissä pistokkeet niin a´vot voi antaa virtaa jos yllättäen akku sanoo reisussa työsopimuksen irti.
Edellyttää tietysti että kaverin mopossa on sama systeemi![]()
Oman Ctekin mukana tuli kyllä tarpeet, joilla laturin voi asentaa kiinteästi pyörään. Akun kenkiin ruuvaa kiinni mukana tulleet sovittimet ja itse laitteen saa kiinnitettyä runkoon. Toinen vaihtoehto on jättää vain se akun kenkiin tuleva pistoke kiinni ja liittää siihen suoraan sitten laturi tarvittaessa.
Tuota pyörälle riittävää Ctekin mallia näytti olevan Prismassa ihan hyllytavarana. Oisko maksanut 49 euroa.
no tuo on kyllä halpaa ku karkki siihen nähden kuin(zemial @ Joulu. 30 2008,21:54) kirjoitti
huippu laturi on kyseessä
eikö se sen takia oo se pika liitin mukana ctekissä
että ei tarvi muutakun pelkkä piuha olla kytkettynä
pyörässä ja yhtä helppoo ku kännykän lataus
plug and play![]()
Tuossa on MagCode teille hyvä liitin jota voi käyttää sekä lataukseen, että virran ulosottoon. CTEK laturia löytyy myös valmiina tuolla pistokkeella.(honda rc51 @ Joulu. 30 2008,21:28) kirjoitti
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
(MarkoNy @ Joulu. 30 2008,17:58) kirjoitti
Vaikka täältä
Tässähan tämä on ensimmäisessä viestissä ratkaistu, eikä tarvi alkaa pyörää sen enempää purkamaan!!(Sergei The Eagle @ Joulu. 30 2008,18:09) kirjoitti
Bemarilla on myös oma laturi tuohon pistokkeeseen, mutta maksanee varmasti maltaita.
Huom. 1100rt:ssä sai tankin alla olevaan akkuun hauenleuat kiinni juuri ja juuri latausta varten - eikä tarvinnut pyörää purkaa.
Käsittääkseni R11xxR/S/RS sarjan pyörissä 1 pistorasia startin suojakuoressa vakiona, RT:ssä muistaakseni katteessa. Tehdastilauksena kaikiin sai useampia. Akkulaturiin vaikkapa veneliikkeestä käypänen pistotulppa, maksoi ihan 1 euroa kpl! Ja vot, lataa vaan akkua. Samasta sähköpistorasiasta saa vaikkapa Telttaan valot! Minulla on, Euroopassa tulee yöllä pimeä, valoa tarvii. Tietysti jos hotellissa yöpyy niin ei "roikkaa" tarvitse.
Morienttes!
Niin sitten menin ja ostin CTEK laturin ja eikun asentamaan pistoketta paikalleen erillaisia muoviosia irrotellen.
Kiitos kaikille neuvoista.
Marko
Caponord etv 1000
Kuinka lataus käy F800S:ssä? Muistan lukeneeni jostain tältä saitilta, että jos lataa akkua virranulosoton kautta, pitää käyttää bemarin omaa laturia muuten yhteys katkaistaan jonkun minuutin kuluttua. Koskee ilmeisesti can-väyläisiä pyöriä. Puskisko originaali akkulaturi jotain pulssia latausjännitteen sekaan jolla väylä pidetään auki.
Juuri about noin kuin kuvailet.(Maurisakari @ Tammi. 07 2009,19:19) kirjoitti
Laiska possu ei taistele noiden alkuperäisten liittimien ja tarvikelaturien kanssa. Vaiuhtoehtoja on kuitenkin lukuisia eivätkä ne maksa paria €uroa enempää. Esimerkkejä:
- Hanki CTEK ja kiinnitä mukana tuleva "akkusarja" kiinteästi akun napoihin. Sarjan päässä olevaan liittimeen saat sitten CTEKin suoraan kiinni.
- Käy MotoNet'istä alkuperäistä BMW-liitintä vastaava liitin ja johdota se sulakkeen kautta akkuusi
- Käy mistä hyvänsä autotarvikeliikkeestä mikä hyvänsä haluamasi liitin ja johdota se akkuusi sulakkeen kautta
Helppoa, halpaa ja hauskaa...
<p>2002-2014</p>
Hyvä valinta. Ei muuta kuin muutamia kuusiokolo irti jotta saat sivukatteet irti ja tankkia hiukan ylös..(MarkoNy @ Tammi. 07 2009,18:00) kirjoitti
Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.
Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!
Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
Moro!
Nyt on piuha paikallaan ja nätisti meni palkin taakse piiloon. Oli kyllä ahtaassa tallissa kohtuullinen näpertely. Hitto kun niitten sivupaneelien pitää olla yhtenäiset. Varsonkin ne eturuuvit oli aika hankalassa paikassa.
No lopussa kiitos seisoo ja silleen.![]()
Caponord etv 1000
Tietääkö kukaan, voiko vm- 2004 BMW F 650 GS Dakar -pyörän akkua ladata alkuperäisen pistokkeen kautta, eli onko pistokkeella aina suora yhteys akkuun riippumatta siitä, onko virta päällä vai ei?
Olisi tuolle CTEK 3600:sen kiinteästi asennettavalle pistokkeelle muuta käyttöä.
Edit, Chaing Gangin sivuilta selvisi, että tuossa Bemarissani pitäisi olla istuimen alla sulakerasian vieressä +napa akun latausta varten, täytyypä katsoa. http://faq.f650.com/FAQs/BatteryFAQ.htm#Charging
Edit 2, Niin näyttää olevan. Olisi pitänyt lukea huolto-opaskin ;-). Eli F650 GS:ssä on ainakin 2004 vuosimallissa istuimen alla "tankin lähellä" punaisella tarralla merkitty pistoke suoraan akun +-napaan. Laturin miinus taasen kytketään öljynsuodatinkopan etummaiseen kiinnityspulttiin
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Yksinkertainen ja helppokin tapa ladata akkua *.
Yksinkertaisille miehille ja yksinkertaisille mopoille.
Eikä tarvitse turhaa hifistelyä...
BMW HP2 Megamoto -07
Vaikuttaa KTE autolaturilta? Jos näin niin kiehutat tuolla akkusi pashaksi.
<p>2002-2014</p>
Ethän KTE käytä tuota Matti laturia pitkään! Nostaa jännitteen about 18V:iin ja keittää akun.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://i205.photobucket.com/albums....eet.jpg
Onneksi noissa vanhoissa ruoskissa on akku sopivasti esillä satulan alla. Laturi hyllyltä ja leuat kiinni.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
No, tää oli vähän sellaista off-topiccia, pientä piruilua *(sefo @ Helmi. 25 2009,20:49) kirjoitti
.
Taisi olla laturi kiinni kuvan ottamisen ajan - kokonaista 2 minuuttia.
Täytyy jotain kivaa keksiä ajokelejä odotellessa...
t. Kari
BMW HP2 Megamoto -07