no voihan vittu. onneksi shyvät kamppeet ja onni onnettumuudessa että mies ehjä.
eikai sitä kukaan työnnä lätäkköön tuhatta? ite ainakaan. ja yritän väistää aina mahdollisuuksien mukaan
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
.. onneksi ei juu pahemmin käynyt
hmm... tietty pitää myös esittää huolestumiseni, että ei kai tällä ole vaikutusta "päivän mopolenkki" - ketjun jatkoon???
katkeaako Rondo-reportterimme taival? toivottavasti ei, supermoto alle ja kamera räpsyymään![]()
toivottavasti ei ottanut liian pahasti siipeensä bemu tuossa onnettomuudessa
***
Älä ainakaan samanlaista röhkijää hanki noita Espanjan maisemakuvia pilaamaan.
FLHTCUSE4
Mopo on kuulemma Marbellassa Marbilautossa. Täytyy lähteä vilkaiseen. Vakuutus ei näköjään kata ajoasuja, eikä kypärää ym. ylimääräistä, jos tuolta vastapuolen vakuutuksista ei jostain syystä mitään heru. Täällä taitaa olla tavallista, että ajellaan katsastamattomilla autoilla ilman vakuutuksia, mutta en nyt vielä murehdi sitä. Omassa kaskossa on omavastuu 10% tai minimi 390€. Jos on vielä korjattavassa kunnossa, niin nuo hiilikuituosat kestää tulla ikuisuuksia. Tuossa bokserissa sylinterit suojaa mopoa hyvin, mutta tuo taisi kolahtaa tuonne rotvallin reunaan. En tiedä sitten mitä isku tuolle bamarin ikuiselle ja huolettomalle perälle on tehnyt.
Valot oli kyllä päällä, kun ne on aina automaattisesti.
Dixi et animam levavi
Nahkat kyllä kesti hyvin, kun ainostaan olkapäästä on mennyt puhki, mutta siellä on ollut vielä suojat sisällä. Kengätkin on vielä käyttökelpoiset.
Dixi et animam levavi
Pazka homma.
Tuossa tunnelissa ajetaan kyllä helposti sataakolmeakymppiä varsinkin myötämäkeen Cadizin suuntaan. Juuri toissapäivänä ajoin Puerto Banuksen kautta Rondaan ja varsinkin jos on aurinkolasit päässä, niin tunnelin puolivälin jälkeen ei näy muuta kuin kirkas aukko näkökentässä.
P.S On se tuo A-397 Rondaan varmaan yksi maailman hienoimpia teitä. Lisäksi mutkia on kauniisti koristeltu seppeleillä. Miksiköhän?![]()
En kyllä itsekään uskalla ajaa reilua satasta isoihin lammikoihin. Saattaispa kontata silloinkin(intikka @ Helmi. 25 2009,03:42) kirjoitti
636 -06
Tunnen ko. huudit jotenkuten. Ihmettelen, että tuolla ylipäätään pysyy prätkällä hengissä kun mua autonkin kyydissä pelottaa jo sikanaSen verran reippaampaa tuo moottoriliikenne mitä on oma ajotyyli... Siksi ukko ratissa kun tuolla ollaan
Tsemppiä!
*Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
Onneksi kuskille ei pahemmin käynyt..Saapa nähdä mikä on bmw:n diaknoosi
![]()
Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
Puusilmäkotilokuskinvika.
Ei vaan, paska homma. Olen tässä talven aikana laatinut tänään A-koulun aloittavalle avokilleni listaa mopolla ajaessa varottavista asioista ja yksi kohta listallani on: jos olet auringon ja autoilijan välissä, hän ei todennäköisesti (oikeasti) näe sinua.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Poislukien sellaiset tieosuudet, joita on vaikkapa jossain Italian/Ranskan Rivieralla, missä on 10-15 lyhyttä tunnelia kilometrin matkalla, pitäisin kyllä aivan kohtuullisena vaatimuksena, että autoilijat ottaisivat aurinkolasinsa pois päästä tunneliin ajettaessa. Eri asia, kuinka moni näin menettelee. Motoristi tietenkään ei kovin helpolla voikaan tehdä samoin.(elefant @ Helmi. 25 2009,12:49) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sääli mopoa, mutta pääasia ettei käynyt mitään!!! Mahtaako pyörä mennä edes lunariin? Jos venakopan alta ei ole särkynyt mitään, niin eipä ole kummoinen korjausoperaatio.
Kiinnostaisi kuulla oliko sulla selkäsuoja päällä? Et ilmeisesti satuttanut selkääsi, kun et maininnut siitä.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Onneksi ei pahemmin sattunut. Tuollaisessa tunnelissa hommat eskaloituu helposti pahaksi, kuten tuo pakun törmäys sinua auttamaan tulleen autoon osoittaa. Kun pääset pyörää zoomailemaan lähempää, ihan detaljina kiinnostaa kuinka kipeää se otti sylintereihin.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Ei ollut erillistä selkäsuojaa, vain puvun selkätaskussa oleva suoja. Ei myöskään ollut aurinkolaseja. Kävin katsomassa mopoa ja aika hyvältä se näytti. Oikea venttiilinkoppa on säpäleinä, mutta ei tiedä koneistosta vielä mitää. Ehkä se sitten tämähti tuohon rotvallin reunaan. Kaikki vauriot ovat oikealla puolella. Etukate on muuten ok, mutta yläosasta on hioutunut pari senttiä kulmasta pois. Alakate on ihan ehjä. Tankin katteeseen tuli pieni nirhauma, mutta se on maalatulla alueella ja varmaan menee maalaamalla. Takakate menee uusiksi, kun kyljestä hioutui hiilikuitua pois. Rekisterikilven teline on murtunut. Perämurikka on kanssa vähän naarmuilla. Harmi sinänsä, koska tuo ikuinen ja täydellinen perämurikka ei muuten olisi joutunut rikkoutumistilastoihin. Taisi olla kolmas perä kun saan laahattua ruvelle. Muutenhan noita ei saa rikki millään, jos vaan öljyt vaihtaa. Täytyy laittaa noihin liukupalat suojaksi. Kaasukahvan pää, jarrukahva ja jarrunestesäiliö menevät uusiksi. Taitaa tuosta vielä mopo tulla.
Otin muutaman kuvankin, mutta nyt täytyy mennä siestalle.
Dixi et animam levavi
Ajovarusteet pl. kypärä meni mulla kotivakuutuksesta...(ek@ @ Helmi. 25 2009,12:11) kirjoitti
edit: noin se piti laittaa
-
Onneksi ei tosiaan käynyt pahemmin. Voisit hyvinkin olla tällä hetkellä ruumishuoneella, joten pienestä nämä hommat on kiinni ja tapahtuu sit niin nopeasti, ettei ehdi kissaa sanoa.
Juuri tämänlaisten juttujen takia vältän ruuhkissa ajamista kuin ruttoa ja valitsen toisen reitin, jos se on vaan mitenkään mahdollista. Siellä sun suunnalla tuskin ees onnistuu, mutta täällä Suomessa monasti vaan sitä, ettei tajuta miten suuret riskit siihen hommaan sisältyy. Ei tarvii kuin, että joltain hajoaa rengas ja soppa on valmis, kuten kävi eräälle entiselle motoristille tässä muutama vuosi sitten. Toinen tyyppi väisti ne renkaankappaleet, mutta tämä ei ja kaatumisen jälkeen jyrättiin hengiltä kahden auton toimesta.
Mopon ja ajokamppeiden kohtalo toki varmaan vituttaa, mutta jos noi kamat pitää suunnilleen sadetta/on muuten ok, ni en tekis niille muuta kuin vetäisin niskaan + menoks. Ihmetelkööt jotkut, jos ihmetyttää, mut ainakin ite pitäisin tollasen puvun kantajaa Äijänä sellaisten neitien sijaan, joita tässä lajissa alkaa olla muutenkin vähän liikaa.
- Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.
- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Onneksi ei käynyt pahemmin, kamnat ja mp tietysti vituttaa.
Pää asia että kuski on ehkä, stemppiä pikaista paranemista.
Toivottavasti ei tartte alkaa tappeleen vakuutus yhtiln kanssa.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Hienoa, ettei käynyt tuon pahemmin noinkin pahan kuuloisen mällin takia. Pahoittelen hieman OT, mutta jotenkin ihmettelen osaa tästä Legendin kommentista yleisellä tasolla.(The Legend @ Helmi. 25 2009,22:16) kirjoitti
Ei ole tarkoitus tässä nyt aloittaa väkisin mitää vääntöä asiasta, voi olla että ymmärrän kommentin väärinkin, mutta tuo Äijänä pitämisestä kirjoittamasi kommentti on jotenkin hämmentävä. Pidät Äijänä ek@@, jos hän käyttää vielä osumaa ottaneita kamppeita? Ei kai ne varusteet tee ihmisestä sen äijempää? Ja ei kai Äijäksi tuleminen vaadi tuollaista mälliä, niin että voi sitten Äijäillä kuluneilla vermeillä? Onko mopokuski katu-uskottava vasta sitten kun on vermeistä nahkapinta jäänyt asfalttiin?
Moni varmaan on samaa mieltä siinä, että enemmän Äijän ek@:sta tekee se, että uskaltaa vielä lähteä pyörän selkään (ainakin siltä kovasti kuulostaa). Kyllä tuollainen varmasti säikäyttää moniakin, niin että saattaa harrastus jäädä... Vaikka ei siinäkään mitään pahaa ole, ihmisiä on erilaisia. Juuri sen takia en itse lähtisi erottelemaan moottoripyöräkansaa Äijiksi ja neideiksi (poislukien tietysti jos joku on siviilisäädyltään neiti)
Honda CBF600S
Onneks oli hyvät varusteet päällä. Mitenköhän olis käynny farkuissa, t-paidassa ja lenkkareissa![]()
Hinku olisi jo kova mopon sarviin, jos olisi.(Squirrel @ Helmi. 26 2009,07:25) kirjoitti
Varmaan lähtisinkin, jos ei olisi tätä niskatukea ja pää kääntyisi muualtakin kuin nilkoista. Tosin hyvin sopisi paikallisten autokuskien joukkoon. On aika paljon eläkeläisiä täälläpäin.
Tämä nyt oli kolmas mälli täällä ja fyysisiltä vammoiltaan pienin. Edellisellä kerralla murtui peukalo ja muutama kylkiluu. Tiessä oli sen verran huomaamattomaksi harmaantunut pikipaikka asfaltin liittymässä ja eritasoisten asfalttien töyssy, että jarrutuksessa lipsahti mopo alta. Olisihan tuonkin sauman huomannut, jos olisi oikeaoppisesti tuijottanut siihen viisi metriä etukumin eteen, eikä täysin vääräoppisesti sinne tulevaan kurviin. ABS:ssät olisi ehkä voinut pelastaa.
Sitä ennen törmäsin täälläkin harvinaiseen vuorikauriiseen Sierra Nevadassa. Semmoinen poron ja hirven välistä oleva paksusarvinen pässi. Senkin olisi voinut välttää laittamalla mopo parkkiin ennen kurvia ja viskomalla kiviä puskiin ja huutelemalla hävyttömyyksiä. Silloin lähti taju ja meni kanssa kylkiluita pitkäaikaisista kivuista päätellen, mutta ei silloin kuvattu, kun ei noita tuntenut muiden särkyjen alta. Mopon ajoin pois sadan kilsan päästä ilman jalkatappeja, kun ensin virkosin sen verran, että jalat kantoi. Hyvin lähti käymään, kun turboon ensin tökkäsi ruttuisen ilmanputsarin takaisin.
Dixi et animam levavi
Marbellan bemariliike on tuosta tunnelista kilsa eteeenpäin. Kävin eilen siellä ja räppäsin kuvan tunnelissa. Huoltohemmo kertoi, että tulla tunnelissa on joku lähde ja siellä on aina vettä. Sulkuviivan vasemmalla puolella ei saa ajaa. Tuon kaista oikeassa laidassa on vähän kuivempaa ja sinne suhailin:
Kuva on otettu aamulla ja iltapäivällä tuossa loistaa kurvin jälkeen oleva tunnelin suu.
Aika vähäisiä vaurioita tuli mopoon. Sylinterin kannen kuori:
Ikuinen ja luotettava perä, jota ei saa rikki kuin väkivallalla:
Takakate:
Takarenkaan vasemmassa reunassa on tuommoinen jurmu. Tuo on täytynyt tulla auton pökkäisystä, koska kaikki muut vauriot ovat mopon oikealla reunalla. Kun ajoin kaistan oikeassa reunassa, nin se on tökännyt tuohon renkaan vasempaan reunaan:
Siitä mopo on sitten kipannut oikealle kyljelleen. Tuo merkki on varmaan tullut, kun se on iskeytynyt alas:
Muita pikkuvaurioita:
Ilmeisesti ole lentänyt kanssa oikealle kyljelle, kun oikea kankku ja käsivarsi on kipeämpi ja olkapäästä on nahka puhki, sekä tuossa kypärässä on jurmu oikealla puolella takaraivossa. No kai tässä jotain onneakin oli pelissä.
Dixi et animam levavi
Hyvä tuuri kävi kaiken kaikkiaan, tossa oli ainekset EMPY:n jäsenkortin kuivumiseen. Ei muuta kuin vuokrapyörä alle siks aikaa, että Bemu saadaan ehjästettyä. Asenne sulla on kohdillaan, ei taitais ittellä olla ihan noin kivutonta...(ek@ @ Helmi. 26 2009,14:23) kirjoitti
On kyllä ikävän näköinen lätäkkö. 100+ km/h vauhtia tommoisessa pikku kantissa ei tulis mieleenkään yrittää mennä keskeltä läpi. Tommoinen ikuinen lammikko on voinut syödä asvalttiin kunnon montut.
Se on kai samantevää saako sulkuviivan vasemmalla puolella ajaa, mutta eipä sinnekään tulis mieleenkään mennä. Näkyvyydestä ja vauhdista vähän riippuen vois olla vaikea ehtiä sinne, ja muutenkin turhan ahdas läpi tunkea itseään. Sieltä voi mutkan takaa tulla mitä vaan vastaan - sammunut auto, työmiehiä henkilönostimella, monttu, yliajettu motoristi... Eipä tossa näitten kuvien perusteella ole ollut muuta järkevää vaihtoehtoa, kuin himmata ja oikealta kaistamaalausta hipoen ohi.
Mulle on neuvottu, että aina vauhtia hiljennettäessä pitäis ainakin väläyttää jarruvaloja pari kertaa. Moottorilla minäkin etupäässä jarruttelen, mutta aika usein jää jarruvalot vilauttamatta. Tuskin siitä olis tässä ollut apua muutenkaan. Ei pysty ymmärtämään, että joku on niin munaton, että teilaa moottoripyörän ja pakenee paikalta. Haiskahtaa aika pahasti rattijuopolta.
Tsemiä kuntoutumiseen.
Taasko täällä mollataan pemaria?(rellonen @ Helmi. 25 2009,06:07) kirjoitti
![]()
636 -> 998
Muistan ton tunnelin kun ajelin siittä matizilla muutama päivä sitten...
ZX12R -03
Ei toki,asiantuntevaa ammattilaisten jutustelua.(Eki- @ Helmi. 26 2009,16:22) kirjoitti
E; saat viis tonnia tuosta kolhitusta Bemusta,jos perä on vielä sittenkin ehjä...
Asiaan oikeasti,hyvä homma että olet kuosissa,eikä tuo pyörä ole ollenkaan huonossa kunnossa.Kosmeetiikka on aika helppo laittaa kuntoon,kallein pala taitaa olla venttiilikansi.Ajamista nuo perän naarmut ei haittaa.Mieti mitä maksaisi tässä kohtaa kokokatteellisen paikkailu.Kyllä ne beemerin inssit on viisaita kun ovat tuonkin ajatelleet...![]()
Aika mustat öljyt ollut koneessa. Varmaan Delvagit ja silleen...
GHOSTWRITER
No ei siinä kukaan paennut kai paikalta. Yksi auto oli nokka tulosuuntaan tuolla sulkuviivan puolella ja toinen auto oli kokakkain tunnelin seinää vasten. Kai ne olivat törmänneet kanssa toisiinsa. Tuo pyörähtänyt auto kai sitten mua pökkäsi. Lisäksi siihen mun taakse pysähtyi yksi auto ja siihen täräytti yksi pakettiauto, mikä ajoi vähän matkaa ja pysähtyi mun etupuolelle. Sitten siihen tuli ambulanssi ja mut vietiin puoliväkisin sairaalaan, ennen kuin sain mitään nimiä tai rekisteritunnuksia tai muutenkaan mitään selkoa tapahtumista. Kai ne poliisit ne ovat ottaneet ylös, mitä menin asemalle eilen selvittämään. Kolme tuntia jonottelin, että pääsin poliisin juttusille. Viisi poliisia höpötti vaan keskenään ja muita seilaili lässyttämässä edes takaisin, mutta vain yksi teki töitä papereiden kanssa. Sielläkin tehtiin paperi, jota nyt en täysin ymmärtänyt. Ymmärsin kyllä sen, että väärästä ilmiannosta saa 7kk-2vuotta linnaa. Kai allekirjoitin vitutuksessa paperin, jossa tunnustin ajaneeni takapyörä edellä autoa päin.(Pectusfortuna @ Helmi. 26 2009,14:58) kirjoitti
No eiköhän tämä tästä selvene.
Dixi et animam levavi
Juu, mun mielestäni ei tosiaan haittaa, jos kamat on vähän 'arpiset', kun en muutenkaan laita peetäkään arvoa toreilla kiiltävissä vermeissä esiintymiselle, siis ihan ämmien touhua. Ne arvet kuuluvat myös oleellisena osana tähän harrastukseen, joten eivät ne ainakaan motoristin ajotaitoja halvenna, päinvastoin. Ite käyttäisin rahani johonkin muuhun ja antaisin ihmisten ihmetellä, jos niikseen tulee.(Squirrel @ Helmi. 26 2009,08:25) kirjoitti
- Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.
- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
No kyllähän nuo osat kaikki vaihdetaan uusiin. Tuolta kun katselee hintoja, niin kyllä noillekin palikoille ihan mukavasti hintaa tulee:(rellonen @ Helmi. 26 2009,16:11) kirjoitti
Linkki
Front Nose Fairing Panel £1176.13 +VAT
Numberplate Holder (OE style) *£420.00 +VAT
Rocker Covers(pair) *£924.20 +VAT saakohan erikseen?
Seat Unit * £1806.64 +VAT
Nuo tekee puntina about 4300 + vero, mitä ei kai tuossa kannata laske, koska jos nuo tulee Espanjaan verottomina bemarille. Mikähän se punnan kurssi on? Jos arpoisi vaikka 1,20 kertaisesti, niin tulisi 5160€. Tuohon jos tulee Espanjan alvi, kai 16% päälle, niin tekisikö jotain 6000€. Lisäksi perämurikka, kahvat, jarrusäiliö, peili ym. sälää ja työt päälle. Luultavasti aika lähelle 8000€ menee. Jos menee mun kaskoista, niin joudun maksamaan tuosta 10%, eli 800€:n omavastuun.
Dixi et animam levavi