Miten pinnan korkeus ratkaisee? Periaatteella: väärä korkeus=ei toimi. Vai korkeutta muuttamalla haetaan tiettyjä ominaisuuksia? Ohjekirjassa yhden millin tarkkuudella annettu korkeus, onpa tarkkaa. Pimeässä hallissa, suoraan purkista lirauttelee ja rullamitalla mittaa
Joo taidankin purkaa ensin pumput ja hakea sitten osat, ei tässä kiirettä.
Ropalus viikonloppu takana ja tuloksiakin tuli.
Aloitetaan vaikka niistä etupumpuista. Maltilla tehtiin ensimmäinen putki siihen meni vajaa 3h aikaa kun laittoi atomeiksi ja kasaan. Haynessin manuaalin mukaan kun meni niin ei mitään hätiä. Tuo damper rod bolt (ei osata suomea) on joillain ollut ongelmana mutta lähti auki ihan hyvin kun ei avannut ylä pulttia ensin, haynes näin kehoittaakin tekemään. Saattaa jäädä pyörimään sisuskalujen mukana jos myöhemmin vasta koittaa irroittaa, mutta jos sen kokonaan nappaa pois niin luonnollisesti on syli täynnä ölppää tai jotain muuta töhnää niin kuin mulla. Ei varmaan ikinä ollu vaihdettu ölppiä, joten putkien sisältö oli aika kuvottavassa kunnossa. Uudet progressiiviset jouset sisällä pumput ovat 2cm lyhyemmät kuin orginaalit. Öljyä meni 4,5 desiä per putki kun täyttömäärä mitta oli 140mm niinkuin progressiivi pakkaus neuvoi, manuaalin mukaan olisi pitänyt olla ylempänä 110mm mutta tottelin jousien ohjetta. Painaumaa ei vielä mitattu kun etugummi käy vaihdossa vielä. Mutta eiköhän silti vara ole isompi kuin orkinaaleilla. Ensimmäiseen meni siis se 3h ja toinen menikin vajaassa tunnissa kun tiesi mitä tekee, eikä jäänyt edes varaosia.
Projekti lähti siis liikkeelle kuin unelma!
Toisena projektina askartelin undertreyn kilpitelineen ja vilkut. Muuten oli suhkot plug&pray juttu mutta akun kotelo piti sahata vanhasta lokarista ja pultata underträyhin kiinni. Ei paha rasti ja siistikin tuli vaikka ite sanonkin. Väriltänsäkkin on 2000 mallin sininen mutta ei sitä juurikaan huomaa kun on siellä lokarin alla, ehkä jopa parempi että on vähän tummempi. Jäämistöksi jäi pari pulttia mille ei ollut underträyssä paikkoja, mutta tukevasti se silti jäi paikoilleen. Harmitti oikein laittaa rekisterikilpi kuin olisi ollut siistimpi ilmankin.Case closed!
Ja projekti on niin hyvässä jamassa että ei kun lisää hanaa!
Ja kaasarin kimppuun. Ensin niitä suuttimia laittelemaan. Kopat auki helpoisti, kun viime kesänä jo avattiin kerran roskan takia. Ensin pääsuutin. Eli mulla oli keihinin pääsuutin, isompi kanta kun vanhassa, ajattelin että ei perkele tässäkö se oli. No ei ollu. Ainoastaan kanta isompi, muuten kaikki mitat samat ja lukema on 142.5 vanhan 137.5 sijaan. Sitten pilotti irti. Kyllä vain, siellä oli valmiiksi jo 17.5 kokoinen, eli ei tarvista vaihdolle. Eli hukkaan meni 2 pilottia, täytyy käydä kysäsee josko ne sais palautettua, mutta jos jollain tarvista niin voin postittaa kyllä. Doddih, kopat kiinni uusilla tiivisteillä ja sitten neulojen shimmaukseen...
Tästä sitten tulikin troublecase...
Ensimmäinen kuppi aukesi pienellä voimalla, näyttää lupaavalta. Pihdeillä kiinni neulan päähän ja vetoa ja nytkytystä. Plop ja piung! Sinne meni se vieteri siitä neulan päästä...voi per** vi** saat**na...No 30min etsintöjen jälkeen löytyi kun löytyikin! HALLELUJAA!
No neulaa yksi kokonainen pykälä ylöspäin. Paketti kasaan ja thäts it, next.
Tähän se lysti sitten loppuikin, kannen toinen pultti lähti auki mukisematta, mutta toinen perkelez ei sit niin millään. *Huomenna kaasari töihin mukaan kyselemään vähän apuja millä sen saa irti kun omat voimat ei riitä. Ja joo, se on lillunu yön irroitus liemessä ja silti jäi avaamatta. Jos jotain fiksua neuvoa niin kokeilen heti.
Summa summaarum, projekti meni hyvin, yhtä pulttia lukuunottamatta. Kiitos vinkeistä ja kommenteista!
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Nyt on kaasari jälleen paketissa.
Neulat nostettuna yhden pykälän, 142.5 pääsuuttimilla (vakio 137.5), 17.5 pilotit (olivat vakiona) ja 2 ½ kierrosta ilmaruuvvija auki.
Heti kun säät antaa myöden niin prätkä dynoon ja kuitti missä mennään. Onko hyviä ehdotuksia uudenmaan alueella? *
Ei muutakun kevättä odotellessa...tänään näyttää jo hyvältä...
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Pahela, löysitkö jostain kokonaisen tiivistesarjan vai kasasitko irtotiivisteillä?
Koitin etsiskellä sarjaa mutta huonolla menestyksellä...noh jospa nuo kumiset tiivisteet olisi vielä kunnossa.
Kaukokiito toi eilen keulapukin, joten viikonloppuna etupumppuja availemaan *![]()
SV650S K2
Juu, ei löydy kokotiivistesarjaa ei. Mä kans etin ja etin, mutta huonolla menestyksellä. Koitin jopa kysellä oisko missään toisessa samaa kaasaria, ei kuulemma ole. Kaikkiin muihin löytyy mutta ei SVhen, jokseenkin mystistä. Eli irto tiivisteillä kasasin. Ainut minkä laitoin uutta on se kannen tiiviste, oli jo niin turta että ei palautunu yhtään viime kesänä kun O-renkaita sinne vaihdoin. Helsingin pyörä ja mopossa sanoivatkin että se on ainut oikeistaan mikä kuoleutuu se kannen tiiviste ja pitäis vaihtaa aina kun avaa kannen.
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Joo, mikuni.de sivustollakaan ei ole koko kaasaria mainittuna.
Muistatko sen kannen tiivisteen kokoa/mallia? Nopeuttas kummasti jos sais tilattua etukäteen, turhan nopeesti tuo ajokausikin lähenee *![]()
SV650S K2
No tiivisteiden pussithan on jo varmaan ämmässuolla köllimässä, enkä pirukseenkaan muista koodia.
Helsingin pyörä ja moposta, toimitus 3 päivää, tosin noudin ne mutta eipä postilla kauaa enempää pitäs mennä, 8€ tsipale.
Ne tilaa suoraan suitsalta joten pyörän mallilla ja iällä selviää.
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
No niin, pientä edistystä sentään hommassa vaikka etupumppuja en jaksanutkaan vielä availla.
Sain siis rosteriputkiston hitsautettua kasaan ja lambda-anturillekin saatiin samalla paikka. Varsin hyvä tuli, perhana kun teki mieli käynnistellä ja kuunnella leovincen pörinöitä..mutta jos nyt ne suuttimet kuitenkin ensin
Noise killerille pitäisi porailla kiinnistyruuvin reikä, tuskinpa tuolla ilman pääsee Ahvenistolle kurvailemaan.
Tuumasin, että avaan kaasarit ja katson tiivisteiden kunnon. Tuleehan nuo muutamassa päivässä sitten jos tarvetta on.
Satsi erikokoisia pääsuuttimia odottaa postissa, taisivat muuten olla MPT:llä 3,5€/kpl
SV650S K2
Tänään pyörä ajossa ensikertaa tälle kaudelle. Huomioita 60km matkasta.
Yoshimura murisee aivan villisti, eihän tuolla osaa enää tasakaasulla ajaakkaan! Ja killeri lähti ennenpois kun mopo pihasta...
Tuo etujousitus on nyt kyllä niin eri planeetalta että ei mitään järkeä. Suosittelen ihan kaikille kenellä on SVn vakio jouset.
Viime syksynä hommattu pleksi jäi varastoon. On se niin että naku on naku, ei mitään pleksejä. Mun mielipide. Puigin pleksi on ylimääräsenä jos joku sen haluaa ostaa niin BOXi viestiä vaan tulemaan, eiköhän siitä hinta saada kohilleen!
Ilmeisesti säädöt suhkot kohallaan kun ei röpöttele tai pauku turhia. Voiko sitä mitenkään itse todeta vai kannattaako kuitenkin käydä penkissä? Pihi kun oon niin satkun nou hyöty keikka ei oikein nappaa...
Ei muuta kuin kovaa ajoa!![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Tempaset tulpat irti ja tutkit väriä se kertoo jotain
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Nyt saa nauraa! Meni 90€ tavallaan hukkaan. Oli tulossa etuiskuvaimentimien perushuolto, nimittäin toinen stefa vuoti ja etupää tuntui pehmeältä. Sitten tuli foorumilta lueskeltua, että kannattaa samalla vaihtaa jäykemmät jouset ja öljyt.
Osat stormilta: progressiiviset jouset, 15w öljy ja stefasarja. Tänään pumput auki ja vanhat jouset ulos, siitä se vitutus sitten alkoi. Pumpuissa olikin samanlaiset progressiiviset jouset. Yhtä pitkät, yhtä paksua lankaa ja päästä tiheämmällä nousulla. Ainoana erona jouset olivat erikätisellä kierteellä.
Kasasin ensin yhden vaimentimen uusilla osilla. Vertasin ehjään vanhaan, en huomannut mitään eroa. Eli jouset ostin turhaan, mitä tuhlausta
Välttämätön eli stefojen vaihto on nyt kuitenkin tehty.
En tiedä minkä merkkiset jouset ne on tai kuinka kauan ne on ollut pyörässä kiinni, ostin tuon mopon viime syksyllä.
Nyt olis käytetyt progressiiviset jouset jollekin sv-rakentajalle. Asennusohjeet ja tarvikkeet mukaan. Puoleen hintaan.
Yllätyksiä maailma täynnä!
Oliko öljy minkalaisessa kuosissa? Mulla oli semmosta harmaata möhnää täynnäputket ja hais ihan prkleen pahalle...
No tulipahan sulla huollettua ne pumput kuiteski! Eiköhän ne stormilla ota jouset takasin kuittia vastaan.
Nyt sit vaan![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Dodih, nyt tuli pyörähdettyä dynossa täällä. Laitan huomenna käyrät kuvina tänne kunhan saan ne duunissa skannailtua.![]()
Leq, paikan bosse, oikein kehui miten tasaiset käyrät on itse säätelemällä saanut aikaiseksi. Ei muutakuin kanssa toverit arvioimaan kuvia huomenna, omia käppyröitäkin saa laittaa että näkee onko mitään eroja.![]()
Ja eiku kovaa
Eikä ollu konit laitumella vaan olivat jopa alkaneet lisääntymään!![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
No niin, mukava kuulla. Itsekin olen just kaasuttimet avannut ja putsaillut. Huomasin että tyhjäkäyntisuutin oli vaihdettu kaksikymppiseen ja neula nostettu ääriasentoon. Laskin neulat pykälän alemmas ja hain stormilta 142,5 suuttimet. Ihme juttu, en millään uskonut saavani stormilta 142,5 (toivottuja) suuttimia, joten suosiolla kysyin 143-145, koska luettelossa luki, että viiden numeron välein löytyy suuttimia. No myyjä kaiveli hyllyä ja kysyi käykö 142,5? Suostuin kyllä
Pahela, olikos sulla nyt sitten raiskattu vakio ilmasuodatin?
Mä kans stormilta nuo pääsuuttimet hain, tosin epäilytti kun olivat keihinin eikä mikunin, mutta sopivat ja soi ja kukkuu nätisti.
Vakio ilman putsari on viel, ei raiskattu eikä nostettu tankkia. Jos sen vaikka sitten ens talvena askartelispaskartelis. Sehän vaatii jo sitten pääsuuttimet 150-160 väliltä.
Mutta jep, tässä ne käppyrät. Ylempi ilma/bensa suhde ja alempi teho/vääntö käppyrä.
Eli nykyinen kokoonpano on 17.5 pilotit, 142.5 pääsuuttimet, Neulat kärjestä laskettuna kolmannessa pykälässä, vakio ilmanputsari, yoshimuran pöhinäpönttö. *![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Eikös niitä pykäliä olekin viisi? Tarkoittaako tuo, että sulla on nyt puolessa välissä? Missä pykälässä se on sitten vakiona? Luulin että keskellä..(Pahela @ Huhti. 16 2009,10:27) kirjoitti
Kyllä vaan on oma mopo pahasti kesken vielä. Onneksi pitää viileitä kelejä.
Vakiona se prikka oli neljännessä, eli pykälän verran nostin, kolmanteen. Kyllähän niitä taisi 5 pykälää olla...tyhjäpää niin ei takuuvarmasti enää muista oliko 4 vai 5 pykälää...
Lisätään vielä että seos-ruuvi on tasan 2.5 kierrosta auki. Eli ensin ruuvasin varmaan 4-5 kierrosta sitä kokonaan kiinni, sitten auki 2.5. Toimii!![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Vaihdoin tänään villat yohsimuraan, samalla lyhensin n. 9 senttiä. Nyt on mukavamman näköinen.
Mäkin vaihtelin suuttimet ja nostin neuloja pykälällä. Suuttimet on nyt 145 ja pilotteina siellä olikin 17,5. Saksan mallissa on onneksi samat suuttimet ja neulat kuin nordic-malleissa, vaikka kaasarien tyyppimerkintä on eri.
Neulat oli ylhäältä laskettuna toisessa pykälässä, nyt siis kolmannessa. Viisi pykälää siinä on, yksi tosin jää sen muovisen shimmin alle. Suutinputkissa oli ehkä hieman ovaalimainen reikä, joten ensi talvena taitaa tulla vähän isompi kaasariremppa...
Seosruuvit oli 2 1/4 kierrosta auki, laitoin nyt 2 1/2. Saksan mallissa pitäisi olla 3,5...on sitä siis taidettu säädellä ennenkin.
SV650S K2
Ihan hyvät käppyrät....
Tossa mun vanhasta SV:stä vm. 2000 ja pelkillä renegaden tupla-slipareilla.
Mielenkiintoista....penkissäkö eroja, vai suuttimilla + 10 hp ?
![]()
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Oletko jo päässyt testaamaan onko seokset kohdalla? Mietin vaan olenkohan laittanut turhan pienet suuttimet (142,5). Mopossani on sentään kokoputkisto BMC:n filtteri. Paremmin (kai) se joka tapauksessa toimii kuin ennen, oli vakiosuuttimet, neulat ihan ylhäällä ja kaksikymppinen pilotti.(Sampsa76 @ Huhti. 21 2009,11:52) kirjoitti
Annoin 20 pilottien olla, siirsin neulat toiseen pykälään kärjestä katsottuna, ilmaruuvit 2,5 ja 142,5 suuttimet. Mitä arvelette? En ole päässyt vielä käynnistämään, mopo vielä palasina. Mutta ollaan jo voiton puolella![]()
Minkälainen Yoshi?(Pähkinänsärkijä @ Huhti. 18 2009,18:29) kirjoitti
Minkälainen reikäputki, 1 vai 2 kpl?
Toinen reikäputki supistuva?
Millainen möly? (veikkaan et 9cm ei vielä tuo melua jos sulloit villat kunnolla...)
Alkupäässä reikäputkessa ei ollut reikiä?
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
En oo vielä testaillut seoksia, vanha akku on sökö ja piti uusi tilata. Seosmittarikin pitää sitten hakea kaverilta lainaan, jahka ehtii.
Tuo suutinkoko on vain sivistynyt arvaus, joka perustuu aiemmin mainittuun "rejetting notes"-ohjeeseen. Jospa olisi edes "sinne päin"...
Kokoputkisto siis mullakin, mutta K&N filtterillä ja 10mm nostetulla tankilla.
Onneksi pitelee kylmiä ilmoja *
(Pähkinänsärkijä @ Huhti. 21 2009,23:09) kirjoitti
SV650S K2
Joo, no onhan sulla kovempi setti. Saa ollakin suurempi suutin(Sampsa76 @ Huhti. 22 2009,08:30) kirjoitti
Eli RS-3, alumiinipönttö. Yksi suora reikäputki, reikiä alusta loppuun. Äänstä ei vielä tietoa, ehkä vasta viikonloppuna käyntiin.(Goofy S @ Huhti. 18 2009,18:29) kirjoitti
Juu eikös noilla seteillä saisi pääsuutin olla 150+ jotta jerkkua riittää.(Pähkinänsärkijä @ Huhti. 22 2009,09:17) kirjoitti
Sitten jos tekee snorcletomyn niin pääsuutin on likemmäs 160.
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Ei kait tuo K&N niin hyvin virtaa että yli 150 saisi olla ?
No ehkä tuon ens viikolla tietää, vaihdellaan sitten *On tuossa 147.5 suutinkin varalla jos isompaa tarttee, ja jos se ei riitä niin eihän nuo onneksi ihan hirveita maksa
![]()
SV650S K2
ei oo mitään faktaa kun en löytäny enää sitä artikkelia mistä siitä luin...
Ainakin tuo snorkkelin smirkkelöinti vaikuttaa aika hurjasti...
Enkä ole mikään tietäjä joten voin puhua myös ihan suoraa pashaa...![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Jos joku noita kaasareita alkaa ropailemaan, niin Wemotolta saa tiivistesarjaa:
Wemoto
SV650S K2
NICE!![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm