Muutamaa kyssäriä pukkaa...
John's SV sivu
Onkos kukaan tuollaisia trimmailuja harrastanu kuin Johnny boy? Ei haulla ainakaan mitään vastaavaa löytynyt, tai sit en vaan osaa sitä käyttää. Tuolla tuntuisi muutamia pollejakin löytyvän lisää vaikka niitä en kaipaakkaan vielä.
Ajattelin noiden ohjeiden mukaiset säädöt tehdä tässä kevään aikana. Mitäs muuta kannattaa SVssä roplata?
Eteen on tulossa ainakin tukevampaa tavaraa putkien sisälle. Onko se muutes vaikea homma tehdä ite vai tarviiko turvautua jonkun pajan apuun? Kokemuksia? Onnistuuko huoltomanuskan kanssa?
Tuli messuilta tilattua Yoshin-puhinapönttö niin vaatiiko säätää jotain? Saas nähä että käykö samat ku muccujalle, että killeri lähtee samatien pois... ;)
Mikäs se TRE modi oikein on, tai onko sitä ees olemassa meikäläisen kalustossa?
Kesää odotellessa....![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Many tänks!![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Onnistuu helposti huoltomanuskan kanssa, jos vaan on yhtään tottunut ruuvailemaan näitä kapineita. Pelkkien jousien vaihto on todella helppo homma. Öljyjen kanssa on sitten vähän enemmän tekemistä, jos aikoo kunnolla tehdä. Vähintään joutuu ottamaan putket irti pyörästä, että saa kunnolla valuteltua ja huuhdeltua vanhat moskat pois. Ja jos keulan edellisen huollon ajankohdasta ja laadusta ei ole tietoa, niin harkitsisin vähän perusteellisempaa huoltoa samalla. Eli putket osiin, kaikki hilut putsaten ja uusien stefojen kera kasaan.(Pahela @ Helmi. 24 2009,16:46) kirjoitti
Itse tein tuon operaation viime talvena. Laitoin Bitubon jouset, 15W öljyt ja lisäksi vielä -02 vuosimallin korkit esijännityksen säädöllä. Mielestäni tulos oli aika hyvä. Stefojen lisäksi uusin keulaan myös liukuholkit, niissä on aika monesti hiukan sanomista.
Arttu
Pitäisi itsekin aloitella tuo ropaaminen ennenkuin ajokausi alkaa...
Listalla on takaiskarin vaihto (ZX10R -04) sekä etupäästä jousien lyhennys ja öljyjen vaihto jäykempiin. Jospa sillä saisi alustan siedettävämpään kuntoon, kun tuo on turhan löysä vakiona.
TRE mod on tehtynä, mutta ei se perstuntumalta suuria vaikuta, taisi vaikutusta olla muutenkin vain 2- ja 3-vaihteisiin.
Leovincen alkukäyrästö ja hiilarivaimenninkin on tallissa, mutta odottelevat sopivaa väliputkea, kun ei käy suoraan. Katotaan nyt ehtiikö *
Kyllä sliparinkin vaihdon jälkeen kannattaa käydä penkissä säätämässä. Eihän ne aina ole kohdillaan vakionakaan...
Mulla siis SV650S -02
Täällä paljon tarinaa SV:stä:
SVRider board
SV650S K2
Muutama muu linkki
www.svdownunder.com/
www.sv650.org/
Omaani aikanaan laitettiin slipari ja K&N filsu meni laihalle.
Asettui Dynojetin Stage 1 suutinsetillä.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Ja varttikatetustahan puuttuu enää alakatteet...(Jussi M @ Helmi. 25 2009,10:29) kirjoitti
Alakatesarja myynnissä
Kiinnostaisi ostaa sulta katesarja pois. Siis mikä väri on kyseessä, sininen vai toi hiilari väritys? Mulla on 97- mallinen musta (siten toi hiilikuituväritys menis) tl 1000 s. Paljonko mahtaa heittää sopivuudeltaan? Laitoin just viestiä saksaan alakatteiden tilaamiseksi telluun. Jos tietäs että sopis niin ostasin heti pois. On niin samannäköisiä pyörät niin luulis ainakin pienellä modilla menevän.
On tuossa hiilarikuosissa.(kawazami @ Helmi. 25 2009,15:49) kirjoitti
SV ja TL on tosiaan samannäköiset, mutta mitoissa voi olla jonkin verran eroa. Epäilisin tellun olevan leveämpi, mutta varmaksi en osaa sanoa.
Tuo kiinnikesarja auttaa kyllä passaamaan SV:hen paikalleen, kaipa niistä saisi jotain viitettä myös telluun.
Pitänee miettiä hetki ottaisko riskin.. Uusi maksaa telluun 450 e. maalattuna. Saisi sen varmaan uudelleen myytyä ja lasikuituakin löytyy tallista.. Pitänee vähän selata asian puitteissa netissä..
Hei hei hei! Pysytään aiheessa!
Noissa linkeissä tullukki kyläiltyä ja onhan siellä juttua vaikka ja kuinka paljon. Tässä vaan meinasin kysellä på finskaksi samoja juttuja. Ei aina tuo oma suomennus oikein toimi.
Kiitos vastauksista!![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Ite heitin vähän isommat suuttimet ja nostin neulaa vähän, kun vaihdoin putkiston. Samalla pistin KN suodattimen. Se ajaa saman asian, kun tuo snorkletomy tuolla sivulla. Samaten poikkasin ne johdot. Oliko se joku pinkki ja ruskee? Toimii tosiaan noissa kaasaripeleissä samoin kuin tre. Tosin en huomannu eroa. Vakio putkistolla ei tullu ajettua ollenkaan, niin en tiedä oliko siitäkään muuta iloa kun paremmat äänet. KN anto vähän paremmat imuäänet.
Enäähän mulla ei tuota ole ja tellun omistajana väittäsin, että noi katteet ei mene päikseen kovin helposti. On se vaan aika paljon isompi.
Minkäs kokoisia suuttimia? Mitäs tommonen esim.dynojetin suutin setti kustantaa ja onko siinä jotain valinnan varaa koon puolesta? Pilotti se 17.5 paljos pää suutin 140-145?
Onko vinkkejä mistä löytää kaasarin tiivistesarja suomesta? Tai jos on suositella jotain kelpokauppaa ulkomailta niin linkkiä tulee. Stormilla ei ainakaan syksyllä olluna eikä tuuskissa...
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Löysin joskus tämmöisen selostuksen SV:n kaasuttimien säädöistä. *Sivulla 7 on kerrottu suutikokoja erilaisilla setupeilla:
Rejetting notes
Itsekin sain pyörän purettua siihen vaiheeseen että nyt se odottaa uuden takaiskarin sekä putkiston asennusta *![]()
SV650S K2
Perjantaina itsekkin löysin tuon dokkarin, ihan pätevää tekstiä näyttäis olevan. Nyt kun viikonlopun siihen perehtyny niin eikös hyvin suunniteltu oo lähes tehty...![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Sori, lainaan tätä keskustelua.
Missä olette sv:n venttiilit säädättäneet?
Paljon on tullut maksamaan?
Eiihh... Käytännössä on todettu, että "hyvin suunniteltu on yhä tekemättä"(Pahela @ Maalis. 02 2009,09:25) kirjoitti
Tämän päivän etsintöjen tulokset.
Etujouset stormilta, progressiiviset jouset+kaikki hilut ja ölpät n. 130€. Tiedän mutta on budejetti kysymys.
Suuttimet myös stormilta, 5€ tsipale, minkäs kokosia porukoilla on? Onko tossa mun aikasemmassa haarukassa mitään järkee? Jos vaikka 145 laittais?
Kaasarin tiivisteet jokapaikasta vaan tilauksesta, ei saa mitään koko settiä missä ois kaikki O-renkaat ja kaikki.
No tällä mennään...
Pähkinänsärkijä, sullako ei delvacci toiminu koneessa, meinasin nyt keväällä ihan mielenkiinnosta kokeilla, tunnut olevan ainut kuka sitä on joskus SVn koneeseen laittanut...
Ja kaiken kukkuraksi, mitään ei oo millekkään vielä tehty...suunniteltu vasta... ;)![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Syksyllä kokeilin. En ollut tyytyväinen. Moottorin perusraksutus kuuluu selvemmin. Vaihteet rusahtaa voimakkaammin.(Pahela @ Maalis. 07 2009,22:56) kirjoitti
Kun ajettiin vähän kovempaa isojen poikien perässä huomasin myös vaihteiston käyttäytymisessä pieniä ongelmia. Vajat 300 km tuli delvacilla ajettua, kun kelit loppui.
Talveksi pistin uudet delvacit koneeseen, siihen hommaan se on sopivan hintaista. Keväällä ennen kun otan ajoon, vaihdan jonkun muun merkin öljyt.
Voithan sinä sitä koittaa, tuskin se rikki menee.
Päivitetääs tätä vähän, koska tänään (tai siis eilen) roplaamassa pyörää.
1. Yoshin pönttö kiinni...ai että...kyllä lämmittää! Suosittelen!Saas nähä kuinka pitkään ajojen alusta pysyy tuo db-killeri kiinni. Kyllä se nyttenkin ärjyy mutta mitä on ilman sitä...en viitsi kokeilla, se ei varmaan ikinä tule siihen enää takaisin.. *
Muccuja, kyllä se kolmio ovaali sopii kuin nyrkki silmään, ensin tosin vähän arvelutti mutta ei siihen muutakaan voi kuvitella....
2. Koneeseen tämä mystinen delvac...voi jessus! *Pienellä kokeilu ajolla ja tyhjäkäynnillä seuraavat kokemukset. Tuo kuuluisa ketjun rallatus loppui täysin! Vaihteet menee rasahtelematta päälle, ainakin ykkönen. Ja kytkin ottaa todellakin pehmeästi kiinni... mystistä mutta totta. Pähkinänsärkijä, mitä delvaccia laitoit, mulla 1400 mallista.. ei tuulut siis ilmeisesti turhaan ostettua tuota 20L tonkkaa..
3. Ketjujen pesu vihdoin ja viimein. Viime kesänä mikä oli enssimmäinen SVn kanssa ja käytin ketjurasvaa, en ikinä enää...aivan mahoton homma putsata kaikki siitä ikipakkelista ( hiekan ja rasvan sekotusta) ketjut ja rattaiden suojat, kaikki täynnä, no löytyi ne ketjut sieltä alta kuitenkin...huh huh...
Vielä lisättäköön että lähti kun palmun alta käyntiin, viimeksi käytetty joulukuussa, ei laturia, ei lisäaineita. 2 viikon päästä vielä suuttimet ja etujouset vaihtoon, ja kaasari säätöön, niin alkaakin talven projektit olemaan siinä. Palataan astialle!Eikä roplaus muutes helpottanu
kuumeeseen yhtään...päinvastoin...
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Delvac MX oli minun koneessa. Mikä hitto siinä nyt oli, ettei mulla toiminut toivotulla tavalla(Pahela @ Maalis. 15 2009,00:12) kirjoitti
Pakko keväällä kuitenkin koittaa jotain muuta öljyä, jos ei kummene 1400:sta heti koneeseen, onneksi saa töistä hanasta.
Meinaatko muuten irtosuuttimilla säätää, vai suutinsarjalla?
Irto suuttimilla, paljon oon topicceja ameriikan poijiilta lukenu ja muiltakin kanssa eläjiltä ympäri planeettaa. Seuraavaan johtopäätökseen tullu.
Pilotti 17.5
Masteri 142.5
Neulaa yks pykälä ylös
Seosruuvia 2 kierrosta
kuun lopussa kaasari auki ja napit sisään, keväällä sit dynossa rundi että kaikki ois kohallaan.![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Euroopan malleissa taitaakin vakiona olla tuo 17,5 pilotti.
Vakio- vai ns. vapaavirtaussuodattimella?
Täytyy keväämmällä kysellä mihin seoksiin pääsit.
Mun tutkimusten mukaan sieltä pitäisi löytyä pykälää pienempi, eli 15 pilottina. No sitten sen näkee kun avaa kaasarin.
Meen ihan vakio ilmarilla, porukat jutellut tuolla maailmalla että esim KN suotimesta ei ole mitään hyötyä, päinvastoin...imuäänet muuttuu mutta siihen se sitten jääkin. Saas nähä tekiskö sitten snorcletomyn (vai mikä se oli) sille suotimen kopalle...
No kattellaan mitä tulee meitsin säädöistä...![]()
SV1000S 2003, 2010->
SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
Ajattelinkin mistä olin sen repäissyt, mutta löysin viimein.
"Austria,Switserland,US and Canada models: 15
All other European models: 17,5"
Lähde: Haynes service & repair manual, 4A1
Tuolta taisi saada pääsuuttimia 3,5€/kpl. http://www.mc-scatter.com
Tyhjäkäyntisuuttimia löytyi kans.
Itsekin ajattelin raiskata vakiosuodattimen.
Kävin tänään ajamassa sv:llä![]()
Mukava mopo![]()
Joo pitäisi itsekin tilata muutama suutin ja avata kaasarit.
Hyvä tietää että pilotit on 17,5.
Pääsuuttimeksi meinasin kokeilla 145 ja yksi koko sen kahta puolta.
Sen vakiosuotimen avartamisen kanssa kannattaa olla varovainen, menee kuulemma keskialue helposti laihalle ja ei auta vaikka neulan nostaisi ylimpään asentoon. Mistähän saisi erikseen eri profiililla varustettuja neuloja ?
Muutenkaan sitä avartamista ei suositella ellei ole kokoputkistoa.
K&N:n filtteristä on kahta versiota, vanhempi versio on huonompi kuin orkkis mutta uudempi on hieman parempi. Ja voihan senkin vielä avartaa.
Sain sentään perän nostettua ilmaan iskarinvaihtoa varten. Oli siinäkin säätämistä, piti purkaa koko undertray pois jotta sai pukin takarungon alle.
Tankin etukiinnityksen alle kun saisi vielä sorvattua 15mm korotusholkit niin ilmansaanti paranisi *![]()
SV650S K2
Mitä nuo mallitarkennukset tarkoittavat K1 ja K2?
Olen etupumppuihin vaihtamassa uudet öljyt, mutta määrissä on näköjään eroja. K1: 489cc ja K2: 478cc. Ja kuinka tarkka tuo yleensäkin on?
Tähän asti luulin, että homma menee seuraavasti: litran purkki puoliks ja ölpät sisään..
Stormilta meinaan jouset, öljyt ja stefat hakea. Jotain 135€ ohjehinta.
Onko jotain lisättävä? Mistä porukka on noita hommannut?
Eikös se mene siten, että K1 = 2001 K2 = 2002 etc...
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Öljymäärillä ei ole merkitystä. Pinnan korkeus ratkaisee.(Pähkinänsärkijä @ Maalis. 18 2009,23:19) kirjoitti
Jos haluaa oikein varman päälle ja hyvää tehdä, niin liukuholkit voisi vielä uusia. Tai jos ei ole kiire rempassa, niin ottaa ensin auki ja hommaa sitten nuo holkit, jos vanhoissa on huomauttamista. Nuo pitäisi saada merkkiliikkeen kautta viikossa-parissa.(Pähkinänsärkijä @ Maalis. 18 2009,23:19) kirjoitti
Arttu