Sivu: 8 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 442:sta
  1. #211
    Youtubesta ainakin jotakin videoita löytyy. Linkki
    Tavalliset farkut kestää asfaltilla liukumista ehkä sekunnin (sen perusteella mitä oon kaatunut rulliksilla). Eiköhän nuo kevlarshortsit kestä enemmän siellä farkkujen sisällä, vaikkei iskusuojaa ole.

    Ainakin Bulletproofeissa, mitkä ostin on kevlarvuori joka puolella hieman polven alapuolelle ja persauksissa ja polvissa puuvillavuori kevlarvuoren sisäpuolella palovammoja ehkäisemässä. Ilma menee ajaessa hyvin läpi, mutta on ne normikäytössä tavallisia farkkuja kuumemmat. Sama kuin ois puolipitkät kalsarit normifarkkuen alla.

    Asfaltin pinta satasen vauhdissa on aika samanoloinen kuin esim. nauhahiomakone karheine pintoineen.



    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  2. #212
    Nämä hellekelit ovat pahoja pukeutumisen suhteen, ei oikein tiedä mitä laittaisi päälle.
    Jos etukäteen tietäsi ettei mitään sattuisi niin päällä olisi vaan sortsit,jotkut tossut ja ei välttämättä edes kypärää päässä vaikka ilman sitä ei saa muka ajaa *
    No ensi viikolla ei tarvii miettiä mitä laittaa päälle
    Honda vfr 750f -92
  3. #213
    Kokemuksesta voin sanoa että nahat kesti! Farkuista en tiedä!?
    Muutama luu meni ja jänne melki poikki. Mutta jäipä tuo OMA nahan hoitaminen väliin!!!

    Vauhtia ei ollut kun 40km/h!
    Yamaha FJR
  4. #214
    Pari viikkoa parantelua takana ja nahka taas ehjä, ei se nyt niin vakavaa ollut ja taidanpa sittenkin hommata ajofarkut uudelleenkin. Mutkatiet jätän kyllä niillä väliin tästä eteenpäin.
    SuperDuke 2011.
  5. #215
    Omat kokemukset lipoista Held Fame kevlarfarkuilla: vauhtia ehkä ~50kmh, kun eturengas lähti mutkassa alta. Polvi ensimmäisenä asvalttiin ja sekä farkkukangas että alla oleva kevlar repeytyivät polvesta puhki. Polvisuoja piti sitten ihon ehjänä. Verrokkina nahkatakista irtosi kyynärpään kohdalta vähän väriä. Eli tässä tapauksessa ainakaan tuo kevlarpaikka itsessään ei ollut minkään arvoinen.

    Kaupunkiajon mukavuudessa nuo tosin ovat vertaansa vailla, eli tarkoitus on kyllä hankkia uudet mutta seuraavissa on myös lonkassa oltava tasku suojalle. Nahkaa tosin tarkoitus hankkia jalkojen peitoksi mutkateille.
    Aprilia Shiver GT
  6. #216
    Lainaa (mp71 @ Kesä. 12 2011,00:02) kirjoitti
    Youtubesta ainakin jotakin videoita löytyy. Linkki
    Tavalliset farkut kestää asfaltilla liukumista ehkä sekunnin (sen perusteella mitä oon kaatunut rulliksilla). Eiköhän nuo kevlarshortsit kestä enemmän siellä farkkujen sisällä, vaikkei iskusuojaa ole.

    Ainakin Bulletproofeissa, mitkä ostin on kevlarvuori joka puolella hieman polven alapuolelle ja persauksissa ja polvissa puuvillavuori kevlarvuoren sisäpuolella palovammoja ehkäisemässä. Ilma menee ajaessa hyvin läpi, mutta on ne normikäytössä tavallisia farkkuja kuumemmat. Sama kuin ois puolipitkät kalsarit normifarkkuen alla.

    Asfaltin pinta satasen vauhdissa on aika samanoloinen kuin esim. nauhahiomakone karheine pintoineen.
    No täähän on varmaan valmistajan "merkonomiheikin" kustantama video ja tulokset sen mukaiset. Uskoopi ken tahtoo...
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  7. #217
    Onneks en omista muuta kun nahkapuvun, eli ei tuu ees houkutusta laittaa muuta päälle vaikka haluais, ja todellakin helteillä on ollut himo ja houkutus muuhun kun nahkapukuun!!! se vaan on niin, että ihan pienikin vauhti/kaupunkiajo, että jos napsahtaa ni paras suojaavuus nahkoissa.
  8. #218
    Mullon noi jotkut iconin löysät mallit, joita ei vissiin enää edes myydä missään. Mukavahan niillä on ajella, jos vertaa kangashousuihin, jotka on hieman tiukemmat lahkeista. Farkut lepattaa, mutta on helteellä ilmavat. En kuitenkaan haluaisi lipata noilla, vaikka kevlaria löytyy polvista. Ei noissa ole mitään taskujakaan paksummille suojille. Tietysti jos laittaisi polvisuojat ja suojaboxerit päälle, niin mikäs siinä.

    Toisaalta jos ajattelee, että käy vain keskustassa ajelemassa farkut päällä max 60km/h alueilla, niin tuskin kukaan esim- mopolla tai moposkootterilla ajaessa mitään nahkapukua päällensä vetää?? Itse kuitenkin aina ajan vähintään tixtextakki päällä, enkä koskaan normifarkuilla ja tennareilla.



    ?
  9. #219
    Itse käytän toisinaan Esquadin ajofarkkuja. Vaikka vain ns. kaupunkiajossa päällä, niin tarkoittaa sekin myös pieniä pätkiä motarilla 120km/h ja Kehätie ajoa 100km/h. Enpä haluaisi noi päällä kaatua, mutta joskus on kiva ajella vähän rennommin kuin kokonaan nahoissa.
    xxx
  10. #220
    Lainaa (kattinen @ Heinä. 20 2011,23:30) kirjoitti
    Onneks en omista muuta kun nahkapuvun, eli ei tuu ees houkutusta laittaa muuta päälle vaikka haluais, ja todellakin helteillä on ollut himo ja houkutus muuhun kun nahkapukuun!!! se vaan on niin, että ihan pienikin vauhti/kaupunkiajo, että jos napsahtaa ni paras suojaavuus nahkoissa.
    +1
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  11. #221
    Lainaa (GoA @ Kesä. 20 2011,12:05) kirjoitti
    Pari viikkoa parantelua takana ja nahka taas ehjä, ei se nyt niin vakavaa ollut ja taidanpa sittenkin hommata ajofarkut uudelleenkin. Mutkatiet jätän kyllä niillä väliin tästä eteenpäin.
    No ei ne mutkatietkään jää väliin ajofarkuilla. Lyhyt on ihmisen muisti...
    SuperDuke 2011.
  12. #222
    Mistä olette ostaneet polvisuojia farkkuihin?
  13. #223
    Lainaa hamajar kirjoitti Katso viesti
    Mistä olette ostaneet polvisuojia farkkuihin?
    Itse tilasin ebaysta tuollaiset Knoxit: http://www.busters-accessories.co.uk...587202&kw=knox
    Mielestäni mukavat ja pysyvät varmasti paremmin paikoillaan joihinkin taskuun pujotettaviin verrattuna. Huono puoli on, että ne pitää erikseen pukea, mutta hyvä puoli on, että ne on myös taskumalleja helpompi riisua, jos ei ole mahdollisuutta tai halua vaihtaa housuja.
    Myös taskumalleja näyttäisi Knoxilta löytyvän.
    Viimeksi muokannut: Ytsför; 06.03.2012 klo 17:53.
  14. #224
    Tässä yksi hyvältä vaikuttava malli.
    http://www.shelby.fi/catalog/images/big/BD_TK.jpg
    Sopivat luultavasti farkkujen alle hyvin.
    Nuo voisivat olla myös esim crossisaappaiden kanssa hyvät koska saappaiden varret tulee aika ylös.
    Viimeksi muokannut: Adventure; 02.03.2012 klo 22:17.
    BMW R1100RS
  15. #225
    Onkohan jollain pidempää ja vähän kapeampaa kevlarfarkkua? Suurin osa näyttäisi olevan aivan järkyttävää leveälahkeista mallia? Kävin tänään motonetissa sovittamassa richoja, aivan kelvottomat farkut nekin, 10cm liian lyhyet ja aivan liian leveät. Pygmiräppäreillekkö noita tehdään?

    Vähän googlailtuani, ehkäpä pitää odotella että stormiin tulee hyllyyn noita Sartso biker blackejä että näkee millaiset ne ovat.
    Viimeksi muokannut: bere; 16.03.2012 klo 15:34.
    FZ6-n -05
  16. #226
    Lainaa bere kirjoitti Katso viesti
    Kävin tänään motonetissa sovittamassa richoja, aivan kelvottomat farkut nekin, 10cm liian lyhyet ja aivan liian leveät. Pygmiräppäreillekkö noita tehdään?
    Meinasin joku pv. käydä sovittamassa juuri noita, mutta taidan jättää väliin.. 182/82 on mittaa.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  17. #227
    Joo samoissa koissa mennään, 184/83 täällä. Kyllähän ne lahkeet seisoessa melkein kenkään asti ylsi, ajoasennossa pitäisi olla saappaat jalassa. Lisäksi ne tietysti oli ulkonäöltä kuin jotkut aholaidan farkut.

    Luulisi että tollasia farkkuja joita tehdään vaan vyötärötuumamitoituksella kannattaisi tehdä mielummin liian pitkäksi kuin lyhyeksi. Aika paljon helpompi lyhentää kuin pidentää.
    Viimeksi muokannut: bere; 16.03.2012 klo 16:12.
    FZ6-n -05
  18. #228
    189/85 hoikkapoika ja 34" Sartso Brown Wawe, puntteja tekisi melkein mieli kääriä jos jalkaisilla ollaan, pyörän päällä pituus hyvä, leveyttä lahkeissa selvästi normifarkkua enemmän.
    Z1000 -07
  19. #229
    Lainaa bere kirjoitti Katso viesti
    Joo samoissa koissa mennään, 184/83 täällä. Kyllähän ne lahkeet seisoessa melkein kenkään asti ylsi, ajoasennossa pitäisi olla saappaat jalassa. Lisäksi ne tietysti oli ulkonäöltä kuin jotkut aholaidan farkut.

    Luulisi että tollasia farkkuja joita tehdään vaan vyötärötuumamitoituksella kannattaisi tehdä mielummin liian pitkäksi kuin lyhyeksi. Aika paljon helpompi lyhentää kuin pidentää.
    Kokeilitko noita vanhoja poistuvia malleja?

    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...uctid=38-22393

    Uusimmassa kuvastossa on eri malliset farkut.

    http://www.e-julkaisu.fi/motonet/mp-mx/kuvasto/2012/
  20. #230
    Lainaa -Hartza- kirjoitti Katso viesti
    Kokeilitko noita vanhoja poistuvia malleja?

    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...uctid=38-22393

    Uusimmassa kuvastossa on eri malliset farkut.

    http://www.e-julkaisu.fi/motonet/mp-mx/kuvasto/2012/
    Uusia kokeilin. Vanhoista ei ollut enää sitäkään vähää jäljellä. Eikä nekään kivoilta näyttäneet.
    FZ6-n -05
  21. #231
    Monet ajofarkut tosiaan ovat aika karmean näköisiä. Itse tilasin viime kesänä netistä Horneet/, jotka ovat mielestäni ihan hyvännäköiset. Myös kevlaria on reilusti. Suojapaikkoja ei ole.
    Viimeksi muokannut: Ytsför; 19.03.2012 klo 14:38.
  22. #232
    Nostellaan topiccia ylöspäin. Kesäks ois tarkotus hommata kevlarit lyhkäsiin kaupunkipyörittelyihin. Mutta onkos minkään valmistajan kevlar farkuissa polvisuojien lisäks paikkaa noille lonkkasuojille? Ois aina vähän extraa kaatumisia silmällä pitäen. Toki löytyy kaapista myös kunnollisilla suojilla olevat gore housut mut niitä ei aina jaksa kaupunki ajoon vetää jalkaan, varsinki helteillä...
  23. #233
    Suojashortsit vois toimia.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  24. #234
    Lainaa Peanuts kirjoitti Katso viesti
    Nostellaan topiccia ylöspäin. Kesäks ois tarkotus hommata kevlarit lyhkäsiin kaupunkipyörittelyihin. Mutta onkos minkään valmistajan kevlar farkuissa polvisuojien lisäks paikkaa noille lonkkasuojille? Ois aina vähän extraa kaatumisia silmällä pitäen. Toki löytyy kaapista myös kunnollisilla suojilla olevat gore housut mut niitä ei aina jaksa kaupunki ajoon vetää jalkaan, varsinki helteillä...
    Olisiko hyvä idea viedä byysät ja suojat jollekin näppärälle ompelijalle ja teettää suojataskut?
    Muuten en kyllä suosittele kaatumista
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  25. #235
    Lainaa bere kirjoitti Katso viesti
    Onkohan jollain pidempää ja vähän kapeampaa kevlarfarkkua? Suurin osa näyttäisi olevan aivan järkyttävää leveälahkeista mallia? Kävin tänään motonetissa sovittamassa richoja, aivan kelvottomat farkut nekin, 10cm liian lyhyet ja aivan liian leveät. Pygmiräppäreillekkö noita tehdään?
    Joo, tämä on raivostuttavaa. Ilmeisesti tehtaiden ainoa malli on läski HD-mies tai sarvikuono? Mitat 180/73 ja haluaisin ajofarkut, jotka istuvat eivätkä roiku reisistä + perseestä ja joiden lahje on mallia lievä boot cut. Puhtaissa ajokamppeissa ulkonäkö on toissijaista, mutta noiden funktio olisi olla ajoon kelpaavat housut, joita kehtaa pitää muutenkin.

    Onko kukaan ruipelo koittanut Dragginin Bikereita? Noita ei ole sattunut ikinä kohdalle hyllyssä, mutta kuvaus on sinne päin. http://dragginjeans.net/product/biker%20for%20men
    Viimeksi muokannut: flop; 29.04.2012 klo 20:50.
  26. #236
    Lainaa Peanuts kirjoitti Katso viesti
    Nostellaan topiccia ylöspäin. Kesäks ois tarkotus hommata kevlarit lyhkäsiin kaupunkipyörittelyihin. Mutta onkos minkään valmistajan kevlar farkuissa polvisuojien lisäks paikkaa noille lonkkasuojille? Ois aina vähän extraa kaatumisia silmällä pitäen. Toki löytyy kaapista myös kunnollisilla suojilla olevat gore housut mut niitä ei aina jaksa kaupunki ajoon vetää jalkaan, varsinki helteillä...
    Itse ostin allright:sta kuukausi takaperin ajofarkut,joista löytyy taskut lonkkasuojille,muistankohan väärin jos sanon että olivat jotain sukua mp-asulle,eli merkki oli mp racing tai jotain.
  27. #237
    Viime kesä tuli ajettua Saksasta Polo Motorradteilestä ostetuilla ajofarkuilla ja tänän kesänä taas sama homma. Ostin noihin lisäksi erilliset polvisuojat ja myös lantiosuojille on paikat. Kevlar-vahvikkeet löytyy ainakin polvista ja takamuksesta. Istuvat hyvin mitä nyt polvisuojat tekevät lievät polvipussit. 180/80kg ja itselle koko 32 on sopiva, joskin lahkeet ovat aavistuksen pitkät. Hinta oli 100EUR luokkaa kun työmatkalla Hampurista nuo ostin.
  28. #238
    Lainaa camshaft6 kirjoitti Katso viesti
    Itse ostin allright:sta kuukausi takaperin ajofarkut,joista löytyy taskut lonkkasuojille,muistankohan väärin jos sanon että olivat jotain sukua mp-asulle,eli merkki oli mp racing tai jotain.
    Onkos noissa nimimerkki camshaft6 ostamissa ajofarkuissa jotain kevlar "vahvikkeita"? Itekin kattelin allrightin kuvastosta noita farkkuja juurikin lonkkasuojien takia mutta ei ollu erikseen mainintaa noista kevlareista...
  29. #239
    Ostin nuo Draggin' Jeansit joskus puolikymmentä vuotta sitten, mallina luultavasti classic (on näemmä valikoima vähän kasvanut sittemmin) ja ainakin omaan varteen (172/66) nuo istuvat varsin hyvin, kyllä noissa kehtaa jalkautua kaupungillekin. Paitsi se vetoketjun peittona oleva kangasläppä joka aina vääntää itsensä "auki" (vetoketju itsessään pysyy kyllä kiinni), mutta ei kait sitä niin tarkkaan kyylätä...
    Noissa on muistaakseni lisäksi kevlaria jonkin verran laitettu suojaamaan myös lantion seutua, mutta en nyt päässyt tarkistamaan pikaisesti kun taitavat olla vielä jossain talvivarastossa.
  30.  
  31. #240
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Olisiko hyvä idea viedä byysät ja suojat jollekin näppärälle ompelijalle ja teettää suojataskut?
    Muuten en kyllä suosittele kaatumista
    Mietin noita farkkuja, että melekeen samahan se olisi käydä ostamassa jotain cordura-kangasta pari metriä ja käyttää ompelimossa että tikkaavat normaalien farkkujen sisäpuolelle. Eipäs nuo mopoiluun tarkoitetut kangasvaatteet sen kummempaa näytä olevan kun 300-600d corduraa, eikä se kangas maksa paljon mitään.
    Kahvilasta kahvilaan..
Sivu: 8 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen