Polvisuojissa mitkä on kiinni tollasissa farkuissa, on se ominaisuus, että kun ne on ajaessa kohdallaan, niin ne on seistessä ikävän tuntuisesti liian alhaalla. Missä ne silloin on jos kaatuu, niin sitä ei tiedä kukaa. Mutta on mulla kivikin lentäny polvisuojaan, et on hyvä olla vaikka vaan housussa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Juuri tuli tilattua ajofarkut Maple motolta. Vaikuttivat laadukkailta ja käsityönä tulee. Elinikäinen takuu.
Päädyin ostamaan tommoset. En sit tiedä mimmoset noi on perspuolelta, mutta se nähdään onko takapuolellakin yhtä kattava suojaus. Mutta muuten vaikuttavat ihan päteviltä. Sitäkään en vielä btw mene sanomaan, että onko noi kesällä kuumatMutta raportoin noista aikanaan kun toivottavasti saan postissa.
Kerron myöhemmin myös mimmonen prosenttiosuus tuosta on kevlaria. Mitä kävin eilen tutustumassa superbikerssiin, niin opin yhden asian. housut voivat olla kokokevlaria, mutta millä prosenttiosuudella ne on punottua kevlaria. Joissakin se voi olla 7% joissakin 50% ja joissakin ehkä enemmän. 40% on kuulemma jo aika hyvä.
Tuossa itse housut. John Doe KAMIKAZE DENIM SVARTA Black
http://shop.ridejohndoe.com/se/d2006...ans-black.html
Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014
Dodii nyt nämä John Doen KAMIKAZE DENIM SVARTA kevlar farkut tuli.
Nää on just niin hyvät ku toivoinki. Nää on sisältä kokokevlaria ja koko on just sopiva. otin koon 31/32 ja kun nämä on päällä ilman kenkiä niin hieman pidemmät, mutta kun laitan kengät, niin ne sopii kuin valetut
Näiden alle laitoin Forcefieldin LIMB TUBE KNEE PROTECTORIT
Noista ensikokemuksena sanon, että hyvän tuntuset mutta jo pienen käytön jälkeen hieman hiostavat. Mutta kyllämä sanon, että pieni hinta vapaudesta. Noi plus kevlar farkut ja leffateatteri / kahvila / työpaikka täältä tullaan
Pidemmille matkoille toki siis vielä nahkahousut. Noi yllä olevat on tietysti hei sit vaan kaupunkiajoon.
1.testipv
klo 6.30 ulkona -2 pakkasta ja ei tullut kylmä. Aamupäivän housuja pystyi pitämään, mutta ennen ruokailua klo 11 oli jo pakko ottaa toiset, koska polvisuojat alkoivat ahdistamaanTosin laitan sen vasemman polven piikkiin, kun se oli laitettu huonosti kiinni ja valahti tästä syystä hieman liian alas. Huomenna uusiksi toivonmukaan paremmin aseteltuna.
Pyörä: Triumph Street Triple ABS, vm 2014
Tuli tuossa katseltua ajofarkkuja, muttei löytynyt vielä sopivia.
Ajattelin, että antavat varmaan tarvittavan suojan nurkkakurvailuun. Toki on eri asia, jos vetää oikein kunnon mällin, mutta se on jo toinen juttu.
Itse olen kerran kaatunut ihan tuulitakissa ja farkuissa ja kerran shortseissa ja t-paidassa. Vauhdit jossain neljän kympin paikkeilla. Hieman asfaltti-ihottumaa seurasi, muttei isompaa hämminkiä.
https://www.youtube.com/watch?v=sYxU_lYBHpY
Kaatua voi monella tapaa.
Päädyin myös itse tilaamaan Rustelta räätälöinnin Farkkuihini ja homma toimi kaikin puolin hienosti. Annetuissa aikatauluissa pysyttiin, kuljetukset hoituivat ja mikä parasta, lopputulos vaikuttaa ja tuntuu laadukkaalta.
Minusta tässä on hyvä ja toimiva vaihtoehto ajofarkkujen hankintaan ja kiva kuulla, että kestävät myös päivittäistä käyttöä.![]()
Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän
Mottowearin Cora CT -ajofarkuilla kertaalleen kuperkeikanneena voin suositella lämpimästi kyseisen kiskan tuotteita. Erityisen lämpimästi suosittelen asentamaan kaikkiin ajohousuihin kunnolliset lonkkasuojat. Niille on paikat näissäkin pökissä mutta yllättävästi ostohetkellä tarjolla oli vain polvisuojia.
Ja muuta nippelitietoa naisihmisille: koko M on passeli normaalivartaloiselle 165/55 -henkilölle. Lahkeet todellakin riittävät ja ne saa helposti saappaan varren päälle. Housujen malli on perseen täysin latistava. Jos sinulla on hyvä hanuri niin nämä hävittävät sen tyystin.
Ai niin, housut ovat vieläkin täysin käyttökelpoiset, repeämiä ei tullut ja pesukone pelasti. Housujen omat suojat tuntuvat laadukkailta.
Ei mulla muuta.
Näin on näppylähansikkaat.
Pitänee hakea jostain pk-seudun liikkeestä housut, pakko päästä ensin testaamaan. Mitäs suosittelette hintaluokassa noin 150€?.
M
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Superbikersista löytyi itselle sopivat farkut, kiitos myyjän
Helppoa asiointia oli, ei tarvinnut kuin mennä paikalle.
M
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
tarvis katsella vähän ajofarkkuja ja jos tässä rovaniemi-oulu välillä pääsis liikkeisiin sovitteleen niin olis plussaa..
Menenkö motonettiin vai onko muita varteenotettavia?
cbr 1000rr
cbr 900rr steetfighter (Ex)
cbr 600f2 stunt
Sparewheel ainakin, Motorman ja miksei Storm ja Euromotorcenterkin. Siis Oulussa.
Motonetin Richat vaikutti laadukkailta, mutta jos reisissä on yhtään paksuutta ja vyötärö suht kapea niitä ei saa todennäköisesti sopimaan.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Herätellääs vanhaa juttua. Onko tyypeillä tullu uusia hyviä/huonoja kokemuksia noista farkuista. Kellään kokemusta tollasista, vois ajella missä housuissa tykkäis.
https://www.ebay.co.uk/itm/Motorcycl...1EeDOkPOeXZ6Og
Victory Hammer 8-Ball -11
Suzuki B-King -08
Suzuki 750 gsx -84
Onko kukaan viimeaikoina ratsannut ajofarkkumarkkinoita?
Pitäisi löytää kauttaaltaan vahvistetut jamekset edellisten tilalle, ei siis niitä missä on vahvikelaput hanurissa ja polvissa. Kuka näitä nykyään tarjoaa? YOKOlla oli ainakin ennen, mutta nyt niiden esitteistä ei meinannut silmään osua..
Ja jos sulla on 188/90 kokoselle passelit kauttaaltaan vahvistetut ajofarkut halvalla jouten niin tuikkaa vaikka yv.
Held Crackerjack https://sparewheel.fi/product_info.p...ducts_id/28949
On Yoko:lla yhä tuollaiset.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/40039...farkut-sininen
http://www.motonet.fi/fi/tuote/40039...farkut-sininen
MP-messuilla niitä jo hypistelin mutta nollaa näyttää tällä hetkellä saldot.
Noista yo. ei omaa kokemusta, mutta näistä on
http://www.dragginjeans.com/classic-mens/
Ovat hyvät, eivät tietenkään yhtä joustavat kuin normi farkut. Kaveri veti poron kanssa lipat nuo jalassa, ei asfaltti-ihottumaa tms.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Hankin juuri muutama viikko sitten tuon Rusten modin omiin farkkuihin ja näitä voi nyt kyllä pitää ihan täysiverisinä ajohousuina. Farkkujen sisällä on käytännössä kevlarista tehdyt toiset housut ja paikat polvi ja lantiosuojille.
Pyysin polvisuojien paikoista sellaiset että niihin menee Rukan D3O suojat, sellaiset pidemmät. Kun farkuissa on nyt tuollaiset D3O polvi ja lantiosuojat, en oikein ymmärrä miten nämä olisivat suojaavuudeltaan sen huonommat kuin nuo toiset Sinisalon tixtex housut samoilla suojilla.
Olen yrittänyt etsiä housuja, joissa olisi polvi- ja lonkkasuojat, ainakin taskut niille, kangas vähän kestävämpää kuin normifarkuissa, housujen pitäisi olla mukavat istua pyörän päällä, mutta kaupungilla kävellessäkin niiden pitäisi olla mukavat ja plussaa olisi, jos housuihin ei paistuisi helteilläkään. Olen 188/74 ja pidän normaalisti 34/34 farkkuja. Vartalon malli hoikka ja perseen profiili sivusta katsoen melko litteä.
Minulla oli Mottowear Raiser-X -farkut, 34". Ne tuli kuitenkin alun alkaenkin jostakin syystä ostettua vähän liian isot. Mottowearin omat polvisuojat ovat kovat kopurat, vaikka eivät kovin suuret olekaan kooltaan. Möin nuo keväällä pois.
Lisäksi minulla oli Scott All Terrain Pro DP-housut, L, joista sai vedenpitävän kalvon irti. Scottit olivat oikein mukavat jalassa ja isot tuuletusaukot reisissä ja vaalea väri auttoivat helteillä. Scottin vika oli kuitenkin se, että lonkkasuojien taskut olivat liian edessä, suojan takareuna jäi lonkkaluun kohdalle ja istuessa suojat hieman painoivat hankalasti, kun kokokin sattui olemaan hiukan nafti. Jos tuota lonkkasuojaongelmaa ei olisi ollut, tai niiden taskuja olisi itse korjaamalla voinut siirtää, olisin ostanut tilalle numeroa suuremmat Scottit, siitä huolimatta, että näissä "rallihousuissa" näyttää kaupungilla vähän liikaa seikkailumotoristilta.
Pitkän googlettamisen jälkeen tilasin kokeeksi Dainesen D1 Evo -farkut, jotka olisivat täyttäneet aika monta vaatimusta. Huolellisten mittataulukoiden tutkimisen jälkeenkin koko 34" taisi kuitenkin tulla numeroa liian pieni, mutta se ei muuttanut sitä tosiasiaa, että noiden farkkujen leikkaus oli perseestä ja haaruksista liian ahdas. Ei niillä istumaan pystynyt lainkaan, vaikka vyötäröltä koko oli sopiva. Tuossa Dainesen mallissa kevlarkuidut on kudottu kankaaseen sisään, joten erillistä paksua kevlarvuoria ei ole.
Held Crackerjack olisi ilmeisesti materiaaliltaan/rakenteeltaa nointa Daineseja vastaava, eli ilman erillistä kevlar-vuoria, mutta googlettelun perusteella kokovalinta vaikutti vaikealta ja vyötärön koot kahden tuuman välein, joten en viitsinyt niitä tilata kokeeksi.
Koska tarvitsin housut työmatkoille, hommasin seuraavaksi Revit Philly 2 farkut 34/34, jotka olivatkin istuvuudeltaan oikein hyvät. Ovat vaan näillä 30 asteen keleillä aivan saatanan kuumat. Kangas on farkkukangasta paksummasta päästä ja kevlar-vuorikin melko paksu. Onneksi suojat ovat notkeat ja ohuet, suojaavuus ei vaikuta kovin vakuuttavalta, vaikka CE-normit täyttääkin. Lonkkasuojat piti ostaa erikseen.
Huomasin vasta noiden Revitin farkkujen hankinnan jälkeen, että Klimillä olisi ollut Outrider -housut, joilla olisi ehkä voinut korvata sekä farkut että erilliset kesäajohousut, kylmemmälle sitten sadehousua päälle. Tilasin siis vielä sellaiset kun paperilla ja nettikokemusten perusteella tuon pitäisi ratkaista ongelmani. Kun Dainese oli pettymys leikkaukseltaan ja Revit materiaalin paksuudeltaan niin nämä Klim Outriderit, 32" Long, olivat kyllä suuri pettymys molempien osalta. Netin arviointijutuista ja videoista saa housujen materiaalista ihan eri kuvan. Todellisuudessa se on kovaa, kankeaa ja paksua kuin halvoissa kahdenkympin työhousuissa. Klimillä on erittäin hyvä kokotyökalu omilla sivuillaan ja housut tulivatkin pituuden ja vyötärön osalta sopivat, mutta haaruksista, perseestä ja polvitaipeista olivat ihan yhtä ahtaat kuin Dainese D1 Evot. Vartalon malli mulla on hoikka, joten lihaksikkaammille tyypeille Outriderit (tai D1 Evot) tuskin istuvat sitäkään vähää.
Koska en halua hikoilla koko hellekesää noissa Revitin farkuissa, postissa on vielä tulossa IXS Haran GTX-housut, XL, joista saa kalvon irti ja tuuletusaukot reisissä, vaalea väri. Jos ne ovat istuvuudeltaan hyvät, pidän ne kun olivat niin halvat, vaikka lahkeet ovatkin melko varmaan vähän lyhyet.
Etsintä jatkuu, ilmeisesti on mahdotonta tehdä ajohousuja, jotka ovat mukavat istua ja kävellä sekä neutraalin näköiset myös kaupungilla, polvi- ja lonkkasuojat, kestävä mutta notkea materiaali. Plussaa olisi vielä vaaleahko väri joka ei ole liian kuuma auringossa.
Viimeksi muokannut: mek; 31.07.2018 klo 10:18.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Oliko se nyt https://www.rusteprotection.com kun tekee sun omista farkuista/housuista kevlarit. Suojia jos haluaa niin jostain, vaikka motonetistä, saa noita 3DO pehmeitä iskusta äykistyviä oransseja suojia aika pienellä rahalla.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Nuo Revit Philly 2:t olisivat muuten hyvät, mutta tällä kelillä ongelmana on nimenomaan se erillinen kevlar-vuori joka tekee housuista viimeistään liian kuumat. Siksi tuo Rusteprotection ei ole ensisijainen vaihtoehto, pitäisi löytää housut joiden kangas on riittävän kestävää ilman erillistä kevlar-vuorta.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Ei niitä ole. Kevlaria on kulutuksenkestävyyttä parantamassa ja kangas on tavallista farkkua paksumpaa/lämpimämpää - muuten kyseessä eivät ole ajofarkut, vaan tavalliset farkut.
Teoriassa ajofarkut olisi mahdollista tehdä kudoksia katkomatta pieniä reikiä täyteen. En ole kyllä törmännyt moisiin. Ostamista voin harkita jos markkinoille tulevat - lämpöuupumus kun on oikea riski silloin, jos lämpötila alkaa olla 30 asteen tuntumassa. Se ei ole ajaessa sen terveellisempää kuin tukeva känni tai univaje.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Daineseilla tein Juuroopan turneen just, mielestäni niiden leikkaus on ihan onnistunut, itse olen ns. normaalirakenteinen.
Voi olla että leikkaus on tehty keskimittaiselle sopivaksi, ääripäät hankalempia.
Lisätään nyt vielä se, että Daineseni ovat numeroa suuremmat kuin normifarkkuni, olematta tippaakaan liian isot.
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
BMW K1200rs
Ainakaan sweepin ajofarkuissa suojat eivät ole kovinkaan mukavat kävellä, ovat syvän kuppimaiset ja hiertävät säärtä polven alapuolelta. Lonkkasuojatkin on vähän niin ja näin, epämääräiset ei-e-hyväksytyt vaahtomuovin palaset. Toki suojat voi vaihtaa, mutta suojataskujen muoto on se mikä on.