Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 105:sta
  1. #1
    Moro!

    Aluksi taustaa: Ostin tuollaisen ensipyöräksi ja en tajua moottoripyöristä mitään.

    Sitten asiaan: Pyörä on porissa ja mä itse asun Kuopiossa, eli näen pyörän vasta, kun kevät koittaa. Mitä tarvitsee ottaa huomioon, kun otan pyörän käyttöön ekan kerran? Kyseisellä pyörällä ei ole ajettu pitkään aikaan ja sille on tehty tänä talvena 12 tonnin huolto.

    Pyörä on täysin alkuperäisessä kunnossa. Meinasin tehdä pyörälle ne "perus tuningit". Eli onnistuuko tuo minuvilkkujen ja niiden alusläpyköiden vaihto noin vain? Ja onnistuuko kilpitelineen vaihto ilman ongelmia, jos on normaali ihminen kyseessä ja kokemusta ei löydy?

    Entä se slipari? Minkälainen on hyvä ja paljon ne maksaa. Mä katoin briteistä jotain akropoviceja, vai miten se kirjoitetaan... Semmonen maksoi jonkun 485 puntaa ilman mitään kuluja. Halvempi kävis huomattavasti paremmin! Ja onnistuuko sliparin vaihto helposti? Kuinka se koko homma tapahtuu ylipäätään? Vahna pois jollain pulteilla ja uusi tilalle?

    Ja entä se visiirin vaihto? Onko se oikeasti tarpeellinen? Kannattaako tehdä? Visiirien hintoihin en ole tutustunut...

    Kiitos paljon mahdollisista vastauksistanne!
  2. #2
    Äläs nyt aluks tee mitään. Ajelet ja tunnustelet. Kyllä niitä kerkee sitten ruuvata.

    Ja Tuomolla on Tuomon tarpeet ja kommentit..........
    Et tu, Brute

    - Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
  3. #3
    Ei tuolle pyörälle tarvitse tehdä oikeastaan mitään, se on loistava tuollaisenaan.

    Puigin tuplakupla pleksi on ihan hyvän näköinen ja hieman suurentaa katteiden suojaa, jos sellaisen haluaa laittaa.

    Perästä tulee hyvän näköinen jos vaihtaa vähän siromman kilpitelineen ja kiillottaa vakioputken. Sitten tietysti joutuu vaihtaa sliparin jos ääntä haluaa lisää. Kilpitelineen vaihto on aika tuskainen operaatio ensimmäistä kertaa tehdessä. Sen takakatteen irrotuksessa tuntuu että se kate hajoaa vääntäessä ennen kuin lähtee irti.

    Jos 12000km huolto on tehty talven aikana niin ei muuta kuin bensaa tankkiin ja hanaa...
  4. #4
    Lainaa (tuomo @ Helmi. 23 2009,20:39) kirjoitti
    No jos ihan alusta lähetään niin mene suoraan vaitamaan busaan tai kilogixeriin, ihan turha tommosta vajaatehosta ruveta tuunailemaan ku tehot kuukauden sisällä kuitenki loppuu kesken...
    Sehän oli kannustava vastaus ensimmäiseen viestiin koko foorumille.

    Jos työkalut pysyy kädessä niin kyllä noi kaikki mainitut muutokset onnistuu aika kivuttomasti, ei tartte kun pikkasen uskallusta soveltaa, malttia ja lievää järjenkäyttöä ettei mitään idioottimaisia ratkaisuja tee.
    Siitä vaan rupeet ruuvailemaan osia irti ja kattelemaan miten siihen sais uutta tilalle suunnilleen samaan kohtaan, siitä se lähtee.

    Pleksit kustantanee jotain 50 ja 200e välillä ostopaikasta ja mallista riippuen, sen vaihto lienee noista takuulla yksinkertaisin, senkun vaan ruuvailee ruuvit auki ja samat ruuvit takas kiinni samoihin paikkoihin uuden pleksin kanssa.
    En tiedä tuosta pyörästä, miten "tarpeellinen" muutos on, omassa muutti ajomukavuutta kummasti kun ilmavirta muutti suuntaansa pikkasen ja tulihan siitä kivemman näkönenkin omaan silmään.
    Abusus non tollit usum
  5. #5
    Vaiha osia ku oot ekan kerran kipannu sen, sillon ne on kätevä vaihtaa

    Sliparin laittasin kyllä jo ennen, nää hondat kun kuulostaa vakioputkilla ihan ompelukoneilta.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  6. #6
    Kiitos todella paljon noista vastauksista! Etenkin noista "kannustavista"... Mutta tuota tuota. Juurikin siksi kysyin esim. tuosta visiiristä, että kannataako se juurikin tuon lisäsuojan takia vaihtaa. Onko sillä oikeasti merkittävä vaikutus? Jos on, niin pitää kai se vaihtaa. Ja joo noi vilkut ja muut saa tarvittaessa odottaa.

    Slipari kiinnostaa oikeastaan noiden äänien takia. Parastahan tässä on se, että ei ole hajuakaan miltä toi kuulostaa vakio äänenvaimentajallakaan. Vaihtosliparista nyt puhumattakaan! Mutta jos kustannus ja vaiva ei ole suhteettomia, niin... Hyvä kuulla teiltä, joilla on kokemusta!
  7. #7
    Lainaa (Medi @ Helmi. 23 2009,20:57) kirjoitti
    Vaiha osia ku oot ekan kerran kipannu sen, sillon ne on kätevä vaihtaa *

    Sliparin laittasin kyllä jo ennen, nää hondat kun kuulostaa vakioputkilla ihan ompelukoneilta.
    Ompelukoneeltapa hyvinkin. Mutta voitko suositella jotain merkkiä? hinta/laatu-suhde, vaihdettavuus, jne
  8. #8
    Älä vaan tee mitään peruuttamattomia muutoksia, ellet ole edes varma harrastatko yhtä kautta enempää. Itse kun selaan käytettyjä niin peruuttamattomasti tuunatut laitteet skippaan heti.
  9. #9
    Lainaa (pulla-poika @ Helmi. 23 2009,20:59) kirjoitti
    Kiitos todella paljon noista vastauksista! Etenkin noista "kannustavista"... Mutta tuota tuota. Juurikin siksi kysyin esim. tuosta visiiristä, että kannataako se juurikin tuon lisäsuojan takia vaihtaa. Onko sillä oikeasti merkittävä vaikutus? Jos on, niin pitää kai se vaihtaa. Ja joo noi vilkut ja muut saa tarvittaessa odottaa.
    Visiiri on kypärässä, pleksi pyörässä.

    Vaihda sitten jos siltä tuntuu, aja nyt ensin vähän sillä vanhalla

    Ajoviima muodostuu ongelmaksi vasta laittomissa nopeuksissa.
  10. #10
    Jep kiitti vaan. Eli taitaa olla parempi laittaa jäitä hattuun ja ihmetellä ensitalvena mikä on meininki ja keskittyä nyt tohon varusteiden haalimiseen! Tai sitten mietin sitä PLEKSIÄ ja sliparia, jos tuntuu äänet liian vaisuilta tai ajoviima käy häiritsemään...

    Kyllä se mieli näköjään muuttuu nopeasti!
  11. #11
    Tai sit alat haalia liikaa kaikkee kivaa pyörään ja ootkin pulassa, kun et ymmärrä asioista hölkäsen pöläystä. Onneksi kysymällä selviää, vaikka joutuukin ihmettelemään itsestäänselvyyksiä. Ei tää homma kuitenkaan onneksi ydinfysiikkaa ole

    Niin ja mieti rauhassa haluatko ihan varmasti jonkun tietyn osan/muutoksen tehdä ja tilaa sitten vasta osa - voi tulla muuten kalliiksi

    Jos pyörässä ei vielä ole, niin crash padit voi olla ihan fiksu liike ostaa ja laittaa kiinni..
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  12. #12
    Tuossa pari kuvaa kyseisestä vessasta Puigin tuplakuplalla, Hot Performance sliparilla ja pienemmällä kilpitelineellä varustettuna.

    http://lipas.uwasa.fi/~j81913/CBR.jpg
    http://lipas.uwasa.fi/~j81913/CBR2.jpg
  13. #13
    Kiitti tosi paljon noista kuvista! Värikin on sama! Onko toi sun pyörä? Jos on, niin mistä slipari ja paljon maksoi?

    Niin ja noi crash padit googleen, kun ei ole tietoa mitä ne on. Ei tarvitse selittää, selvitän ton itse. Kiitos tiedosta!
  14. #14
    Toi on mun vanha pyörä, ajoin sillä vajaat 30000km ilman ongelmia. Välimerelläkin se kävi matkailemassa.

    Noita slipareita löytyy usein käytettynä, kannattaa tutkia myyntipalstoja. Sieltä tuokin löytyi.
  15. #15
    Ajele, ja totuttele aivan vakio pelillä alkuunsa.
    Tuossakin on tehoja aloittelijalle enemmän kuin tarpeeksi.

    Täällä ei kannata aina välttämättä huomioida tollaisia sarkastisia kannanottoja, näitä täältä aina löytyy. Suodata ne vaan pois.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  16. #16
    Onnitelut uuden menopelin johdosta.
    Vilkut, pleksin muut on ihan kiva vaihtaa, saa pientä näpertelyä ja tulee hieman mopokin tutummaksi. Ja muuttaa mopoa oman näköiseksi.

    Voin lohduttaa ettei kusiaisesta lopu meno kesken, vaikka nuo Sukisuki sponsorointi lippiksen saavat niin väittävät. tuntuu siltä että ks merkillä ajavat eivät voi ajaa pienemmällä kuin kilonen.
    Ainakin Yamahalla ja Hondalla ajavat tietävät ettei ne kuutiot ole kaikki kaikessa.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  17. #17
    Lainaa (pulla-poika @ Helmi. 23 2009,20:59) kirjoitti
    Kiitos todella paljon noista vastauksista! Etenkin noista "kannustavista"... Mutta tuota tuota. Juurikin siksi kysyin esim. tuosta visiiristä, että kannataako se juurikin tuon lisäsuojan takia vaihtaa. Onko sillä oikeasti merkittävä vaikutus? Jos on, niin pitää kai se vaihtaa. Ja joo noi vilkut ja muut saa tarvittaessa odottaa.
    On sillä. Varsinkin semmoisella, jossa on reikä alareunassa. Vähentää pyörteitä ja kypärämöykkää.

    Itsellä oli tuommoinen CBR600RR, mutta se meni rikki. Kestää yllättävän huonosti voltteja, meni kerrasta ihan päreiksi.

    Kiva pärrä silti ja hyvät muistot siitä.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  18. #18
    Lainaa (Petsku73 @ Helmi. 23 2009,21:55) kirjoitti
    Ajele, ja totuttele aivan vakio pelillä alkuunsa.
    Tuossakin on tehoja aloittelijalle enemmän kuin tarpeeksi.

    Täällä ei kannata aina välttämättä huomioida tollaisia sarkastisia kannanottoja, näitä täältä aina löytyy. Suodata ne vaan pois.
    Tää oli hyvä kommentti. Ihan varmasti riittää ekalle kesälle tehot tuossa pyörässä ja tuunamaan kerkee kesänkin aikana jos innostusta on. Itse ajoin viime kesän Kawan 600 kuutioisella joka oli eka oikea moottoripyörä sitten kevari aikojen ja niistä on kuitenkin jo lähes 20 vuotta. Kyllä sillä pienempikuutioisellakin pyörällä kerkee aivan riittävän hyvin ja yhdellä pyörälläkin ajo onnistuu jos haluaa. Tarkoitus ei ole kuitenkaan yllyttää mihinkään laittomuuksiin. *
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  19. #19
    Hyvä valinta ensipyöräksi. Ehkä jopa paras. *
    Helposti menee useampikin kesä tuolla jos on mieleinen. Isompaan kerkeää kyllä vaihtaa sitten joskus jos mieli tekee.

    Ps. Ilkka75 iskenyt ihan selvästi kilosen kaipuu kun tulee jo noin "puolustelevaa" tekstiä. * *Niin kauan kuin siihen kusiaiseen on tyytyväinen, ei ole mitään tarvetta huudella/todistella että kyllä se kulku riittää... Sillä kyllähän se riittääkin, ainakin tiettyyn vaiheeseen asti. Vauhdin puolesta kuski asettaa kusiaisellakin rajat. Tehon puute tuntuu enemmänkin ajamisen hauskuudessa sitten joskus myöhemmin.
    Supermoto
  20. #20
    Oi tulee itselläkin ihan vanhat ajat mieleen.(kyynel). Itsekkin omistin joskus samanmallisen pyörän, mutta se päätykin sitten ojanpohjalle. Itsellä oli yoshimuran putki kiinni ja sävelet oli hyvät. Sliparin vaihtoon menee se 3 tuntia aikaa kun rauhassa vääntää paikalleen. Takakatetta joutuu purkamaan, oikean jalkatapin ja muuta härpäkettä siitä eestä. Leo Vince, micro vois olla vähän halvempia vaihto ehtoja ton akran ja yoshimuran tilalle.
    Niin ja mitä pyörään tulee, oli ihan pirun kiva pyörä ajaa. Niin matkaa, rata-ajoa kuin mutkapätkilläkin. Kovaa ajoa vaan.
    R6R räärääpyörä
  21. #21
    Akrapovicin titaaniputkisto kuulostaa ainakin ihan OK:lta
    Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
  22. #22
    Jos niitä ääniä ei tosiaan välttämättä halua lisää (tuosta kyllä lähtee ääntä vakioputkellakin kun antaa hanaa toisin kuin saman ikäisestä R6:sta) niin pienempi kilpiteline ja äänenvaimentimen kiillotus on hyvä vaihtoehto.

    http://www.mp-foorumi.com/kuvat....45.html
    http://www.mp-foorumi.com/kuvat....72.html
  23. #23
    [QUOTE= (jaska_73 @ Helmi. 23 2009,22:20)]
    Ajele, ja totuttele aivan vakio pelillä alkuunsa.
    Tuossakin on tehoja aloittelijalle enemmän kuin tarpeeksi.

    Lainaa Petsku73,Helmi. 23 2009,21:55 kirjoitti
    Tää oli hyvä kommentti. Ihan varmasti riittää ekalle kesälle tehot tuossa pyörässä ja tuunamaan kerkee kesänkin aikana jos innostusta on.
    Joo samaa mieltä, ei kannata laittaa niitä minivilkkuja ja tuplakuplaa. Sliparista nyt puhumattakaan, lähtee varmasti kokemattoman käsistä sellasten teho/hipo osien asennuksen jälkeen.
    Ajat vaan vakiolla. Kannattaa muuten käyttää ainoastaan ykköstä ja kakkosta ekat pari kesää.



  24. #24
    Apaut 40 euroa maksaa käypänen "slipari" lähimmässä autovaraosamyymälässä. Kysyt vaan Simonsin tai Marteliuksen vaimentimia. Ja ääntä löytyy *
    The Real Thing ?
  25. #25
    [QUOTE= (Nro:13 @ Helmi. 24 2009,09:29)]
    Lainaa (jaska_73 @ Helmi. 23 2009,22:20) kirjoitti
    Ajele, ja totuttele aivan vakio pelillä alkuunsa.
    Tuossakin on tehoja aloittelijalle enemmän kuin tarpeeksi.

    Lainaa Petsku73,Helmi. 23 2009,21:55 kirjoitti
    Tää oli hyvä kommentti. Ihan varmasti riittää ekalle kesälle tehot tuossa pyörässä ja tuunamaan kerkee kesänkin aikana jos innostusta on.
    Joo samaa mieltä, ei kannata laittaa niitä minivilkkuja ja tuplakuplaa. Sliparista nyt puhumattakaan, lähtee varmasti kokemattoman käsistä sellasten teho/hipo osien asennuksen jälkeen.
    Ajat vaan vakiolla. Kannattaa muuten käyttää ainoastaan ykköstä ja kakkosta ekat pari kesää.
    Menes nyt takaisin oppitunnille siitä sotkeutumasta aikuisten juttuihin
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  26. #26
    Sijoita tärkeämpään, esim. uusiin renkaisiin ja ajokamoihin kuin ökykalliiseen mölyvaimentimeen.
    Esim Polo Motarradilta löytyy halpa putkula 199€- tuolta saa plexejä sekä minivilkkuja samoin.

    Englannista tilaamalla saa niitten halpoja pakoputkimerkkejä scorpion, motad, barracuda yms.
  27. #27
    Lainaa (tuomo @ Helmi. 23 2009,20:39) kirjoitti
    No jos ihan alusta lähetään niin mene suoraan vaitamaan busaan tai kilogixeriin, ihan turha tommosta vajaatehosta ruveta tuunailemaan ku tehot kuukauden sisällä kuitenki loppuu kesken...
    mp.orgin vakiovastaus jokaiselle pyörän ostoa suunnittelevalle tuntuu olevan: osta tonninen tai Hayabusa, ettei tarvi heti vaihtaa...

    Pikku ´reality check´:inä voi olla hyvä muistella sitä tosiasiaa, että 10 vuotta takaperin maailmanmestaruustason Superbike-kilpurissa oli tsabout saman verran tehoa, ja painoa, kuin nykyään on täysin vakiossa litraisessa kyykkypyörässä. Kumma, etten muista kenenkään pitäneen noita MM-kilpureita aloittelijoiden laitteina.

    Mutta epäilemättä ihmisen evoluutio on 10 vuodessa tehnyt sellaisen jättiharppauksen eteenpäin, että nyt voisi jo hyvin pistää aivan keltanokan sellaisen puikkoihin. Juuri niinhän täällä ainakin tunnutaan väittävän.

    Myös se, mihin aiot ITSE sitä OMAA pyörääsi käyttää ja miten, on saakelisti tärkeämpää kuin se, mitä joku toinen on valinnoistasi mieltä. Ostat aivan minkä laitteen tahansa, niin joku on kuitenkin sitä mieltä, että paska valinta, mutta nämä nurisijat sopiikin jättää omaan arvoonsa.

    Asiat, jotka moottoripyöräilyssä ovat kaikista oleellisimpia suurimmalle osalle ihmisistä, pystyy kokemaan aivan mainiosti monella täysin ´alitehoisella´ laitteella.

    Myös filosofia, jonka mukaan aloittelijan tulisi kyetä, taikka ylipäätään pyrkiä ostamaan ´pyörä loppuiäksi´, on mielestäni melkoisen onneton.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #28
    Lainaa (mkoo @ Helmi. 24 2009,09:49) kirjoitti
    Sijoita tärkeämpään, esim. uusiin renkaisiin ja ajokamoihin kuin ökykalliiseen mölyvaimentimeen.
    mkoo puhuu asiaa... kunnon renkaat, jos ei jo ole sen jälkeen itse tuhlaisin ylimääräiset rahat kunnon ajovermeisiin, vaikka EAK -kurssiin ja sitten ratapäiviin. Vaan toisaalta ei se kivaa ole snagarille kurvata, jos mopo kuulostaa ompelukoneelta *



    Ducati 749s -06
  29. #29
    Lainaa (pulla-poika @ Helmi. 23 2009,20:26) kirjoitti
    näen pyörän vasta, kun kevät koittaa. Mitä tarvitsee ottaa huomioon, kun otan pyörän käyttöön ekan kerran? Kyseisellä pyörällä ei ole ajettu pitkään aikaan ja sille on tehty tänä talvena 12 tonnin huolto.
    Yllättäen .orgin ketju menee tehoväännöksi.

    /set kalkkismode ON

    Kyllä ne asiat mitä järjellä ajatellen kannattaa tehdä ja miettiä on ihan jossain muualla kuin tuunauksessa. Kivahan se on sitten ajan kanssa mopoa tuunata, mutta kyllä sinä kehtaat sillä vakiopelilläkin ajella. Veikkaan, että kun pyörän allesi saat, niin menee tovi ennenkuin tuuninki on mielessä. Minulla siihen meni neljä ajokuukautta. Olisihan noi voinut hommata valmiiksikin, mutta en ole sitä tyyppiä, että "kaikki tänne heti".

    Tässä ei tainnut käydä vielä ilmi, että oletko ajanut kortin ja ajon periaatteet on tietyiltä osin autokoulun kautta hanskassa, vai oletko sitä toista porukkaa, jolla A lukee perittynä ajokortissa ja ensikontakti moottoripyöriin tulee keväällä myyjän pihalla. Oli kummin tahansa, niin muista, että siellä on keväällä sitten liukasta. Ei tasaisesti mitään jäätikköä tietenkään, jos kuiville asfalteille odotat, mutta maantiepöly ja hiekka ovat todella petollisia ja joskus täysin näkymättömiä ylläreitä. Sateiselta tieltä et myöskään erota öljyläikkiä. Terve järki kertoo ajan kanssa, missä sitä liukasta on enemmän ja missä vähemmän, mutta kunnes sijainnit hoksaat, niin aja varovasti. Samoin tietyn porukan kilokikserihehkutuksesta saa sen käsityksen, että 600rr on mummolle ja pissaliisoille sopiva väsynyt lahna, jolla ei saa sen vertaa vauhtia mutkaan, että se olisi vaarallista. Saati sen vertaa voimaa kiihdytyksessä takikselle, että pyörä saattaisi joskus vahingossa sutia. Kunnioita pyörää kusiaisten panetellusta maineesta huolimatta ja testaa sen ominaisuudet pykälä kerrallaan - sitä varovaisemmin, mitä vähemmän sinulla pyöristä ja yli 50km/h kaksipyöräisten nopeuksista on kokemusta. Autokoulukaan ei opeta esim kiristämään kääntösädettä maantienopeuksissa, kun jotain yllättävää tulee vastaan tai saapuvan mutkan kireys yllättää. Tutki myös rauhassa, mitä pyörä tekee, kun kesken mutkan jarruttaa tai kiihdyttää - tätäkään ei edes autokoulu opeta. Liian moni kesän kuolonkolareista tahi muista onnettomuuksista aiheutuu ihan omasta syystä ja ajolinjalta ajautuminen loistaakin yhtenä syynä tilastoissa.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  30.  
  31. #30
    Lainaa (kalliais @ Helmi. 24 2009,10:12) kirjoitti
    Lainaa (mkoo @ Helmi. 24 2009,09:49) kirjoitti
    Sijoita tärkeämpään, esim. uusiin renkaisiin ja ajokamoihin kuin ökykalliiseen mölyvaimentimeen.
    mkoo puhuu asiaa... kunnon renkaat, jos ei jo ole sen jälkeen itse tuhlaisin ylimääräiset rahat kunnon ajovermeisiin, vaikka EAK -kurssiin ja sitten ratapäiviin. Vaan toisaalta ei se kivaa ole snagarille kurvata, jos mopo kuulostaa ompelukoneelta *
    +1

    Ja onnittelut huolettomasta pyörävalinnasta. Malttia sen kaasun kanssa (ainaki aluks) ni hyvin männöö
    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen