Mitä itse aiheeseen tulee, niin parhaat vinkit ketjussa on jo tulleet. Crashpadit, hyvät ajovarusteet ja sitten ajamaan ja vasta sen jälkeen kun tietää mitä kaipaa ja mitä ei, niin pyörää enempi tunaamaan. Hauskaa tulee olemaan!
Itse kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä ko. pyörä on aloittelijalle jopa hiukan turhan nopea, mutta toisaalta se on kevyt ja varmasti hyvin hallittava ja siinä lienee alusta ja jarrut kohdallaan. Vauhtihan on kiinni oikeasta kädestä ja korvien välistä, joten jos järki pysyy päässä kyllä tuollaisellakin voi aloittaa vallan mainiosti. (Itse en aloittaisi)
Pitää myös muistaa, että tehonälkäkin on yksilökohtaista. Omat pyörät on olleet järjestyksessä: 23hv -> 95hv -> 105hv -> n. 90hv -> 45hv. Viimeisin on - sen myönnän - hitusen tehoton, mutta jopa senkin kanssa pystyy ajamaan mutkateitä nauttien vauhdista. Seuraava pyörä on todennäköisesti vääntöpainotteinen. Omana mielipiteenäni 100hv on ihan riittävä teho mihin vain hauskaan.
Kaikki tavallaan, virittää joku vissiin Hayabusaakin.
Retired
 
			
			Ikinä en ole eareita käyttänyt enkä tule käyttämäänkään(Henry67 @ Maalis. 07 2009,20:48) kirjoitti
Eihän musiikkiakaan kuunnella tulpat korvissa?
delvac
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Hyvä valinta ekaksi pyöräksi
Mulla alkaa kolmas kausi tuolla 6 satasella ja mitään tuuninkia en ole vielä tehnyt. Kulkee hienosti ja mukava ajella muutenkin. Reissussakin pärjää, vaatii tosin taukoja useahkosti..
Itselle tuo ajaminen itsessään antaa sen mitä moottoripyöräilyltä haen, ainakin tällä hetkellä vielä. Rassataan sitten joskus, jos se alkaa ajan myötä kiinnostamaan enemmän...
Sais jo kausi alkaa... En oo nähny pyörää sen jälkeen kun vein talliin.. On vuokratallissa jonne ei oo omaa avainta.. ihan perseestä tollanen..

"Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
Viihdyttävän threadin avasit vielä lopputalveksi, kiitos siitä
Kuten varmaan jo huomasitkin, kun .orgissa avaa suunsa, niin vastuu siirtyy kuulijalle. Huuhaa-filtteri kannattaa olla päällä koko ajan
Pyörän modauksista kysyit, joten siihen yritän antaa asiallisen vastauksen. Ajattelepa itseäsi ostajana. Käytettyä ostaessasi päädyit vakiopyörään vaikka jo itsekin kaipaat jotain lisävarusteita.
Minä arvelen, että et ole ollenkaan ainoa ja etenkin muoviluodin ostajan kannalta kaikki epäasialliset kotitallimodaukset ovat arveluttavia.
Eli mitä tahansa teetkin, niin mieti jo valmiiksi kuinka sen voi purkaa takaisin täysin vakioksi jälkiä jättämättä.
Tuolta pohjalta voi pulteilla kiinnitettyjä osia vaihdella niin paljon kuin huvittaa, kunhan laittaa originaalit huolella talteen. Mutta menepä leikkomaan tai maalaamaan katteita, niin nettimoton lukijoista jo erittäin suuri osa skippaa ilmoituksesi jo pelkästään sen vuoksi.
Ajamisen kannalta pleksi, raiserit/clip-onit, tappien siirtosarjat ja satulan viritykset (ylläolevan puitteissa) vaikuttavat ajamiseen eniten, koska niillä pyörä sovitetaan omiin fyysisiin mittoihin.
Vähäisellä ajokokemuksella saa kierrosajasta pois paljon enemmän ajamalla kuin tallissa viilaamalla.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Hyvin yksilöllinen asia. Jotkut eivät saa koskaan tinnitusta vaikka tekevät parhaansa sen ansaitakseen ja toisilla taas taustavihellys jatkuu hautaan saakka vaikka olisi kuinka huolellinen.(SB2 @ Maalis. 07 2009,22:20) kirjoitti
En minäkään käytä enää Eareja. Ei niiden vaimennus aiokaan riittää vaikka Pannari kunnon tulpilla onkin hiljaisempi kuin vaimon S80.
Aika monet soittavat musiikkia tulpat korvissa ja ylläolevasta johtuen jotkut myös kuuntelevat.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Niin. Niillä suojaa kyllä katteet, mutta parhaassa tapauksessa sitten runko vääntyy kaatuessa.(Luna @ Helmi. 23 2009,21:29) kirjoitti
Voipi ihan ite laskeskella, kumpi maksaa enemmän, uudet katteet, vai runko.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
Minkä kokoset avaimet tarvitaan takarenkaan irrotukseen?
E: vaihdettu työkalu
Itse itselleni vastaten: 27 ja 32
Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.
Honda CBR 600RR -03 (gone)
Honda CBR 600F -03 (gone)
Honda CBR 600F -00 (gone)
Ja kun täältä löytyi apu (not) edelliseen pulmaan ni uutta kysymystä kehiin:
Pitäskö taka-akselin lähteä mutterin irroittamisen jälkeen vai onko siellä jossain piilossa joku lukkosysteemi joka täytyy poistaa ennenkuin akseli liukuu ulos?
Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.
Honda CBR 600RR -03 (gone)
Honda CBR 600F -03 (gone)
Honda CBR 600F -00 (gone)
Kyllä se kuulo kannattaa suojata. Vain idiootti jättää sen tekemättä. Omapahan on kuulonsa.(Hannu59 @ Maalis. 08 2009,12:33) kirjoitti
MITÄ
 
			
			Pitäisi lähteä. Muista myös löysätä ne ketjunkiristimet ennen kuin alat taka-akselia repiä irti.(KapteeniValpas @ Maalis. 23 2009,14:53) kirjoitti
 
			
			Pitäisi, koputtele esim kumivasaralla jos on tiukka.(KapteeniValpas @ Maalis. 23 2009,14:53) kirjoitti
Tattista.
Ketjunkiristimet löysäsin kyllä. Edellisestä pyörästä (cbr 600f) akseli liukui pihalle mutterin irrotuksen jälkeen mutta kun tällä kertaa ei niin käynytkään, ajattelin josko näissä är ärrissä on vielä joku varmistus. Akseli pyörii tasaisesti mutta ei vain tule pihalle. Ruiskutin tankkerillisen crc:tä ja koputtelin halolla. Antaapa aineen vaikuttaa yön yli ja huomenna uusi yritys. Tarvittaessa järeillä työkaluilla. Mutta hellin ottein...
Sieltähän se pienin askelin tulee pihalle mutta v*ttu että on tiukassa. Ainakin tällä hetkellä akseli vaikuttas olevan suora ku sekä rengas että akseli pyörii tasasesti enkä ajossakaan huomannu minkäänlaista heittoa. Tai sit on arsessa vikkaa...
Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.
Honda CBR 600RR -03 (gone)
Honda CBR 600F -03 (gone)
Honda CBR 600F -00 (gone)
Itse olen monen muun kanssa samaa mieltä,
Eli nuo perusasiat hanskaan, jarrutukset, vastaohjaukset, hidas ajot, kääntymis säteet yms.
Ei mitään virejä ennenkun olet ottanu sen kunnon tuntuman fillariin jne.
Olen huomannu että aika monessa paikassa järjestetään ajokauden alussa noita päiviä jolloinka muistellaan miten se pyörä käyttäytyikään ja niksit sen hanskassa pitämiseen, ihan hyvä käydä kyllä
Itse nimittäin menossa kun viimeksi ajannu motocrossia ja nyt ekaa kevättä kadulle
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Sitten jos/kun se sieltä ulos tulee, niin kannattaa tarkastaa, että on suora. Muuten voi ruveta maksamaan, jos kieron sinne laitat takaisin(KapteeniValpas @ Maalis. 23 2009,16:30) kirjoitti
Vanhoissa louskuissakin kun tuo tulee ilman kummempaa väkivaltaa ulos. Oiskohan joku jättänyt rasvauksen seuraavan huoleksi.
Kiitos taas hyvistä vastauksista ja vinkeistä! Sain eilen sitten sen pyörän ihan fyysisesti itselleni. Ainakin tallissa äänet kuulosti aivan hyviltä ja tuunausajatukset on kaikonneetkin aika hyvin. Kilpiteline ja vilkut siinä ei ole samannäköiset, kuin mitä kuvissa yleensä. Teline on harjattua terästä ja siinä lukee kyllä ihan CBR ja näin päin pois. Sirompi se on ja samoin takavilkut. Passaa mulle!
Pitihän sitä tuskassa käynnistellä ja tosiaan ainakin tuolla hallissa siinä oli kyllä varsin komeet äänetkin. Ja muutenkin varsin hieno ja vaikutti ajoasentokin tosi mukavalta. Tai ainakin hyvältä tai jotain... Ketjuissa oli ruostetta, mutta siitä pääsee kyllä eroon helposti. Nyt pitää vissiin sitten vaan säädellä se alusta vakioasetuksille tai ainakin ihmetellä sitä. Niin ja toinen avain ei perkele ollut koodattu. Eli se pitää jotenkin vielä hoitaa.
Varusteet on myös kaikki hankittu, eli nyt vaan odotellaan sitä kesää. Tai sitä, että tiet kuivuu. Ja hyvä että muistuttelitte noista perusharjoitteista. Niihin pitää panostaa. Pitää ainakin sitä kirjaa lueskella, minkä joku linkitti ja niillä ohjeilla treenailla tuolla tutulla mutkapätkällä!
Tack!
Tuo pyörä on aloittelijalle tykki, jos ei ole varovainen! 200 km/h on lasissa alta aikayksikön ja silloin on henki ja kortti vaarassa. Koita vaan pysyä poissa metsähallituksen puolelta.Hissun kissun vaan... pikitietä pitkin!

TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Onko 600cbr rr 50000km liikaa? Voiko odottaa että kone ei kestä enää montaa kilometriä?
<p>BMW S 1000 RR</p>
 
			
			Minusta se on tykki riippumatta ajokokemuksesta(ttuttu @ Maalis. 25 2009,12:53) kirjoitti
Onnea uudesta pyörästä.
Ja 50 donaa ajetulla 600 voi olla vielä hitosti kilsoja jäljellä. Se riippuu entisistä omistajista ja siitä miten he ovat laitettaan kohdelleet.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Itellä -06 600RR ja tehoa on enemmän kuin tarvetta. Erittäin hyvä pyörä.
CBR 600RR 2006 "Movistar"
Paljon semmoisella 50000km ajetulla saisi olla hintaa?(rammus @ Maalis. 31 2009,14:18) kirjoitti
<p>BMW S 1000 RR</p>
 
			
			Mulla oli tuollainen -03 rr jonkin verran yli 40000 ajettuna. Ei syönyt öljyä eikä antanut mitään merkkejä koneen puutumisesta. 35000 ajettuna kelasi mittariin vielä 270 (GPS:ään jäi lukema 258). Sen jälkeen en ehtinyt enää huippuja testailla.(Sirousal @ Maalis. 31 2009,13:49) kirjoitti
Väittäisin että kestää kymmeniä tuhansia vielä kun vain jaksaa öljyjä vaihdella.
Onnea vaan uudelle kikottimelle! Hyviä neuvoja tuntuu tulevan, itse ajattelen asiaa niin, että joka mutkan takana on poliiiiisi ja hirvi. Sitten kun miettii, että kun niiden kans pärjää, niin hyvin menee.
Mutta ois mulla kysymyskin teille, jotka jotain tiedätte. Kertokaas, paljonko tossa ärärrässä on kaakkeja, ja paljonko on 2004-mallin cbrF:ssä, siis 0,6 litrasessa.
Ostin vaimolle semmosen, ja nyt pelottaa, etten pysy sen mukana omalla kaasarirastaalla. Karkaa piru poijes vielä!
Eli minkä verran tehoja -04 f:ssä, ja näissä uusissa ärrissä? Kuivapainot?
Ja onkos perää ettei äffää enää tehdä, siis ollenkaan, vai eikö niitä vain tuoda eurooppaan?
Kiitos etukäteen.
Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
Niinno mm. jenkeissä ajaneet ainakin äffillä 100000 mailia mittariin avaamatta mottia, että siitä voi pohtia pitkäänkö sen pitäisi oikein huollettuna kestää. Onhan noita 100000tkm ajettuja ajoittain näkynyt ihan nettimotossakin, mutta luontainen poistuma korjaa pyörät usein talteen ennen moisia kilsoja. En tältä osin koe RR:n konetta yhtään sen huonommaksi kuin äffänkään.(Spede1 @ Maalis. 31 2009,19:16) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
F ei sellaisenaan ole mennyt päästöspekseistä läpi enää vuosiin. 2007 on viimeinen vuosimalli.(anzu @ Maalis. 31 2009,19:37) kirjoitti
heposia:
-04 600f = 110hv
-07 RR = 118hv
kuivapainot:
-04 600f = 170kg
-07 RR = 157kg
Ole huoleti. XX jättää. Paikaltaan on lähetysagressiivisuudesta kiinni, mutta kyllä XX pyrkii karkuun 150km/h jälkeen ja varttimailin kohdalla on se n 0,5s eroa. Jos lähtö menee pieleen, niin kyllä se kusiainen aina siinä 250km/h kieppeillä tulee perse edellä vastaan
edit: massat tarkistettu
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Eli siis uskallan kesällä lähteä sitten vaimon kans viivalle... tohon Pudiksen kentälle, kun tulee taas testipäivät.... (vaimon viivastaen puhu mitään..



)
Eiköhän se Hooverin kortti sitten vielä pysy hänellä...
(vähän menee oft.. sori)
Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
eihän toi kulje mihinkäänosta busse!!sen on tosi miehen pyörä kaikki muut katselee takavaloi

hornet vm 04
cbr vm 00
ninja 6r vm 04
ninja 6r vm 06
vtr vm 05
hayabusa vm 05
hayabusa 08 yoshimura full system!!
faster faster i am speed disaster<<<<<<<
Siellon se "KÄNNISSÄ"-topikki...Mee sinne..(rivaldo @ Maalis. 31 2009,20:02) kirjoitti
(Vaikka tunnustan, että toisinaan olen ajatellut kyseistä linja-autoa.. mutta mihin mulla olis kiire jos akka ei pääse nykyäänkään pakoon), ja toisaalta,-Suskan LAATUepäilyttää vahvasti...
Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
Eli paras olis kun bussin kulun ja tehot sais hondan laatuun=


!!!
Timpermanni joka tekee työt halavalla, nopiaa, ja huonosti.
puhuu se jolla ei oo varaa suzkaan ja ajelee japanin ladallahondat on aika heikkoja nykyän varsinkin 1000 rr fireblade sen takia niil on takuu 5 v et joku viel huolii niitä

hornet vm 04
cbr vm 00
ninja 6r vm 04
ninja 6r vm 06
vtr vm 05
hayabusa vm 05
hayabusa 08 yoshimura full system!!
faster faster i am speed disaster<<<<<<<