Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Tämä liittyy ehkä enemmänkin matkustusosioon, mutta hakusessa olisi kokemusta zzr1400:n kanssa reissaamisesta.

    Ja nyt pitänee alkaa pikkuhiljaa selvittelemään kuormaustapaa tulevia reissuja varten

    Löytyykö kokemuksia Bagsterin tankkinahan ja laukun yhteiskäytöstä zetorissa? Lähinnä, että istuuko tankkinahka hyvin (naarmuttamatta) ja miten suuren laukun kanssa reissaaminen on vielä sujuvaa?

    Minulla on kyllä tallissa vielä irrallaan SW-Motechin irroitettavat sivulaukkutelineet ja givin Keyless 41:set. Mutta raaskiiko noita telineitä asentaa vai onnistuisiko reissaaminen pelkän tankkilaukun ja pienemmän takalaukun kanssa yksin ja kaksin matkustettaessa. Nuo telineethän tulevat aikalailla ulos pyörän sivuilta.
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  2. #2
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kokemusta on Hki-Nizza-Hki -reissusta kyytiläisen kanssa Zetorilla ja siinä Bagster-tankkinahka ja Medea-laukku. Sanoisin, että jos tankkilaukkua haluaa käyttää, niin Bagsterin systeemi on siihen pätevin tuon tankinsuojan vuoksi. Se kun suojaa tankkia muultakin kuin laukulta eikä tarvitse olla niin tarkka mitä tankin päälle laittaa ja tuleeko naarmuja ja kolhuja vai ei. En nyt syksyllä tullut katsoneeksi mitä tankille kuuluu, mutta vuotta aiemmin ei ollut mitään käytön jälkiä ja sittemmin ei ole tullut tankkilaukkua juuri käytettyä.

    Tankkilaukun koosta sen verran, että Medea on pienemmässä koossaankin liian suuri että Zetorilla voisi ajaa torvi auki. Tuulilasin taakse ei pääse kunnolla suojaan ja keula kevenee 280 km/h kohdalla jo niin paljon, ettei uskalla puristaa enempää. Myös mutkatieajossa tuo laukku alkaa jo karvan verran haittaamaan meininkiä, mutta maisema-ajeluun tuo vielä menee.
    Korotettuna tuo laukku on jo liian iso ja soveltuu lähinnä tilapäiskäyttöön.

    Jos yksin olisin liikkeellä pitkällä reissulla, niin laittaisin Zetoriin pienen tankkilaukun, joka ei estä tuulilasin taakse suojautumista, ja riittävän suuren mutta kuitenkin mahdollisimman pienen takalaukun kyytiläisen paikalle, eikä mitään selkäreppua. En noista telineisiin kiinnitettävistä laukuista osaa sanoa mitään, en sellaisia rojumääriä kuljettele että moisia tarvitsisi hankkia. Kaksistaankin mentiin tankkilaukulla ja parilla pienellä selkärepulla 3 viikkoa eikä mitään puuttunut.



    1000
  3. #3
    Lainaa (Hannula @ Helmi. 17 2009,15:48) kirjoitti
    Kaksistaankin mentiin tankkilaukulla ja parilla pienellä selkärepulla 3 viikkoa eikä mitään puuttunut.
    Nostan hattua!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  4. #4
    voi olla jotta nuo neliykköset tulevat melko kauaksi pyörästä.

    itsellä nuo v35 ja vaikka ne hieman mukailevatkin pyörän muotoja niin eron alkaa huomaamaan, etenkin yksin ajettaessa jo suomenkin nopeuksilla.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  5. #5
    N. 10 tkm ajettu Eurooppaa ristiin rastiin kahdestaan kovilla sivulaukuilla ja Motechin tankkilaukulla. Tankkilaukku taitaa olla Sport -malli. Sivulaukut on Kapan V35 vastaavat.
    Tankkilaukku on tosi kätevä käyttää ja ei naarmuta, jos ei pakkaa liian täyteen. Täyteen tungettu laukku tahtoo vastata etuosastaan tankkiin monttuissa. Olen varmuuden vuoksi pitänyt teipinsuikaleet tankin etuosassa ja silloin ei ainakaan ole tullut yhtään naarmua.
    Sivulaukut+iso tankkilaukku saa kyllä mahtumaan jo aika lailla romua. Mutta kyllä tämä yhdistelmä vaatii malttia motarilla, ei tarvi paljon yli 200 pitää matkanopeutta. Alkaa puistelemaan välillä ikävästi..
    Yksin paras on varmasti pieni tankkilaukku ja takapenkille laukku. Silloin voi päästää isoa lujaa.
  6. #6
    Ok, kiitos kommenteista!

    Laitanpa tankkinahan tilaukseen, mutta mikä Bagsterin tankkilaukku kävisi kaveriksi parhaiten, esim sellainen minkä voisi reliatecin kautta tilata? Tilaa pitäisi olla suht reippaasti, mutta ajomukavuus ei saisi kärsiä. Ja yli kahen markan vauhteja ei tällä hetkellä ole tiedossa Medea vaikuttaisi aika pätevältä kylläkin, mutta onko liian suuri? Aika hintsusti löytyy zetorin kuvia netistä bagsterin laukuilla.
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
  7. #7
    Omani tilasin Reliatecilta (Bagsterin nahka ja Medea). Minusta laukku on varsin passelin kokoinen ja pysyy hyvin matkassa mukana...suosittelen.Kuva yhdistelmästä



    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  8. #8
    Lainaa (Tepe1 @ Helmi. 21 2009,17:25) kirjoitti
    Ok, kiitos kommenteista!

    Laitanpa tankkinahan tilaukseen, mutta mikä Bagsterin tankkilaukku kävisi kaveriksi parhaiten, esim sellainen minkä voisi reliatecin kautta tilata? Tilaa pitäisi olla suht reippaasti, mutta ajomukavuus ei saisi kärsiä. Ja yli kahen markan vauhteja ei tällä hetkellä ole tiedossa * Medea vaikuttaisi aika pätevältä kylläkin, mutta onko liian suuri? Aika hintsusti löytyy zetorin kuvia netistä bagsterin laukuilla.
    Mulla on Sherpa. Siitä saa kaksi laukkua ja kaksi reppua! Toimii reissussa.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  9. #9
    Kokemusta Alpha-laukusta. Ollu oikein mainio peli. Laukku ei tosin ole vedenpitävä, eli kiireellä on vedettävä sadesuoja päälle, mutta sehän ainakin Alphassa on kätevästi omassa lokerossaan laukun alapuolella.
    CBX 750-84 -> VFR-86 -> XX-99 -> XX-02 -> ZZR-07
  10.  
  11. #10
    Minulta löytyisi korkeampi ikkuna, jonka taakse on helpompi suojautua tuulelta. Tarjoa jotakin....
    www.energiamestarit.fi