Tervehdys!
Nyt alkaa vanhan FJ:n virtalukko tuntua jo sen verran epäilyttävältä, että ajattelin vaihtaa sen suosiolla ennenkuin se pettää jollain tulevalla turneella. Avaimenreiän suojalipare on jo ajat sitten kadonnut lukon syövereihin ja koko lukko tuntuu hieman väljältä.
Haynesin manuaali neuvoo homman pääpiirteissään, mutta mitkä helkutin kannat niissä lukkoon alhaaltapäin tulevissa kiinnitysruuveissa oikein on? Ne ovat piilossa ahtaissa syvennyksissään, eikä visuaalista havaintoa tunnu saavan millään ilveellä. Toistuvat erilaisten avainten sovittelutkin ovat jäänee tuloksettomiksi. Tietäisikö joku?
Entäs onko ne ruuvit kiinni jollain lukitteella? Pitääkö lämmittää tai tehdä jotain muita kommervenkkejä?
Servus,
EM
I am afraid I was very, very drunk
Ei niissä varmaankaan ole enää mitään kantaa. Tehtaalla kiristettäessä kanta katkeaa pois, ettei rosvoilla olis liian helppoa. Porailemalla lähtee pois, helpoin varmaan irrottaa koko yläkolmio ja penkissä porailla.
Tattis, tuopa selittäisikin hyvin sen, ettei siellä tunnu mitään ruuvinkantaa olevan, en tullut ajatelleeksikaan moista mahdollisuutta. Toivottavasti eivät sentään ole niin nihilistejä olleet, että se tumppi vielä olisi liimalla kiinni...
I am afraid I was very, very drunk
Toivotaan ettei pilata päivääsi, mutta ainakin XJ:ssä oli noiden murtosuojapulttien lisäksi laitettu pultteihin kierrelukitetta. Ei lähtenyt vaikka taltalla yritti lyödä auki. Ainoa keino oli pylväsporakoneella porata ne ruuvit pois.
Japanialainen on kyllä perusteellinen... No, kyllä se sieltä vielä lähtee. Kiitos vinkeistä!
I am afraid I was very, very drunk