Tuttu tilanne että pyörä vaihtuu ja sitten on sellaisia muuten asiallisia laukkuja joiden väriä ei kertakaikkiaan viitsi uuden pyörän päällä katsella?
Laukkujen myynti ja vaihto on vaikeata ja vaivalloista. Minkälaista jälkeä mahtaa tulla jos ottaa rojektiksi ja maalaa vanhat kannet vaikka mustiksi? Kannattaako tuollaiseen maalaamisesta mitään ymmärtämättömän edes haaveissaan ryhtyä?
Onkos kukaan tehnyt tuollaista? Ihan perus kappa 42l laukut on kyseessä.
Välillä kun prätkäliikkeessä näkee pyörän jossa on mustat laukut niin tekisi mieli kysyä myyjältä että mitä jos vaihdetaan. Saisit tuohon vaihdokkiisi pyörän väriset laukut.
ja kysytään nyt vielä sitäkin että tunnetteko ketään kuka nuo voisi maalata ja mitä sellainen ehkä kustantaa?
-06 XX
Paikkamaalasin itse omaa laukkua... Ikinä en ollut aikaisemmin tuollaista hommaa tehnyt.
Lakkaus siinä tuntui olevan se kaikista vaikein osuus:
Ensimmäisellä lakalla en saanut pinnasta kiiltävää (lakkasin liian varovasti, kun pinta olisi pitänyt olla kiiltävä heti lakan laiton jälkeen)
Toisella lakalla jouduin sitten antamaan reilummin lakkaa laukulle ja pari pientä valumaahan siitä tuli...
Onneksi ne jäi sinne sivuun, niin ettei niitä hirveästi edes näe.
Itse koin sen jopa suhteellisen helpoksi siihen lakkaukseen asti. Lakkapinta on vaikea saada todella tasaiseksi ja siistiksi.
Honda CBF600S
Laitoitko jotain tartuntaepoksia tms.? Givin laukussa ainakin semmonen rypyläinen muovipinta.
Lohkeaako maali miten helposti, jos kolahtaa vähän johonkin?
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Hieman karhea ja mattapintainen on tuo Kappa K961 http://www.sportsbikeshop.co.uk/moto...t_prod/86/3061
laukunkin pinta orggis maalissa mustana. Enpä välitä vaikka pinnasta ei kiiltävää enää tulisikaan.
Mitähän maalia ja mistä?
-06 XX
Kyselin maaliliikkeistä neuvoja homman kanssa ja minua neuvottiin, että mikäli maalaa täysin maalaamatonta muovia niin silloin kannattaa käyttää tartunta-aineitta, mutta mikäli tartunta-aineitta laittaa maalatulle pinnalle niin huonolla tuurilla se ?sulattaa? sen alla olevan maalin.(Nokivasara @ Helmi. 24 2009,11:26) kirjoitti
Itse en käyttänyt siis, ja uskon että kun sen pinnan hio ensin hyvin niin kyllä siihen maali tarttuu. Ja pohjamaalia tietysti suositellaan aina alle.
E: Niin ja kai joku maalaus-professionaali osaa korjata jos kommenteissani jotain ristiriitaista.
Honda CBF600S
Maalit hain Stirwell Oy:ltä Tuusulasta. Nettikauppakin heillä on:(keskijalka @ Helmi. 24 2009,12:05) kirjoitti
Pohjamaali (tämä harmaana minulla)
Väri (merkkikohtainen värikoodin mukaan)
Lakka (2-komponentti -lakka)
Tätä kannattaa kanssa katsoa:
Paketti
Lakka tosin tuossa ei ilmeisesti ole yhtä laadukasta, mutta tuo ei ole kovin paha hinta. Sisältää siis pohjamaalin, haluamasi värin ja lakan. Veikkaan että yksi setti riittää maksimissaan kahteen laukkuun, mieluummin ottaisin 2 settiä. Väri saattaa loppua kesken, riippuen kuinka monta kerrosta laittaa.
Honda CBF600S
Toisaalta mustat maalaamattomat ovat huomattavasti käytännöllisemmät, varsinkin jos reissailee paljon.
Onhan ne hienot jos ovat vaikka pyörän väriset, mutta sitten niitten kanssa saa varoa reissuissa ettei tuu naarmuja kun niitä kantelee paikasta toiseen tai kun ne pyörii maassa telttareissuilla jne jne.
Vaikka mullakin on vaan tollaset niin v######aa kun tulee potkittua sivulaukkujen maalattuja osia tai sitten kun on teltan laittanu peräboxin päälle huonosti ja se on hangannut maalit pois *
Telttareissuilla sivulaukut laukut on aina teltan vieressä, ainakin toinen ja kyllähän ne väkisin naarmuuntuu kun niitä oikeasti käytetään.
Honda CBR1100XX