Olisi takarenkaan vaihto edessä ja jokin kumi sinne pitäisi arpoa, mielellään semmoinen joka ei kulu hetkessä sileeksi normiajossa. Tuo bläkkäri painaa jo sen verran että taitaa syödä kumeja aika ahneesti? Nykyinen rengas on aivan lopussa oleva Dunlop Sportmax D208, edessä Pirellin Diablo.
Komppaan tätä.(_TOMPPA_ @ Touko. 04 2008,17:05) kirjoitti
![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Tästäkin on varmaan 20 aihetta, kannattais joskus kokeilla tuota hakutoimintoa...![]()
Itsellä sama rumba edessä. Pilotroad2 meinasin laittaa..
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Näytäpä yksikin topicci joka käsittelee nimenomaan bläkkärin kumeja.. Itse en ehkä vaan osannu hakea oikeilla sanoilla.(Pahus @ Touko. 04 2008,17:20) kirjoitti
Pirelli Diablo Stradat alle. Toimii viileällä, kostealla ja kuumallakin!
Mulla kesti takana 8tkm, etunen mennyt nyt +10tkm. Menee vielä ton tokan takasenkin.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
z6.....ehdottomasti....molempiin päihin....Sen jälkeen mutka-ajo on yhtä juhlaa..ja ei woblaa
kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
Tuosta on foorumilla ainakin ollut paljon juttua ettei kestä hyvin painavassa pyörässä Ei tämä bläkkäri nyt kevyin ole mutta tiedä sitten mikä ihmisten mielestä on painava pyörä? Pilot road 2 en ole kuullut haukkuja ja joku oli moisella takanakilla ajanut bläkkärillä yli 13tkm. Varsin kohtuulliselta kuulostaa omaan korvaan..(Kiloceppari @ Touko. 04 2008,19:25) kirjoitti
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Taakse C malli ja eteen G malli.. Z6:ta(FixxaH @ Touko. 04 2008,19:49) kirjoitti
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Pilot Road, kokemusta viime kesältä...
----------------------------------------
Kawasaki ZZR1400 ABS -07
ex Honda Sevenfifty -01
ex Honda 1100 XX Blackbird -06
ex Honda VFR -98
Hakusessa: Arlen Ness 5920 tai 3306 (54)
Kakkosestako?(tommirii @ Touko. 14 2008,15:25) kirjoitti
Vanhassa ei ollut kaksiseosta.
VFR alla PR2 takana kesti 13tkm jolloin pyörä meni vaihtoon.
Olisin ajanut sillä vielä 2-3tkm. Etusella vieläkin pidemmälle.
Pilot Road2, meni juuri 10tuh rikki ja on vielä reilusti
pintaa. Pieni "kantti" havaittavissa. 15tuh ei liene
mahdottomuus. Edessä oleva Bridgestone kulunut nopeammin.
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
Kakkosesta, kerran käytti perää nopeasti sivulla alussa, mutta oli varmaan varastorasvoja sen verran. Aika varovainen saa olla uuden renkaan kanssa... Nyt mulla on CB:ssä uudet Pilot Road 2:t edessä ja takana. Kilsoja ajettu niillä nyt n 300km ja hyvin toimii myös siinä pyörässä(AimoPamaus @ Touko. 14 2008,22:06) kirjoitti
----------------------------------------
Kawasaki ZZR1400 ABS -07
ex Honda Sevenfifty -01
ex Honda 1100 XX Blackbird -06
ex Honda VFR -98
Hakusessa: Arlen Ness 5920 tai 3306 (54)
Bläkkäri+Z6 yhdistelmällä 11tkm takana eikä ole lähelläkään loppua vielä. Ostan toisenkin Z6:n, sitte ku tämä loppuu joskus.(FixxaH @ Touko. 04 2008,19:49) kirjoitti
// Honda Blackbird 1100 XX
Z6 Ehdottomasti!
Takasella menty nyt 17tkm ja alko pinta menee sellaseksi että uutta alle piakkoin![]()
Sääli on sairautta!
Ketkä v*tun muut?
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.
Busa L1
Bk K-9
Onko kokemusta niin että PilotRoad2 takana ja PilotSport edessä?
Paljonkos TeroXX on jo ajanut ja mikä tilanne?
Mites ukoilla, onko kokemusta Dunlop SPmax 120/70ZR17 (58w) TL d220 ST A F kumista. Mulle paiskattiin sellainen tuohon mopoon (XX) eteen, ja siitä alkoi mukava voblaus 80-60 vauhdissa kun irroittaa kädet sarvista. Voiko olla niin ettei tuo saa****n rinkula sovi tuohon pyörään, on meinaan jo toinen menossa, 300 km ajettu yhteensä. Pyörässä ei ollut mitään oireita ennen renkaan vaihtoa, mutta nyt on...![]()
Cbr 1100 xx
Tasapainotettiinkos rengasta? Joidenkin mielestä se on tarpeen, joidenkin mielestä ei.(Nahkuri @ Kesä. 10 2008,15:52) kirjoitti
Fiksummat .Orgilaiset toki voi kertoa, onko tämä mahdollinen syy woblaukseesi.
CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
Kyllähän toki tasapainotettu on, eka rengas oli ihan mahdoton, ja tämä toinen oli aluksi melko oireeton, mutta tänään alkoi esiintymään myös aika rajusti.(Tape- @ Kesä. 10 2008,16:01) kirjoitti
Mopolla ajettu 32000, eikä tosiaan ollut tällaista ennen näitä Dunlopeja.
Cbr 1100 xx
En ainakaan käsituntumalla löydä moposta "väljää", eikä myöskään renkaan myynyt kauppias löytänyt pyörästä klappia. Nyt alkaakin tulemaan sitten kyseeseen merkin (renkaan) vaihto, mutta jos sitten vieläkin woblaa niin sitten mulla taitaa olla 2 kpl 200 km ajettuja Dunlopeja tallissa ja sitten yks muun merkkinen rengas alla...(killa @ Kesä. 10 2008,17:00) kirjoitti
http://teijoforsell.info/cbr1100xxdiary.htm
Tuolta sivulta lainattua...
9.8.2006
Dunlopin etusesta sen verran tietoa, että ilmeisesti johtuen sen keskiviivojen loivasta siksakmaisesta kuvioinnista, se aiheuttaa woblausta. Tämä on erittäin selvää, kun päästää vaikka 100 km/h irti stongasta ja antaa vauhdin hiipua, niin 80 km/h -> 60 km/h välillä tanko woblaa koko ajan melko nopeaan tahtiin. Sinänsä tämä ei haittaa mitään, mutta oli vain huomionarvoinen seikka. Tämä tuli esille välittömästi jo ensimmäisessä mutkassa renkaanvaihdon jälkeen, mutta nyt vasta muistin sen tänne kirjoittaa. (lisätty 24.7.2007: Myöhemmin olen kuullut eräältä pääkaupunkiseudulla vaikuttavalta moottoripyöräkorjaamolta, että D220F:n rungon kantavuus olisi hieman liian heikko XX:lle edessä. Lisäksi muistelen hänen sanoneen, että se olisi seuraavassa Dunlop-versiossa korjattu.)
Taitaa vaan olla sellainen rengas joka ei sovi Blackbirdiin, ja yllättäen mä menin sellaisen sitten ostamaan.![]()
Cbr 1100 xx
Noo ei oo varmaan ainoa rengas joka saa ohjaustankoon liikettä, mulla on edessä diablo jossa myös sahalaitakuvio keskellä, kädet kiinni sarvissa ei huomaa mitään mutta kun laskee irti niin kylläpä vaan väpättää..
Bläkkäri on tarkka renkaistaan!
Pistä sitä Metzeleriä alle vaan niin ei vapise a-ö:hön kuluessaan...ja kestää!![]()
Sääli on sairautta!
Ketkä v*tun muut?
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.
Busa L1
Bk K-9
Minulla on nyt XX:ssä alla jo toinen setti BT021:stä, enkä edes kuvittele vaihtavani muuhun ihan helposti. On mm. sateella paljon parempi kun edeltäjä BT020, ja pitoa on sen verran että näilläkin touringrenkailla kanttaan renkaan reunoille asti myös maantieajossa. Edellinen 021-taka kesti noin 14tkm sekalaista ajoa, ja hieman yllättäen saman sarjan eturengas oli kulunut melkein samaan tahtiin, joka taas ei ole minun ajotavallani ihan normaalia (tosin vaihdan aina molemmat renkaat yhtä aikaa muutenkin). Sekarengastuksia pyrin välttämään.
Mitä tuon tangon voblaukseen tulee niin olen huomannut että kädet-irti-stongasta testissä ainakin seuraavat seikat vaikuttavat:
- eturenkaan kuluneisuus/ilmanpaine/tasapainotus
- pyörässä oleva kuorma (varsinkin paljon kuormaa takana/ylhäällä lisää voblausherkkyyttä)
- toisiovedon ketjun kireys (en oikein tiedä miksi tämä vaikuttaa, mutta niin se vaan tekee omien kokemusten mukaan, varsinkin vanha VFR:ni oli tämän suhteen herkkä)
- käytetty vaihde (5-6:lla harvemmin voblaa, mutta jos 3-4:lla päästää irti niin todnäk. voblaukselle on suurempi)
- ohjauslaakerin kunto (tietenkin)
- takajousituksen säädöt/keulaputkien mahd. nosto yläkolmiossa (jyrkempi keulan kulma -> herkempi voblaamaan, noin yleisesti ottaen runkogeometrian osalta, vaikka moni muukin asia vaikuttaa)
Minä en kovin paljon tuosta voblauksesta huolestuisi, jos sitä ei tapahdu kunhan edes toisesta kahvasta pitää kiinni, käsihän toimii ohjausvaimentimena. Kaikki minun pyöräni ovat joskus sitä tehneet, ja aina tietyissä tilanteissä jotka olen oppinut ylläolevan mukaan tunnistamaan. Jos kyseessä olisi joku putkirunkoinen 70-luvun Kawa Mach3 tms nykymittapuun mukaan olemattomilla ajo-ominaisuuksilla niin silloin sitä voblausta saisi ihan oikeasti pelätä, myös suoraan ajettaessa ja molemmin käsin stongasta kiinnipidettäessä...
/MarcusB
nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
"I hope for nothing, I fear nothing, I am free"